Gira Zigbee Light Link icm met Philips Hue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 961323

Topicstarter
Ik krijg de Gira Zigbee Light Link schakelaar niet gekoppeld met de Philips Hue bridge. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik vind de handleiding van Gira wel heel erg beknopt en kom er dus niet uit.

Ik heb de Philips Hue App 2.14.1 op de iPhone staan

Ik heb deze site wel gevonden, maar de hue App vind geen 'new bulbs': https://developers.meethu...rate-reliable-philips-hue

Grt
Jappiow

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Ik heb het zelf ook gekocht maar krijg het ook niet werkend.

Is het jouw gelukt?
De verbinding met de Bridge lukt wel maar met de lamp niet.

Heb dit al geprobeerd :
https://developers.meethu...rate-reliable-philips-hue

Tevens verwijst de handleiding naar de website maar daar is niets te vinden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03
Natuurlijk vindt 'ie dat niet. Staat er toch ook letterlijk...
Before you can connect bulbs to a new switch, the hue app must be started. Then, click "search new bulbs" and press two specific switch buttons (described in the manual). In this step, there has to be a maximum distance of 50 cm between GIRA switch and hue bridge. The switch looks for an open network and saves the configuration (e.g. zigbee channel). Now it is possible to add bulbs to the switch manually, but not via app, because the switch will not be recognized by the hue app and cannot be programmed with it.
Die stap is enkel om de switch in hetzelfde netwerk te krijgen, zodat je lampen die ook al in datzelfde netwerk zitten er direct mee kunt bedienen. Je Hue Bridge zal hem niet zien...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ik heb het trouwens werkend gekregen met de online handleiding. (Zie mijn tweede post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etmnidj1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-06 11:26
Heb de Light Link besteld, volgens de handleiding kunnen er maximaal 10 lampen gekoppeld worden aan de light link. In huis heb ik 13 spots. I het wel mogelijk om via de briadge met scenario's te werken. Dus alle 13 lampen aan - alle 13 uit etc? En is het mogelijk om scenes te maken; bijvoorbeeld, lampen in eetkamer en woonkamer in een keer inschakelen door bijv. op preset 2 te drukken?

Grt Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 23:35
Kunnen dit soort posts niet het algemene Hue topic? Dan blijft de informatie een beetje bij elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

icecreamfarmer schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:41:
Ik heb het trouwens werkend gekregen met de online handleiding. (Zie mijn tweede post).
Zeer oude post....i know.

Maar ik krijg dit toch niet werkend met de Lightlink wandzender.
Moet dit persé met de Hue lamp finder app op de pc ofzo?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Da_maniaC schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:21:
[...]

Zeer oude post....i know.

Maar ik krijg dit toch niet werkend met de Lightlink wandzender.
Wat is "dit"?

Je krijgt deze wandzender nooit gevonden in de Hue App / op de Hue Bridge. Dat kan gewoon simpelweg niet. Het is enkel mogelijk om vanaf de zender rechtstreeks met de lampen te communiceren en er zo tot 10 stuks te bedienen.

Mocht je behalve een zender nog een relais of dimmer inzet hebben, dan kun je die wel aan de bridge toevoegen als lamp.

Wat is je doel en wat probeer je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Xander schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:34:
[...]

Wat is "dit"?

Je krijgt deze wandzender nooit gevonden in de Hue App / op de Hue Bridge. Dat kan gewoon simpelweg niet. Het is enkel mogelijk om vanaf de zender rechtstreeks met de lampen te communiceren en er zo tot 10 stuks te bedienen.

Mocht je behalve een zender nog een relais of dimmer inzet hebben, dan kun je die wel aan de bridge toevoegen als lamp.

