select count(messages) from messages where userid=nummertje and forum not 31? Das nie zo moeilijkOp woensdag 07 november 2001 15:44 schreef Daniel Kegel het volgende:
Overigens, ik heb altijd van Android begrepen dat het uit het postingtotaal slopen van de HK-postings niet zo eenvoudig is als het klinkt.
aantal posts wordt niet met zo'n query gedaan d8, maar gewoon aantal posts tot nu toe +1 
zo'n query lijkt me nogal veel load opleveren
'k Heb het natuurlijk over het recounten.. voor de rest:Op woensdag 07 november 2001 15:58 schreef DR het volgende:
aantal posts wordt niet met zo'n query gedaan d8, maar gewoon aantal posts tot nu toe +1
if ($forum != 31) $aantal_post++;
Dan zou je dat dus elke dag moeten doen....... liefst 's nachts......niet echt een elegante oplossing........maar ik denk wel een mogenlijke tijdelijke oplossing. (weet niet in hoeverre dit zwaar is voor de database)Op woensdag 07 november 2001 15:59 schreef RickJansen het volgende:
[..]
'k Heb het natuurlijk over het recounten.. voor de rest:
if ($forum != 31) $aantal_post++;
Dan moet dus postreply.php overnieuw geschreven worden aangezien deze nog altijd gezend is
Ik ben verder een SQL n00b dus vraag mij niet precies hoe het werkt. Wat ik heb begrepen is dat Topix het totaal aantal posts bijhoudt (total_posts oid)Op woensdag 07 november 2001 15:58 schreef DR het volgende:
Als je een posting doet, telt Topix gewoon 1 op bij de waarde in total_posts en plakt de nieuwe waarde vervolgens in de tabel.
Verder kan Topix schijnbaar aan de posting niet zien in welk forum die staat kan bij een posting niet bekeken worden of total_posts wel of niet verhoogd moet worden.
Maar dat zou wel weer wazig zijn omdat we met ons eigen L33tscript wel het aantal tech- en nontechpostings kunnen tellen, dus ergens moet dat wel herkenbaar zijn.
Waarom dat dan niet in Topix gebouwd kan worden...no clue
Zoals dus al vermeld kunnen wij hier niks aan doenOp woensdag 07 november 2001 16:06 schreef hdd het volgende:
Dan moet dus postreply.php overnieuw geschreven worden aangezien deze nog altijd gezend is
Hoe moeillijk het is kan ik moeillijk beoordelen aangezien ik niet weet hoe Topix in elkaar zit
Mijn dank is groot voor het antwoord. Ik zal over 4 maanden nog ;s terugkijken. 
Overigens weet ik hoe een postaftrek van de HK kan zijn in Topixtaal, het gaat er meer om dat het globale "ligt aan topix en blabla" over 4 maanden opgelost.
HKposten aftrek zou mooi meegenomen zijn.
* Delerium denkt dat een move naar HK nogal lastig te verwerken is in postcount, anderen zouden dat soort meuk ook moeten beseffen.
Overigens weet ik hoe een postaftrek van de HK kan zijn in Topixtaal, het gaat er meer om dat het globale "ligt aan topix en blabla" over 4 maanden opgelost.
HKposten aftrek zou mooi meegenomen zijn.
* Delerium denkt dat een move naar HK nogal lastig te verwerken is in postcount, anderen zouden dat soort meuk ook moeten beseffen.
Het zou idd een zware query of query's zijn, maar dat kan volgens mij best,Op woensdag 07 november 2001 16:23 schreef ecteinascidin het volgende:
* Engineer denkt dat een move naar HK nogal lastig te verwerken is in postcount, anderen zouden dat soort meuk ook moeten beseffen.
moven gebeurt niet zo vaak (ten opzichte van posten dan).
er stond toch alleen "brak" inOp woensdag 07 november 2001 16:14 schreef Bulldog het volgende:
Vervelend dat ik hier net een post van mij zag verdwijnen? Naja... zal Topix wel zijn.
Huhuh.. Zou ik ook zeggen..Op woensdag 07 november 2001 16:14 schreef Bulldog het volgende:
Vervelend dat ik hier net een post van mij zag verdwijnen? Naja... zal Topix wel zijn.
(Ik had de originele post ook nog snel effe gezien