Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Crashplan stopt, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.978 views

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-11 09:27
Zoals op de voorpagina al te lezen is in dit artikel: Crashplan Home stopt.
Misschien kunnen we hier informatie verzamelen en een goed alternatief vinden?

Mijn minimale eisen (waar crashplan aan voldeed):
  • Fatsoenlijke uploadsnelheid
  • Minimaal dat van crashplan (3mb/s). Is niet geweldig, maar lager wil ik zeker niet.
  • Encryptie
  • Dit wil ik zelf kunnen beheren. Eigen key aanmaken etc.
  • Unlimited back-up size
  • Ik heb op dit moment 6TB waarvan ~1TB cruciaal is.
  • Back-up van anderen kunnen ontvangen.
  • Mijn ouders back-uppen op mijn server, en dat back-up ik mee naar crashplan online. Plus mijn vaste PC en Laptop back-uppen ook naar de server. Bij voorkeur hierbij de data ook ge-encrypt. Maar niet strikt noodzakelijk. Zolang de verbinding zelf maar encrypted is.
Graag jullie ervaringen en input! Indien gewenst wil ik best een lijst met opties in de eerste post gooien zodat we kunnen bijhouden wat de mogelijkheden zijn met eventuele voors en tegens.

Mogelijke opties:
SpiderOak ONE
Voordelen:
Nadelen:
  • Niet Unlimited
  • Duurder dan Crashplan
Prijs:

----------------------------------------------------------------------------

JottaCloud
Moet nog verder kijken wat de voor en nadelen zijn van dit. Ik weet dat een vriend van mij dit gebruikt.
Voordelen:
  • Non-USA (heeft dat echt voordeel?)
Nadelen:Prijs:

IDrive

Voordelen:
  • Unlimited computers
  • Incrementiële backups
  • Versioning
Nadelen:
Prijs:
2TB data voor $70/jaar (en korting eerste jaar, en 2 jaar ook beschikbaar)
5TB voor $99 (en ook weer kortingen beschikbaar)

Arq

Voordelen:
Nadelen:
Prijs:

[ Voor 54% gewijzigd door Kliko op 23-08-2017 13:25 ]

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
"Fatsoenlijke uploadsnelheid
Minimaal dat van crashplan"

Wat was dat van crashplan ?

Ik vraag mij af, of er intelligente software bestaat, die meer doet als enkel syncen met cloud-opslag zoals onedrive , dropbox en google drive. Die zoals een back-up, enkel backups maakt en dan de connectie weer vrijgeeft. Alhoewel deze (op Onedrive na met zijn 1TB) héél wat kleiner zijn.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:03

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mizitras schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:27:
"Fatsoenlijke uploadsnelheid
Minimaal dat van crashplan"
De snelheid van Crashplan is juist het grote nadeel; het is echt behoorlijk traag. Op internet stikt het van de klachten op dit punt. Daar vind je ook wel voorbeelden / benchmarks.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Kliko
Ik kwam meestal op 3mb/s. Sommige 4. Lag deels ook aan de PC hoe snel die de boel kon encrypten. Mijn servertje wilde nog weleens naar 80% processor usage gaan. Maar OK, die snelheid is niet top. Maar er valt mee te leven en lager wil ik zeker niet.

edit: FiPo even een snelheid aan toegevoegd.

[ Voor 8% gewijzigd door Kliko op 23-08-2017 11:47 ]

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Ik ga dit topic zeker volgen... Voor mij ook relevant:
* Linux en Windows clients
* Meerdere computers backupen (ik heb er nu 8 in my family plan)
* Notificatie van de status. Dit vond ik erg prettig bij CP: je krijgt een mailtje als er wat mis lijkt met een systeem en bepaalde backups te lang niet werken, alsmede af en toe gewoon een overzicht.
* Versiehistorie, inclusief van verwijderde files (met een redelijke retentie voor die laatste, zeg, 60-90 dagen).

Ik vond zelf Crashplan snel genoeg. Ja, een eerste upload duurt lang, maar veel last heb ik daar niet van. Daarna liep alles prima in mijn ervaring.

