TomsDiner schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:45:
[...]
De grondverplaatsing met die pinnen -als ze zijdelings schuiven- is het kleinst van alle soorten haringen.. Zoals ik al zei: geweldige dingen, maar als de grond er niet geschikt voor is heb je er niets aan. Maar (zoals ik ook schreef) onze Brixen is zwaar en groot. Bij kleinere tenten kan een rotspen best meer toegevoegde waarde hebben op slappe grond.
Op een kleiachtig grasveld zetten wij onze 3x3 Karsten met uitbouw gewoon met rotspennen op en die is in al die jaren nog nooit platgegaan.
Dat werkt in Nederland, maar ook voor de meeste grondjes in Midden- en Zuid-Europa.
Pas als de grond echt los van structuur is, of iets te sappig begint te worden span ik de belangrijkste punten af met een paar stalen V-haringen.
Je voelt snel genoeg hoe stevig eea vastzit.
Daarnaast hebben wij een soort van nylon 3x3
Khyam rondomdichte partytent die waterdicht is en geen grondzeil heeft.
Die gaat bijna wekelijks op voor de hondensport als zon-, regen- en windscherm.
Het blijkt met zijn bungalowbouw een behoorlijke windvanger en als je die niet goed afspant dat gaat die geheid de lucht in bij toenemende wind.
Ook die spannen wij gewoon af met rotspennen, dat gaat ultrasnel en praktisch en ook die tent is nog nooit "opgestegen" itt de vele buren die wij intussen hebben gehad met identieke tentjes en die het niet zo nauw namen met verantwoord afspannen.
Op onze fietstochten in binnen en buiten Europa hadden wij met een lichtgewicht tentje hooguit 4 stalen rotspennen mee waarmee wij enkel de pengaten sloegen.
Vervolgens trokken wij de rotspen er uit en prikten er een lichtgewicht aluminium versie voor in de plaats.
Op die manier kun je toch lichtgewicht haringen meenemen en ook op rotsachtige grondjes je haringen slaan.
Klauwhamers neem je uiteraard niet mee op de fiets en het was daarom altijd even zoeken naar een praktisch rotsblok voor het betere mepwerk.
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 639074 op 16-08-2017 04:47
]