Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-05 06:10
Goedendag,

Wij gaan in oktober een stedentrip doen naar Londen. Nu heeft Londen een andere munt en kost hebt opnemen/omwisselen van euro naar ponden geld.

Nu vroeg ik mij af hoeveel goedkoper is een creditcard? Ik heb dit al bij de bank nagevraagd (abn amro). Maar die kwam aan met een tabel waarin de percentages staat en gaf ook aan dat je alleen bij meastro automaten kunt pinnen. En die is in minderheid in Londen (aldus abn)

Nu vraag ik mij af in hoeverre het verstandig is een creditcard te nemen voor zoiets. Mn ouders hebben mij altijd afgeraden een te nemen. Dit omdat je toch geld uitgeeft dat je op dat moment niet hebt. (Word eind van de maand afgeschreven etc)

Nu vraag ik mij af wat jullie aanraden? Gewoon alles via pin betalen en hopen dat de winkel etc het ondersteund, geld omwisselen op Schiphol. Of toch een creditcard?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Daar kan alleen jij iets over zeggen. Ben je gedisciplineerd met geld? Dan kun je gerust een creditcard nemen. Of doe je juist heel veel impulsaankopen? Dan zou ik 't niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 22:01
Bij aankomst een kleine hoeveelheid geld uit de muur trekken zodat je altijd je koffie en broodje kunt betalen. Verder lekker pinnen in de winkels. Ook in het Verenigd Koninkrijk is de bankpas goed ingeburgerd.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-05 19:10
Ik raad je een bankrekening bij N26 aan, zij hebben in mijn reizen wel de beste koers gehad.

Also, de mastercard dat zij leveren is een debit card, dus je hebt dan werkelijk jouw eigen geld ipv "geleend" geld :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vlieg naar Londen, stop je pin-pas in een geldautomaat en trek er wat Ponden uit. Ja, je betaalt een wisselkoers + transactiekosten. Maar voor niks gaat de zon op, ook met een CC is dat niet gratis. En aangezien je niet dagelijks in landen onderweg bent waar je vreemde valuta nodig heeft maakt die ene keer dat je een paar lullige Euro transactiekosten betaalt geen snars uit. Vakanties kosten geld, dit is wel het minste om je zorgen over te gaan maken.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 20-08-2017 11:23 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:24
Jboy1991 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:17:
Nu vraag ik mij af in hoeverre het verstandig is een creditcard te nemen voor zoiets. Mn ouders hebben mij altijd afgeraden een te nemen. Dit omdat je toch geld uitgeeft dat je op dat moment niet hebt. (Word eind van de maand afgeschreven etc)
Een creditcard is handig als je wat vaker op vakantie gaat zonder dat je weet waar en wanneer je kunt pinnen (waarbij ik ook doel op 'geld opnemen'). Een CreditCard kost wel maandelijks geld, dus je moet zelf kiezen of het het waard is of niet. Het klopt dat het geld later wordt afgeschreven, maar als je financieel verstandig bent zou dit geen probleem voor je moeten zijn. Ben je niet zo verstandig met je geld (als in: ik ga door met geld uitgeven tot ik op het eind van de maand 0 euro op mijn rekening heb staan) dan moet je inderdaad nooit aan een CreditCard willen beginnen.
Nu vraag ik mij af wat jullie aanraden? Gewoon alles via pin betalen en hopen dat de winkel etc het ondersteund, geld omwisselen op Schiphol. Of toch een creditcard?
Ik zou gewoon ter plaatse geld opnemen (als backup) bij een bank automaat in Londen en verder zoveel mogelijk dingen met je pas betalen. Londen is immers ingericht op toeristen. Hoeveel dagen blijf je en wat verwacht je uit te geven? Dan kan je altijd tussendoor ook nog wel ergens wat extra geld opnemen :) Je zal uiteindelijk vast wel met een paar pond blijven zitten: leuk voor souvenirtje of wat eten/drinken op het vliegveld

[ Voor 3% gewijzigd door President op 20-08-2017 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 17:20
Voor vier dagen Londen ga je sowieso 200+ GBP uitgeven. Die 1-5 GBP die je betaalt voor de wisselkoers tussen EUR<>GBP kan er dan ook nog wel bij toch? Gewoon met je Maestro geld uit de muur trekken, kan nagenoeg overal. Ook pinnen met maestro kan nagenoeg in elke koffietent. Zou dus niet beginnen aan een CC, alleen maar gedoe.

Veel plezier op je trip, en ik zou me lekker niet bezig houden met soort randzaken, maar lekker je must-sees plannen. Londen is een mooie stad, heb er een tijd gewoond..

[ Voor 10% gewijzigd door JDillinger op 20-08-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Meeste tips zijn al gegeven.

Informeer bij je hotel of zij een creditcard vereisen voor autorisatie. Betalen kan dan vaak alsnog met een ander middel, maar ze willen in ieder geval de garantie dat wanneer jij de boel afbreekt, er een reservering van het geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Ah bedankt voor het uitleggen. Wij zijn er nog nooit geweest en willen niet zonder geld komen te staan daar.

En kon nergens goed vinden wanneer het verstandig is of juist niet. Met geld kunnen wij beide goed omgaan. Maar juist omdat je op vakantie gaat is er een kans dat je niet goed op het budget let en dan zijn creditcard gevaarlijk (denk ik?)

Maar ik begrijp dat (bijna) alles te betalen is met pin.

Bedankt
DAzN schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:32:
Meeste tips zijn al gegeven.

