Vraag

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn OnePlus One.

Belangrijkste eisen:
- Up-to-date, dus Android 7, liefst met kans/garantie op updates naar nieuwer
- (Zo goed als) stock Android, bijv. wat OnePlus en Motorola doet, maar geen Hetty/Sammy/Sony etc.
- 1080p scherm of beter
- Snapdragon 625 of beter
- 64GB interne opslag 32GB ook goed, aangezien op Nougat een SD-kaart gebruikt kan worden om de opslag uit te breiden
- < €300

Leuk, maar niet vereist:
- Grote batterij
- Geen soft nav buttons, maar een hardware alternatief
- Kleine bezels
- Dun, tenzij grote batterij (uiteraard)
- Alert slider (fysieke stil/geluid switch)

Iets als de recentelijk uitgebracht Motorola Moto G5S Plus vind ik wel gaaf, maar daarvan zijn de specs nog vrij onzeker (wel/geen NFC? Kompas? Dual sim? 32GB/64GB?).

Er is vrij veel op de markt, vooral in China. Over Chinaphones lees je heel veel verschillende dingen en ik vind het moeilijk om er zelf een te vinden die betrouwbaar oogt en grotendeels aan mijn wensen voldoet.

Heb jij of weet jij van een telefoon die mogelijk iets voor mij is?

[ Voor 4% gewijzigd door erikieperikie op 10-08-2017 15:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ik wacht zelf nog op de Nokia 6, die heel dicht in de buurt komt van je eisen....

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Als ik in de pricewatch 1080p of hoger, minimaal 64GB en maximaal € 300 invoer, dan krijg ik 0 resultaten die nu beschikbaar zijn (alleen de wordt verwacht nog, omdat daar geen prijs bij hoort). Je zal dus ergens concessies moeten doen. Ik denk dat het voornamelijk aan de 64gb en de prijs ligt. Is het erg als het 'maar' 32gb is? Of zelfs 16, maar dan uitbreidbaar?

Edit: toevoeging. Als ik de prijs met iets meer dan € 100 omhoog gooi, dan komen er 3 alternatieven. De Asus Zenfone, de ZTE Axon 7 (maar die hebben allebei alles behalve stock android en updates blijven spannend) en de Motorola Moto Z2 play. Laatstgenoemde voldoet denk ik wel aardig aan jou vereisten, maar is dan wel een dikke € 100 duurder.

[ Voor 39% gewijzigd door BeToBe op 10-08-2017 14:52 ]

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• erikieperikie
BeToBe schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:50:
Als ik in de pricewatch 1080p of hoger, minimaal 64GB en maximaal € 300 invoer, dan krijg ik 0 resultaten die nu beschikbaar zijn (alleen de wordt verwacht nog, omdat daar geen prijs bij hoort). Je zal dus ergens concessies moeten doen. Ik denk dat het voornamelijk aan de 64gb en de prijs ligt. Is het erg als het 'maar' 32gb is? Of zelfs 16, maar dan uitbreidbaar?
Klopt, maar de pricewatch is slechts een weergave van wat Nederlandse aanbieders in NL verkopen. De wereld is gelukkig groter. Neem bijv. http://www.dx.com/p/ulefo...-64gb-rom-black-852468199 . Geen idee wat voor merk dat is, maar qua specs is het echt niet slecht en voor veel minder geld dan ik zou willen betalen. Wie weet wat voor pareltjes er schuilgaan in Chinaphoneland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
BeToBe schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:50:

Edit: toevoeging. Als ik de prijs met iets meer dan € 100 omhoog gooi, dan komen er 3 alternatieven. De Asus Zenfone, de ZTE Axon 7 (maar die hebben allebei alles behalve stock android en updates blijven spannend) en de Motorola Moto Z2 play. Laatstgenoemde voldoet denk ik wel aardig aan jou vereisten, maar is dan wel een dikke € 100 duurder.
Uitbreidbaar geheugen is een top systeem in Android 7. Je kan het mounten als uitbreiding op je apparaatgeheugen, dus je merkt geen enkel verschil meer!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

erikieperikie schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:55:
[...]

Klopt, maar de pricewatch is slechts een weergave van wat Nederlandse aanbieders in NL verkopen. De wereld is gelukkig groter. Neem bijv. http://www.dx.com/p/ulefo...-64gb-rom-black-852468199 . Geen idee wat voor merk dat is, maar qua specs is het echt niet slecht en voor veel minder geld dan ik zou willen betalen. Wie weet wat voor pareltjes er schuilgaan in Chinaphoneland?
Misschien is het wel eens handig om hier een kijkje te nemen. Daar komen aardig wat chinese smartphones voorbij. Houd er wel rekening mee dat je bij zulke telefoons geen garantie hebt op updates (maar dat heb je met telefoons die hier verkocht worden natuurlijk ook niet altijd).

