Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc geen idee meer....

Pagina: 1
Acties:

• patrickkok
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-11 21:35
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen vooral voor de nieuwe assassins en far cry maar ook oudere zoals gta en rocket league

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb altijd gezegd 1000 zonder scherm maar voor elke +- 100 euro krijg je weer een leuke update

Zijn er componenten of randapparatuur die je al
Muis en toetsenbord

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een pc met minimaal 6 gb videogeheugen 8 gb ram

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ben wel fan geworden van msi

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
liefs Gamen op 144fps

Ga je overklokken?
Geen idee... heeft overclocken een langere standtijd tot volgende CPU update

Wat verwacht je van ons?
Advies:
Zal ik voor 1300 euro voor een i7 16ram en gtx1060 6gb gaan of 1400 euro i5 8gb ram en gta 1070 8gb?

Is bijv. I7 langer bestendig dan de i5 kwa vernieuwing op games?
En kan ik bijv. Beter voor gta 1060 gaan en over +- 4 jaar nieuwe gpu kopen?
Ben niet heel handig dus ga liever voor complete set

Ik zit al 2 dagen internet af te zoeken of een i7 beter is dan een i5 voor gamen...
Meeste zeggen i5 voor de prijs maar soms zie je dat i7 een beter fps geeft en soms niet...

Model waar ik het over heb is trouwens msi nightblade 3

[ Voor 6% gewijzigd door patrickkok op 17-08-2017 09:53 ]

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
DAA beleid gelieve dit even door lezen.

kijk daarna hier naar: reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017
voor inspiratie. en stel zelf wat samen. wij adviseren wat er beter kan. een beetje zelf onderzoek is niet heel vreselijk

niet goed gelezen :X

[ Voor 78% gewijzigd door Derekboy2000 op 17-08-2017 10:15 ]

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Derekboy2000 het lijkt er op dat @patrickkok liever een compleet systeem aanschaft i.p.v zelf samenstellen. Rest alleen de vraag welke versie van de Nightblade 3 hij moet hebben.

• patrickkok
Precies....
Alleen weet ik niet wat het voordeel is van een i7 ipv i5 behalve de prijs.

Stel voor +- een i5 moet je na 5 jaar vervangen en een i7 na 7 jaar?
Om games een beetje fatsoenlijk af te spelen

Of zal ik voor 100 euro meer een i5 nemen met 8gb videokaart. . Maar misschien is dat een beetje overkill en kan je beter de 6g nemen en over 4 jaar een nieuwe kopen wie dan goeie specs heeft....

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Een i7 heeft weinig voordeel in games. Wel een klein beetje, maar niet veel. Alleen in speciale CPU-heavy games zoals cities skylines of Total War Warhammer. Je kan beter de i5 met GTX 1070 nemen, die is een stuk sneller.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Dit systeem is best sterk als je een MSI wilt:
pricewatch: MSI Nightblade 3 VR7RD-007EU

Let wel op dat de SSD maar 128GB is. Een systeem met een grotere SSD en een slechtere videokaart is dit:
pricewatch: MSI Trident 3 VR7RC-027EU

Als je veel bang for buck wilt moet je deze nemen:
pricewatch: Asus ROG G11CD NL022T
De processor is wel iets langzamer, maar veel maakt dat niet uit, want hij heeft een 256GB SSD en een GTX 1070. Ik zou deze aanraden

[ Voor 4% gewijzigd door wouterg00 op 17-08-2017 11:22 ]

• patrickkok
Oh oké!
Maar ruime gok hoelang kan een i5 t.o.v. i7 vooruit? Zag dat het geen K versie was dus overclocken is niet mogelijk

Naar de trident zat ik ook al te kijken maar dat vindt ik net iets te krap als ik bijv. Over paar jaar iets moet upgraden

Was net toevallig bij de mediamarkt maar kon geen msi vinden om alvast een indruk te krijgen..

Echter zie ik dat een i5 k versie gemiddeld tot 4.5ghz wordt overgeclocked en de i7 4.2 ghz max geeft maar hiervoor geen extra koeling hoeft te halen en risico neem dat ik eerder kapot gaat..
De non k i5 is max 3.5ghz wat toch wel redelijk verschil is

Dus een voorbeeld....
Als ik om mijn kamer een game speel en op de achtergrond speel ik muziek af en download ik een nieuwe game gaat dit problemen leveren met de i5?

