Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:15

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
De nieuwe Humax 5300c

De HUMAX IRHD-5300C is vergelijkbaar met de IRHD-5100C. De 5300C is uitermate geschikt voor iedereen die wil genieten van HDTV maar geen behoefte heeft aan een ontvanger met ingebouwde harde schijf. De IRHD-5300C biedt u echter wel de mogelijkheid om programma's op te nemen, te pauzeren of terug te spoelen. Dit kan met behulp van een externe harde schijf. Daarnaast is de ontvanger geschikt voor interactieve TV (afhankelijk van uw TV-aanbieder).

http://www.myhumax.info/5300c.htm

De belangrijkste kenmerken van de HUMAX IRHD-5300C:

- Haarscherpe HDTV-weergave
- Snelle en grafisch hoogwaardige elektronische programmagids
- Uitzonderlijk laag stroomverbruik (Ecodesign richtlijn)
- Ondersteunde resoluties: 1080i, 720p, 576p, 576i
- Surround sound geluid: Dolby AC-3 (Dolby Digital Plus)
- HDMI 1.3a en RGB/SVBS uitgang
- Optische Dolby Digital uitgang (Toslink)
I- Ingebouwde Irdeto kaartlezer
- Universele afstandsbediening, één afstandsbediening voor al uw apparatuur
- 2 USB aansluitingen aan de achterzijde van het toestel
- PVR functionaliteit bij aansluiting van een externe harddisk (los verkrijgbaar):
- opnemen in HD-kwaliteit
- timeshift: live uitzending pauzeren en terugspoelen
- DLNA (mediabestandsuitwisseling)*
- Interactieve TV (TV-portal)*. Het functioneren van de TV-portal is afhankelijk van uw TV-aanbieder.
* via vaste internetaansluiting of draadloos i.c.m. de HUMAX USB WiFi dongle (los verkrijgbaar).
- Ziggo gecertificeerd

Verschil met de Humax 5100C
http://www.myhumax.info/g...erschil%205100C_5300c.pdf

Afbeeldingslocatie: http://www.myhumax.info/productafbeeldingIRHD-5300c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.myhumax.info/IRHD-5300c_met%20harddisk.jpg

Verdere specificaties:
http://www.myhumax.info/g...gen_specs/specs_5300C.pdf

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
Mijn 5000C bleef booten, zeer waarschijnlijk vanwege een kapotte condensator - meest voorkomende probleem las ik. Mijn ervaring met het vervangen van een condensator is dat het vaak van korte duur is voor een volgende het begeeft. Vandaar een nieuwe gekocht, een flinke update van de 5000C naar deze 5300C.

Installeren is erg makkelijk aansluiten en kaart erin, set up doorlopen en gaan. Echter ik blijf een probleem houden dat ik alleen Dolby Digital(+) geluid heb en de stereo zenders geen geluid geven. Kanalen die geen HD zijn en geen Dolby Digital geluid doorgeven zoals Film1 kanalen (op de HD na) en regionale zenders geven geen geluid.

Ik heb digitale TV van Ziggo. De 5300C heeft de optie stereo of Dolby Digital (geen PCM). De Philips 32PFL9613D is middels HDMI aangesloten met dezelfde kabel die met de 5000C werkte. De TV is weer op de versterker aangesloten maar wij luisteren altijd enkel vanaf de TV-speakers - alleen films niet.

Ziggo webcare en helpdesk geven niet de oplossing, opnieuw de fabrieksinstellingen instellen maakt geen verschil. Ook spanning eraf en opnieuw starten veranderd niets.

Iemand een oplossing of soortgelijk probleem?

* update
- 23 april gebeld met Humax welke het geluidsprobleem gaan uitzoeken, zouden gisteren terugbellen. Nog niets gehoord.
- 26 april na erg goede service van de helpdesk van Humax, verschillende aansluitingen geprobeerd, blijkt de TV het geluidssignaal ineens op te pakken nadat ik hem middels scart op de TV had aangesloten, nu weer HDMI en alles werkt... ergens een switch omgegaan in de TV.
--

Verder erg tevreden met de 5300C. Er moet eens nog een externe disk aan voor PVR. Hij herkent mijn NAS-server met DLNA netjes en streamt prima video's en foto's. Helaas is PVR via de NAS niet mogelijk, dat was ideaal.

