Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC Upgraden of een nieuwe

Pagina: 1
Acties:

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-11 12:55
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb nu een pc ik zal de specs erbij zetten en vraag me af of ik zal upgraden en of dat interessant is of dat ik een nieuw pc zou aanschaffen voor hetgeen ik voor ogen heb. Nu game ik PUBG, overwatch, wellicht destiny 2 en stream daarbij met OBS en kijk dan live naar mijn eigen stream dat trekt mijn systeem gewoon niet en moet dan alles laag spelen etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Dat hangt er dus vanaf wat ik ga doen upgraden of vernieuwen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit heb ik op het moment:

- Moederbord Intel Asus H110M-A
- CoolerMaster PSU GM Serie 450Watt G450M
- CoolerMaster Case N200
- Corsair DDR4 Valueselect 1x8GB 2133 C15
- Crucial SSD BX200 240GB
- Processor Intel Core i5 6400
- VGA MSI GeForce GTX960 GAMING
- Scythe CPU Cooler SCSK-1100 Shuriken Rev B

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vraag is meer wat zou ik nog kunnen gebruiken? is de processor nog voldoende, mobo? geheugen? dat de gpu een update moet krijgen dat weet ik, graag zou ik weten of dit nog wat is wat ik nu heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet zozeer, msi, asus daar werk ik wel graag mee, en qua gpu nvidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst niet heel veel sound hij staat in de woonkamer, verder dus graag streamen en gamen tergelijk op het zelfde systeem.

Ga je overklokken?
is geen eis maar mag best.

Wat verwacht je van ons?[i]
Of iemand eens een licht kan schijnen op mijn huidige config, of dit nog wat onderdelen bevat die ik kan gebruiken of dat het echt verouderd is en niet optimaal samen werkt met bijv nieuwe gpu etc.

Verwijderd

Deze:

https://tweakers.net/pric...m1a2133c15/specificaties/

i.c.m.

https://tweakers.net/aanb...-core-i7-6700k-boxed.html

Mocht je willen gaan overklokken, dan moet je ook meteen het moederbord vervangen.

Dit zou een mooie upgrade zijn. Ben je er ook al achter wat de bottleneck is in jouw systeem? En op wat voor resolutie en settings game je nu?

Eventueel zoiets als GPU-upgrade:

https://tweakers.net/aanb...0-ti-windforce-oc-4g.html

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 00:48 ]

• Vegetto
Ja ik gok sowieso wel de GPU lijkt mij? en RAM en cpu, maar ik weet niet of mijn mobo nog oke is, is volgens mij wat simpeler model..

Ja pubg speel ik alles op laag haha, maar wat ik al zeg wat taken bij elkaar en hij lijkt het niet te trekken.

[ Voor 30% gewijzigd door Vegetto op 24-08-2017 00:56 ]

Verwijderd

Je gokt op de GPU. Maar misschien toch de CPU of het RAM-geheugen. Of toch het moederbord. Niet heel duidelijk:p. Als je nou bijvoorbeeld MSI Afterburner laat mee draaien, dan kan je mooi zien wat de eventuele bottleneck is.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik mis eigenlijk in welke resolutie dit allemaal gebeurt? 1080p? Of hoger?

Je kan deze upgrade kit overwegen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 299,90€ 299,90
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 296,90€ 296,90
1Kingston HyperX Fury black HX421C14FB2K2/16€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 725,80

Als je de BIOS van je huidige moederbord flasht dan kan je een Core i7 7700 erop plaatsen. Dat is zo'n beetje de snelste CPU mogelijk met die socket. Elke andere upgrade binnen deze socket lijkt mij niet de moeite waard, of je moet een gebruikte i7 6700K voor een goede prijs kunnen vinden.

16GB geheugen zodat je daar ook wat ruimer zit.

En een GTX 1060 om je fps wat hoger te krijgen. De GTX 1060 is een goede kaart voor gaming tot en met 1080p en een stuk sneller dan je GTX 960.

Overigens dat PUBG slecht loopt moet je geen conclusies aan verbinden, die game is nog zo slecht geoptimaliseerd dat niemand het echt goed kan draaien.

• Vegetto
Excuus ja draait op 1080p pubg is drama dat weet ik maar meer streamen en live meekijken en goede fps haal ik nu niet met mijn huidige systeem

Zou ik met die upgrade kunnen streamen op 60 fps gamen en nog live meekijken zonder dat hij over zijn nek gaat ?

[ Voor 29% gewijzigd door Vegetto op 24-08-2017 14:36 ]

Pagina: 1