Foto's opslaan in iCloud drive

Pagina: 1
Acties:

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 01:33
Inhumanous schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:10:
Mijn vraag:

En is het ook mogelijk om in 1x al je fotos naar je icloud drive te zetten ipv van 1 voor 1?
evjatar schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:17:
Jij wil graag foto's extern opslaan, en van je telefoon kunnen verwijderen. Hier is Photo Library niet de juiste keuze voor omdat, zoals je zelf al aangeeft, zodra je een foto van je iPhone verwijderd, deze ook uit je Photo Library wordt gegooid.

De meest simpele manier om de boel te bewaren is je telefoon aan te sluiten op je windows pc, de foto's importeren, en vervolgens de boel van je telefoon (en dus ook uit je Photo Library) te flikkeren. Dan hoef je niet moeilijk te doen met extra opslag kopen, optimalisatie of stuk voor stuk overzetten/verwijderen.
Ook ik draai op Windows 10 en zat met dezelfde vraag nu ik zowel mijn iPhone als iPad op iCloud Fotobibliotheek wil gaan draaien. Ik wil op al mijn iDevices en in de iCloud (via www.icloud.com) exact dezelfde foto's hebben, maar ik wil óók een lokale backup op mijn PC kunnen maken van de gehele iCloud Fotobliotheek.

Inderdaad, voorheen back-uppte ik mijn fotos van de iPhone en iPad op mijn PC via een USB kabel en dan laten importeren in Windows door de foto-app of whatever app je gebruikt. Alleen.... als je gebruik maakt van de iCloud Fotobibliotheek-optie 'Optimaliseer iPhone/iPad-opslag' in de Foto's en Camera instellingen in iOS, dan creert iOS thumbnails van je foto's op je iDevice als het ruimte moet besparen op je iDevice.

(Dit één van de voordelen van iCloud Fotobibliotheek. Werkt echt briljant... want ik had op mijn iPad nog maar 5 GB vrij om een Fotobibliotheek van 6.000 foto's in te passen die ik met mijn iPhone had gemaakt... maar doordat iOS dan thumbnails creert lokaal op je iPad, koste het mij letterlijk bijna GEEN ruimte op mijn iPad! Alleen wat summiere MB's voor de thumbnails!)

Anyway, het backuppen.... omdat er nu thumbnails op mijn iPad staan ipv de originele fullversions van mijn foto's.... werkt het backuppen via een USB kabeltje niet meer. Want.... er staan geen full sized foto's meer op je iDevice om over te zetten! Dus.... wat je dan moet doen is dit:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jxBthm/i_Cloud_Foto_Bibliotheek.png

Klik op [iCloud-foto's] (zie screenshot) in Verkenner en dan zie je linksboven de knop [Foto's en video's downloaden] en via die weg kun je al je bestaande foto's uit de iCloud fotobibliotheek downloaden lokaal op je PC (in de map: D:\Mijn afbeeldingen\iCloud Photos\Downloads). Als je nieuwe foto's maakt op je iPhone of iPad, worden die nieuwe foto's automatisch toegevoegd aan die Downloads map. Die map is dus een lokale download map en heeft géén sync functionaliteit. Je originele foto's staan dus zowel in de cloud zelf (o.a. bereikbaar via https://www.icloud.com/#photos) ALS in de Downloads map lokaal op je PC.

iCloud Fotobibliotheek is op die wijze dus niet alleen een sync service, maar óók een backup service.

A great system! 8)

(En ja, iCloud Drive staat hier helemaal los van. Maar dat heb je ook niet nodig als je iCloud Fotobibliotheek gebruikt... deze zorgt netjes voor alles in de background)

[ Voor 4% gewijzigd door Grover op 17-11-2017 18:10 ]

Pagina: 1