Ik moet mijn desktop computer aanpassen omdat ik zit met lange wachttijden met Photoshop.
Hieronder mijn specificaties en vraagstelling. Ik heb niet heel veel verstand van computers en zoek daarom advies.
Huidige config.
• CPU – i7 intel core 2600 CPU @ 3,4 GHz
• Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti/PCIe/SSE2
• ram: 6 GB
• C schijf: SSD Crucial CT250MX200SSD1
• Externe harde schijven: 2 x WD Elements 107C, 4,5 TB
• 2 x USB 3.0 port
• interne harde schijf: 2,7 TB
• interne harde schijf: 1 TB
• DVD station
Programma’s
• Windows 7
• office 2007
• Adobe CS6
Probleem:
Ik werk dagelijks met Photoshop. Ik bewerk standaard bestanden van 5 tot 15 GB. Waar ik mij aan stoor zijn de lange wachttijden voor het openen en de opslag van deze bestanden.
Daarnaast loopt mijn harde schijf (WD Elements nr.1) redelijk snel vol.
Hetzelfde geldt voor mijn backup schijf (WD Elements nr. 2).
Mijn eigen oplossing:
Ik zit eraan te denken om een nieuw moederbord te kopen, daarop mijn huidige CPU te zetten, voldoende ruimte op het moederbord te hebben voor een ram geheugen van 32 GB (zodat ik dit altijd nog kan uitbreiden). Daarnaast mijn ram geheugen uit te breiden naar 16 GB (met een optie naar 32 GB).
De videokaart, SSD schijf, harde schijven enz. wil ik gewoon blijven gebruiken.
Dit nieuwe moederbord zal in een nieuwe kast moeten. Ook zou ik graag 6 USB 3.0 poorten willen hebben om mijn externe schijven op aan te sluiten.
En ik wil, op termijn, mijn externe harde schijven kunnen vervangen/uitbreiden.
Vraagstelling:
1. Is mijn “eigen oplossing” een goede oplossing of hebben jullie een beter advies.
2. Blijft Photoshop (dat op de SSD schijf staat) werken of krijg ik problemen als ik mijn moederbord ga vervangen.
Ik hoor graag wat jullie adviseren.
Hieronder mijn specificaties en vraagstelling. Ik heb niet heel veel verstand van computers en zoek daarom advies.
Huidige config.
• CPU – i7 intel core 2600 CPU @ 3,4 GHz
• Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti/PCIe/SSE2
• ram: 6 GB
• C schijf: SSD Crucial CT250MX200SSD1
• Externe harde schijven: 2 x WD Elements 107C, 4,5 TB
• 2 x USB 3.0 port
• interne harde schijf: 2,7 TB
• interne harde schijf: 1 TB
• DVD station
Programma’s
• Windows 7
• office 2007
• Adobe CS6
Probleem:
Ik werk dagelijks met Photoshop. Ik bewerk standaard bestanden van 5 tot 15 GB. Waar ik mij aan stoor zijn de lange wachttijden voor het openen en de opslag van deze bestanden.
Daarnaast loopt mijn harde schijf (WD Elements nr.1) redelijk snel vol.
Hetzelfde geldt voor mijn backup schijf (WD Elements nr. 2).
Mijn eigen oplossing:
Ik zit eraan te denken om een nieuw moederbord te kopen, daarop mijn huidige CPU te zetten, voldoende ruimte op het moederbord te hebben voor een ram geheugen van 32 GB (zodat ik dit altijd nog kan uitbreiden). Daarnaast mijn ram geheugen uit te breiden naar 16 GB (met een optie naar 32 GB).
De videokaart, SSD schijf, harde schijven enz. wil ik gewoon blijven gebruiken.
Dit nieuwe moederbord zal in een nieuwe kast moeten. Ook zou ik graag 6 USB 3.0 poorten willen hebben om mijn externe schijven op aan te sluiten.
En ik wil, op termijn, mijn externe harde schijven kunnen vervangen/uitbreiden.
Vraagstelling:
1. Is mijn “eigen oplossing” een goede oplossing of hebben jullie een beter advies.
2. Blijft Photoshop (dat op de SSD schijf staat) werken of krijg ik problemen als ik mijn moederbord ga vervangen.
Ik hoor graag wat jullie adviseren.