Direct naar afhaalpunt versturen met PostNL?

Pagina: 1
Acties:
  • 60.170 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-05 02:23
Ik heb het liefst dat pakjes direct naar mijn lokale afhaalpunt gaan, ze zijn namelijk elke dag tot een uur of 20:00 open. Helaas krijg ik (bijna?) nooit de optie om een afhaalpunt als afleveradres op te geven als PostNL de bezorger is.

De oplossing voor dit probleem lijkt mij simpel, bij mijn volgende bestelling geef ik als afleveradres het adres van het afhaalpunt op. Heeft iemand ervaring met deze truc? De klantenservice van PostNL kon namelijk geen antwoord geven op deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
Kan je proberen, maar er zijn ook afhaalpunten die dat niet accepteren en dan gaat je pakketje terug naar de afzender.

Er zijn wel webshops die aanbieden wat je wilt, bijvoorbeeld Coolblue.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik weet niet of ik je goed begrijp, en of deze optie voor iedereen beschikbaar is, maar via de app krijg ik tegenwoordig de optie om direct (dus nog voor de eerste keer aanbieden) bij het afhaalpunt te laten bezorgen.

Dus gewoon bestellen, dan krijg je uiteindelijk via de app een bericht dat er een bezorging voor je is aangemeld, en dan kun je in de loop van de dag (vaak eind van de middag of begin van de avond) de mogelijkheid om gewoon direct bij afhaalpunt af te leveren ipv eerst één keer aan te bieden. De volgende dag krijg ik dan vaak de melding dat ik vanaf 15:00 kan afhalen op dezelfde dag als dat ie normaal bezorgd zou worden.

[ Voor 49% gewijzigd door naitsoezn op 19-08-2017 10:48 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49
Dit kan je doen, maar levert potentieel gezeik op, volgens mij ben je overgeleverd aan de goodwill van het afhaalpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 27535

CyberFly schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:41:
Ik heb het liefst dat pakjes direct naar mijn lokale afhaalpunt gaan, ze zijn namelijk elke dag tot een uur of 20:00 open. Helaas krijg ik (bijna?) nooit de optie om een afhaalpunt als afleveradres op te geven als PostNL de bezorger is.

De oplossing voor dit probleem lijkt mij simpel, bij mijn volgende bestelling geef ik als afleveradres het adres van het afhaalpunt op. Heeft iemand ervaring met deze truc? De klantenservice van PostNL kon namelijk geen antwoord geven op deze vraag.
Hoewel de informatie wellicht niet 1-2-3 vindbaar is, kan je wel de logica volgen waarom het afhaalpunt hier niet op zit te wachten: ze krijgen er niet voor betaald.

Waar het onderdeel is van het aangeboden traject, krijgt het afhaalpunt (waarschijnlijk per pakketje) betaald. Laat jij PostNL op eigen houtje daar iets afleveren, dan krijgen ze daarvoor niets. Misschien afhankelijk van de mensen daar, zijn ze bereid een keer een uitzondering te maken, maar reken er niet op dat je dit als standaardmethode kan gaan doen - die afhaalpunten leven ook niet van lucht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Dit mag niet, aangezien dit een dienst is waarvoor een afhaalpunt een vergoeding krijgt van PostNL die ze dan niet krijgen. Afhaalpunt kan het pakje weigeren, maar ook in de 'kliko' gooien zoals je in dit topic kunt lezen.
Je zou dit zelf ook niet op prijs stellen.

Zelf vind ik het ook jammer dat deze dienst niet vaker (gratis) aangeboden wordt. Tarief kan ik ook niet vinden, maar versturen naar een PostNL locatie lijkt een Euro goedkoper te zijn (tarievenboekje), terwijl voor de dienst PakjeGemakje soms (niet altijd) een meerprijs wordt gevraagd.

[ Voor 36% gewijzigd door Flitzer op 19-08-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CyberFly schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:41:

Hint: Pakje gemak ;) , helaas zijn er niet zo veel die dat ondersteunen, vanuit het buitenland zelfs geen :/

Maar je kan sinds kort het bezorgpunt nog voor de 1e bezorging wijzigen. Hou er wel rekening mee dat het servicepunt dat je kan kiezen niet de dichtstbijzijnde hoeft te zijn. Ik heb er 6 die ruim een km dichterbij zijn dan degene die ik kan kiezen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 19-08-2017 10:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:11
Zoals @naitsoezn aangeeft kun je (sinds vorige maand, als ik het goed heb) je pakje direct laten doorsturen naar een afhaalpunt zodra het pakje aangekomen is op het sorteercentrum. Soms wordt je pakje hierdoor een dag vertraagd.