Informeer bij je hotel of zij een creditcard vereisen voor autorisatie. Betalen kan dan vaak alsnog met een ander middel, maar ze willen in ieder geval de garantie dat wanneer jij de boel afbreekt, er een reservering van het geld is.
Reis is al geboekt bij tui. Incl hotel. Dus mag er vanuit gaan dat daar verder geen kosten meer vandaan komt

[ Voor 36% gewijzigd door Jboy1991 op 20-08-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
neem een revolut card

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jboy1991 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:34:

Reis is al geboekt bij tui. Incl hotel. Dus mag er vanuit gaan dat daar verder geen kosten meer vandaan komt
Assumption is the mother of all fuckups. Vraag het na. Ik reserveer soms via Expedia, betaal dan ook via Expedia, maar moet dan alsnog bij het hotel een CC tonen voor eventuele extra kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gewoon geld uit een automaat halen met je pinpas. Met een creditcard is dat duurder.
Genoeg pinnen om niet meteen weer bij de automaat te staan. En pas op voor automaten die zelf een omrekenfactor hanteren: je wil gewoon dat jouw bank 200 pond verrekend, niet dat de automaat om 260 euro vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
@Jboy1991
Dit inderdaad, of een n26 kaart, al vind ik de laatste lastiger dan de eerste (revolut is sneller geactiveerd, kwam sneller met de post, makkelijker op te laden en minder gedoe met de pincode).

Een revolut kaart is een mastercard debitcard die als een creditcard geaccepteerd wordt. Het enige verschil is het feit dat je er eerst zelf geld op moet zetten. Daardoor geef je nooit te veel uit, echter moet je wel rekening houden met de tijd dat een overschrijving kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
RemcoDelft schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:43:
Gewoon geld uit een automaat halen met je pinpas. Met een creditcard is dat duurder.
Genoeg pinnen om niet meteen weer bij de automaat te staan. En pas op voor automaten die zelf een omrekenfactor hanteren: je wil gewoon dat jouw bank 200 pond verrekend, niet dat de automaat om 260 euro vraagt.
En hoe kom je er achter welke apparaten dit doen? En je bedoelt dat als een apparaat zelf omrekende het altijd voor een negatievere valuta waarde gaat dan dat je eigen bank doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 07:59
Nu vroeg ik mij af hoeveel goedkoper is een creditcard? Ik heb dit al bij de bank nagevraagd (abn amro). Maar die kwam aan met een tabel waarin de percentages staat en gaf ook aan dat je alleen bij meastro automaten kunt pinnen. En die is in minderheid in Londen (aldus abn)
Voor het opnemen van geld is een creditcard van een van de bekende Nederlandse banken juist duurder dan Maestro.
Nu vraag ik mij af in hoeverre het verstandig is een creditcard te nemen voor zoiets.
Als je in het buitenland zit is het wmb. erg handig om een (of twee) 'creditcards' mee te nemen. Ik zet het tussen haakjes, omdat een Mastercard/Visa debitcard ook een goede optie is.

Zeer handig voor hotels (borg) en om er zeker van te zijn dat je vrijwel overal met plastic kunt betalen (daar waar men je Maestro-pas niet accepteert moet een Mastercard wel lukken).

Ook handig als backup, als je een keer vergeet je Maestropas te deblokkeren voor wereldgebruik en toch heel erg graag geld wilt hebben.
Mn ouders hebben mij altijd afgeraden een te nemen. Dit omdat je toch geld uitgeeft dat je op dat moment niet hebt. (Word eind van de maand afgeschreven etc)
De standaardkaarten van banken kun je sowieso nemen zonder gespreid-betalen optie. Dat betekent dat je iedere maand netjes je openstaande balans aflost. Dat is wat mij betreft niet anders dan veel andere zaken waar je pas enige tijd later de rekning van ziet.

Als je diep in de schulden zit is het ongetwijfeld geen goed idee, anders hoort het gewoon onder het kopje 'verantwoord met geld omgaan' - geld uitgeven omdat je weet dat je aan het eind van de maand de rekening gewoon kunt betalen.

En zoals ik (en anderen) al noemde, er zijn een aantal Mastercards die (vrijwel) niets kosten en zeer gunstige koersconversies en opslag rekenen in het buitenland. Betalen met zo'n kaart is dan goedkoper dan met je ABN/ING/whatever-pas.

Bovendien zijn dat debitcards - je moet er dus eerst geld op storten. Haalt het hele 'geld uitgeven dat je niet hebt'-argument onderuit.

Deze twee zijn momenteel de meest interessante opties:

Revolut (incl IBAN en Premium)
Discussie over & Ervaringen met N26
Jboy1991 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

En hoe kom je er achter welke apparaten dit doen? En je bedoelt dat als een apparaat zelf omrekende het altijd voor een negatievere valuta waarde gaat dan dat je eigen bank doet?
Die vraag krijg je vaker wel dan niet als je in het buitenland geld in een vreemde valuta opneemt. Hoef je ook niet echt op te letten, als je maar het juiste antwoord onthoudt (altijd koersconversie door je 'eigen bank' laten doen).

[ Voor 10% gewijzigd door Thralas op 20-08-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Winkels bieden het als 'service' aan. Dat je in Euro betaalt zodat je precies weet wat je kwijt bent, ipv in de vreemde valuta waarna je maar moet afwachten hoe het omgerekend wordt. Dat gemak betaal je natuurlijk voor. Als je 20 miljoen Nigereaanse Dollars moet betalen kan dat wel handig zijn, maar met Ponden heb je wel ongeveer een idee hoeveel ze van je willen hebben als ze om 20 Pond vragen. Daarom moet je er altijd op letten dat het pinapparaat en je bonnetje alleen een bedrag in Ponden laat zien. Zodra je daar iets van Euro's ziet wordt je genaaid ;)
Ah bedankt voor het uitleggen. Wij zijn er nog nooit geweest en willen niet zonder geld komen te staan daar.

