Toon posts:

55 inch voor ps4 pro 1000-1500e

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo guys,

Ik ga een nieuwe 55" 4k tv met HDR aanschaffen en binnenkort ps4 pro om hiervan te genieten.

Na veel reviews lezen en in winkels te zijn geweest twijfel ik tussen de Samsung 55KS7000 (2016) en de LG 55SJ850V (2017).

Sony KD-55XE9005 haalt hoge score op rtings.com maar qua OS raadde de verkoper deze af.

Mijn budget ligt tussen de 1000 en 1500 voorkeur gaat uit naar LG merk voor TV maar iedereen is dol op de KS7000 en gezien het prijsverschil twijfel ik hierover. Nu scoort de KS7000 op bijna alle sites en reviews beter maar misschien gezien een jaar verschil tussen release van de toestellen is dat verwaarloosbaar? Tevens zeggen ze van de LG dat de kwaliteit voor de prijs tegenvalt maar gezien ik hier een goed aanbod voor heb kregen is dat ook weer verwaarloosbaar.

De Samsung heeft beter contrast (en zwartwaarde?) en de LG snellere OS, iets betere motionblur handling, lagere inputlag (Gaming), IPS (betere kijkhoek) en Dolby Vision (wat voor Netflix voordeel schijnt en de nieuwere HDR versie zou zijn.)

In de winkel vond ik het moeilijk verschil te zien maar leek de LG vollere kleuren te hebben en prettiger weg te kijken dan de Samsung waarbij het sterke contrast juist wat hakkelig oogde. De zwartwaarde was voor mij geen verschil in te zien.

Op de LG heb ik een mooie korting weten te scoren waardoor de prijzen minder schelen maar toch nog ong 300 wat ook weer in de PS4 gestopt kan worden.

De LG 55 SJ850v kan ik voor 1475,- kopen
en de Samsung KS7000 ong 1199,-.

Voor welke keuze zouden jullie gaan en waarom?

BVD :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

100% zeker de Sony KD-55XE9005, onzin van de verkoper die waarschijnlijk te weinig winst maakt op het Sony model. Het is een van de beste LCD tv's die je kan kopen op dit moment, alleen de XE9350 is nog ietsje beter maar verder is het een geweldige TV voor dat geld.
http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900e

[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 12-08-2017 17:42 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Fietsbel
Maar waarom dan de Sony want als je op rtings kijkt scoort de KS8000 wat de KS7000 in NL is, hoger op alle fronten behalve als PC monitor en is de Sony ook duurder.
Qua winst weet ik het niet, het is een oud klasgenoot van me die Sony afraadde en ook ongveer 400 vd prijs van de LG afhaalde. Dat sluit het niet uit maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-10 20:57

deepvreezo

Redacteur
Ook al is er een paar honderd euro van de prijs van de SJ850V afgegaan: de KS7000 toont mooier beeld in SDR en is ruimschoots beter in HDR. De SJ850V scoort alleen echt beter op kijkhoek; is dat niet het allerbelangrijkste, dan zou ik het wel weten en niet voor deze televisie gaan. De KS7000 is zeker op prijs/kwaliteit een aantrekkelijk model en ook de bovengenoemde XE9005 is goed. Maar als je toch al 1500 euro zou willen uitgeven, komt een LG B6V OLED-televisie ook binnen schootsafstand, mits je een goede aanbieding vindt en bereid bent ~€150 meer te betalen. Zie het OLED-prijsdiscussie-topic. Dan heb je een tv van het merk dat je wil, met de opties die je bij de SJ850V als voordelen benoemt (grote kijkhoek, LG's OS, Dolby Vision-ondersteuning), maar dan met een zeer goede beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouddieehh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-04 14:48
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:27:
Sony KD-55XE9005 haalt hoge score op rtings.com maar qua OS raadde de verkoper deze af.
Sony XD83 gebruiker hier en vwb Android TV het is niet super nee zitten wel wat bugs in maar dat zit hem vaak in de dingen die je amper gebruikt. Althans ik dan.

Volgens veel mensen ben ik een Apple fanboy én 'Android hater'. Toch moet ik zeggen dat Android me best bevalt. Groot app aanbod, het beginscherm voelt wat traag / langzamer aan.

Ondanks de minpuntjes van Android TV heb ik afgelopen week een Sony A1 besteld dus zo weinig stoor ik me er aan.

Als ik jou was, zou ik die XE900 kopen. Het OS gebruik je 20 seconden max maar je kijkt wel uren naar het beeld en dat schijnt voor LCD begrippen erg goed te zijn.

Wat deepvreezo zegt, als een OLED binnen bereik komt, hands on OLED!

Succes met je aankoop!! Ben benieuwd wat het geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HcV83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-07 15:46
- LG als je persé het webOS wil hebben. Het paneel en achterliggende techniek kan niet mee met een XE90/XE93 of ks7000/8000
- ks7000 goede contrastwaarde maar mindere kijkhoeken/ Kans op loslatende backcover en er zijn wat software issues met gamemode. Geen idee of dat gefixt is.
- XE9005 direct led paneel, ingebouwde chromecast. Betere soc ten opzichte van de XD waardoor android tv een stuk vloeiender loopt.

Ik zou ook voor de XE90 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:44:
@Fietsbel
Maar waarom dan de Sony want als je op rtings kijkt scoort de KS8000 wat de KS7000 in NL is, hoger op alle fronten behalve als PC monitor en is de Sony ook duurder.
Qua winst weet ik het niet, het is een oud klasgenoot van me die Sony afraadde en ook ongveer 400 vd prijs van de LG afhaalde. Dat sluit het niet uit maar toch.
Je hebt het onderdeel 'Movies' gemist zeker? ;) . En kijkend naar de score componenten van de volgende twee speelt de anti-reflectiefilter wel een hele grote rol (en die is idd gewoon het beste op de Samsungs met Moth Eye). Ook is voor HDR Movies de score opbouw heel erg veranderd (bij de Sony versie 1.1 en bij de Samsung nog versie 1.0 waar het kleurbereik maar liefst 37% van de score uitmaakt en in versie 1.1, terecht, nog maar 7%. Aan de andere kant local dimming van een onbegrijpelijke 3% naar een wat betere 11% maar da's misschien nog steeds te weinig gewicht).
Puur naar prijs-kwaliteit kijkend is misschien de KS7000 nog steeds de betere keus (zeker nu de cashback actie van Sony voorbij is).

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 15-08-2017 17:36 ]

Pagina: 1