Dit werkt natuurlijk alleen als je een T&T-code hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door hcQd op 19-08-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik heb er ooit eens over gebeld.
Aantal jaren geleden kon je dit op de jouwpostnl site, zelf instellen,
Alle zendingen naar jouw adres gingen dan automatisch naar een afhaalpunt.
Altijd afgevraagd waarom deze service zomaar verdween toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lijkt me niet slim om te doen. Het is maar de vraag of het afhaalpunt snapt wat je wilt doen en of ze hier aan mee willen werken. Waarschijnlijk krijgen ze inderdaad betaald voor de dienst en op jouw manier is dat niet het geval.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

naitsoezn schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:46:
Ik weet niet of ik je goed begrijp, en of deze optie voor iedereen beschikbaar is, maar via de app krijg ik tegenwoordig de optie om direct (dus nog voor de eerste keer aanbieden) bij het afhaalpunt te laten bezorgen.

Dus gewoon bestellen, dan krijg je uiteindelijk via de app een bericht dat er een bezorging voor je is aangemeld, en dan kun je in de loop van de dag (vaak eind van de middag of begin van de avond) de mogelijkheid om gewoon direct bij afhaalpunt af te leveren ipv eerst één keer aan te bieden. De volgende dag krijg ik dan vaak de melding dat ik vanaf 15:00 kan afhalen op dezelfde dag als dat ie normaal bezorgd zou worden.
Dit en dat hoeft niet eens per se via de app, kan ook gewoon via de track & trace pagina op hun website. Is inderdaad een service die ze recent geintroduceerd hebben, dat je al vóór de eerste bezorgpoging kan kiezen om het af te halen bij een PostNL punt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

die optie heb ik nog nooit gezien? is zeker net nieuw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hcQd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:21:
Zoals @naitsoezn aangeeft kun je (sinds vorige maand, als ik het goed heb) je pakje direct laten doorsturen naar een afhaalpunt zodra het pakje aangekomen is op het sorteercentrum. Soms wordt je pakje hierdoor een dag vertraagd.

Dit werkt natuurlijk alleen als je een T&T-code hebt.
En daar ben ik ook bijzonder blij mee omdat de bezorger hier zo gruwelijk vroeg aan de deur staat.

Mijn laatste 3 zendingen zijn via de nieuwe app optie meteen afgeleverd bij een PostNL punt, op dezelfde dag dan dat het pakket geleverd zou worden. Je wordt keurig op de hoogte gebracht door de app als die mogelijkheid beschikbaar is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mschol schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:01:
[...]

die optie heb ik nog nooit gezien? is zeker net nieuw ?
Sinds een maand of 2.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zou het niet doen...
Wat als er getekend moet worden? Dat zal het afhaalpunt niet voor jou kunnen doen.. en ik gok erop dat ze hem ook niet 'alsnog' in de computer zetten zodat jij alsnog kan tekenen.

Maar idd, tegenwoordig krijg ik gewoon een notificatie via de app als er morgen iets bezorgd gaat worden. Meestal kan je dan in de avond kiezen waar het heen moet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd. Zo doe ik het al enige weken. Werkt prima.
Alleen is het een beetje onduidelijk wat nou precies het tijdsinterval is, wanneer je zelf online, de bezorging kunt herrouteren van jouw eigen (oorspronkelijke) adres, naar het afhaalpunt.
Meestal lukt dat 's-avonds na ca. 22:00-23:00h, maar soms ook pas 's-ochtends vroeg. Maar als de chauffeur al onderweg is, dan ben je net weer te laat. ;)
  • M.a.w. iemand stuurt mij een pakje.
  • Ik zie de T&T code verschijnen in mijn jouw.postnl.
  • Dan is het ff afwachten tot het moment je de aflevering kunt wijzigen.
  • En zodra dat kan, wordt je pakje doorgestuurd naar het afleverpunt.
  • Vervolgens zie je vanaf welk tijdstip de pakjesman het pakje bij het afhaalpunt heeft achtergelaten.
Werkt prima! :Y

En dan toont jouw.postnl het volgende overzicht van zo'n gewijzigde afhaalbestemming:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aQmHQIBamo7tswnJPVS8Q6gM/full.jpg

Ook een goed om te weten:
Gisteren was er een storing bij de track&trace van PostNL (vanaf ca. 14:00h)
http://allestoringen.nl/storing/postnl
En toen wilde ik zelf ook net checken of e.e.a. al klaar lag. Dat ging dus niet... :-(
Maar als je naar https://www.internationalparceltracking.com ging, kon je WEL je 3S code invullen en de gegevens ophalen (blijkbaar zit daar een andere interface tussen).
Dus de standaard tracking en jouw.postnl lagen er gisterenmiddag uit, maar die internationalparceltracking deed het wel! :)

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 19-08-2017 14:14 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
apart, de postnl app geeft die optie bij mijn pakketjes niet weer..
er moet eerst een afleverpoging zijn geweest, pas daarna kan je andere tijden selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:49

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het hangt van de webshop af of het ondersteund wordt om direct bij een punt af te leveren. Geen idee waarom daar verschil in zit maar het zal vast ook weer met bezorgkosten en contract te maken hebben.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
TripleQ schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:03:
Ik zou het niet doen...
Wat als er getekend moet worden? Dat zal het afhaalpunt niet voor jou kunnen doen..
Dit is niet waar, iemand anders kan prima voor jouw pakketje tekenen. Alleen komt die handtekening dan ook bij jouw Track & Trace te staan, dus of iemand anders ervoor wil tekenen is de vraag.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mschol schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:44:
[...]