En kon nergens goed vinden wanneer het verstandig is of juist niet. Met geld kunnen wij beide goed omgaan. Maar juist omdat je op vakantie gaat is er een kans dat je niet goed op het budget let en dan zijn creditcard gevaarlijk (denk ik?)
Als je vaker op vakantie gaat zal je merken dat een cc wel heel handig is. Het is het beste internationaal geaccepteerde betaalmiddel wat je kan hebben. Veel zaken kunnen ook alleen met een cc, hotels, huurauto's etc. In Nederland denken veel mensen dat het een of ander duivels stukje plastic is, maar zolang je niet denkt dat de cc een magische geldmachine is waarmee je onbeperkt geld uit kan geven gaat het wel goed ;)

[ Voor 34% gewijzigd door fsfikke op 20-08-2017 12:06 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-05 13:15
Ook zonder creditcard neem ik aan dat je toch een beetje bijhoud wat je uitgeeft, anders kom je alsnog er halverwege de vakantie achter dat je bankrekening leeg is :p

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

Vrijwel elk apparaat buiten de eurozone probeert je op die manier te tillen. Het gaat mis zodra er toch een bedrag in euro's op het scherm verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Met geld kunnen wij beide goed omgaan. Maar juist omdat je op vakantie gaat is er een kans dat je niet goed op het budget let en dan zijn creditcard gevaarlijk (denk ik?)
Een CC is niet fundamenteel anders dan een PIN pas. Als je je banksaldo niet in de gaten houdt dan is een PIN pas ook gevaarlijk.

Het enige riskante aan een CC is betalen op aflossing. Omdat je de volledige kosten dan niet maandelijks betaalt maar in termijnen (het is feitelijk een lening) kan het voor mensen die niet goed hun financiën kunnen overzien gevaarlijk zijn. De rente kan dan ook flink oplopen.
Dit is wat CC's hun slechte reputatie heeft gegeven. Maar in Nederland is dit een faciliteit die je niet standaard krijgt maar expliciet aangevraagd moet worden. Standaard wordt het openstaande bedrag gewoon elke maand volledig afgeschreven. Technisch heet het dan ook een debit card en niet een creditcard. Maar in NL gebruiken we die termen ten onrechte door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Afgezien dat een credit card handig kan zijn, hoef je in Londen, het financiele hart van de EU tot na de Brexit, niet bang te zijn om niet bij je geld te kunnen.

Sommige hotels willen graag een credit card, maar dat had je nu al geweten aangezien dat al geboekt is. En als er geen credit card is, dan regelen ze het wel op een andere manier. Vroeger had je nog wel hotels die een credit card verplicht stelden, maar dat heb ik de afgelopen jaren niet meer meegemaakt.

Ik heb in 2012 een credit card (ABN AMRO) aangevraagd voor onze huwelijksreis naar Curacao, maar achteraf gezien was het zelfs daar niet nodig geweest. Vakantie is toch duur, dus die 20 euro extra wisselkosten merk je niet eens. Mocht je naar de VS gaan, dan hoor ik nog steeds van mensen het advies om een credit card mee te nemen.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 21-08-2017 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-05 09:51
Ik ben vaker in Londen geweest geheel zonder cash. Pinpas en cc wordt overal geaccepteerd. Wel zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:49:
Afgezien dat het handig kan zijn, heb je in Londen, het financiele hart van de EU tot na de Brexit, niet bang te zijn om niet bij je geld te kunnen.
Het kan handig zijn om niet bij je geld te kunnen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Ik ben al een hele tijd niet in Londen geweest, maar in ieder Europees land kun je zo ongeveer overal gewoon pinnen... dus waar haal jij (of zij) vandaan dat de maestro automaten in Londen in de minderheid zijn? Het lijkt me echt heel sterk.

En als een apparaat aan je vraagt of je in euro's of in ponden wil "afrekenen", altijd ponden doen. De kans dat dat apparaat je een betere wisselkoers geeft dan je bank is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Even mijn ervaring met CC en vakantie.
Afgelopen 2 weken naar Italie geweest en hoewel alles EURO is was ik blij met mijn CC.
Tolwegen, hup pasje erin en doorrijden...
Ook met betalen bij tankstations, niet overal wordt Meastro geaccepteerd of slikken ze je pas niet..
Ook lokaal in Italie 2x niet kunnen betalen met Meastro in een restaurant, blij dat ik de CC bij me had..

Het is zeker handig als je een CC (in mijn geval een VISA) hebt. Is het noodzakelijk? Nee, zorg dan wel dat je genoeg cash bij je hebt of snel kunt regelen wanneer je pas niet geaccepteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:49:
Mocht je naar de VS gaan, dan hoor ik nog steeds van mensen het advies om een credit card mee te nemen.
Recent in Canada geweest, en daar zijn we geen enkele betaalautomaat tegengekomen die Maestro accepteerde. De ATMs natuurlijk wel, maar dan zit je weer met het gedoe van onhandig buitenlands geld (serieus, die Canadezen verbergen de waardes van hun muntjes echt goed), en meeste hotels/motels eisen in principe gewoon creditcard.

Binnen Europa is het een ander verhaal, maar buiten Europa zou ik toch in zijn algemeenheid heel sterk een CC adviseren.
GlowMouse schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:31:
[...]

Vrijwel elk apparaat buiten de eurozone probeert je op die manier te tillen. Het gaat mis zodra er toch een bedrag in euro's op het scherm verschijnt.
Geen enkele betaalautomaat probeerde het in Canada bij mij. De ene ATM waar ik uiteindelijk ben geweest vroeg gewoon of hij de conversie moest doen of mijn eigen bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:53
flyingdutchboy schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:50:
Ik ben vaker in Londen geweest geheel zonder cash. Pinpas en cc wordt overal geaccepteerd. Wel zo makkelijk.
Credit Card ja, debit card nee: Met een Nederlandse debit card kun je niet betalen bij metro stations en omgekeerd kan ik met mijn UK debit card vaak niet betalen in Nederland.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:50:
[...]