Dat was niet echt duidelijk met de quote die ik maakte inderdaad. :D
Het gaat om een Gira Lightlink Wandzender. Klik

Ik heb een 4-tal Hue GU10 V2 spots in mijn huiskamer, die wilde ik eigenlijk bedienen met deze schakelaar.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:42

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Wat lukt je niet? welke stap lukt wel en niet?
tips:
- de hue app zet je in koppelmodus en dan druk je op de wandzender de juiste toetsencombinatie in. er komt nooit een terugmelding in de hue app dat het gelukt is, maar de wandzender werkt wel gewoon.
- je schakelt altijd scenes. (dus 1 lamp aan en de rest uit betekent dat altijd als je op deze knop drukt 1 lamp aan gaat en de rest uit). Je kunt lampen die je niet mee wilt laten doen moet je stroomloos maken en dan de scene opslaan. Dan pakt ie alleen de lampen die stroom hebben.

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
prein2 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:02:
- je schakelt altijd scenes. (dus 1 lamp aan en de rest uit betekent dat altijd als je op deze knop drukt 1 lamp aan gaat en de rest uit). Je kunt lampen die je niet mee wilt laten doen moet je stroomloos maken en dan de scene opslaan. Dan pakt ie alleen de lampen die stroom hebben.
Spanningsloos maken hoeft niet eens.

- Alleen lampen die je wilt bedienen aan zetten, zelfs als je wilt programmeren dat ze uit gaan (alle andere lampen binnen het netwerk, dus ook in andere kamers, uit! Maar uit via de app is genoeg)
- Programmeren van de scène starten
- Lampen zo zetten zoals je ze wilt hebben
- Pogrammeren stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Xander schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:34:
[...]

Wat is "dit"?

Ik kom er toch niet helemaal uit.

Stap 1 is gelukt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uHEUTfcGjdKVcuxuDZEAeGBK/medium.jpg

Maar wanneer ik als tweede stap een lamp probeer toe te voegen gaat dit iedere keer mis. LEDs op de handbediening knipperen meteen rood, ondanks dat ik 40cm afstand van een philips Hue lamp zit die aan staat.

Stap 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jaPrkF62V0iP7NPZCU1hrDHZ/medium.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Da_maniaC op 31-03-2019 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:38

KRASH

Juist ja...

Wat bij mij altijd werkt is de zender echt direct naast de lamp (~ 5cm afstand) houden als je probeert te pairen. De lampen die er direct naast hangen draai ik er altijd even uit.

Wat ook nog wel eens wil helpen is om even helemaal opnieuw te beginnen, de volledige zender resetten en dan de stappen nog even een keer doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

KRASH schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:08:
Wat bij mij altijd werkt is de zender echt direct naast de lamp (~ 5cm afstand) houden als je probeert te pairen. De lampen die er direct naast hangen draai ik er altijd even uit.

Wat ook nog wel eens wil helpen is om even helemaal opnieuw te beginnen, de volledige zender resetten en dan de stappen nog even een keer doorlopen.
Bedankt voor de tip!
Het is nu gelukt. :)
Uiteindelijk moest ik alle nabij gelegen spots uitdraaien om goed te kunnen pairen met de rf zender. Ik moest de zender inderdaad ook op zo'n 5 cm afstand houden.

Nu nog uitvogelen hoe ik de 4 scenario/scene toetsen kan inprogrammeren.
In eerste instantie wilde ik het wel/niet meelopen van de hue spots met mijn Philips TV ook inprogrammeren op een knop, maar het lijkt er op dat dit enkel met de TV zelf aan/uit te zetten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1234654

Ook ik heb problemen met de 2e stap en hoop dat iemand mij verder kan helpen.

De uitgangssituatie: ik heb meerdere kamers die ik allemaal apart van een Gira Zigbee Lightlink switch wil voorzien. De kamers hebben 3, 4, 6 of 19 Philips Hue White Ambiance GU10 spots (firmware 1.46.13_r26312). Via de Hue Bridge kan ik elke kamer en elke lamp bedienen.