Of als ik game en op de aangesloten tv speel ik tv programma via Ziggo go kan ik beter voor een i7 gaan?

[ Voor 43% gewijzigd door patrickkok op 17-08-2017 13:10 ]

• tenhagen12500
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-11 20:59
Over de CPU hoef je je de komende jaren geen zorgen te maken. Mijn 4 generaties oude i5 gaat het nog wel wat langer volhouden dan m'n 3 jaar oude grafische kaart.
Het is met een i5 prima mogelijk om naast gamen nog andere programma's op de achtergrond te draaien, vooral als het om 'slechts' wat muziek of downloaden gaat, wat niet heel belastend is voor je i5.

Het is altijd leuk om bij CPUs naar de nummertjes te kijken, maar denk vooral aan de praktische toepassingen waarmee je je CPU gaat belasten. Ook al zijn er wat revoluties in CPU-land aan de gang, een i5 gaat niet snel outdated zijn.
Ik neem aan dat de systemen die je noemde van adequate koeling zijn voorzien. Zelfs als dat niet het geval zou zijn dan klokt je CPU vanzelf terug om schade te voorkomen.

• patrickkok
Ik ben verplan om deze monitor te halen

pricewatch: Samsung C27FG70 Zwart

En welke van de 2 zou JIJ kiezen
pricewatch: MSI Nightblade 3 VR7RD-007EU

pricewatch: MSI Nightblade 3 VR7RC-006EU

Stel voor ik ga er alleen mee gamen en eventueel tv kijken kan ik het beste i5 nemen en als ik verplan ben om te streamen kan ik beter de i7 nemen klopt Dat?

• br00ky
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Maar, maar, maar, moet het per se een Nightblade zijn? Als een winkel het voor je in elkaar zet, is een "bij elkaar geraapte" pc dan ook okay? Beide opties zijn voor de prijs immers niet echt spectaculair te noemen...

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
br00ky schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:11:
Maar, maar, maar, moet het per se een Nightblade zijn? Als een winkel het voor je in elkaar zet, is een "bij elkaar geraapte" pc dan ook okay? Beide opties zijn voor de prijs immers niet echt spectaculair te noemen...
Mee eens met brooky. AZERTY zet het in elkaar voor €60,-

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

• patrickkok
https://azerty.nl/basket/...6MTtpOjUzMDI0NztpOjE7fQ==

Buiten dat ik niet weet of alles met elkaar werkt en ik nog niet alles heb (case ,voeding)

Met andere woorden moet ik het dan eventueel 2de hands in elkaar zetten?

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Volgens mij kan je dezelfde pc krijgen voor 800-900 euro als je 1080p 60fps gaat gamen. Neem is een kijkje bij de tweakers bestbuy guide, want anders mag je mij vertellen hoe je erbij komt een 16gb 2133mhz geheugen setje te kopen voor 250 euro.

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Ik dacht dat alternate je ook de mogelijkheid geeft om een pc samen te stellen waarbij je ook alleen de onderdelen kan kiezen die compatible zijn.

Om een goede start te maken zou ik vooral eerst goed kijken naar je Moederbord + cpu.
Voor het moederbord is het vooral de vraag of je:
a) wil overklokken
b) welke aansluitmogelijkheden v.w.b. ventilatoren, pci-kaarten, usb-poorten en harde schijven er gebruikt gaan worden
De B250 PC MATE lijkt me gewoon prima, maar alleen als je niet wil overklokken.

De processor die je nu hebt lijkt me wel vrij licht voor je budget, ik zou dan eerder voor een i5-7600 en wanneer je wil overklokken voor de K versie gaan.

Een windows 10 licentie is via de pricewatch hier wel een stukje goedkoper te vinden.

