'Humax IRHD 5300c'

Pagina: 1
Acties:
  • 733 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sb56
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-05 08:19
Mijn vraag
...ik wil via een 'Humax IRHD 5300c' hd tv kijken op mijn pc wie kan mij zeggen hoe ik het werkend krijg?

gebruik nu een 'Anysee E30 plus'

alvast mijn dank

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 18:24
Volgens mij kun je zo'n ding gewoon aansluiten op elke monitor met een hdmi poort.

Moet je alleen iets doen met de audio als je geen speakers in je monitor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

En geef eens meer informatie, de tweakers glazenbol is stuk

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sb56
welke info wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Je hebt geen relevante hardware, dus ik zou eerst een monitor kopen:
categorie: Monitoren

Of een tv:
categorie: Televisies

Een digitaal tv-abonnement lijkt me ook wel handig.

Maar eerst zou ik eens de handleiding pakken om te zien hoe je dat ding aansluit: https://myhumax.info/wp-c...aanwijzing-IRHD-5300C.pdf

Als je er dan niet uitkomt, dan geef je aan wat je hebt geprobeerd, waar je dat ding allemaal op wilt aansluiten en kunnen wij je helpen.

Eerst zelf proberen, dan pas een vraag met de noodzakelijke info neergooien op Tweakers.

[ Voor 3% gewijzigd door White Feather op 20-08-2017 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Er zijn meerdere manieren om TV te kijken via een computer.

Die Anysee E30 is een Digitene ontvanger met USB naar je PC die een Mpeg2 signaal doorgeeft en waar software dat signaal weer omzet in beeld op je computer.

De Humax IRHD 5300c heeft wel een USB poort waarmee je bestanden kan opslaan op een USB stick of harde schijf maar deze deze geeft geen "live" TV signaal door, hiervoor moet je de HDMI out voor gebruiken. Je computer zelf heeft doorgaans geen HDMI ingang dus moet het videosignaal rechtstreeks naar een monitor die een HDMI ingang heeft.Je gebruikt dan niet je computer , alleen je monitor (of kijken naar HDMI input/capture card maar dan kan je vaak geen HDCP beelden omzetten)

De COAX uitgang van de Humax geeft wel een "Live" TV signaal door maar dan moet je dus een TV voor gebruiken die een COAX ingang heeft of een extra TV Tuner USB stick die je weer in je computer kan stoppen en dmv software kan TV kijken op je computer.

HD TV kanalen zijn digitaal en daar heb je dus wel een decoder/CAM CI+ module en bijhorend abonnement (smartcard) voor nodig omdat signaal te kunnen kijken.

Er zijn ook TV Tuner kaarten in omloop die een slot hebben voor het aansluiten van een CAM CI+ module in 1, waarbij je dus eigenlijk de Humax niet nodig zou hebben.

Maar al deze voorbeelden zijn wel omslachtig en is niet gegarandeerd dat het werkt of blijft werken. De meest logische oplossing voor HD TV kijken op een computer vind ik toch om te kijken via de mogelijkheden die veel providers leveren om dit te doen of zelfs een apart abonnement afsluiten om online TV te kijken zoals KNIPPR

Welke oplossing voor jou het beste werkt (je kunt ook bijv. een TV kopen met CI+ tuner en alles via TV laten lopen) is aan jou. Aangezien je nauwelijks informatie geeft, geen budget geeft, niet aangeeft wat jij zelf allemaal al hebt gevonden/geprobeerd of zelfs niet uitlegt waarom je dit specifiek op je computer met die Humax wilt doen, is je vraag niet echt te beantwoorden.

offtopic:
producten zijn willekeurig als voorbeeld aangegeven, er is niet gekeken naar courantheid of compatibiliteit. Opnames van digitale zenders/films met/zonder DRM is tevens weer een heel ander verhaal

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Natuurlijk alle relevante info. Er staan al twee vragen in je post

- Relevante software en hardware die ik gebruik

- Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hier zou je kunnen zeggen dat je hebt gegoogled en of op tweakers hebt gezocht, bijvoorbeeld hier, als je dat had gedaan

Aanvullend, hoe wil je bij de humax komen, heb je ze beide aan je netwerk hangen, en hoe heb je dat gedaan en is het via bedraad of wifi. Wat is de snelheid. Of wil je ze via coax koppelen? Of ...

Wat is een 'Anysee E30 plus'. Ik heb er niet van gehoord en ja ik kan even googlen, maar wat meer inzet van jou kant helpt ons een stuk beter advies te geven (nu heeft Breezers het al gedaan). Zit er een coax ingang op, want kan je hem als tuner gebruiken

Os is wel handig te vermelden, we gokken wel even dat het Windows 10 is, maar 8,7 en ouder komen voor, en er zijn ook Linux of mac (maar dan noemt men het geen pc over het algemeen, dus ik neem aan dat het dat niet is)

Gezien je vraag heb je het over een kabel tuner, dus wil je kabel tv ontsluiten, maar de provider vermelden kan handig zijn (kans is groot dat het ziggo is, maar hoeft niet) en welk abonnement je hebt. Als je ziggo DTV hebt, zou je ook de ziggo app kunnen gebruiken. Opnames van je 5300c kan je dan niet bekijken maar uit je onliner vraag blijkt ook niet dat je dat wil of misschien juist wel, en dan kan je dit doen
Een andere provider heb ik geen ervaring mee, maar het is dus wel relevant

Als je via het netwerk wilt streamen vanaf de Humax 5300C naar je PC, dan kan dat dacht ik niet.

We moeten nu maar aannames maken wat je hebt, en wat je wilt. Dit topic getuigd niet van eigen inzet op dit moment, vooral na weer een onliner vraag welke info er nodig is.

[ Voor 60% gewijzigd door jeanj op 20-08-2017 11:15 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sb56
sorry voor de weinige info die ik heb gegeven ,maar uit de info die ik nu gelezen heb kom ik al veder

de anysee die ik heb en nu gebruik om tv te kijken op de pc met windows 7 geeft het signaal door van ziggo,maar ziggo geeft nu nog alleen de hd zenders door en dat doet de anysee niet waar overigens een smartcard in zit van ziggo.maar ik ga proberen om de humax rechtstreeks op de monitor aan te sluiten waar een hdmi op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe eens iets aan je interpunctie man. Komma's, punten, hoofdletters.
Evt posten vanaf een mobiel is geen excuus :X

En dat je nu verder komt is mooi maar zegt nog steeds niks natuurlijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dan ben je nog niet klaar om een topic op GoT te openen. Begin eens met zelf dingen op te zoeken en uit te proberen. Kom je er niet uit, dan willen we je prima verder helpen, maar het is hier geen helpdesk waar je niets hoeft te doen voor je antwoorden.

Tips voor hoe het wel moet:
Het algemeen beleid #quickstart

Daarnaast is TV kijken niet iets wat je doet met een videokaart of (zonder verdere apparatuur) op een beeldscherm. Daarom horen vragen hierover in Mediaspelers en HTPC's - lees daar eens verder.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.