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• erikieperikie
flapdrol85 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:47:
ik wacht zelf nog op de Nokia 6, die heel dicht in de buurt komt van je eisen....
Deze lijkt wel heel gaaf voor wat ie zou moeten kunnen, maar echt jammer dat er een 430 in zit i.p.v. een 625. Daarmee verwacht ik toch net iets te vaak een hapering te zien, wat ik die prijs dan weer niet waard vind, want in de uitvoering die ik zou kopen kost hij gewoon €300 en daarvoor kun je veel sneller krijgen naar mijn idee. Het is een beetje een premium budget phone, maar dan zonder budget. :+

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
erikieperikie schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:33:
[...]

Deze lijkt wel heel gaaf voor wat ie zou moeten kunnen, maar echt jammer dat er een 430 in zit i.p.v. een 625. Daarmee verwacht ik toch net iets te vaak een hapering te zien, wat ik die prijs dan weer niet waard vind, want in de uitvoering die ik zou kopen kost hij gewoon €300 en daarvoor kun je veel sneller krijgen naar mijn idee. Het is een beetje een premium budget phone, maar dan zonder budget. :+
Goed punt, ik vraag me dat zelf ook af. Ik heb nu een Nexus 5 maar daar is het mooie wel af. Deze is op zich snel genoeg. Ik krijg ook niet goed een beeld van hoe de beide toestellen zich qua performance tot elkaar gaan verhouden. Hoe ben jij tot de verwachting dat je haperingen gaat krijgen gekomen?

• erikieperikie
Stoelpoot schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:58:
[...]

Uitbreidbaar geheugen is een top systeem in Android 7. Je kan het mounten als uitbreiding op je apparaatgeheugen, dus je merkt geen enkel verschil meer!
Mooi om te weten! Dat is natuurlijk wel een goede om rekening mee te houden. Zelf een groot kaartje erin prikken is stukken goedkoper en effectiever (als je veel opslag zou willen) dan simpelweg een telefoon met meer opslagruimte te kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:55

BiLo

PSN: toiletcleaner

pricewatch: Motorola Moto G5 Plus Zilver

Mist enkel je 64gb opslag (32 in dit geval)

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• erikieperikie
flapdrol85 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:36:
[...]

Goed punt, ik vraag me dat zelf ook af. Ik heb nu een Nexus 5 maar daar is het mooie wel af. Deze is op zich snel genoeg. Ik krijg ook niet goed een beeld van hoe de beide toestellen zich qua performance tot elkaar gaan verhouden. Hoe ben jij tot de verwachting dat je haperingen gaat krijgen gekomen?
Hier: YouTube: Snapdragon 625 vs 430 SPEED Test/Gaming/Benchmark/Comparison/Review(...
en hier: YouTube: Nokia 6 Rant | don't let them fool you

De tweede gaat over de Nokia 6, gaat in op haperingen en batterij. Vooral het laatste was ik al bang voor: het 28 nm proces vs. 14 nm van de 625 schijnt veel verschil te maken. De 430 lijkt hierdoor een stuk meer op een instapmodel dan een midrange SoC.

• erikieperikie
Goede optie, maar nu de G5S is uitgebracht, verwacht ik dat die een stuk interessanter wordt dan de G5. Echter, de G5 zal wel in prijs moeten gaan zakken en dan wordt ie misschien weer interessant.

Verwijderd

De G5 heeft ook geen elektronisch compas. Geen idee als dat een probleem is.

• erikieperikie
De vraag is of de G5S dat dan wel heeft. En wat ik me ook afvraag is of ik wel een kompas op mijn telefoon nodig heb en gebruik. Waar gebruik je het voor, behalve als je begint met navigeren (Waze / Google Maps) en je nog niet weet welke kant je op kijkt? Heb je er tijdens het navigeren nog wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
Eigenlijk is dit dus de zoekopdracht in de pricewatch waar ik nu op zoek:

categorie: Smartphones

Maar er is dus niet veel in NL te koop van die lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1134
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-07-2023
erikieperikie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:47:
Eigenlijk is dit dus de zoekopdracht in de pricewatch waar ik nu op zoek:

categorie: Smartphones

Maar er is dus niet veel in NL te koop van die lijst.
Waarom niet de Samsung Galaxy A5 (2017)? 18 euro boven budget, maar daar krijg je wel een waterdicht toestel voor/

[ Voor 5% gewijzigd door lars1134 op 11-08-2017 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
erikieperikie schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:41:
- 64GB interne opslag 32GB ook goed, aangezien op Nougat een SD-kaart gebruikt kan worden om
De fabrikant heeft daar ook nog steeds een vinger in de pap hoor, dus zeg dit niet te snel ;)

Motorola G5S Plus met 4GB RAM en 64GB opslag gaat € 329,00 kosten trouwens, misschien is dat dé optie!
De Nokia 6 is in dual-sim variant ook al te verkrijgen, dan heb je wel 32GB opslag, maar de prijs is ook lager...
Een nog veel goedkopere optie is de Wileyfox Swift 2X, met 32GB opslag en een prijs van rond de € 200,00.
lars1134 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:27:
Waarom niet de Samsung Galaxy A5 (2017)?
In de titel staat '(Zo goed als) stock Android 7', dan zou ik als laatste een Samsung aanraden ;)

[ Voor 50% gewijzigd door CLB op 13-08-2017 17:08 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 06:36
CLB schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:04:
[...]