Gek genoeg zit er geen gigabit netwerkaansluiting op de 5300C en zijn beide USB-aansluitingen geen 3.0. Had de ontvanger net even moderner gemaakt.
Ook zapt de 5300C trager dan de 5000C en heeft bijna een minuut nodig om op te starten.
Interactieve televisie werkt prima.

Kortom:
+ DLNA
+ Interactieve TV
+ heel eenvoudig te installeren
- geen USB 3.0
- geen 1000 MB/s (gigabit)
- geen NAS-PVR
- start erg traag
- zapt trager dan de 5000C
- op de 32PFL9613D vooralsnog alleen Dolby Digital geluid en geen stereo...
-

[ Voor 29% gewijzigd door Preatorium op 04-05-2012 21:17 ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 200286005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 22:02
Ziet er erg leuk uit! Qua functionaliteiten en zeker de prijs! Zit hiet ook aan te denken, heb een Bravia KDL40NX72F, kun je ook mee opnemen op externe hdd, maar door het ontbreken van een dubbele tuner kun je niet tegelijkertijd een ander programma bekijken tijdens het opnemen.

Even een vraag, zie dat er ondersteuning voor DLNA op zit. Kun je hiermee opnamen op een andere TV met DLNA bekijken? (streamen via lan)
Mn ouders hebben ook een Humax tunes met ingebouwde HDD, in windows media player op de pc verschijnen dan de opnamen bij het selecteren van de Humax op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Deze zat bij mijn nieuwe Caiway-abo. Heb er een dag of wat mee gespeeld. Lijkt allemaal goed te werken.
Mooie, moderne interface. Ik had eerst niet eens in de gaten dat het een PVR was en dacht dat het opnemen met een externe HDD problematisch zou zijn.

Dat viel dus wel mee. Ik heb een Samsung 2,5 inch HDD zonder voeding geprobeerd en dat werkte probleemloos. Wat me wel opviel is het supertrage opstarten. Mijn oude 9200 uit 2007 is veel sneller.

Allemaal niet zo erg. Wat erger is: deze 5300 heeft hetzelfde probleem als de 5200 met 1-op-1 scaling. De beruchte 'grijze rand'. Dus als je overscan uitzet en dus 1-op-1 pixelmapping toepast op je TV, dan zit er een grijs randje om je scherm. Voor veel (de meeste) mensen geen probleem, maar een nitpicker als ik gruwelt ervan.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:32
Ik heb de 5300C gisteren besteld. Mijn huidige kastje is de 5000C, deze voldeed op zich prima maar was nogal onbetrouwbaar. Zo liep hij regelmatig vast (ledje brandde groen maar er was geen output) en moest ik de stroom er af halen om hem te rebooten. Gisteren was ik er klaar mee toen bleek dat hij niet meer reageerde op signalen van de afstandsbediening. Ik hoop nu dat de 5300 wat betrouwbaarder is in deze opzichten.
Ik zal mijn bevindingen hier plaatsen zodra ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolloc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 18:36
Heb deze humax nu een paar weekjes in gebruik en kan zeggen dat ik zeer tevreden ben, alles werkt
naar behoren en ben nog geen enkel probleem tegen gekomen.

Vandaag de humax voorzien van een wifi dongle die ik op dx heb bestelt en was blij te zien dat die het
prima deed, 6 euro inc vezend kosten vond ik een betere deal dan 50 euro bij de Scheer&Foppe voor de orginele dongle :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Apolloc schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:53:
Heb deze humax nu een paar weekjes in gebruik en kan zeggen dat ik zeer tevreden ben, alles werkt
naar behoren en ben nog geen enkel probleem tegen gekomen.