Ik ben nu aan het kijken of een eenvoudige VPS ergens wellicht een optie is, met een of andere losse client. Ik zou liever een standaard oplossing afnemen ergens, maar die heb ik tot op heden nog niet gevonden. SpiderOak One lijkt in de buurt te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door ATS op 23-08-2017 11:46 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:09
Ik zit er aan te denken om een NAS aan te schaffen en deze bij m'n vader thuis te plaatsen. Hij heeft een glasvezelverbinding 500/500 MB. Welke applicatie voor zowel Windows, Linux als OSX kan ongeveer hetzelfde trucje als de applicatie van Crashplan en kan dan schrijven/lezen naar die NAS?

Een andere online/cloudaanbieder vertrouw ik nu niet meer.

Ik heb een tijdje geleden Duplicati geprobeerd en die te laten wegschrijven naar m'n Stackdrive van TransIP maar dat liep met veel bestanden echt te vaak vast door onverklaarbare redenen. Vooral met veel kleine bestanden leek dit enorm te vertragen en veel geheugen te vreten en de server enorm traag te maken.

• Kliko
ATS schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:45:
Ik ga dit topic zeker volgen... Voor mij ook relevant:
* Linux en Windows clients
* Meerdere computers backupen (ik heb er nu 8 in my family plan)
* Notificatie van de status. Dit vond ik erg prettig bij CP: je krijgt een mailtje als er wat mis lijkt met een systeem en bepaalde backups te lang niet werken, alsmede af en toe gewoon een overzicht.
* Versiehistorie, inclusief van verwijderde files (met een redelijke retentie voor die laatste, zeg, 60-90 dagen).

Ik vond zelf Crashplan snel genoeg. Ja, een eerste upload duurt lang, maar veel last heb ik daar niet van. Daarna liep alles prima in mijn ervaring.

Ik ben nu aan het kijken of een eenvoudige VPS ergens wellicht een optie is, met een of andere losse client. Ik zou liever een standaard oplossing afnemen ergens, maar die heb ik tot op heden nog niet gevonden. SpiderOak One lijkt in de buurt te komen.
Even snel gekeken. Heb hem in ieder geval toegevoegd aan de FiPo.
Als je meer dingen hebt bij de voor- en nadelen. Laat maar weten!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik gebruik zelf voor mijn Synology NAS de Glacier backup van Amazon. Die is erg goedkoop (ik betaal iets van 40-50 cent voor rond de 70GB upload. De redden is dat deze versie van Amazon uitgaat van weinig restore acties.
De upload is prima (beter dan Crashplan die ik jaren heb gehad)

specs | 3360wP met SE3000

• Kliko
Tallguy schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:00:
Ik gebruik zelf voor mijn Synology NAS de Glacier backup van Amazon. Die is erg goedkoop (ik betaal iets van 40-50 cent voor rond de 70GB upload. De redden is dat deze versie van Amazon uitgaat van weinig restore acties.
De upload is prima (beter dan Crashplan die ik jaren heb gehad)
Als ik hier kijk. Klopt het dan dat je betaald voor het opslaan, en mocht je wat terug moeten halen betaal je ook? Begrijp ik dat goed? Aan de ene kant handig, want goedkoop. Maar als de hele boel in de soep loopt (bijv. R.I.P. 3TB HDD) ben je flink wat kwijt om alles weer binnen te halen. 8)7

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42

iMars

Full time prutser

Kliko schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:05:
[...]

Als ik hier kijk. Klopt het dan dat je betaald voor het opslaan, en mocht je wat terug moeten halen betaal je ook? Begrijp ik dat goed? Aan de ene kant handig, want goedkoop. Maar als de hele boel in de soep loopt (bijv. R.I.P. 3TB HDD) ben je flink wat kwijt om alles weer binnen te halen. 8)7
Tja, wat is je data waard? En hoe vaak geberud dat? Ervan uitgaan dat het nooit gebeurd... mocht het een keer gebeuren kost 3TB bij de bulk optie afgerond $8 ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:41

Comgenie

Soms heb je dat

Hier inderdaad ook vooral geïnteresseerd in een software oplossing aangezien ik steeds minder vertrouwen krijg in de continuïteit van dit soort diensten. Eens kijken of ik een extern hdd op werk aan een server kan (en mag) hangen en 's avonds (als er toch niemand op kantoor is) met thuis kan laten sync'en. Encryptie is vanzelfsprekend wel een belangrijk ding voor mij.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ja, dat klopt hoewel je wel een x-percentage gratis mag restoren. maar als je daar overheen gaat, gaat het je meer geld kosten.
En aangezien ik dat amper doe, is dit voor mij de voordeligste manier.

