Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multimedia / game laptop voor 1350 Euro Max!

Pagina: 1
Acties:

• woolysheep
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Topicstarter
Uiteindelijk de pricewatch: Dell Inspiron 15 7000 Gaming 7567 (CN56702) gekocht inclusief de IPS upgrade (zelf scherm vervangen).

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Het wordt een laptop voor multimedia gebruik: e.g. word, excel, netflix kijken en daarnaast lichte games worden er gedraaid (zoals starcraft 2).Ik verwacht ook dat de laptop zeker weer 5 jaar mee gaat. Mijn huidige laptop een Dell XPS (met i3 en 1366*768 resolutie is ook zolang meegegaan)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Budget 1250 Euro, maar deze is al opgeschroeft naar max 1350 euro (ivm een Dell die mijn voorkeur heeft)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee. Het is ter vervanging van een oudere laptop die vooral als desktop wordt gebruikt. De reden voor een laptop is makkelijk wegbergen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Dell (goede ervaringen mee kwa kwaliteit, maar ook HP, ASUS en MSI hebben mijn voorkeur. Ik sta daar en tegen wel open voor andere merken.

De HP Pavilion Power 15-cb061nd uit de best buy guide vind ik een mooie laptop alleen mijn twijfel zit in de lawaaige fans. Verder verwacht ik met deze laptop zeker vooruit te kunnen maar hij geeft me niet het "wow" effect.

De 2e laptop die ik zie als een kanshebber is de Dell Insprion 15 gaming en dan degene met IPS scherm.
Ik zat eerst nog te denken aan de 250 euro goedkopere versie maar het scherm komt in alle reveiwes er slecht uit. En nu met de 10% korting op de dell website gaat deze "maar" 1350 euro kosten.
Volgens de meeste reviews is deze laptop stevig snel genoeg voor een "simpele" game en goed uit te breiden indien nodig. (e.g. geheugen/ HD space)

Zie ik iets over het hoofd of is de Dell inderdaad een goede keuze?

[ Voor 4% gewijzigd door woolysheep op 28-08-2017 12:13 ]

"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Deze hp is denk ik nog interessanter
pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb091nd

Deze is ook interessant. Is een 17":
pricewatch: Acer Aspire A717-71G-785Y

Als je puur voor de videokaart kracht gaat zou je deze kunnen overwegen. Die zal de beste prestaties geven voor games:

pricewatch: Asus Strix FX502VM-FY361T

Verwijderd

Die Dell vind ik ook een mooie keuze. Alleen een 4k scherm erin zou ik zelf niet doen, i.v.m. nogal overbodig (op 15" zet ik zelf de scaling al op 125% bij Full HD), dus dan zou ik hem met 4k op 250% moeten zetten. Niet echt nodig en je haalt je wat extra problemen op je hals bij scaling met oudere programma's en het vreet meer accu.

In dit topic zie je hoe je er voor 50 euro eenvoudig een IPS paneel in klikt: dell inspiron gaming 7567 perfect maken.
Dus dat zou ik zelf doen. :)
In de V.S. zit ook in alle goedkopere versies al maanden een IPS panel, maar hier helaa niet...

Wat ook nog zou kunnen is deze: https://tweakers.net/pricewatch/compare/734901;734903/
Is hetzelfde als een Lenovo Legion Y520, maar dan met GTX 1050 Ti. Best logisch want Medion is van Lenovo.

Qua budget kan deze https://www.laptopplus.nl/producten/clevo-p650hp6-g ook nog. Is van aluminium en zit een 1060 in. Hij is er dacht ik ook in 17".

• Klaasy99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-08-2024
Even over de pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb061nd. Ik heb deze vorige gekocht en naar mijn mening zijn de fans alleen echt lawaaierig als je zware games speelt. Daarbuiten hoor je ze ietsjes als je geen oortjes in hebt/ geen headset op hebt, maar dat vind ik persoonlijk niet echt lawaaierig. Je zegt dat je alleen lichte games speelt en 'm gebruikt voor excel en netflix, dus dan zouden de fans niet al teveel geluid moeten maken. Bij mij maken de fans iig alleen lawaai als ik zware games speel!
Overigens is de Dell laptop ook een prima keuze ;)

Verwijderd

@woolysheep 4K scherm heeft pas echt een zichtbare meerwaarde vanaf een 55 inch monitor. Daarnaast gaat een GTX1050ti GPU dit niet fijn vinden en zal hij knetterhard moeten werken om het beeld maar enigszins vloeiend te houden. De GPU zal dus bloedheet worden.

Een GTX1080 i.c.m. 4K gaat beter, maar dan stijgt je budget aanzienlijk. Gewoon voor een 1080 HD paneel gaan dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2017 10:01 ]

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:58:
@woolysheep 4K scherm heeft pas echt een zichtbare meerwaarde vanaf een 55 inch monitor.
Dat ligt natuurlijk helemaal aan de kijkafstand. Stel dat je 60cm van een laptopscherm af zit, zou jij dan op een 45" 1080p scherm vanaf 60cm afstand nog steeds roepen dat 4K pas nut heeft vanaf 55"? Met 45" 1080p op 50cm afstand heb je dezelfde scherpte als een 15,6" scherm met 640x360 resolutie, nou lekker scherp hoor. Als je minstens 3 meter van je scherm afzit ben ik het met je eens dat je op 45" geen 4K nodig hebt, maar dat is voor een laptop niet van toepassing.