Vandaag de humax voorzien van een wifi dongle die ik op dx heb bestelt en was blij te zien dat die het
prima deed, 6 euro inc vezend kosten vond ik een betere deal dan 50 euro bij de Scheer&Foppe voor de orginele dongle :P
haha, klopt... beetje shoppen scheelt een hoop. Heb de mijn bij conrad besteld voor 7 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wij hebben hier ook de Humax 5100c/5300c op het oog zodat we weer kunnen opnemen (oude laptop HDD van 160GB erop aansluiten).

Maar ik vind 't maar moeilijk kiezen, zeker omdat de prijzen praktisch gelijk zijn. Welke zouden jullie kiezen?
5100c: Display / 1 usb voorkant, 1 usb achterkant / 2x Scart / RCA
5300c: Geen display / 2 usb achterkant / 1 Scart / geen RCA / schijnt zuiniger te zijn.

Maar ik heb ook gelezen dat de 5300 als een goedkoper product dan de 5100c op de markt is gezet (o.a. door het ontbreken van de display). 5300c is wel stuk mooier. Verder is de 5300c nu nog vrij nieuw is dus nog redelijk onbekende problemen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_vandenberg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 21:09
Heeft er iemand ervaring met de media speler en DLNA functionaliteit? Kunnen ook 1080p en 720p MKV/AVI/XVID bestanden worden afgespeeld? Hoe is de interface en werkt het lekker soepel?

Kun je met het afspelen van audio ook makkelijk playlists aanmaken en muziek selecteren?

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het wordt maar de 5300c. Ik gok dat deze nergens inclusief Ziggo Smartcard wordt geleverd (ofwel los bijkopen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Tachyon schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:59:
Allemaal niet zo erg. Wat erger is: deze 5300 heeft hetzelfde probleem als de 5200 met 1-op-1 scaling. De beruchte 'grijze rand'. Dus als je overscan uitzet en dus 1-op-1 pixelmapping toepast op je TV, dan zit er een grijs randje om je scherm. Voor veel (de meeste) mensen geen probleem, maar een nitpicker als ik gruwelt ervan.
Toen ik naar reviews en tests zocht voor dit model kwam ik deze 'bug' wel vaker tegen bij (p)reviews.
Dus was aardig zenuwachtig toen ik hem vandaag voor het eerst aansloot op mijn tv.. Maar gelukkig was er bij mij geen sprake van een grijze of zwarte rand rond het scherm.

Kan iemand mij een foto laten zien waar het wel zo is?
Ben wel benieuwd wat er precies bedoelt word.

Voor de rest, geen enkel probleem met de 5300c. Heb 'm nog niet op het net aangesloten of een harde schijf aangezet (voor mij niet echt nodig), maar ben erg tevreden.

En net op tijd voor het EK :P

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

@quartex

Dat kan kloppen standaard staan tv's vaak ingesteld met overscan aan. Het is alleen vaak even zoeken in de instellingen van de tv hoe je dit uitzet aangezien niet iedere fabrikant dezelfde naam voor die optie hanteert.
Als ik dit namelijk uitzet krijg ik wel een grijs kader te zien, maar ik vind het beeld prima met overscan aan. Alleen de beeld puristen vallen hierover, omdat je eigenlijk naar een iets ingezoomd beeld kijkt. Ik kan me er niet druk om maken.

Het is echter wel in onderzoek bij Humax, maar ik betwijfel of het met een firmware update aangepast kan worden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Laguna schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:00:
@quartex

Dat kan kloppen standaard staan tv's vaak ingesteld met overscan aan. Het is alleen vaak even zoeken in de instellingen van de tv hoe je dit uitzet aangezien niet iedere fabrikant dezelfde naam voor die optie hanteert.
Als ik dit namelijk uitzet krijg ik wel een grijs kader te zien, maar ik vind het beeld prima met overscan aan. Alleen de beeld puristen vallen hierover, omdat je eigenlijk naar een iets ingezoomd beeld kijkt. Ik kan me er niet druk om maken.

Het is echter wel in onderzoek bij Humax, maar ik betwijfel of het met een firmware update aangepast kan worden.
Ah ok, denk dat het dan bij mij ook gewoon standaard uitstaat aanstaat, heb hier geen last van gelukkig :)

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Ik heb sinds een maand dit apparaat in de huiskamer staan, nadat ik hem gekregen heb van onze kabel aanbieder; Caiway. Hij werkt prima en ik heb het apparaat na wat geklooi ook aan het netwerk kunnen hangen met een USB Wifi dongle.