Tevens, omdat ik met een NAS draai, is uitval van 1 HDD niet zo'n problem. pas als er meer uitvalt of de hele NAS gaat in vlammen op, heb ik een uitdaging. Maar ja...hoe groot is de kans en wat zijn dan de kosten om het een keer terug te halen.

specs | 3360wP met SE3000

• rob079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:42
N.a.v. het nieuwsitem hier gekomen.
Medetweaker smeerbartje noemt in zijn reactie op het nieuwsitem deze oplossing:
https://www.arqbackup.com/
Iemand bekend mee? Prijstechnisch als ik het goed lees een éénmalige fee van US$ 49,99 per user, en ziet er goed uit. Ga ik vanavond denk ik een 30-day trial starten, laat de bevindingen wel weten in dit forum!

• ATS

ATS

Is er iemand bekend met https://www.idrive.com wellicht? Dat ziet er ook uit als een optie:
* Unlimited computers
* 2TB data voor $70/jaar (en korting eerste jaar, en 2 jaar ook beschikbaar)
* 5TB voor $99 (en ook weer kortingen beschikbaar)
* Incrementiële backups
* Versioning
rob079 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:19:
N.a.v. het nieuwsitem hier gekomen.
Medetweaker smeerbartje noemt in zijn reactie op het nieuwsitem deze oplossing:
https://www.arqbackup.com/
Iemand bekend mee? Prijstechnisch als ik het goed lees een éénmalige fee van US$ 49,99 per user, en ziet er goed uit. Ga ik vanavond denk ik een 30-day trial starten, laat de bevindingen wel weten in dit forum!
Ik ben benieuwd! Ook benieuwd naar hoe een "user" gedefineerd wordt... Ik heb verschillende machines die ik wil backupen. Software ziet er op het eerste gezicht wel mooi uit.

[ Voor 53% gewijzigd door ATS op 23-08-2017 13:14 . Reden: Reactie op rob079 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Kliko
Update n.a.v. de reacties:
Arq en IDrive toegevoegd. Wanneer ik tijd heb zal ik voordelen en nadelen en prijzen erbij gaan vermelden...
Mochten andere mensen ook dingen willen uitzoeken, graag vermelden. Dan kopieer ik het naar de FiPo.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 22:14
Ik gebruikte het enkel als p2p backup als extra bovenop mijn lokale backup.

*zucht*
Dan maar eens graven of daar vergelijkbare oplossingen voor zijn.

Bedankt crashplan !

Ik heb ooit met BuddyBackup gestunt, maar daar heb je wel ERG weinig controle over.

[ Voor 19% gewijzigd door Sine op 23-08-2017 13:31 ]

Repareren doe je zo.

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Beetje verrot, want dit was wel een ideale manier om voor de familie op een uniforme manier de back-up te regelen.

• Kliko
Defector schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:30:
Beetje verrot, want dit was wel een ideale manier om voor de familie op een uniforme manier de back-up te regelen.
Klopt, dus help mee en ga op zoek naar een goed alternatief.
Dan kunnen alle "slachtoffers" hiervan profiteren! :)

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ik heb het als volgt geregeld:
- Account bij Hubic 10TB voor € 50 per jaar
- Synology NAS met 2 schijven
- Mappen van diverse computers in huis laat ik syncen met de NAS; zoals mijn documenten, bureaublad etc
- NAS maakt encypted backups naar hubic met versiebeheer
- Eens per maand maakt elke computer een systeembackup naar de NAS; deze backup wordt ook meegenomen in de backup naar Hubic.
- daarnaast maak ik handmatig op onregelmatige tijden nog een backup op een usb schijf van de NAS

Kortom ik heb er geen omkijken naar, de NAS geeft eventuele foutmeldingen bij backup aan.