Het gekozen RAM geheugen, SSD en de harde schijf zijn echt heel duur, maar het kan zijn dat je daar een speciale reden voor hebt.
Het ECC ram geheugen zal zelfs niet werken op je moederbord.
Ga je overklokken?
Geen idee... heeft overclocken een langere standtijd tot volgende CPU update
Met overklok is je pc altijd iets meer toekomstbestendig, alleen de extra kosten die je daarvoor moet maken zullen de prestatiewinst niet altijd verantwoorden.

[ Voor 12% gewijzigd door Sergelwd op 17-08-2017 18:46 ]

• patrickkok
zoals ik zei ik heb geen verstand van de juiste componenten..
ik heb nu op pc ff een lijstje gemaakt en ziet dit er beter uit?

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToxNjUzNTE2O2k6MTt9

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:29

Zenix

BOE!

Ik zou dit doen
https://azerty.nl/basket/...6MTtpOjE1OTkyNDQ7aToxO30=

Videokaart kan je vervangen voor GTX1060, want levertijd van de RX580 is niet goed door mining. Ik heb ook gekozen voor grotere SSD, is met de games van tegenwoordig van 40-50GB wel erg fijn. Daarnaast zit er een modulaire voeding in die efficiënter is. Geluidskaart is niet nodig als je een goed moederbord hebt, want daar zit de geluidskaart al op. Ik kies voor een AMD Ryzen 1600, omdat je meer cores en threads hebt en dus meer toekomst bestendig bent. Daarnaast kan je deze processor ook overklokken en komen de komende 2-3 jaren nog nieuwe processor voor dit socket, zodat je ook kan upgraden.

Ohja de pc kast kan je vervangen met deze https://azerty.nl/product...spec-04-midtowermodel-atx dan heb je rood moederbord met rode kast.

[ Voor 103% gewijzigd door Zenix op 17-08-2017 19:17 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:29

TommieW

Numa numa.

patrickkok schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:55:
zoals ik zei ik heb geen verstand van de juiste componenten..
ik heb nu op pc ff een lijstje gemaakt en ziet dit er beter uit?

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToxNjUzNTE2O2k6MTt9
Ik snap dat dit de eerste keer is dat je een PC in elkaar klikt, desalniettemin wil ik graag nog wat adviezen geven.

Voeding
Zelf ben ik niet echt bekend met de MasterWatt Lite voedingen. De kwaliteit van voedingen wil sterk verschillen per voeding. Hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat de voeding compleet ruk is, ben ik een fan van de pricewatch: Corsair RM550x Zwart. Deze staat bekend als een goede voeding.

HDD
Persoonlijk zal ik eerder gaan voor een HDD van Western Digital. Bijvoorbeeld de pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB.
Tevens is de HDD die je nu gekozen hebt moeilijk tot niet leverbaar.

Geluidskaart
Tenzij je een echte audiofiel bent met bijpassende speakers, verwacht ik niet dat je behoefte hebt aan een geluidskaart. Op praktisch alle nieuwe moederborden zit een geluidskaart on-board.

CPU, RAM, moederbord
Om te beginnen is Azerty hier niet echt heel duidelijk welke producten je precies krijgt. Daarom kan ik bijvoorbeeld niet zeggen of het moederbord in de behuizing past. De behuizing is voor ATX moederborden, dus ik zal niet direct problemen verwachten.

Qua processor zou je ook voor AMD's nieuwe platform "Ryzen" kunnen gaan. Momenteel zijn die qua prijs/performance net een stukje beter dan het aanbod van Intel. Let hierbij wel op dat je een compatibel moederbord en RAM neemt. Daar kunnen we je uiteraard ook mee helpen.

Andere componenten
Waarschijnlijk zit bij de processor in die kit de standaardcooler bijgeleverd. Deze voldoet in het algemeen prima, hoewel deze wel een beetje aan de luidruchtige kant kan zijn.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Zenix

Zenix

BOE!

De RM550x is inderdaad zeer goede voeding, maar de CX450m is een goede keus qua prijs/kwaliteit en heeft ook een lange garantie. De CoolerMaster voeding zou ik sowieso niet doen, heeft niet een 80Plus Bronze en is onbekend.

Qua 1TB schijf zou ik gewoon nemen wat leverbaar is inderdaad. Ik heb geen voorkeuren qua merk. En Ryzen inderdaad, daarom heb ik mijn build ook gemaakt rondom Ryzen.