Recent in Canada geweest, en daar zijn we geen enkele betaalautomaat tegengekomen die Maestro accepteerde. De ATMs natuurlijk wel, maar dan zit je weer met het gedoe van onhandig buitenlands geld (serieus, die Canadezen verbergen de waardes van hun muntjes echt goed), en meeste hotels/motels eisen in principe gewoon creditcard.

Binnen Europa is het een ander verhaal, maar buiten Europa zou ik toch in zijn algemeenheid heel sterk een CC adviseren.

[...]

Geen enkele betaalautomaat probeerde het in Canada bij mij. De ene ATM waar ik uiteindelijk ben geweest vroeg gewoon of hij de conversie moest doen of mijn eigen bank.
Dat is apart. Ik ben in 2011 in Canada geweest (Montreal en Toronto) en daar ging het prima met mijn ABN bankpas. Flappentappen moest wel bij specifieke banken (niet die in supermarktjes en op straat bijv.) maar in winkels kon ik gewoon betalen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:21
En als je (op welke manier dan ook) je cash ponden hebt opgenomen, zorg dan dat als je weer naar Nederland gaat, je geen oude briefjes van 10 mee terug neemt. De briefjes van 5 zijn dit jaar net omgewisseld, de briefjes van 10 gaan er volgend jaar uit. Dan worden de oude niet meer geaccepteerd, en terug omwisselen is wel erg duur.

Overigens gaat dan 20 biljetten er ook uit, maar dat is pas in 2019 ofzo. Maar als je zeker weet voor die tijd niet meer in UK te komen, zorg dan dat je die ook kwijt bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike6383
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-07-2023
Als je gewoon pint bij een bank is er geen probleem. Volgens mij krijg je ook de mogelijkheid te kiezen of je wilt afschrijven in euros of ponden.

Je hebt in Londen ook veel machines waar je betaalt om geld op te nemen, al heb je een Britse rekening (cashzone en dergelijke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

Dat is apart. Ik ben in 2011 in Canada geweest (Montreal en Toronto) en daar ging het prima met mijn ABN bankpas. Flappentappen moest wel bij specifieke banken (niet die in supermarktjes en op straat bijv.) maar in winkels kon ik gewoon betalen.
Apart inderdaad. Ik was in Vancouver gebied (ruim eromheen :P), maar zowel automaten voor de trein, maar ook in meerdere supermarkten (verschillende ketens) en één restaurant pakte allemaal geen pinpas. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat we toen gewoon op CC zijn overgestapt, want je wil niet bij elk restaurant het gezeik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Zojuist mail terug gekregen van het hotel. En kwam erop neer dat wij geen creditcard nodig hebben. Maar wel een debit card.. geen idee wat dat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jboy1991 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:20:
Zojuist mail terug gekregen van het hotel. En kwam erop neer dat wij geen creditcard nodig hebben. Maar wel een debit card.. geen idee wat dat is
Dat kan verschillende dingen zijn: Een standaard bankpas, van een Britse bank als je pech hebt en de gewone Maestro als je geluk hebt, maar ook een CC die elke maand volledig afschrijft (wat in NL de standaard is) heet strikt genomen een debit card. Het is formeel pas een credit card als je openstaande bedragen op je CC in termijnen aflost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
downtime schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:28:
[...]

Dat kan verschillende dingen zijn: Een standaard bankpas, van een Britse bank als je pech hebt en de gewone Maestro als je geluk hebt, maar ook een CC die elke maand volledig afschrijft (wat in NL de standaard is) heet strikt genomen een debit card. Het is formeel pas een credit card als je openstaande bedragen op je CC in termijnen aflost.
Incorrect. Het type credit card dat je maandelijks geheel aflost, is een zgn. "charge card". Pre-paid "credit-cards" zijn dan weer wél debit cards.

Maar in de UK wordt met een debit card gewoon een bankpas bedoeld. Normaal gesproken geen enkel probleem om met een Nederlandse bankpas te betalen aldaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 22-08-2017 19:22 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:21:
[...]

Incorrect. Het type credit card dat je maandelijks geheel aflost, is een zgn. "charge card". Pre-paid "credit-cards" zijn dan weer wél debit cards.
Wikipedia zegt dat je gelijk hebt. Dan moet ik maar eens de bankmedewerker aanspreken die me dat indertijd vertelt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hoop opties, uiteindelijk gaat het om 3 dingen
1) Acceptatie
2) koersopslag
3) transactiekosten

Acceptatie van je pinpas is geen probleem in Londen, je Maestro pas zal overal geaccepteerd worden. Ook als je geld uit de muur wil trekken. Ik kom zeer regelmatig in de UK en ik heb nog nooit gehad dat mijn meastro pas niet werd geaccepteerd.

Koersopslag kun je opzoeken, maar is meestal lager bij je pinpas dan een creditcard.

Transactiekosten is relevant als je geld uit de muur wilt halen. Sommige banken rekenen dan nog een extra vast bedrag. Houd daar rekening mee en trek liever 1 keer een groter bedrag uit de muur dan meerdere kleine.

Voor Londen hoef je echt geen creditcard te hebben, dat mag geen argument in die beslissing zijn.
Je Nederlandse pinpas is een debitcard. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Hooglander1 op 22-08-2017 19:37 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Hooglander1 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:35:
Hoop opties, uiteindelijk gaat het om 3 dingen
1) Acceptatie
2) koersopslag
3) transactiekosten

Acceptatie van je pinpas is geen probleem in Londen, je Maestro pas zal overal geaccepteerd worden. Ook als je geld uit de muur wil trekken. Ik kom zeer regelmatig in de UK en ik heb nog nooit gehad dat mijn meastro pas niet werd geaccepteerd.

Koersopslag kun je opzoeken, maar is meestal lager bij je pinpas dan een creditcard.