• Kliko
BB-One schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:44:
[...]
- Eens per maand maakt elke computer een systeembackup naar de NAS; deze backup wordt ook meegenomen in de backup naar Hubic.
[...]
Kan dit eventueel ook automatisch zodra er nieuwe files zijn of nieuwe versies van een file? Of verhogen naar dagelijks?

Crashplan scant gewoon alle files die geback-upt moeten worden of wijzigingen of nieuw. En start vervolgens automatisch een back-up sessie. Dan heb je alleen nog het risico-moment van de tijd dat het duurt om de boel te uploaden.

Worst-kaas-scenario:
Bij 1x per maand uploaden zal je net zien dat 1 dag van tevoren de boel crasht en dus foto's kwijt bent van een week daarvoor. (en die heb je bijvoorbeeld ook niet meer ergens anders staan natuurlijk). Dus 1x per maand vind ik vrij grof.

edit: flauw grapje toegevoegd. O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Kliko op 23-08-2017 13:54 ]

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:42
ARC is geen backup dienst, dat is een backup programma.

Je moet nog altijd een backup locatie toevoegen. (amazon, google dropbox ect)

• abelarno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:42
https://www.backblaze.com/ is ook een optie

• BB-One
  • Nu online
Kliko schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:53:
[...]

Kan dit eventueel ook automatisch zodra er nieuwe files zijn of nieuwe versies van een file? Of verhogen naar dagelijks?

Crashplan scant gewoon alle files die geback-upt moeten worden of wijzigingen of nieuw. En start vervolgens automatisch een back-up sessie. Dan heb je alleen nog het risico-moment van de tijd dat het duurt om de boel te uploaden.

Worst-kaas-scenario:
Bij 1x per maand uploaden zal je net zien dat 1 dag van tevoren de boel crasht en dus foto's kwijt bent van een week daarvoor. (en die heb je bijvoorbeeld ook niet meer ergens anders staan natuurlijk). Dus 1x per maand vind ik vrij grof.
Foto's en andere losse bestanden worden 'direct' gesynced met de NAS. Systeem backup is puur bedoeld, mocht de schijf in de laptop crashen, dan kan ik er een nieuwe schijf in hangen en systeembackup terugzetten, alle bestanden worden dan weer gesynced en ik kan weer verder, zonder dat ik heel windows opnieuw hoef te installeren.
edit: flauw grapje toegevoegd. O-)

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:43
Voor mij geldt hetzelfde. Crashplan was prettig door een paar dingen:

- Duidelijk prijsplan. Ik betaal(de) bij Crashplan een vast bedrag per maand en dat vind ik fijner dan qua kosten het onderste uit de kan te halen.

- Automatische backup en continue monitoring. Daarnaast meldingen als backup een tijd niet gelopen heeft

- Echte backup service. Ik heb een tijdje mijn data gesynced met Stack, maar als het daar mis mee gaat en ik heb het niet door, ben ik het haasje

- Meerdere backups. Ik kan ook terug naar backups van een maand of zelfs een jaar geleden.

Verwijderd

Zou hier even kijken Het Online Backup Topic

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Wat dachten jullie van (Microsoft) Azure Cold Blob storage?
Prijzen zijn vergelijkbaar met Amazon Glacier, maar als je al een MSDN of VSDN account hebt, kan je gratis tot 200 US$ per maand aan storage (or andere Azure diensten) gebruiken.

Snelheid, betrouwbaarheid en (technische) mogelijkheden lijken me buiten kijf...

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:38
Hier nog een 'slachtoffer'.
Ik gebruik crashplan om pc's te backuppen naar mijn nas. Deze nas wordt weer gebackupt naar een nas op een andere locatie. Ik gebruik Ubuntu server als nas os. Binnenkort ff kijken of 'urbackup' een oplossing kan zijn.