[ Voor 27% gewijzigd door Zenix op 17-08-2017 19:15 ]

• patrickkok
Zenix schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:05:
Ik zou dit doen

Videokaart kan je vervangen voor GTX1060, want levertijd van de RX580 is niet goed door mining. Ik heb ook gekozen voor grotere SSD, is met de games van tegenwoordig van 40-50GB wel erg fijn. Daarnaast zit er een modulaire voeding in die efficiënter is. Geluidskaart is niet nodig als je een goed moederbord hebt, want daar zit de geluidskaart al op. Ik kies voor een AMD Ryzen 1600, omdat je meer cores en threads hebt en dus meer toekomst bestendig bent. Daarnaast kan je deze processor ook overklokken en komen de komende 2-3 jaren nog nieuwe processor voor dit socket, zodat je ook kan upgraden.

Ohja de pc kast kan je vervangen met deze https://azerty.nl/product...spec-04-midtowermodel-atx dan heb je rood moederbord met rode kast. Eventueel kan je ook een M2 SSD nemen pricewatch: Crucial MX300 m.2 525GB, maar ik zou liever dat slot vrijhouden voor een toekomstige upgrade naar een NVME SSD.
zou ik voor de videokaart niet beter deze kunnen nemen? https://azerty.nl/product...ische-kaart-radeon-rx-580.

voor die 30 euro extra heb ik dan wel freesync wat dan goed moet werken met de beeldscherm (toch?)

en ik zie geen moederbord of heb ik dat mis?

• Zenix

Zenix

BOE!

patrickkok schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:18:
[...]

zou ik voor de videokaart niet beter deze kunnen nemen? https://azerty.nl/product...ische-kaart-radeon-rx-580.

voor die 30 euro extra heb ik dan wel freesync wat dan goed moet werken met de beeldscherm (toch?)

en ik zie geen moederbord of heb ik dat mis?

Had het moederbord later toegevoegd, misschien heeft die dat niet goed gepakt. Gaat om deze https://azerty.nl/product...0-gaming-3-moederbord-atx

Alle RX580 hebben freesync, maakt niet veel uit welke je neemt. Als de MSI 30 euro duurder is dan zou ik de Sapphire nemen. Maar zoals ik al eerder zei is de levertijd van RX580 videokaarten slecht omdat miners ze opkopen.

• patrickkok
oke ik zag veel amd onderdelen maar geen freesync...

echter is er 1 probleem die ik wel ga hebben ik heb geen mogelijkheid tot ethernet internet of ik moet de hele vloer bover er uit halen en dat zie ik eerlijk niet zitten...

kan ik dan beter een andere moederbord zoeken of een wifi module?

• Zenix

Zenix

BOE!

patrickkok schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:24:
oke ik zag veel amd onderdelen maar geen freesync...

echter is er 1 probleem die ik wel ga hebben ik heb geen mogelijkheid tot ethernet internet of ik moet de hele vloer bover er uit halen en dat zie ik eerlijk niet zitten...

kan ik dan beter een andere moederbord zoeken of een wifi module?
Kabel is altijd beter, maar als niet mogelijk is kan je altijd apart nemen. Wat voor draadloos netwerk heb je? Zoiets zou je kunnen nemen pricewatch: TP-Link Archer T8E is geschikt voor wireless ac, dus als je accespoint/routers dat hebben zou ik dat wel aanraden.

[ Voor 17% gewijzigd door Zenix op 17-08-2017 19:27 ]

• patrickkok
2.4 en 5ghz van apple airport.. +- rechtstreeks 5m door 1 verdieping

https://www.bol.com/nl/p/...hTlxpnenwrExoCbBEQAvD_BwE

[ Voor 65% gewijzigd door patrickkok op 17-08-2017 19:28 ]

• Zenix

Zenix

BOE!

patrickkok schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:27:
2.4 en 5ghz van apple airport.. +- rechtstreeks 5m door 1 verdieping
Zijn meerdere Apple Airport, welke heb je? Ah geen AC, misschien kan je overwegen om die upgrade wel te maken. Nu kan je maximaal 300Mbit halen, terwijl met wireless AC kan je een stuk hogere snelheden halen. Alsnog zou ik wel die adapter gebruiken, dan ben je voorbereid op de toekomst. Maar een kabel is wel altijd beter.