Transactiekosten is relevant als je geld uit de muur wilt halen. Sommige banken rekenen dan nog een extra vast bedrag. Houd daar rekening mee en trek liever 1 keer een groter bedrag uit de muur dan meerdere kleine.

Voor Londen hoef je echt geen creditcard te hebben, dat mag geen argument in die beslissing zijn.

[...]

Je Nederlandse pinpas is een debitcard. :)
Ik snap er nu niks meer van. Inmiddels bij de bank geweest om te vragen of zij precies wisten wat een beditcard inhield. En kwam erop neer dat in Londen daarmee creditcard bedoelt word en die 16 cijferig moet zijn. Dus we hebben een creditcard nodig

Omdat wij binnen 4 jaar een huis willen kopen wil ik dus geen bkr registratie. Hierop zeiden ze"zolang je de creditcard niet gebruikt krijg je geen registratie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jboy1991 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:46:
[...]

Ik snap er nu niks meer van. Inmiddels bij de bank geweest om te vragen of zij precies wisten wat een beditcard inhield. En kwam erop neer dat in Londen daarmee creditcard bedoelt word en die 16 cijferig moet zijn. Dus we hebben een creditcard nodig

Omdat wij binnen 4 jaar een huis willen kopen wil ik dus geen bkr registratie. Hierop zeiden ze"zolang je de creditcard niet gebruikt krijg je geen registratie".
Mij hebben ze indertijd (toen ik 10 jaar geleden een hypotheek afsloot) bij de bank verteld: Zolang je maandelijks volledig aflost, dus geen krediet faciliteit hebt, wordt het niet als lening gezien en heb je dus ook geen BKR-registratie.

Ik had op dat moment zelfs twee CC's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 18:49
Je hebt in Londen vrijwel nergens cash nodig. Nederlands betaalpas werkt overal, ook contactloos.

Als het hotel per se een borg in wil houden trek je lokaal wat ponden uit de muur. Het VK is geen derde wereldland.

[ Voor 38% gewijzigd door creator1988 op 23-08-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Kleine sidenote, maar ik wordt echt moe van mensen die zeggen dat een CC gevaarlijk is. Het is net zo gevaarlijk als een pinpas waar je rood op kan staan. Er zit een max op. Het 'gevaar' van een CC zit in de hoge rente voor het betalen in termijnen. Gewoon in 1 keer het bedrag betalen of automatisch laten incasseren en er is verder niets aan de hand

On topic; Ik ben ongeveer een half jaartje geleden in London geweest en 1 van de voordelen van de CC was dat je er mee kan betalen bij de poortjes van de subway. Ding gedraagt zich als de ov chipkaart hier in NL. Super handig Geen kaartjes kopen. Gewoon kaart er tegenaan en poortje open....
Nu moet ik zeggen dat ik altijd een CC bij mij heb (AMEX of VISA). Ik heb echt nooit contant geld bij mij en ben een voorstander van plastic, Kan me heel goed voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Fly-guy schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:45:
[...]
@Jboy1991
Dit inderdaad, of een n26 kaart, al vind ik de laatste lastiger dan de eerste (revolut is sneller geactiveerd, kwam sneller met de post, makkelijker op te laden en minder gedoe met de pincode).

Een revolut kaart is een mastercard debitcard die als een creditcard geaccepteerd wordt. Het enige verschil is het feit dat je er eerst zelf geld op moet zetten. Daardoor geef je nooit te veel uit, echter moet je wel rekening houden met de tijd dat een overschrijving kost.
Ter verduidelijking, zowel de revolut als N26 zijn debitcard's, nu kan het gelezen worden alsof er verschil zit tussen de N26 en de revolut.

Ik ben overigens wel erg te spreken over mijn N26, tot op heden geen problemen mee gehad en ik had de kaart echt bijzonder snel, nog geen tien werkdagen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:10
Zolang je niet de mogelijkheid hebt om gespreid/uitgesteld terug te betalen krijg je geen BKR-registratie door een creditcard.

Zelfs als dat zo zou zijn zou je nog steeds gewoon een creditcard kunnen nemen en die stopzetten als je een huis koopt. Je gaat toch volgende week geen huis kopen, je hebt het over een periode van 4 jaar. Zodra je die cc stopzet is ook die registratie weg, het is namelijk geen negatieve registratie die een aantal jaar blijft staan maar een 'aantekening' dat je €xxxx aan krediet/kredietmogelijkheden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Miss_80 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:56:

On topic; Ik ben ongeveer een half jaartje geleden in London geweest en 1 van de voordelen van de CC was dat je er mee kan betalen bij de poortjes van de subway. Ding gedraagt zich als de ov chipkaart hier in NL. Super handig Geen kaartjes kopen. Gewoon kaart er tegenaan en poortje open....
Je moet het ook maar net weten. Ik was in november 2016 in Londen en heb mijn oude Oyster card gebruikt (en weer opgeladen). Als ik had geweten dat ik ook gewoon de CC kon gebruiken dan had ik de Oyster niet meer opgeladen.

• Jboy1991
Helaas vandaag een afwijzing gekregen van ICS voor een creditcard. Dit omdat ik volgens Nibud 275 euro per maand te weinig inkomen hebt. Maar dat komt omdat ze de studiefinanciering van mn partner niet mee bereken als inkomen en wij wel een tweepersoonshuishouden zijn

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://www.icscards.nl/ics-producten/cards/prepaid

Dan neem je zoiets, kost 17,50 per jaar.

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
Ben elke maand een paar dagen in London. Nog nooit 1 pond op zak gehad. Werkelijk overal kan je met cc betalen.

You only live once, so enjoy the ride.