Volgens dit artikel zou 1080p op een 15" scherp zijn voor iemand met 20/20 zicht die vanaf 60cm kijkt:
https://www.pugetsystems....ce-with-a-4K-monitor-729/
Als je dus een wat groter scherm hebt (15,6" is al iets groter), of beter dan 20/20 zicht hebt (wat de meesten mensen onder de 60 volgens dat artikel hebben) of je iets dichterbij je scherm zit dan 60cm, kun je dus al een resolutie hoger dan 1080p onderscheiden.

Ik vind 1080p op een 15" laptop ook prima, vooral omdat de accu een stuk langer meegaat. Dat wil echter niet zeggen dat een hogere resolutie niet te onderscheiden is.
Daarnaast gaat een GTX1050ti GPU dit niet fijn vinden en zal hij knetterhard moeten werken om het beeld maar enigszins vloeiend te houden. De GPU zal dus bloedheet worden.
Hoezo? Om gewoon beeld weer te geven, dus niet om te gamen, kost het weinig moeite om 4K weer te geven, dat gaat met een iGpu ook al prima. Als je wel gaat gamen maakt het, mits de CPU niet de bottleneck is, voor de warmte niet uit of je 4K of 1080p draait. De GPU zal in beide gevallen op 100% draaien, of dat nou met 1080p en 60fps is of met 4K en 20fps. Los daarvan kun je de game natuurlijk gewoon op 1080p instellen (en dat zal met een 1050ti meestal moeten), dat schaalt prima op een 4K scherm.

Sinds accuduur niet belangrijk is, is dat ook geen argument op geen 4K te nemen. Ik vind zelf 1080p alsnog goed genoeg, maar volgens mij is bij die Dell het FHD scherm TN en het 4K scherm IPS.. dan is de keuze snel gemaakt, ookal is 4K niet persé nodig.

Verwijderd

@LukasW Je hebt gelijk, bij gamen op 4K moet een 1050ti flink aan de bak, en zal hij loei-heet worden.

• LukasW
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:52:
@LukasW Je hebt gelijk, bij gamen op 4K moet een 1050ti flink aan de bak, en zal hij loei-heet worden.
Nee, volgens mij heb je mijn vorige reactie niet gelezen. Of je nou op 4K speelt of op 1080p: zolang de cpu geen bottleneck is draait de GPU op 100% en zal de temperatuur hetzelfde zijn. Natuurlijk verschilt het aantal fps wat je haalt wel en haal je in de meeste games geen speelbare framerate op 4K.

En loeiheet? Hier een citaat uit de review van tweakers over deze laptop:
Als we kijken naar de temperaturen van de videokaart en processor, zien we dat de GTX 1050 Ti erg koel blijft. In de stresstest kwam de gpu-temperatuur niet boven de 63 graden Celsius, terwijl de gpu zijn boostsnelheid continu kon behouden.
reviews: Dell Inspiron 15 7567 Gaming: leuke laptop met slecht scherm

• woolysheep
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Topicstarter
@Cinemaskoop
HP cb091nd: Dit lijkt inderdaad een goede laptop maar ook hier loop ik ook weer tegen dezelfde minpunten als in de review van tweakers.
Acer: 17 inch, geen optie. ook al is de review redelijk goed over deze laptop behalve dat deze zeer warm wordt.
Asus Strix: Deze komt inderdaad goed naar voren in de review van tweakers alleen dan is maar 128 gb SSD of je gaat voor de 256 gb SSD versie maar dan zet ik er zelf een HDD in. Inderdaad een twijfelaar deze.

@Verwijderd Inderdaad zeer spijtig dat Dell de laptop niet aanbied met FHD IPS in EMEA. Ik heb de youtube filmpjes gezien over het scherm vervangen en dat ziet er inderdaad makkelijk uit. Ivm garantie en een niet nader genoemde factor ben ik eerder bereid meer te betalen voor 4k IPS dan dit te doen.
Ik heb zeker de clevo/bto laptops bekeken maar veruit de meeste reacties over deze laptops is toch de "iets" slechtere bouwkwaliteit. Ook al zal de laptop vooral als desktop gebruikt worden heeft dit niet mijn voorkeur.
Medion: inderdaad volgens deze review is deze niet perfect maar wat kun je verwachten voor zon prijs. Beeldscherm is wel weer een stuk minder. Edit ook nog deze review gevonden: http://www.t3.com/reviews...top-erase-the-competition

@Klaasy99 Dank voor de feedback!