Verwijderd

Hello,

Tot hiertoe neem ik enkel backups via externe harde schijf. Eind vorig jaar heeft het moederbord van mijn laptop begeven maar toch heb ik mijn gegevens van interne harde schijf kunnen recupereren. Ben aan het overwegen om ook over te gaan tot online backup van Backblaze maar...

Hoe zit het met veiligheid? Voor en nadelen Backblaze? Wat doet men met bestanden als online dienst ermee stopt?

Groeten

Koeninov :)

Verwijderd

BB-One schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:44:
Ik heb het als volgt geregeld:
- Account bij Hubic 10TB voor € 50 per jaar
- Synology NAS met 2 schijven
- Mappen van diverse computers in huis laat ik syncen met de NAS; zoals mijn documenten, bureaublad etc
- NAS maakt encypted backups naar hubic met versiebeheer
- daarnaast maak ik handmatig op onregelmatige tijden nog een backup op een usb schijf van de NAS

Kortom ik heb er geen omkijken naar, de NAS geeft eventuele foutmeldingen bij backup aan.
Ik had net al mijn data geupload naar Amazon komen ze met een belachelijke prijsverhoging. Ziet er naar uit dat jij met Hubic mij een goed alternatief hebt verschaft. _/-\o_

• ATS

ATS

Master_duck schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:06:
ARC is geen backup dienst, dat is een backup programma.

Je moet nog altijd een backup locatie toevoegen. (amazon, google dropbox ect)
Klopt, maar het kan een deel van de oplossing zijn natuurlijk. Er zijn ook mensen die juist alleen een storage of sync dienst noemen. Dat is ook geen backup oplossing. Maar samen kan het wellicht werken...

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:23

Rmg

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:09:
[...]

Ik had net al mijn data geupload naar Amazon komen ze met een belachelijke prijsverhoging. Ziet er naar uit dat jij met Hubic mij een goed alternatief hebt verschaft. _/-\o_
hubic heeft wel een speed limit van 10mbit.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:46
Rmg schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:14:
[...]

Ach, dat is alsnog 4x zo snel als Crashplan.

• BB-One
  • Nu online
Rmg schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:14:
[...]

Alleen mijn backup staat bij Hubic. Via hyperbackup op mijn synology nas kan ik per bestand bestanden terugzetten, dus een 10mbit beperking heb je dan niet (heel) veel last van. Terugzetten van meerdere bestanden kan gewoon 's nachts gebeuren.

Daarnaast vraag ik mij af wanneer ik de backup nodig ga hebben en de kans daarop:
- brand waarbij én laptop én nas verbranden (m.i. praktisch nihil)
- diefstal laptop en nas ( 'redelijke' kans -> 5%? als je dat al in kansen kan uitdrukken)
- laptop kapot en beide hdd's in nas kapot (m.i. praktisch nihil)

Maar ik slaap wel een stuk beter, dat ik altijd nog alle foto's ed heb.

Verwijderd

BB-One schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:43:
[...]

Alleen mijn backup staat bij Hubic. Via hyperbackup op mijn synology nas kan ik per bestand bestanden terugzetten, dus een 10mbit beperking heb je dan niet (heel) veel last van. Terugzetten van meerdere bestanden kan gewoon 's nachts gebeuren.

Daarnaast vraag ik mij af wanneer ik de backup nodig ga hebben en de kans daarop:
- brand waarbij én laptop én nas verbranden (m.i. praktisch nihil)
- diefstal laptop en nas ( 'redelijke' kans -> 5%? als je dat al in kansen kan uitdrukken)
- laptop kapot en beide hdd's in nas kapot (m.i. praktisch nihil)

Maar ik slaap wel een stuk beter, dat ik altijd nog alle foto's ed heb.
Ik heb hier zo'n 8TB in SHR. Ben nogal een muziek en film junk en daar zit spul tussen wat echt bijna of helemaal niet meer te krijgen is. Het is met backup altijd zo, dat je er pas blij van wordt als je het nodig hebt en dat is bij de meeste bijna altijd te laat. Ik zie die vijf tientjes als verzekeringspremie, is hetzelfde principe. Ik heb overigens door slechte ervaringen met pc's en laptop's helemaal niets meer daarop staan, behalve het besturingssysteem. Terugzetten kan toch ook makkelijk overdag met een beetje fatsoenlijke internetaansluiting overdag? Overigens top dat Hubic ook in Hyper Backup zit (net snel gecheckt).

