• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-10 10:03
Mijn Nexus 5X zit in een bootloop en moet terug voor reparatie. Nu was ik stiekem al een tijdje aan het rondkijken voor een andere telefoon. De 32 GB is toch wat te weinig voor mij en ik merkte dat de 2GB het bijzonder goed deed, maar 3gb net iets lekkerder zou zijn. Bij een nieuwe telefoon zal dat voor de komende 2 jaar (of langer) toch omhoog moeten.

Ik zoek een?

Ik zoek dus een nieuw toestel wat echt niet onder moet doen voor de Nexus 5X. Ik was heel tevreden met de camera en de performance overal (ook al haperde hij soms). Ik hou echt heel erg van stock android en je maakt mij echt ongelukkig als ik met de Touchwiz interface en samsung apps moet werken bijvoorbeeld.

Belangrijke punten:

- Goede camera
- 64 GB opslag minimaal
- Uitbreiding SD is ook wel prettig (32 GB intern met 64 gb extern is ook geen probleem).
- Liefst een fabrikant die zorgt dat je qua patchlevel mee kan.
- USB-C (gelukkig is iedereen al bijna om ernaar)
-Ik vond de 6P te groot, de 5X heeft een goed formaat (5.2", maar dat zegt niet veel het hangt van de dimensies af, ik heb grote handen maar wil alles makkelijk voor handen hebben)

Eigenlijk zoek ik een Nexus 5x met 64 GB en 3 gb geheugen, maar die is er niet. :+

Wat is je budget?
800 euro. Ik gebruik hem elke dag en doe meestal lang met mijn apparatuur, maar minder is beter.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk muziek luisteren, appen, bellen, internet, media kijken (netflix, youtube, twitch), potje hearthstone als ik op de bank zit. Foto's maken die er goed uitzien is nogmaals best een ding voor mij.

Wat heb je zelf al gevonden?

Omdat ik een Nexus series fan ben keek ik als eerste naar de Pixel, maar 32 GB in 2017 kan echt niet meer. En dat zonder card slot en voor 800 euro... Ik snap dat gewoon niet... Dus verder wezen kijken:

One Plus 5
+Veel opslag
+Redelijk stock achtig OS
-Wellicht problematisch met garantie, maar dan zou ik hem bij Belsimpel moeten kopen (wel 100 euro duurder -O-)

Huawei P10
+Goede camera
+Goed formaat
-Niet echt een EMUI fan.

LG G6
+De vingerafdruk sensor op de juiste plek (achter :+)
+LG shell is wel ok
~Camera krijgt gemixte reviews.
-De SOC (821) vind ik niet een van de betere SOC's die er is

Welke vragen heb je hier nog over?

Geen. Ik hoop dat er mensen nog iets nuttigs over kunnen zeggen of andere suggesties weten.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Oneplus kun je gewoon via internet bestellen met goede garantie, zie ook het ervaringen topic daarvoor:
[OnePlus] RMA & Support
De Oneplus is er ook in 128 GB opslag overigens.

Alternatief wat je nog mist is de Nokia 8.
product: Nokia 8

Kijk ik in de pricewatch zou ook de Sony XZ Premium nog kunnen. Hier het filter:
categorie: Smartphones

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:31
Oneplus verkoopt binnen de EU. Dus wees maar niet bang over garantie. Heb gisteren een RMA aangevraagd had binnen 3 uur response. Als je echt van stock android houd blijf dan inderdaad vooral weg van alle EMUI, TouchWiz varianten hier werd ik zelf ook ziek van.

Ik raad je aan de Oneplus 5 te kopen via de site, dit heb ik ook met mijn Oneplus 3 gedaan. https://oneplus.net/nl/

• -Splash-
swhnld schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:22:
Oneplus kun je gewoon via internet bestellen met goede garantie, zie ook het ervaringen topic daarvoor:
[OnePlus] RMA & Support
De Oneplus is er ook in 128 GB opslag overigens.

Alternatief wat je nog mist is de Nokia 8.
product: Nokia 8

Kijk ik in de pricewatch zou ook de Sony XZ Premium nog kunnen. Hier het filter:
categorie: Smartphones
Ik heb toevallig gisteren nog bij een vriend de Sony ZX Premium geprobeerd. Voelde goed en stevig aan (wel zwaar). Vooral de fingerprint sensor aan de zijkant vond ik een goede plek.

De Nokia 8 twijfel ik nog over. Op papier een hele goede telefoon, maar ben nog niet echt overtuigd. Even meer reviews lezen.

Een andere goede optie is de HTC U11. HTC lijkt een veel schonere sense te hebben tegenwoordig. Enige wat ik als minpunten zie is de achterkrant die er breekbaar uitziet en de 5.5" die wel echt flink groter is dan mijn Nexus 5X nu. Maar goed dat is de OnePlus ook. :) Wellicht is het gewoon wennen.

pricewatch: HTC U11 Zwart

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:01
Emui wil je als je stock Android gewend bent, echt niet (imho) :P

Ik zie heel veel Nexus-kopers overgaan naar OnePlus. Niet zo gek: het is dezelfde bang-for-buck en je krijgt stock android. OnePlus-toestellen zijn ontzettend vlot.
Voordelen zijn de awesome specs en stock Android. Het toestel is wel een slagje groter dan de 5X.

