Af en toe gaan mijn schermen op zwart beeld, dit gebeurd in een tijd van 2 seconden ongeveer.
Op het beeld is dan soms van die verschrikkelijke kleuren te zien (geen sneeuw.)
Het lijkt een beetje hierop:

- *ook zie ik dat mijn schermen in deze tijd van 2 seconden op standby gaan.*
- dit probleem heeft dezelfde frequentie als wanneer ik games speel.
Ik heb alle drivers up to date, ja videokaart ook.
Tot nu toe heb ik het volgende geprobeerd om het op te lossen:
Bios refreshen - De ramkaarten stonden overclocked op 1.35v (standaard) 2800mhz, veel bijzonders heb ik niet aangepast in mijn bios. Instabiliteit was precies hetzelfde met de basis voltage en mhz.
Drivers en software updaten - Geen impact..
CPU en GPU temperaturen controleren - Zijn gewoon heel koel op idle en ook load.
MEMTEST - Ramkaarten uitgebreid laten testen, geen fouten, ook harddrives laten testen op gelijkwaardig niveau op fouten, niks gevonden.
Test in bios - In de bios heb ik geen last van dit probleem gehad, misschien is het gewoon niet voorgekomen? Maar het is in de bios tot nu toe niet gebeurd.
Wel heb ik eerst een DAC van M-Audio Transit Pro op de moederboard aangesloten met USB, deze dac heb ik na loop van tijd teruggestuurd omdat hij niet meer werkte na een tijd.
Ik denk dat dit mijn pc heeft aangetast, want als ik me goed kan herinneren kreeg de DAC niet genoeg stroom. (denk dat een melding gehad van te hebben.)
Heel erg graag advies of ervaringen, het kan zo een zeer dure kostenplaatje worden als het te laat is
Degene met de oplossing krijgt van mij een razer mirror special edition muis gratis
Mijn componenten
CPU: I7 6700K
GPU: ASUS 1080TI OC (ik gebruik normal gewone instellingen, geen oc.)
Moederbord: ASUS Z170 Premium
RAM: Corsair Dominator Platinum 2x16GB (model:
PSU: Corsair RM650X (650W)
SSD: Samsung SSD PRO 512GB
HDD: Seagate 1TB
Op het beeld is dan soms van die verschrikkelijke kleuren te zien (geen sneeuw.)
Het lijkt een beetje hierop:

- *ook zie ik dat mijn schermen in deze tijd van 2 seconden op standby gaan.*
- dit probleem heeft dezelfde frequentie als wanneer ik games speel.
Ik heb alle drivers up to date, ja videokaart ook.
Tot nu toe heb ik het volgende geprobeerd om het op te lossen:
Bios refreshen - De ramkaarten stonden overclocked op 1.35v (standaard) 2800mhz, veel bijzonders heb ik niet aangepast in mijn bios. Instabiliteit was precies hetzelfde met de basis voltage en mhz.
Drivers en software updaten - Geen impact..
CPU en GPU temperaturen controleren - Zijn gewoon heel koel op idle en ook load.
MEMTEST - Ramkaarten uitgebreid laten testen, geen fouten, ook harddrives laten testen op gelijkwaardig niveau op fouten, niks gevonden.
Test in bios - In de bios heb ik geen last van dit probleem gehad, misschien is het gewoon niet voorgekomen? Maar het is in de bios tot nu toe niet gebeurd.
Wel heb ik eerst een DAC van M-Audio Transit Pro op de moederboard aangesloten met USB, deze dac heb ik na loop van tijd teruggestuurd omdat hij niet meer werkte na een tijd.
Ik denk dat dit mijn pc heeft aangetast, want als ik me goed kan herinneren kreeg de DAC niet genoeg stroom. (denk dat een melding gehad van te hebben.)
Heel erg graag advies of ervaringen, het kan zo een zeer dure kostenplaatje worden als het te laat is
Degene met de oplossing krijgt van mij een razer mirror special edition muis gratis
Mijn componenten
CPU: I7 6700K
GPU: ASUS 1080TI OC (ik gebruik normal gewone instellingen, geen oc.)
Moederbord: ASUS Z170 Premium
RAM: Corsair Dominator Platinum 2x16GB (model:
PSU: Corsair RM650X (650W)
SSD: Samsung SSD PRO 512GB
HDD: Seagate 1TB