Op zolder heb ik al een tijdje een DLNA server (PS3MediaServer) staan (welke overigens prima werkt, aangezien de PS3 (o.a.) films prima afspeelt) die de Humax kan vinden. Echter wanneer ik deze selecteer en probeer te bladeren naar een b.v. een film, springt hij telkens omhoog naar de bovenste optie (Blader omhoog).
Als ik echter snel ben en bij een map uitkom waar een film/muziek bestand in staat, verliest de TV het HDMI signaal waarna de Humax zichzelf herstart.

Is hier iemand dit het wel is gelukt om bestanden van een DLNA server te bekijken/luisteren op zijn Humax IRHD-5300c? Of weet je waar dit aan kan liggen?

Edit
Ik kom er nou dus achter dat PS3MediaServer de Humax ziet als een Popcorn..
http://www.ps3mediaserver...ic.php?f=15&t=8484#p39622
Alleen de handleiding die daar staat om het ding werkend te krijgen werkt niet. Ik loop namelijk tegen hetzelfde probleem aan als Dazbobaby heeft. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 16% gewijzigd door pettenstein op 24-06-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0keZ
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 10:59

Sm0keZ

Ja, wie anders...

Mooi apparaatje, heb hem nu een krappe week in gebruik. Weet iemand toevallig of het mogelijk is de USB-poorten aan de achterzijde dusdanig te configureren dat er één device (Flashdrive van 32GB) voor het pauzeren en terugspoelen gebruikt wordt, en een andere 'normale' 2,5"-HDD wordt gebruikt voor het opnemen van films?

Het zou een hoop herrie en wellicht wat stroom schelen... :-)

There are 11 different people; those who can read binary and those who can't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist ook een Humax IHDR-5300c aangeschaft.

Werkt prima! Echter zit ik met een ding waar ik op internet niet mee uit kom.
Ik heb namelijk een aantal films gedownload met ondertiteling, zowel .srt als .sub bestanden. Deze plaats ik op een externe hard-disk, vervolgens speel ik de film af maar hij vind de bestanden voor de ondertiteling niet.

Wat ik al heb geprobeerd:
- .srt bestanden dezelfde naam gegeven als het .avi bestand
- .srt bestanden geconverteerd naar .sub bestanden
- De hele handleiding gelezen over "ondertiteling" (waar overigens weinig over instaat)

Iemand ook tegen dit probleem aangelopen en een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Welke GOEDKOPE dongle kan ik bestellen om hem interactief te maken?

Bvd!

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Format-C schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:23:
Welke GOEDKOPE dongle kan ik bestellen om hem interactief te maken?

Bvd!
Ik heb ooit deze gekocht bij Conrad
LogiLink WL0049A
Is nu niet meer leverbaar daar maar mogelijk nog ergens anders te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nee, had idd al even gezoch op die dongle, maar die is nergens meer te krijgen helaas. Iemand nog andere alternatieven?

Edit; heb iets gevonden: http://wikidevi.com/wiki/Edimax_EW-7711UMn_v1

Zal eens kijken of ik 1 van die dongles op de kop kan tikken. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Format-C op 12-06-2013 12:41 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Format-C schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:38:
Nee, had idd al even gezoch op die dongle, maar die is nergens meer te krijgen helaas. Iemand nog andere alternatieven?

Edit; heb iets gevonden: http://wikidevi.com/wiki/Edimax_EW-7711UMn_v1

Zal eens kijken of ik 1 van die dongles op de kop kan tikken. :)
Andere stick met de RT3070 chipset?
http://wikidevi.com/wiki/Edimax_EW-7711UMn_v1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Was je net een minuutje voor, maar bedankt. Zal zo eens kijken. :)

Edit; kwam gisteren thuis, de decoder was binnen, en er zat een gratis dongle bij de decoder. :D

Beter! :D

[ Voor 46% gewijzigd door Format-C op 13-06-2013 09:11 ]

Pagina: 1