De fabrikant heeft daar ook nog steeds een vinger in de pap hoor, dus zeg dit niet te snel ;)

Motorola G5S Plus met 4GB RAM en 64GB opslag gaat € 329,00 kosten trouwens, misschien is dat dé optie!
De Nokia 6 is in dual-sim variant ook al te verkrijgen, dan heb je wel 32GB opslag, maar de prijs is ook lager...
Een nog veel goedkopere optie is de Wileyfox Swift 2X, met 32GB opslag en een prijs van rond de € 200,00.

[...]

In de titel staat '(Zo goed als) stock Android 7', dan zou ik als laatste een Samsung aanraden ;)
De WileyFox 2x kwam bij mij ook op... kan ook een geheugenkaart in, mogelijk lost dat dat vraagstuk op. ZIjn nu ongeveer 200 euro, nog wel een oplader bij aanschaffen. All in all: mij bevalt 'ie prima!

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikieperikie
Ik vrees dat de SD 430 toch net even een stapje te ver terug is vanaf mijn OPO.

Kent iemand deze telefoon? pricewatch: BQ Aquaris X Zwart. De SD 626 is lekker up-to-date, het merk lijkt vaak hun firmware te updaten (https://www.bq.com/en/support/aquaris-x/support-sheet : 7 firmwares, gepubliceerd tussen april en juli, waaronder de security patch van augustus). Het goedkoopste model (3GB RAM / 32GB ROM) kost in Spanje €280, ook te krijgen via Amazon DE en vast nog wel wat vreemdere verkopers.

[ Voor 45% gewijzigd door erikieperikie op 14-08-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:58
lars1134 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:27:
[...]

Waarom niet de Samsung Galaxy A5 (2017)? 18 euro boven budget, maar daar krijg je wel een waterdicht toestel voor/
Toestel is vrij traag.
erikieperikie schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:05:
Ik vrees dat de SD 430 toch net even een stapje te ver terug is vanaf mijn OPO.

Kent iemand deze telefoon? pricewatch: BQ Aquaris X Zwart. De SD 626 is lekker up-to-date, het merk lijkt vaak hun firmware te updaten (https://www.bq.com/en/support/aquaris-x/support-sheet : 7 firmwares, gepubliceerd tussen april en juli, waaronder de security patch van augustus). Het goedkoopste model (3GB RAM / 32GB ROM) kost in Spanje €280, ook te krijgen via Amazon DE en vast nog wel wat vreemdere verkopers.
Geen ervaring mee, ziet er wel super goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis1804
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:29
al eens gekeken naar de pricewatch: General Mobile GM 5 Plus Grijs
of de pricewatch: LG Nexus 5X 32GB Zwart.
Op beide telefoons zorgt Google (en dus niet de fabrikant) voor de updates.
Helaas heeft Google wel gemeld dat Android 8.0 de laatste update zal zijn voor de Nexus.

GM 5 Plus is uit te breiden met een geheugenkaartje, nexus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
GM is een merk dat helaas net iets te low tier foons maakt naar mijn smaak, al is die jij suggereert wel bijna helemaal wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis1804
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:29
Ik zou toch eens naar een mediamarkt o.i.d. gaan, voelt als een hele stevige telefoon met een mooi helder scherm.
en anders misschien de Nexus? :P

[ Voor 13% gewijzigd door dennis1804 op 15-08-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
De Xiaomi Mi A1 lijkt ook precies te voldoen aan mijn wensen! Komt hopelijk zeer binnenkort uit. Google it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:39

DirtyBird

Praktiserend denker

BQ Aquaris X (pro) misschien?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
Is al eerder genoemd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
erikieperikie schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:48:
De Xiaomi Mi A1 lijkt ook precies te voldoen aan mijn wensen! Komt hopelijk zeer binnenkort uit. Google it.
12 september om precies te zijn: nieuws: Xiaomi brengt Mi A1 uit binnen Android One-programma van Google. Stock Android, 2 jaar updates en band 20. Lijkt me dus de perfect telefoon voor jou.

Nu alleen nog even een winkel vinden die hem naar hier vervoerd. :)
Pagina: 1