Computer soms zwart beeld - enthusiast PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Af en toe gaan mijn schermen op zwart beeld, dit gebeurd in een tijd van 2 seconden ongeveer.
Op het beeld is dan soms van die verschrikkelijke kleuren te zien (geen sneeuw.)

Het lijkt een beetje hierop:
Afbeeldingslocatie: https://media1.giphy.com/media/nXC61PzukuWpW/200_s.gif

- *ook zie ik dat mijn schermen in deze tijd van 2 seconden op standby gaan.*
- dit probleem heeft dezelfde frequentie als wanneer ik games speel.

Ik heb alle drivers up to date, ja videokaart ook.

Tot nu toe heb ik het volgende geprobeerd om het op te lossen:

Bios refreshen - De ramkaarten stonden overclocked op 1.35v (standaard) 2800mhz, veel bijzonders heb ik niet aangepast in mijn bios. Instabiliteit was precies hetzelfde met de basis voltage en mhz.

Drivers en software updaten - Geen impact..

CPU en GPU temperaturen controleren - Zijn gewoon heel koel op idle en ook load.

MEMTEST - Ramkaarten uitgebreid laten testen, geen fouten, ook harddrives laten testen op gelijkwaardig niveau op fouten, niks gevonden.

Test in bios - In de bios heb ik geen last van dit probleem gehad, misschien is het gewoon niet voorgekomen? Maar het is in de bios tot nu toe niet gebeurd.

Wel heb ik eerst een DAC van M-Audio Transit Pro op de moederboard aangesloten met USB, deze dac heb ik na loop van tijd teruggestuurd omdat hij niet meer werkte na een tijd.
Ik denk dat dit mijn pc heeft aangetast, want als ik me goed kan herinneren kreeg de DAC niet genoeg stroom. (denk dat een melding gehad van te hebben.)

Heel erg graag advies of ervaringen, het kan zo een zeer dure kostenplaatje worden als het te laat is :D
Degene met de oplossing krijgt van mij een razer mirror special edition muis gratis :9

Mijn componenten

CPU: I7 6700K
GPU: ASUS 1080TI OC (ik gebruik normal gewone instellingen, geen oc.)
Moederbord: ASUS Z170 Premium
RAM: Corsair Dominator Platinum 2x16GB (model:
PSU: Corsair RM650X (650W)
SSD: Samsung SSD PRO 512GB
HDD: Seagate 1TB

Alle reacties

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Jouw probleem is blijkbaar niet uniek. Ik neem aan dat je al heel wat afgesearched hebt?
en deze ook hebt gevonden: Monitor gaat soms voor 1-2 seconden op zwart
Al zie ik er nog geen oplossingen bij staan.
Het lijkt er wel op dat updates van Windows soms problemen geven.
https://answers.microsoft...be-455f-845a-075d2adde70d
en https://forum.zeelandnet....t-af-en-toe-op-zwart-2558
Zoek zeker ook eens engelstalig. Dan krijg je veel meer hits.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Verwijderd

Topicstarter
Veng7 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:07:
Jouw probleem is blijkbaar niet uniek. Ik neem aan dat je al heel wat afgesearched hebt?
en deze ook hebt gevonden: Monitor gaat soms voor 1-2 seconden op zwart
Al zie ik er nog geen oplossingen bij staan.
Het lijkt er wel op dat updates van Windows soms problemen geven.
https://answers.microsoft...be-455f-845a-075d2adde70d
en https://forum.zeelandnet....t-af-en-toe-op-zwart-2558
Zoek zeker ook eens engelstalig. Dan krijg je veel meer hits.
Ja dan krijg je de meest gebruikelijke adviezen:

nieuwste stuurprogramma's downloaden

oudere driver voor gpu rerollen

of de kabel, maar dit beeldscherm is best nieuw nog (rog swift 24inch 180hz)

Ik denk zelf dat de dac iets heeft gedaan, of mijn ram..
maar er is niet echt iets waar ik een conflict kan zien, event viewer geeft wel wat problemen aan, maar zijn die cruciaal?

Dit zijn wel problemen die hij laat zien in event viewer, ik hoop dat iemand begrijpt of het cruciaal is of niet
ERROR LIST
ERROR LIST 2

• raoulv12
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Je kunt nog een andere videokaart proberen, of de videokaart er uit halen en je beeldkabels in het moederbord te stoppen, zo kun je in ieder geval zeker weten dat de videokaart goed is.

Verwijderd

Topicstarter
raoulv12 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:00:
Je kunt nog een andere videokaart proberen, of de videokaart er uit halen en je beeldkabels in het moederbord te stoppen, zo kun je in ieder geval zeker weten dat de videokaart goed is.
Gedaan, videokaart eruit en hij geeft nog steeds hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer eens een ander scherm, als gamen geen invloed heeft op deze storing zij ik bijna zeggen dat het niet in je systeem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:59:
Probeer eens een ander scherm, als gamen geen invloed heeft op deze storing zij ik bijna zeggen dat het niet in je systeem zit.
Maar ik heb 2 schermen, een betrouwbare 60hertz die gewoon ook tegelijkertijd uitgaat met het ander scherm dus denk niet dat het aan dat scherm ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:35
Sluit eens 1 scherm aan in plaats van alle twee de schermen, test het dan nog eens.
Probeer ze beide ook eens op een andere port.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dracoz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:53:
Sluit eens 1 scherm aan in plaats van alle twee de schermen, test het dan nog eens.
Net getest, heb een scherm losgekoppeld, zelfde probleem, toen het losgekoppeld scherm aan doen en de ander losgekoppeld, zelfde probleem...

dus zover ik weet kan het de gpu, en beeldschermen niet zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dracoz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:53:
Hey, weet niet of je geïnteresseerd bent, maar ik heb de oplossing gevonden!
Bizar hoe ik erachter ben gekomen, maar mijn Windows gebruikte 2 licenties, 1 van digitale ondertekening en 1 van activeringscode.. Door de activeringscode te verwijderen, soort van windows sleutel te uninstallen ging mijn computer er zoals hoort vanuit dat ik maar 1 toegang heb, en dat is via die digitale ondertekening van windows 10.

8)7

Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joentje222
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-08-2024
Hoi,

beetje late reactie maar ik heb t zelfde probleem ( nu 2 x gehad in 2 dagen tijd)
Die kleurenfoto heb ik verder niet, gewoon even pikzwart en een paar seconden weer normaal.

Hoe kan ik dat controleren m.b.t mijn licenties ?

Ik heb btw maar 1 scherm...

Groetjs

Jeroen
Pagina: 1