• Jboy1991
Dat gaat niet werken ben ik bang. Dit omdat het tegoed niet direct van je bank op die card staat :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 16:26
Dan stort je dat er op? Kom op zeg, je maakt het wel heel moeilijk allemaal voor een weekendje weg. Simpelweg kan je bijna overal geld geld opnemen met je eigen pinpas, je kan bij veel plaatsen ook betalen met je pinpas, maar de metro werkt niet met je pinpas. Dus ofwel je betaalt dat contant of je neemt zo'n prepaid mastercard.

Zou het hotel jouw pinpas om welke reden dan ook niet accepteren dan valt daar echt wel een mouw aan te passen.

En je ouders adviseren je over je financiën?
Kerel, je bent 26 jaar oud... Maak gewoon een keuze.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-05 01:44

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Een Debitcard is je reguliere Maestro bankpas. Je betaald dan met je "eigen" geld.

Je kan een creditcard afsluiten (kosten ongeveer 80 euro per jaar bij de grootbanken. Je krijgt dan een Master of Visacard. Wat je kan doen is hier additioneel vooraf geld op storten. Hierdoor heb je een plus saldo op je creditcard, en hoef je geen rente te betalen. Pinnen bij een AT is aak wel duur (tot €5 euro per trx).

Optioneel is een prepaid creditcard nemen (pay2day of iets van dien aard), dat is onderliggend een viscard, en het voordeel is dat je vooraf weet wat je kan uitgeven.

Tegenwoordig is Maestro (debat) zo ingeburgerd (ook in UK) in Europa dat je binnen de EU bijna nooit meer een creditcard nodig hebt. Enige waar je het nog wel eens tegenkomt zijn autoverhuurbedrijven om een deposit te doen.

Creditcard heeft wel het voordeel dat aankopen verzekerd zijn, en je betwiste transactie makkelijker kan laten terugdraaien. Sommige cc's kan je gewoon gespreid betalen (minimaal 5%), andere dien je het volledig openstaande bedrag direct af te tikken aan het eind van de maand (maar betaal je als het goed is ook geen rente).

Reactie getikt, pas veel later op verzend gedrukt :P

[ Voor 15% gewijzigd door Spacecowboy op 17-09-2017 09:39 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Slaapje schreef op zondag 17 september 2017 @ 09:27:
Dan stort je dat er op? Kom op zeg, je maakt het wel heel moeilijk allemaal voor een weekendje weg. Simpelweg kan je bijna overal geld geld opnemen met je eigen pinpas, je kan bij veel plaatsen ook betalen met je pinpas, maar de metro werkt niet met je pinpas. Dus ofwel je betaalt dat contant of je neemt zo'n prepaid mastercard.

Zou het hotel jouw pinpas om welke reden dan ook niet accepteren dan valt daar echt wel een mouw aan te passen.

En je ouders adviseren je over je financiën?
Kerel, je bent 26 jaar oud... Maak gewoon een keuze.
Doe eens even rustig zeg. Mn ouders adviseren niet over Mn financiën alleen rade aan geen creditcard te nemen omdat je daardoor de overzicht kwijt kan raken. En voor je het weet heb je schulden (wat dus bij veel mensen gebeurd)

Daarnaast zoals ik eerder heb beschreven hier. Wilt het hotel een creditcard als borgstelling hebben. Voor het geval wij iets slopen of gebruik maken van hun facilitijden. Vandaar dat een prepaid creditcard niet handig is. Omdat het daarbij een dag duurt voordat het geld op staat en wij dus niet kunnen voorspellen wat de eind rekening zal zijn

Ook zoals hier in het topic beschreven staat wordt de pinpas niet overal geaccepteerd. En wij willen gewoon goed voorbereid op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:04
Jboy1991 schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:00:
[...]

Daarnaast zoals ik eerder heb beschreven hier. Wilt het hotel een creditcard als borgstelling hebben. Voor het geval wij iets slopen of gebruik maken van hun facilitijden. Vandaar dat een prepaid creditcard niet handig is. Omdat het daarbij een dag duurt voordat het geld op staat en wij dus niet kunnen voorspellen wat de eind rekening zal zijn
Kwestie van gewoon ruim voldoende erop storten? Er is naar mijn idee geen verschil tussen een creditcard met bestedingslimiet van €2500 of een prepaid card waar je €2500 op gestort hebt.
Jboy1991 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:16:
Helaas vandaag een afwijzing gekregen van ICS voor een creditcard. Dit omdat ik volgens Nibud 275 euro per maand te weinig inkomen hebt. Maar dat komt omdat ze de studiefinanciering van mn partner niet mee bereken als inkomen en wij wel een tweepersoonshuishouden zijn
Probeer het bij je bank? Ik heb al een CC sinds ik (thuiswonende!) student was met een paar tientjes studiefinanciering als enige inkomsten.

[ Voor 28% gewijzigd door Xander op 17-09-2017 10:12 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Xander schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:10:
[...]

Kwestie van gewoon ruim voldoende erop storten? Er is naar mijn idee geen verschil tussen een creditcard met bestedingslimiet van €2500 of een prepaid card waar je €2500 op gestort hebt.

[...]

Probeer het bij je bank? Ik heb al een CC sinds ik (thuiswonende!) student was met een paar tientjes studiefinanciering als enige inkomsten.
Heb het ook via de bank gedaan(is goedkoper). En die hebben hun aanvraag bij ics gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-05 01:44

Spacecowboy

XBL: Biggmans

[...]

Doe eens even rustig zeg. Mn ouders adviseren niet over Mn financiën alleen rade aan geen creditcard te nemen omdat je daardoor de overzicht kwijt kan raken. En voor je het weet heb je schulden (wat dus bij veel mensen gebeurd)

Ook zoals hier in het topic beschreven staat wordt de pinpas niet overal geaccepteerd. En wij willen gewoon goed voorbereid op vakantie :)
Hoezo is een prepaid cc niet handig? Die heeft dezelfde functionalitiet als een gewone cc en kan prima ook een borgstelling afhandelen. Gewoon vooraf voldoende geld er op knikkeren. Via pay2day staat dat er in 20 minuten op.
Jboy1991 schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:15:
[...]