De G6 daarentegen, die kan je soms ontzettend goedkoop krijgen icm een abonnement, en dan heb je wel binnenlandse garantie, vermoedelijk meer mogelijkheden om je scherm te vervangen bij een barst, eerder VoLTE/VoWIFI support en natuurlijk zo'n prachtig 18:9 scherm. Zelfde grootte als de 5X.
De oude SoC zou ik me niet heel druk over maken.

Je kan overigens ook een S8 krijgen met de huidige kortingsacties (100 euro extra inruilwaarde, tot morgen een gratis Gear VR) binnen je budget. Samsung is echt anders dan 4 jaar geleden en qua hardware is het (imho) gewoon het beste wat je kan krijgen. Ook qua support is het beter dan de concurrentie.
Ik ben van Nexus naar Samsung gegaan en ja, ik mis stock Android wel een beetje. Maar je krijgt er ook veel voor terug.

Zelf zou ik daar een keuze tussen maken. Van HTC en Sony heb ik het nooit zo gehad, maar dat is een persoonlijke smaak. Nokia ziet er goed uit en doet prima beloftes, maar moet zich opnieuw nog bewijzen en is ook duurder dan de LG en OnePlus, zonder een echte meerwaarde te kennen.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 22-08-2017 14:56 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• -Splash-
Richh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:55:
Emui wil je als je stock Android gewend bent, echt niet (imho) :P

Ik zie heel veel Nexus-kopers overgaan naar OnePlus. Niet zo gek: het is dezelfde bang-for-buck en je krijgt stock android. OnePlus-toestellen zijn ontzettend vlot.
Voordelen zijn de awesome specs en stock Android. Het toestel is wel een slagje groter dan de 5X.

De G6 daarentegen, die kan je soms ontzettend goedkoop krijgen icm een abonnement, en dan heb je wel binnenlandse garantie, vermoedelijk meer mogelijkheden om je scherm te vervangen bij een barst, eerder VoLTE/VoWIFI support en natuurlijk zo'n prachtig 18:9 scherm. Zelfde grootte als de 5X.
De oude SoC zou ik me niet heel druk over maken.

Je kan overigens ook een S8 krijgen met de huidige kortingsacties (100 euro extra inruilwaarde, tot morgen een gratis Gear VR) binnen je budget. Samsung is echt anders dan 4 jaar geleden en qua hardware is het (imho) gewoon het beste wat je kan krijgen. Ook qua support is het beter dan de concurrentie.
Ik ben van Nexus naar Samsung gegaan en ja, ik mis stock Android wel een beetje. Maar je krijgt er ook veel voor terug.

Zelf zou ik daar een keuze tussen maken. Van HTC en Sony heb ik het nooit zo gehad, maar dat is een persoonlijke smaak. Nokia ziet er goed uit en doet prima beloftes, maar moet zich opnieuw nog bewijzen en is ook duurder dan de LG en OnePlus, zonder een echte meerwaarde te kennen.
Ik heb de Huawei ook laten vallen en zat/zit meer te dubben tussen de HTC en de Oneplus. Net in de stad even gevoeld aan de HTC U11. In principe vind ik het formaat niet zo een probleem eigenlijk. De S8 vind ik wel een hele mooie telefoon om te zien. Ook net in de stad even geprobeerd en het formaat bevalt mij wel, niet te groot. Het ziet er gelikt uit... maar bijvoorbeeld de Samsung S7 van mijn vriendin vind ik niet fijn werken. Ik kan er niets op terugvinden. Is dat gewenning? Hij is wel even duur als de HTC en Oneplus. Misschien toch maar serieus overwegen.

De gratis VR Is wel nice, maar ik denk niet dat ik dat alleen maar leuk vind voor de eerste 2 dagen en dan nooit meer naar omkijk. :) Ik wil mijn Nexus (mits hij gerepareerd kan worden) liever als reserve telefoon houden. Vind ik ook meer waarde hebben. Maar goed, even de Samsung S8 nog eens serieuzer bekijken of ik met de touchwiz en apps kan leven.

Verder een excelletje gemaakt met voor en tegens van de telefoons:

One plus:

Tegen

Support
Camera
Niet water/stofdicht
Jelly issue?
Onderdelen verkrijgbaarheid
Nieuwe laders kopen...

Voor

Batterij
Amoled scherm
Bijna stock Android

HTC

Tegen

Glas achterkant
Mist MP3 plug?
Batterij loopt iets sneller leeg
Durability

Voor

Speaker
QHD scherm (IPS)
Bijna stock Android
Laders werken (QC)

Thanks voor je input, ik ga er nog even over denken en snel nog even de stad in. :)
Pagina: 1