Monitor gaat soms voor 1-2 seconden op zwart

Pagina: 1
Acties:
  • 13.046 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:07
Een tijdje geleden heb ik een nieuwe PC gekocht (januari). Alles werkte perfect in combinatie met een Dell Ultrasharp U2713HM, en nog steeds ben ik daar heel tevreden over. Er was maar een probleempje: héél af en toe besloot mijn beeldscherm om 1-2 seconden op zwart te gaan, maar het beeldscherm schakelt zichzelf niet uit en komt ook weer in dezelfde staat terug. Gisteren ben ik naar een andere kamer verhuist en heb ik de computer even ontkoppeld en van de trap getild, meteen weer geinstalleerd. Vandaag waren de problemen verergerd en kwam dat zwarte scherm steeds vaker voor (een keer in het half uur).

Ik heb alle drivers geupdate en het probleem bleef zich voor doen. Ik heb het idee dat het aan Google Chrome ligt, want iedere keer als het gebeurde stond Google Chrome aan. Ik gebruik nu Internet Explorer om dit te typen en het is nu een uur lang niet voorgekomen. Ik ben bekend met het zwarte scherm in de browser van Chrome, maar hier schakelt het hele beeldscherm zich uit. Ook als ik in Illustrator werk terwijl Chrome aan staat. Nogmaals, ik weet niet of het aan Chrome ligt, maar zou dit op de een of andere manier de boosdoener kunnen zijn?

Ik gebruik DisplayPort en heb ook een Xbox One aan het beeldscherm hangen via HDMI, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. De DisplayPort kabel heb ik drie maanden geleden nieuw aangeschaft en gaf eerder weinig tot geen problemen, Iemand enig idee of ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:40
Dit lijkt wel verdomd veel op een probleem wat ik heb met een Samsung monitor. Andere DisplayPort kabels hielpen niet en gebeurde meestal tijdens het gebruik van Chrome (maar dat is ook wat 90% van de tijd open staat). VGA kabel heeft het probleem opgelost.. :P

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
Mijn probleem is alleen dat de 2560x1440 resolutie (die ik wel echt nodig heb) alleen via DP weergegeven kan worden. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Soortgelijk probleem heb ik met een Dell U2412M, ook aangesloten met displayport. Paar maanden geleden monitor voor omgeruild waarna het probleem een tijdje van de baan was. Nu begint het weer sporadisch terug te komen. Bij mij begon het met uitvallen van het scherm zoals jij beschrijft, waarna het bij het erger worden ook horizontale strepen begon te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
En heb je de problemen ook als je de monitor via HDMI aan de PC koppelt?

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
Dat heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik echt 2560x1440 nodig heb en het soms dus een uur of twee kan duren voordat het voorkomt. Die tijd heb ik niet. Ik heb het echter nog nooit eerder met mijn Xbox meegemaakt (die wel via HDMI aangesloten is). Ik ga morgen in ieder geval eerst proberen te werken zonder Chrome en in plaats daarvan Explorer te gebruiken, benieuwd hoe dat zal gaan.

Van wat ik er tot nu toe op internet van gelezen heb lijkt het echter meer een DisplayPort probleem te zijn en dat zou wel erg zuur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJC2008
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 07:42
Hallo, omdat ik niet op het circuits online kan reageren doe ik het hier maar even.

Ik las hier https://www.circuitsonline.net/forum/view/125639 dat je koelkast op hetzelfde stekkerblok aansluiten problemen geeft, nu dacht ik zelf dat het aan de extra power kabel ligt op de video kaart die op dezelfde groep aangesloten zit, maar dat is natuurlijk natte vinger werk, het kan dus ook aan rotte condensator liggen die in de power supply zit. Of moet ik vanwege het oude topic een nieuwe starten, want dit lijkt me hetzelfde onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-04-2023
BJC2008 schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:58:
Hallo, omdat ik niet op het circuits online kan reageren doe ik het hier maar even.

Ik las hier https://www.circuitsonline.net/forum/view/125639 dat je koelkast op hetzelfde stekkerblok aansluiten problemen geeft, nu dacht ik zelf dat het aan de extra power kabel ligt op de video kaart die op dezelfde groep aangesloten zit, maar dat is natuurlijk natte vinger werk, het kan dus ook aan rotte condensator liggen die in de power supply zit. Of moet ik vanwege het oude topic een nieuwe starten, want dit lijkt me hetzelfde onderwerp.
Ik zou inderdaad even een nieuwe topic openen.

1. Deze topic is van 2015...
2. Het is ook niet netjes op een topic van een ander over te nemen.
3. Snap ik sowieso je post niet helemaal, dus even een nette topic openen met je probleem en alles wat je al gevonden/geprobeerd hebt. Zal zorgen voor een veel beter antwoord van 1 van de tweakers hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJC2008
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 07:42
Volgens mij is het stom om over een ander topic te beginnen, dan begrijpt iemand anders ook niet hetzelfde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Laatst online: 17:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat jouw post te maken heeft met dit topic is me niet duidelijk. Mocht je zelf een vraag hebben, open dan een fatsoenlijk nieuw topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.