apart, de postnl app geeft die optie bij mijn pakketjes niet weer..
er moet eerst een afleverpoging zijn geweest, pas daarna kan je andere tijden selecteren
Van de app weet ik het niet, ik log altijd met de desktop browser in op mijn PostNL account.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-05 02:23
Bedankt voor de tip om de app te gebruiken. Dat klinkt als de manier om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

Dit is men aan het uitrollen en nog niet in alle regio's beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 21:15
Ik heb dit ooit gedaan met een UPS afhaal punt en die waren daar niet zo blij mee aangezien ze dan niet betaald krijgen voor dat ene pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:11
HerZon schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:23:
Dit is men aan het uitrollen en nog niet in alle regio's beschikbaar.
Nee, het is landelijk beschikbaar. Ik heb het even nagezocht, sinds 10 juli. Misschien dat je in de war bent met de mogelijkheid om al van te voren te zien welke post je vandaag mag verwachten, die zijn ze langzaam aan het uitrollen, nu alleen nog voor Androidgebruikers.

[ Voor 18% gewijzigd door hcQd op 19-08-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
hcQd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:47:
[...]

Nee, het is landelijk beschikbaar. Ik heb het even nagezocht, sinds 10 juli. Misschien dat je in de war bent met de mogelijkheid om al van te voren te zien welke post je vandaag mag verwachten, die zijn ze langzaam aan het uitrollen, nu alleen nog voor Androidgebruikers.
Dan zal dat het zijn. Zal volgende week eens proberen, er staan wat pakketten op de planning.
Maar de te verwachten post werkt nog niet bij mij (Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
hcQd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:47:
[...]

Nee, het is landelijk beschikbaar. Ik heb het even nagezocht, sinds 10 juli.
Bij mij is het soms gelukt, maar meestal niet. Dan staat er de 'oude' melding dat er eerst een bezorgpoging moet zijn geweest. Er zit ergens nog een beperking, blijkbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Hyp Hyper op 21-08-2017 11:09 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 12:44
Afgezien van dat het afhaalpunt dan niet betaald krijgt, wordt het ook al bij bezorging bij het afhaalpunt als "Afgeleverd" genoteerd in de PostNL adminstratie. Als het afhaalpunt het vervolgens kwijt raakt of aan de verkeerde meegeeft, heb je geen pooot om op te staan.
En als het een aangetekende zending is waarvoor alleen jij kan tekenen werrkt het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 12:39
Afgelopen week twee keer iets bij kabeltje.com besteld en tot twee keer toe kan ik WEL het bezorgmoment wijzigen via de website of postnl app (sommige tijdvakken tegen meerprijs van €1,95), maar ik heb niet de mogelijkheid gezien om direct naar een afhaalpunt te sturen.

Heeft iemand die mogelijkheid al wel gezien? Of enig idee waarom het (nog?) niet kan, wat de logica er achter is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:21
In de winkel waar ik werk, hadden we vroeger PostNL. Soms waren er van die eigenwijze klanten die dan internetbestellingen naar ons adres gingen sturen, omdat zij dachten dat dat het zelfde werkte als PakjeGemak (bepaalde webwinkels met contract waarmee je direct naar PostNL afhaalpunt kan verzenden).

Maar de pakketten die voor onszelf bestemd waren, werden altijd via de achterdeur door de PostNL bezorger aangeboden. De pakketten die voor klanten bestemd waren, kwamen altijd via de voordeur. Dus wat er vaak gebeurde, was dat de pakketjes die zelf naar ons stuurde, bij de achteringang binnenkwamen en kwijt raakten, want niemand wist voor wie het was. Geen medelijden mee. :P

En dan nog bij PostNL en de webwinkel zeiken dat hun pakket niet was aangekomen... Maar niet doen dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:26
vanaalten schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 20:35:
Afgelopen week twee keer iets bij kabeltje.com besteld en tot twee keer toe kan ik WEL het bezorgmoment wijzigen via de website of postnl app (sommige tijdvakken tegen meerprijs van €1,95), maar ik heb niet de mogelijkheid gezien om direct naar een afhaalpunt te sturen.

Heeft iemand die mogelijkheid al wel gezien? Of enig idee waarom het (nog?) niet kan, wat de logica er achter is?
De logica kan ik je niet uitleggen maar ik kon vorige week wel kiezen om mijn pakketje toch naar een Bruna te laten versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-03 19:58
bump, deze optie nooit uitgerolt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

James Pond schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:34:
bump, deze optie nooit uitgerolt?
je geeft weinig info mbt, maar dit is de 1e hit via mijn zoekkunsten
https://www.postnl.nl/ont...en-op-een-postnl-locatie/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een kick als deze is geen nuttige toevoeging aan de discussie. Hier gaat dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.