• BB-One
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:34:
[...]

Ik heb hier zo'n 8TB in SHR. Ben nogal een muziek en film junk en daar zit spul tussen wat echt bijna of helemaal niet meer te krijgen is. Het is met backup altijd zo, dat je er pas blij van wordt als je het nodig hebt en dat is bij de meeste bijna altijd te laat. Ik zie die vijf tientjes als verzekeringspremie, is hetzelfde principe. Ik heb overigens door slechte ervaringen met pc's en laptop's helemaal niets meer daarop staan, behalve het besturingssysteem. Terugzetten kan toch ook makkelijk overdag met een beetje fatsoenlijke internetaansluiting overdag? Overigens top dat Hubic ook in Hyper Backup zit (net snel gecheckt).
Mijn reactie was een reactie op de reactie van RMG over de 'beperkte' snelheidslimiet van Hubic. Ik heb daar totaal geen last van, maar als je dagelijks data heen en weer pompt kun je daar wellicht last van hebben. Mijn synology draait 's nachts de backup(s) naar Hubic, dus ik heb er geen omkijken naar.

Ik zie de 50 euro per jaar als een no-brainer, maar ik heb geen 8TB aan data.... Daarmee kun je nog wel eens tegen de limiet van 10 TB aanlopen..

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
ATS schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:29:
Is er iemand bekend met https://www.idrive.com wellicht? Dat ziet er ook uit als een optie:
* Unlimited computers
* 2TB data voor $70/jaar (en korting eerste jaar, en 2 jaar ook beschikbaar)
* 5TB voor $99 (en ook weer kortingen beschikbaar)
* Incrementiële backups
* Versioning

[...]

Ik ben benieuwd! Ook benieuwd naar hoe een "user" gedefineerd wordt... Ik heb verschillende machines die ik wil backupen. Software ziet er op het eerste gezicht wel mooi uit.
Ik gebruik idrive al een aardig lange tijd, +/- 3 jaar, en vind het erg goed werken. Ook de support is prima (via de chat, email en telefonisch) ze supporten ook synology (https://www.idrive.com/synology-backup)

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:10
EgMaf schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:30:
Wat dachten jullie van (Microsoft) Azure Cold Blob storage?
Prijzen zijn vergelijkbaar met Amazon Glacier, maar als je al een MSDN of VSDN account hebt, kan je gratis tot 200 US$ per maand aan storage (or andere Azure diensten) gebruiken.

Snelheid, betrouwbaarheid en (technische) mogelijkheden lijken me buiten kijf...
Kijk weer wat geleerd. Thanks, meteen een blob gemaakt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je in de ts mee kan namen of de software aan versioning doet :) crashplan deed dat op zijn eigen rudimentaire manier.

Iperf

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:34

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik ben ook begonnen met een trial van Arq. Ziet er vooralsnog goed uit, zou wel eens een goede vervanger voor Crashplan kunnen worden. Ik heb al een (nagenoeg) ongebruikte onedrive van 1TB, daar past mijn 500GB mooi in. Ik hoop dat versioning een beetje vergelijkbaar is met Crashplan.

Ik baal er wel van dat ik nu de versies en verwijderde bestanden binnen crashplan wel kwijt ga raken. Nu is de kans niet groot dat ik ooit nog oude of verwijderde bestanden nodig ga hebben maar het gaf wel altijd een veilig gevoel.

[ Voor 29% gewijzigd door WouterG op 23-08-2017 18:01 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

magneet in "Het Online Backup Topic"

Was eerder :)
Een vergelijkbare discussie op twee plekken is onhandig. Graag vooralsnog daar verder, we kijken even hoe we de reacties gaan samenvoegen.
Om verwarring te voorkomen gaat dit op slot.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.