De Gira Zigbee Light Switch heb ik gekoppeld aan het netwerk. Ik krijg groene lampjes, dus ik neem aan dat hij goed gekoppeld is. Ik begrijp dat dit niet zichtbaar is in de Hue app.

Als ik hierna
- 1 enkele spot aan zet
- ik onder de lamp ga staan
- O en 4 voor 4 seconden ingedrukt hou
Dan krijg ik bijna direct knipperende rode ledjes.

Ook als ik verder wegga, meer lampen aan zet of geen lampen aanzet, naast de bridge ga staan... ik blijf knipperende rode ledjes houden.

Is er iemand die mij verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euhmdasengoeie
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-06 07:36
Weet iemand of de Gira wandzender te combineren is met de Ikea tradfri lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1237926

Anoniem: 1234654 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:13:

De uitgangssituatie: ik heb meerdere kamers die ik allemaal apart van een Gira Zigbee Lightlink switch wil voorzien. De kamers hebben 3, 4, 6 of 19 Philips Hue White Ambiance GU10 spots (firmware 1.46.13_r26312). Via de Hue Bridge kan ik elke kamer en elke lamp bedienen.

De Gira Zigbee Light Switch heb ik gekoppeld aan het netwerk. Ik krijg groene lampjes, dus ik neem aan dat hij goed gekoppeld is. Ik begrijp dat dit niet zichtbaar is in de Hue app.

Als ik hierna
- 1 enkele spot aan zet

Ook als ik verder wegga, meer lampen aan zet of geen lampen aanzet, naast de bridge ga staan... ik blijf knipperende rode ledjes houden.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Kan iemand ons helpen, please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 1234654 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:13:

Als ik hierna
- 1 enkele spot aan zet

Hmm dit heb ik niet gehad. Wat als je de wandzender reset.
Gebruik je wel de juiste stap voor het toevoegen van lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1241946

Hallo allemaal,

Ik wilde even iets delen.
Misschien hebben jullie er iets aan.

Als je stap 1 hebt gedaan en dat is gelukt.

Moet je voor dat je aan het stap 2 begint.

Eerst de HUE spotjes spanning vrij maken.
(door de HUE spotjes eruit te halen of de groep in meterkast aan en uitzetten kan natuurlijk ook)
Want als de HUE spotjes weer spanning krijgen komen de spotjes in hun inleer protocol.
En werkt stap 2 wel.

Hoop dat jullie er iets aan hebben.

Groeten
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 1241946 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:12:
Hallo allemaal,

Ik wilde even iets delen.
Misschien hebben jullie er iets aan.

Als je stap 1 hebt gedaan en dat is gelukt.

Moet je voor dat je aan het stap 2 begint.

Eerst de HUE spotjes spanning vrij maken.
(door de HUE spotjes eruit te halen of de groep in meterkast aan en uitzetten kan natuurlijk ook)
Want als de HUE spotjes weer spanning krijgen komen de spotjes in hun inleer protocol.
En werkt stap 2 wel.

Hoop dat jullie er iets aan hebben.

Groeten
Paul
Dat is wel vrij cruciaal ja. Dat deed ik in het begin ook fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgileCowboy
  • Laatst online: 31-05 22:26
Ik had de Gira Zigbee LightLink bijna teruggestuurd. Er zijn twee twee cruciale koppelmomenten:

1. Bij het koppelen van de zender aan de Hue bridge is een afstand van minder dan 50cm (tussen zender en bridge) cruciaal. Dit met de toetscombinatie 1-3.
2. Bij het koppelen van lampen Spots moeten deze eerst van de stroom en dan pas koppelen met knoppen 0-4. Ook bij het koppelen van de lampen moet de afstand max 25 cm zijn. Elke lamp moet je individueel koppelen met de toetscombinatie 0-4.

[ Voor 8% gewijzigd door AgileCowboy op 15-09-2019 00:41 . Reden: Vautjes in de tekst verbeterd ]

Pagina: 1