Mijn Nexus 5X zit in een bootloop en moet terug voor reparatie. Nu was ik stiekem al een tijdje aan het rondkijken voor een andere telefoon. De 32 GB is toch wat te weinig voor mij en ik merkte dat de 2GB het bijzonder goed deed, maar 3gb net iets lekkerder zou zijn. Bij een nieuwe telefoon zal dat voor de komende 2 jaar (of langer) toch omhoog moeten.
Ik zoek een?
Ik zoek dus een nieuw toestel wat echt niet onder moet doen voor de Nexus 5X. Ik was heel tevreden met de camera en de performance overal (ook al haperde hij soms). Ik hou echt heel erg van stock android en je maakt mij echt ongelukkig als ik met de Touchwiz interface en samsung apps moet werken bijvoorbeeld.
Belangrijke punten:
- Goede camera
- 64 GB opslag minimaal
- Uitbreiding SD is ook wel prettig (32 GB intern met 64 gb extern is ook geen probleem).
- Liefst een fabrikant die zorgt dat je qua patchlevel mee kan.
- USB-C (gelukkig is iedereen al bijna om ernaar)
-Ik vond de 6P te groot, de 5X heeft een goed formaat (5.2", maar dat zegt niet veel het hangt van de dimensies af, ik heb grote handen maar wil alles makkelijk voor handen hebben)
Eigenlijk zoek ik een Nexus 5x met 64 GB en 3 gb geheugen, maar die is er niet.
Wat is je budget?
800 euro. Ik gebruik hem elke dag en doe meestal lang met mijn apparatuur, maar minder is beter.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk muziek luisteren, appen, bellen, internet, media kijken (netflix, youtube, twitch), potje hearthstone als ik op de bank zit. Foto's maken die er goed uitzien is nogmaals best een ding voor mij.
Wat heb je zelf al gevonden?
Omdat ik een Nexus series fan ben keek ik als eerste naar de Pixel, maar 32 GB in 2017 kan echt niet meer. En dat zonder card slot en voor 800 euro... Ik snap dat gewoon niet... Dus verder wezen kijken:
One Plus 5
+Veel opslag
+Redelijk stock achtig OS
-Wellicht problematisch met garantie, maar dan zou ik hem bij Belsimpel moeten kopen (wel 100 euro duurder
)
Huawei P10
+Goede camera
+Goed formaat
-Niet echt een EMUI fan.
LG G6
+De vingerafdruk sensor op de juiste plek (achter
)
+LG shell is wel ok
~Camera krijgt gemixte reviews.
-De SOC (821) vind ik niet een van de betere SOC's die er is
Welke vragen heb je hier nog over?
Geen. Ik hoop dat er mensen nog iets nuttigs over kunnen zeggen of andere suggesties weten.
Ik zoek een?
Ik zoek dus een nieuw toestel wat echt niet onder moet doen voor de Nexus 5X. Ik was heel tevreden met de camera en de performance overal (ook al haperde hij soms). Ik hou echt heel erg van stock android en je maakt mij echt ongelukkig als ik met de Touchwiz interface en samsung apps moet werken bijvoorbeeld.
Belangrijke punten:
- Goede camera
- 64 GB opslag minimaal
- Uitbreiding SD is ook wel prettig (32 GB intern met 64 gb extern is ook geen probleem).
- Liefst een fabrikant die zorgt dat je qua patchlevel mee kan.
- USB-C (gelukkig is iedereen al bijna om ernaar)
-Ik vond de 6P te groot, de 5X heeft een goed formaat (5.2", maar dat zegt niet veel het hangt van de dimensies af, ik heb grote handen maar wil alles makkelijk voor handen hebben)
Eigenlijk zoek ik een Nexus 5x met 64 GB en 3 gb geheugen, maar die is er niet.
Wat is je budget?
800 euro. Ik gebruik hem elke dag en doe meestal lang met mijn apparatuur, maar minder is beter.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk muziek luisteren, appen, bellen, internet, media kijken (netflix, youtube, twitch), potje hearthstone als ik op de bank zit. Foto's maken die er goed uitzien is nogmaals best een ding voor mij.
Wat heb je zelf al gevonden?
Omdat ik een Nexus series fan ben keek ik als eerste naar de Pixel, maar 32 GB in 2017 kan echt niet meer. En dat zonder card slot en voor 800 euro... Ik snap dat gewoon niet... Dus verder wezen kijken:
One Plus 5
+Veel opslag
+Redelijk stock achtig OS
-Wellicht problematisch met garantie, maar dan zou ik hem bij Belsimpel moeten kopen (wel 100 euro duurder
Huawei P10
+Goede camera
+Goed formaat
-Niet echt een EMUI fan.
LG G6
+De vingerafdruk sensor op de juiste plek (achter
+LG shell is wel ok
~Camera krijgt gemixte reviews.
-De SOC (821) vind ik niet een van de betere SOC's die er is
Welke vragen heb je hier nog over?
Geen. Ik hoop dat er mensen nog iets nuttigs over kunnen zeggen of andere suggesties weten.