Dat ziet er niet uit als een waterdichte, voor buitengeschikte doos, of vergis ik me?
Voor binnen is zoiets prima natuurlijk maar wil je het echt buiten hebben, moet je voor iets zorgen met een IPX rating of zorgen dat er absoluut geen water in kan komen. Zie:
Wikipedia: IP Code
Hoe veel aansluitingen wil je eigenlijk waar precies realiseren?
Als het gaat om 2 aansluitingen in je tuinhuisje en 2 buiten, is denk ik de mooiste oplossing daar inderdaad een soortgelijk doosje neer te zetten als dat je linkt, die kabels naar een patchpaneel leggen waar je centrale apparatuur staat en dan met patchkabels naar je switch.
Dat is veel flexibeler dan met connectoren rechtstreeks aan de kabel.
Werk ook met kabel met een vaste kern (solid, *niet* stranded) voor de vaste aansluiting en let er op dat de kabel 100% koper is. Geen Copper Clad Aluminium (CCA).
Patchpaneeltjes heb je ook niet-19", zoiets als dit:
https://www.netwerkwinkel...Cat.6-691812-p_11075.html
Wallmount, je hebt er wel een zgn. LSA tool voor nodig maar dat heb je bij die wall outlets ook. Zijn niet duur, het is vooral onhandig als je 'm niet hebt als je wilt aansluiten.

Probeer het werken er mee ook even uit met een stukje kabel dat niet live gaat. Je trekt de eindjes er relatief makkelijk weer uit en dan heb je het gevoel te pakken. LSA prikken is niet lastig maar het is handig als je het een keer gedaan hebt voordat je je live kabel d'r in werkt.
Oh ja, zorg voor iets overlengte, leg de kabel dus niet te krap en leg zoals je al van plan was volgens mij, meer strengen dan je NU nodig denkt te hebben. Heb je nu behoefte aan 1, leg er dan 2. Heb je behoefte aan 2 of 3, leg er 4. De extra kosten zijn waard omdat je straks veel flexibeler bent.
Natuurlijk kun je altijd je netwerk uitbreiden door in je tuinhuisje een switch te plaatsen maar juist dan wil je meer dan 1 streng en CAT6A of beter. Stel dat je te kort hebt aan niet het aantal aansluitingen, maar ook de enkele GBit verbinding, kun je upgraden naar 10GBit of trunks/etherchannels maken waardoor je hogere snelheden haalt. (Let wel op, bij een trunk/etherchannel is de snelheid per stream. Dus bij 2x1GBit haal je daadwerkelijk 2x 1GBit maximaal verdeeld over meerdere apparaten, niet 2GBit per apparaat. Klassieke denkfout die nog wel eens gemaakt word.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.