Upgradeset voor drie workstations

Pagina: 1
Acties:

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Medetweakers! Ik ben opzoek naar feedback op een upgradeset die ik voor drie workstations in gedachte heb. Als oud IT student is dit ook relevant vanwege een geplande doorstroom naar een IT functie in een bedrijf waar ik operator ben dus feedback is voor mij goud waard.

Het gaat om 3 pc's waar we webbased werken met databases van een groot warenhuis (uiteindelijk gaan we overstappen op WMS) en vaak exports downloaden van excel files tot 30MB en weer bewerken/mergen met andere files. Het eerste probleem is dat we 5400rpm HDD's hebben, dat wilde ik dus vervangen door een SSD. Ik gok dat enterprise level SSD's niet nodig zal zijn, ik heb thuis goeie ervaring met bv. Samsung EVO's. Ook werken we op één station met 4GB ramgeheugen i.c.m. Windows 10 Pro dus die wilde ik vervangen door 8/16GB (Het is een Dell Optiplex 3040 met BTX form factor dus er is maar 1 slot DDR3L beschikbaar) en de andere twee stations (ATX) upgraden naar 2x8GB.

Ook zat ik te denken aan een dedicated videokaart i.p.v de Intel 530 onboardchips. Vaker dan gewenst kappen de video drivers er mee als we snel zoeken en werken in die sheets. Dat hersteld zich binnen enkele seconden, maar dit moet makkelijk op te lossen zijn. Wellicht meer dedicated RAM toewijzen in de BIOS of een goedkope videokaart ter vervanging? Met de CPU"s zit het goed (i7 6700/i5 6500).

Dit was mijn idee:

1x Samsung 850 EVO 250GB of misschien zelfs een 960 EVO voor elke PC
1x 8GB RAM geheugen
evt. een goedkope videokaart voor de ATX systemen

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Blijkbaar was het grote rode blok in [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen niet helemaal duidelijk ;).

Modbreak:Dit topic is niet voor persoonlijk advies. Heb je aankoopadvies nodig, open dan een eigen topic in Desktop Aankoopadvies als het gaat om een (nagenoeg) compleet systeem of in Componenten Aankoopadvies als het om een enkel product gaat.

Bij deze dan ook afgesplitst.

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Thanks! :)

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060