[ Voor 38% gewijzigd door Zenix op 17-08-2017 19:31 ]

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Als het echt wireless moet zou ik vooral kijken of het een beetje stabiel intenet kan leveren, 300 Mbit klinkt mij in ieder geval als muziek in de oren met mijn 200Mbit internet-abbonement dus aan de max snelheid zal het niet zomaar liggen.

• patrickkok
klopt echter hebben we in huis een 150mb abonnement dus echter zal dat alleen goed zijn voor de toekomst.

zijn er nog dingen wat eventueel goed van pas kan komen?
mijn lijstje is nu

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aTozNjYzODtpOjE7fQ==

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zoals al een paar keer gezegd, reken niet op een snelle levering van die 580. Ik staat +10 dagen, maar dat kan zo een maand, misschien wel langer duren. Dan kan eht best zo zijn dat het lijstje wat je nu maakt, dan niet meer het beste is wat je kunt krijgen voor je geld. De ontwikkelingen gaan niet zo snel, maar prijzen kunnen dan ineens anders liggen, waardoor je beter andere keuzes kan maken.

Overigens zijn externe winkelmandjes hier verboden, zoals te lezen valt in het DAA beleid.

Ondanks dat je de hele boel bij azerty gaat bestellen, verwachten we wel dat je de Handleiding Pricewatch gebruikt, of op zijn minst een direct weergave van je lijstje hier. Er zijn genoeg mensen die te lui zijn om door te klikken (o.a. ikzelf ;) ), dan loop je dus wellicht waardevol advies mis.

[ Voor 35% gewijzigd door br00ky op 17-08-2017 19:52 ]

• patrickkok
sure!
maar een radeon zal dus wel beter zijn door de freesync functie die samen met de beeldscherm werkt..
dat wordt dus even zoeken.

buiten dat misschien een domme vraag maar hoe zit het met kabels en aansluitingen? hoe weet ik of alles past?

zie wel dat de behuizing atx is en moederbord dat ondersteunt

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Alle kabels en aansluitingen zijn universeel. Het enige waar je echt op moet letten is of je processor bij je moederbord past en of je moederbord in je kast past. In ATX past alles, in een mATX (of kleiner) passen alleen kleine moederbordjes. Door hier te posten worden de fouten er al uitgevist, dus erg slim om dat te doen :).

Welk scherm heb je eigenlijk?

• patrickkok
ik heb nog niks maar ik was in een blik verliefd op deze

pricewatch: Samsung C27FG70 Zwart

zat eerst op de 24 versie te kijken maar toen ik in de winkel de 27 zag kwa formaat en curved vond ik dat veel mooier

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Pfoe, ik vind bijna 450 euro voor een FHD scherm nogal wat eerlijk gezegd. Als je een beetje met de filters speelt kan je voor hetzelfde bedrag veel meer pixels krijgen...

• patrickkok
als ik 1080p indruk meer dan 27inchen curved is dat de eerste met 1ms :0

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Misschien heb ik het mis, maar ik beschouw curved vooral als gimmick en met Free Sync is die 1 ms allemaal niet spannend, tenzij je misschien pro CS:GO no-lifed.

Als je een 1440p of zelfs 4K scherm (die laatste zul je in games wel moeten downscalen voor voldoende fps) kan hebben voor hetzelfde geld, waarom dat dan niet?

• patrickkok
in de winkel stond ik recht voor een curved en voor een platte om eerlijk te zijn kwam de curved toch echt mooier over...

omdat gamers vaak dicht bij de beeld scherm zitten denk ik dat dit echt wel een extra functie geeft bij een tv zie ik dat ook totaal niet!

csgo is niet mijn game meer assassins gta far cry en rocket league m.a.w. 4ms met freesync is al dik voldoende?

jij zou dus eerder voor zon scherm gaan
pricewatch: Iiyama GB2760QSU-B1 Zwart

[ Voor 18% gewijzigd door patrickkok op 17-08-2017 21:16 ]

Pagina: 1