Heb het ook via de bank gedaan(is goedkoper). En die hebben hun aanvraag bij ics gedaan.
Verschil is dat je met een prepaid creditcard geenBKR registratie hebt (er is immers geen lening),en met een kaart via ICS wel. Op zich geen ramp, maar misschien goed te realiseren.

[ Voor 15% gewijzigd door Spacecowboy op 17-09-2017 10:18 ]

HENG HENG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jboy1991
Verschil is dat je met een prepaid creditcard geenBKR registratie hebt (er is immers geen lening),en met een kaart via ICS wel. Op zich geen ramp, maar misschien goed te realiseren.
Volgens ics en de bank krijg je alleen een bkr als je leningen toelaat (dus via afbetaling) . Maar als je via automatische incasso maandelijks het verbruikte bedrag betaald krijg je geen bkr

[ Voor 6% gewijzigd door Jboy1991 op 17-09-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hier de simpele regel:
PIN pas is voor in Nederland,
De creditcard is de PIN pas in het buitenland.
En ja, dat wordt in 1x gladgestreken aan het einde van de maand. Als je bang bent teveel uit te geven, dan kun je eventueel ook saldo op de creditcard zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 19:56

Eagle Creek

Breathing security

hans_lenze schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:22:
Bij aankomst een kleine hoeveelheid geld uit de muur trekken zodat je altijd je koffie en broodje kunt betalen. Verder lekker pinnen in de winkels. Ook in het Verenigd Koninkrijk is de bankpas goed ingeburgerd.
Precies dit. Tot nu toe op al m'n trips gedaan. Credit card is voor hotel en autohuur, je pint €50 uit de muur voor voedsel en OV en de rest betaal je debet :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runelaenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 10:11
Ik kan ook, zoals verschillende mensen hierboven een Revolut kaart aanraden.
Je kan deze ook gebruiken om contactloos in te scannen in de Londense Underground (metro). Dit kost dan £1.50 per rit, met een dagplafond van £6 en een weekplafond van 25£ geloof ik. (Ben zelf in maart geweest) Dit is dan ook de goedkoopste optie om te reizen met de metroin Londen. (papieren kaartjes zijn bijna dubbel zo duur!)
Daarnaast is geld uit de muur halen volledig gratis met een Revolut kaart, en zeggen ze de meest voordelige omzetrate te hebben. Maar in de UK kan je praktisch overal gewoon met de kaart betalen, zelfs voor de kleinste bedragen.

Ik heb ondertussen zo'n 2 jaar een Revolut kaartje, en kan het echt aanraden!

[ Voor 7% gewijzigd door runelaenen op 17-09-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnMercable
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-05 23:00
Abn heeft op schiphol 3 pinautomaten staan waar je zonder commissie buitenlandse valuta kan pinnen. Dus je krijgt de huidige wisselkoers uit de muur.

Zou sowieso niet alles pinnen/met credit card. komt uiteindelijk een hoop overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardob
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-05 17:36
Een prepaid creditcard is ook nog een optie. Dan kun je er zelf een bepaald bedrag op storten en dus niet zomaar wat uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

UnMercable schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:18:
Abn heeft op schiphol 3 pinautomaten staan waar je zonder commissie buitenlandse valuta kan pinnen. Dus je krijgt de huidige wisselkoers uit de muur.

Zou sowieso niet alles pinnen/met credit card. komt uiteindelijk een hoop overheen.
Cash is juist de duurste optie. Je betaalt nooit de "huidige wisselkoers" want die wordt alleen voor transacties tussen nationale banken gebruikt.
Jij betaalt als gewone consument een minder gunstige koers zodat de bank aan jou verdient als je buitenlands geld opneemt en ze verdienen nog een keer als je het teveel aan cash weer inlevert. Want inkoop- en verkoopkoers zijn verschillend zodat je bij inleveren van die ponden minder terugkrijgt dan je er eerst voor betaalde. Bij sommige toko's wordt ook apart commissie betaalt maar die commissie kan ook gewoon verwerkt zijn in de koers die ze jou berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 15-05 21:50
In London heb ik 3 soorten betaal middelen.
Cash voor de kleine dingen en of entree voor musea. De grotere dingen pin ik. En de cc alleen voor nood

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05 07:11
HerZon schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:30:
Hier de simpele regel:
PIN pas is voor in Nederland,
De creditcard is was 20 jaar geleden de PIN pas in het buitenland.
(...)
FTFY Binnen West-Europa kan je overal met een PIN pas uit de voeten.

En voor het beperkte aantal bedrijven waar je niet met je bankpas terecht kan, die spugen echt niet op contant geld hoor.

Een creditcard is handig om te hebben in het buitenland, maar zeker geen noodzaak. Geld opnemen met een creditcard is altijd duurder dan met een bankpas.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wild Chocolate schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:05:
[...]

Een creditcard is handig om te hebben in het buitenland, maar zeker geen noodzaak. Geld opnemen met een creditcard is altijd duurder dan met een bankpas.
Probeer maar eens een auto te huren zonder CC. Zelfs een hotelkamer lukt soms niet meer. Ook daar willen ze de zekerheid dat ze eventuele schade achteraf kunnen verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05 07:11
downtime schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:10:
[...]