@Verwijderd en @LukasW De reden voor het kiezen van 4K scherm is vooral gekomen omdat het FullHD TN paneel in de andere versies zo slecht is. Deze laptop heeft mijn voorkeur maar ik vraag mij af of het het waard is om daar eigenlijk 250 euro extra voor neer te leggen. Gamen zal hoogstwaarschijnlijk nog steeds in fullHD gebeuren, inderdaad omdat de 1050Ti te "zwak" is, dit is geen probleem voor mij (ben nu starcraft 2 op een res van 1366*768 gewend :))

[ Voor 3% gewijzigd door woolysheep op 28-08-2017 12:14 ]

Verwijderd

LukasW schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:15:
En loeiheet? Hier een citaat uit de review van tweakers over deze laptop:
[...]
reviews: Dell Inspiron 15 7567 Gaming: leuke laptop met slecht scherm
Ja, maar dat gaat dus over die Full HD versie. Met 4k moet je videokaart even een factor 4 groter beeld aansturen, dus hij zal zal veel meer moeten werken en veel heter worden.

@woolysheep Tsja, als je liever een minder zuinig, onhandiger en duurder scherm wilt... ;)
Je garantie zal niet vervallen, je kan zo je oorspronkelijke scherm er weer in klikken.

Maarre, dan zou ik voor 45 euro meer deze nemen: http://www.dell.com/nl/p/...el_id=alienware-15-laptop
1x 8GB kan je zelf wel bij zetten. Maar dan heb je een 1060 en een Full HD IPS scherm...

• woolysheep
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Topicstarter
@Verwijderd M.b.t de alienware dit is ook zonder SSD in de basisversie. Op deze manier ga ik zeker boven budget.

4k minder zuinig snap ik maar wat bedoel je met onhandig?

Anders toch nadenken over het vervangen van het TN paneel...

• LukasW
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:08:
[...]
Ja, maar dat gaat dus over die Full HD versie. Met 4k moet je videokaart even een factor 4 groter beeld aansturen, dus hij zal zal veel meer moeten werken en veel heter worden.
In die stresstest wordt de gpu toch voor 100% belast? Het kan toch niet zo zijn dat hij op een FHD versie op 100% load draait en op 4K op 150%? Hij kan toch niet harder werken dan die 100%, dus hoe kan de temperatuur dan nog verder stijgen? Misschien begrijp ik het verkeerd hoor.

Verwijderd

@woolysheep Met onhandig bedoelde ik de Windows scaling (dus als je niet aan het gamen bent maar aan het werk bent ofzo). Dan moet je die op 250% zetten of zoiets en dan wordt het erg lastig cq onmogelijk om bij bepaalde programma's nog de menu items te lezen. Dat soort dingen. Die heb je met full hd niet, daar is de scaling hooguit 125% (af-fabriek staat ie zo ingesteld tenminste, sommigen zetten hem zelfs gewoon op 100%).

@LukasW Ik denk dat hij met full hd gamen minder lang op 100% draait dan met 4k gaming. Bij 4k denk ik wel dat ie de hele tijd op 100% zit ja, maar bij full hd heb ik daar mijn twijfels over.

• woolysheep
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Topicstarter
@Verwijderd Nu snap ik dat je geen 4k hiervoor koopt maar als de resolutie op fullHD wordt gezet speelt dit niet meer neem ik aan. Oftewel dit is resolutie afhankelijk en niet hardware matig toch?

Zojuist de bezel weggehaald bij mijn huidige xps (l502x) en dit gaat inderdaad makkelijk.
Moet hier eens goed over nadenken.

[ Voor 24% gewijzigd door woolysheep op 25-08-2017 17:18 ]

Verwijderd

@woolysheep Je kan de Windows resolutie niet op full hd zetten. Bij games wel maar bij Windows zelf niet. Althans, het kan wel, maar dan heb je erg slecht beeld. Windows werkt alleen met scaling. En dan heb ik het liefst hoe minder scaling, hoe beter.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:44:
@woolysheep Je kan de Windows resolutie niet op full hd zetten. Bij games wel maar bij Windows zelf niet. Althans, het kan wel, maar dan heb je erg slecht beeld. Windows werkt alleen met scaling. En dan heb ik het liefst hoe minder scaling, hoe beter.
Dat kan zeker wel en dat werkt prima, hoezo heb je slechte beeld :?

[ Voor 3% gewijzigd door wouterg00 op 26-08-2017 12:49 ]

Verwijderd

wouterg00 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:48:
[...]
Dat kan zeker wel en dat werkt prima, hoezo heb je slechte beeld :?
Als je de resolutie anders zet dan de native resolutie van je display heb je slecht beeld.

• woolysheep
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Topicstarter
@Verwijderd bedankt voor de tip. Voor wie het zich afvraagt waarom?Ik vond deze website wel handig.

EDIT: De pricewatch: Dell Inspiron 15 7000 Gaming 7567 (CN56702) uiteindelijk gekocht, inclusief de IPS upgrade.

[ Voor 35% gewijzigd door woolysheep op 27-08-2017 20:48 . Reden: Laptop gekocht ]

• woolysheep
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Topicstarter
Ter info. Zojuist de laptop mogen ontvangen en direct aan de slag voor het vervangen van het paneel maar er zit al een IPS in: LP156WF6(SP)(M3).

Dan toch maar weer het andere paneel terugsturen.

Pagina: 1