Toon posts:

freesco probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een kabelaansluiting, en deze gedeeld door gebruik te maken van freesco op een 486 (tot zover ok) Maar doordat ik een aantal vrienden in de buurt heb, die ook een @home aansluiting hebben (en gebruik maken van dezelfde gateway) en ik met deze graag een directe verbinding heb dmv ftp, iets wat @home geblokkeerd heeft moet ik dus handjematig een route ingeven voordat dit werkt. Zonder de firewall werkt het perfect (door gewoon: route add "ip van de ander" en "gateway adres") Maar doordat ik graag de firewall er tussen heb werkt dit dus niet.
Hoe krijg ik het nu voor elkaar om via de firewall een directe verbinding met die ander te krijgen? Moet ik dan op de firewall een route van mijn interne ip naar de binnenste netwerkkaart op de fw en dan naar de gateway van @home adden? Ik krijg het na veel geklooi nog steeds niet voor elkaar |:(

help?

ps. Had dit ook gepost onder non-windows, maar tot nog toe geen responses. Waarschijnlijk dus onder de verkeerde categorie gepost :?

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:01

ThaDude

Hang Loose

gebruik je freesco als firewall??

Ik heb namelijk gewoon op de server de mensen van @home gerouted... Intern gaat het dan goed

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Verwijderd

Topicstarter
ja, als firewall. Het gaat me er dus eigenlijk alleen om dat ik met mijn interne ip (192.168.1.1) via de firewall (192.168.1.254) via de @home nic een directe verbinding met een andere @home gebruiker kan opzetten (dit is dus door @home geblokkeerd, tenminste als je allebei op hetzelfde netwerk zit)

zonder firewall werkt dit gewoon met route add, maar met firewall ertussen, moet ik dus een route op de firewall gaan toevoegen. Maar welke route? :?

Verwijderd

van jou naar hun moet gewoon gaan...
en terug ,bedoel je port forwarding?

zit gewoon in freesco...

Verwijderd

Topicstarter
dit gaat dus niet zomaar (anyway dit is een bekend probleem zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/40403)

nee, geen portforwarding, tenminste nog niet.
gaat me alleen even om "van mij naar een ander"

Verwijderd

oke...
zit zelf bij chello,dus kan ik niet vergelijken...(en niet helpen :( )
maar klinkt als iets waarbij ik je succes mag wensen...
klinkt als leuke klus succes! :)

Verwijderd

Topicstarter
ja das inderdaad een leuke klus ja |:(

hmm hulp hulp? :+
Pagina: 1