Probeer maar eens een auto te huren zonder CC. Zelfs een hotelkamer lukt soms niet meer. Ook daar willen ze de zekerheid dat ze eventuele schade achteraf kunnen verhalen.
Ok, in die situatie. Bij auto huur gaat het vaak ook over een flink hogere borg dan voor een hotelkamer. Maar ik geloof niet dat TS een auto gaat huren in Londen. Je geeft zelf aan dat het in hotels soms niet lukt. Maar dat is hier ook niet van toepassing, want het hotel heeft al aangegeven dat een debit-card prima is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56
Samengevat, je hebt 2 haalbare opties:

1 - Niets extra's doen. Je neemt gewoon je Maestro pas mee (ook bekend als pinpas). Deze worden in Engeland breed geaccepteerd (van je bak koffie bij Starbucks tot aan supermarkten etc). Is deze contactloos? Dan kun je die óók gebruiken om de metro en bus mee te betalen, door ermee in te checken. Enige nadeel is namelijk dat de ticketautomaten van TfL deze niet accepteren. Andere optie is met cash een Oyster kopen en opladen. Betaal echter met één van deze 2 pay-as-you-go methodes, de papieren tickets kosten het dubbele.
Elke transactie wordt door je eigen bank omgerekend van GBP naar EUR (en check of ze daar nog een koersopslag overheen gooien, 1% bij ING). Bij het gebruiken van geldautomaten (ATM's): kiezen voor de optie om NIET de conversie uit te voeren = "charge in GBP". Check van tevoren wat je bank rekent aan opnamekosten en valutaopslag.

2 - Regel een gratis account bij N26 en vraag (momenteel ook gratis) de debit MasterCard aan. Zie dit als een extra bankrekening, waar je geld op moet zetten. Dit geld kun je uitgeven (en enkel dat, meer niet) met deze kaart. Geld erop zetten is een kwestie van overmaken vanaf je normale bankrekening - erop lettende dat dit een dag kan duren. Deze kaart zal eigenlijk overal geaccepteerd worden. Tevens is deze vaak iets goedkoper voor ATM opnames: 1,7% van het opgenomen bedrag in het geval van vreemde valuta. (Ter referentie: ING MasterCard rekent hiervoor 2%), en géén koersopslag bij normale betalingen.
Omdat je betaalt met geld dat je al hebt, levert dit geen BKR registratie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

[...]

Je kunt het ook overdrijven natuurlijk. Zelfs toen ik ruim 20 jaar geleden met mijn ouders naar het VK op vakantie ging (rondreis), hadden mijn ouders geen credit card. In al die jaren daarna, waarin ik toch minimaal 2 keer per jaar op vakantie ben gegaan, heb ik nog nooit (ja, echt nooit) een credit card nodig gehad. Voor onze huwelijksreis naar Curacao heb ik mijn eerste credit card aangevraagd en dat was achteraf gezien nergens voor nodig geweest. Eerlijk is eerlijk, het was wel handig dat we hem hadden i.v.m. het huren van snorkel-gear, maar ook dat had in principe zonder die kaart gekund. In het ergste geval moet je ergens een borg betalen, maar dat is echt geen kapitaal voor een hotelkamertje hoor. Maak je die ponden op de terugreis lekker op aan een lunch en een souveniertje, iedereen blij.

Jij overleeft dat weekendje Londen echt wel zonder credit card hoor. Maak je maar druk over wat je zoal wil gaan doen in dat weekendje.

Wel handig dat je nu alvast weet dat je geen credit card krijgt. Dan weet je alvast dat je misschien beter de komende jaren even niet 3 weken naar de VS kan gaan. Want ik hoor nog steeds dat dat niet handig is zonder credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-05 17:46
Voor London geldt:

een losse Oyster kaart kan je enkel vanuit Nederland kopen. Bestel die eventueel vooral. Als je een bankpas hebt met contactloosbetalen dan kan je die gebruiken. Een MasterCard werkt ook maar niet die uitgegeven worden door ICS (verreweg de meesten).

De normale pinpas van een NL bank wordt bijna overall geaccepteerd.

In de VS wordt reizen zonder CC lasting (zo niet onmogelijk). Een auto huren zonder CC zal ook bijna niet lukken evenals een Hotel boeken.

Wat doen we in Nederland toch altijd spastisch zodra het woord creditcard valt.

Als je niet met geld om kan gaan, vooral niet aan beginnen. Kan je dat wel dan is er niets aan de hand.
Als je veel reist is het wel prettig een aantal pasjes bij je te hebben voor het geval het niet werkt.
Een creditcard via bijv. de bijenkorf kost je slechts 16,50 per jaar (en zelfs 0 als je hem niet gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Lennartc schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:02:
Als je niet met geld om kan gaan, vooral niet aan beginnen. Kan je dat wel dan is er niets aan de hand.
Als je veel reist is het wel prettig een aantal pasjes bij je te hebben voor het geval het niet werkt.
Een creditcard via bijv. de bijenkorf kost je slechts 16,50 per jaar (en zelfs 0 als je hem niet gebruikt).
Heb zelf ook die Bijenkorf Card en dat vind ik een goede deal. Spaar bovendien ook nog meer punten dan dat het kaartje kost die ik verzilver voor bijv. sneakers of een polo. Niet dat ik het daarom doe, maar leuk extraatje.

Gelukkig hebben de meesten in dit topic het wel goed, nl. dat je alleen bij gespreid betalen een BKR-registratie krijgt. En dus niet maandelijkse betaling via iDeal of automatische incasso. Daarmee minimaliseer je ook de mogelijkheden tot misbruik.

Maar TS hoeft het helemaal niet zo moeilijk te maken voor zichzelf. Ik kom elk jaar minstens drie keer in de UK en je kan daar echt bijna overal met je pinpas betalen. Gezien zijn situatie heeft hij dus echt geen creditcard nodig.

Heb wel een Revolut card (MasterCard Debit, gewoon een ander netwerk dan Maestro), want die rekent doordeweeks geen koersopslag (in het weekend ook niet veel) en je kan live valuta omzetten. Maar voor één keer is dat echt niet nodig.
Pagina: 1