Ik heb @home, en zit met het volgende probleem ik kan andere mensen die bij mij in de buurt wonen en ook @home hebben niet pingen... hetgeen best lastig is als je een fijn potje Half-life of URT met zijn 2en wil spelen... Mensen die geen @home hebben, hebben geen probleem om mij te pingen of wat dan ook... nu hebben we @home gevraagd hoe dit kan. zij kwamen met het volgende verhaal:
heeft iemand hier verstand van en hoe maak ik eem route aan op mijn linux server?????Geachte heer,
Als u binnen het @Home netwerk een directe verbinding wilt opzetten met andere
@Home gebruikers, dan moet u de methode 'route add' gebruiken. Deze methode zet een
directe verbinding op en gebruikt dus niet de kanalen die van @Home zelf uit zijn
dichtgezet uit het oogpunt van veiligheid. De methode luidt als volgt:
route add IP adres van andere partij IP adres van gateway andere partij
Deze regel kan bij voorkeur in de autoexec.bat worden gezet zodat de directe verbinding
iedere keer dat de computer opstart gelijk geladen wordt. Het IP adres en het IP adres van
de gateway kan opgevraagd worden door in windows via start naar uitvoeren te gaan en
'winipcfg' uit te voeren. Vervolgens zet u de adapter op de netwerk kaart en leest u de
gegevens af.
Voor het opvragen van deze informatie op een NT workstation machine is de opdracht regel
"ipconfig /all".
Met vriendelijke groet,
@Home Nederland
Klantenservice