Om een verdieping te klimmen moet het signaal toch echt gewoon door die laag broodjes en gewapend beton door. En dan heb ik het nog niet eens over een eventuele onderlaag van het laminaat met een tweezijdig aluminium laagje erop.
de bron is hetzelfde, en je repeat hetzelfde netwerk, dus theoretisch is het misschien een bekabeld ap maar in de praktijk gewoon een repeater. niet zo moeilijk doen.
De bron is helemaal niet hetzelfde.
Logischerwijs zet je een repeater, extender (geef hwt beestje maar een naam) in omdat je op een bepaalde plek in huis, onvoldoende bereik hebt. Dat beroerde bereik is dan wel de basis waarop die repeater verder borduurt. Dit is qua stabiliteit in de verste verte niet te vergelijken met een kwalitatief > cat 5e kabeltje
Beide apparaten worden gebruikt om de range te extenden. zowel de repeater als de extender. En ook in de winkel worden ze beiden als range extender verkocht. Theoretisch heb je gelijk maar in de praktijk moet je niet zo moeilijk doen, maakt je leven een stuk makkelijker.
Wat de winkel vind boeit mij niet zo. Winkels vinden ook dat ze hdmi 2.0 kabels verkopen.
Verder doe ik bewust moeilijk en kritisch, omdat dit bijdraagt aan een goed advies voor @Daan87423 .
Is het makkelijker om minder kritisch te zijn? Absoluut. In dat geval kan ik TS ook een magnetron adviseren als hij een kookplaat zoekt. Warmen namelijk ook allebei voedsel op.
Nu gaan we apparatuur van 140 + euro vergelijken met 70 - euro apparatuur.. en waarom jou htc niet netjes overschakeld op je uap pro? geen idee? je geeft aan geen problemen te ervaren. er staat toch geen appel met een hap er uit op die HTC?
Wat is er op tegen om 140 e te vergelijken met 70 e?
TS noemt toch nergens een budget?
Hij benoemd een probleem en wil dit opgelost zien. Als dit 150e kost, dan is dat helaas maar zo.
Overigens, de reden dat ik de vergelijking maakte was omdat ji het merk Ubiquiti als geheel afschoot als incapabel wat betreft seamless roaming.
Ik had b.v. ook dit product kunnen pakken om jouw claim onderuit te halen:
pricewatch: Ubiquiti AirFiber 24Ghz Point to Point 1.4Gbps (set van 2)ik geef aan dat het icm. ubiquiti apparatuur op apple devices niet goed werkt
Soortgelijke issues vind je ook als je zoekt op "iPhone problems mikrotik"
Zegt meer over iOs dan over Ubiquiti, Mikrotik of welk merk ook.
Zal het nog mooier maken. Dit ongewenste "gedrag" vertonen iPhones zelfs icm Apples eigen Airports:
https://discussions.apple.../7792840?start=0&tstart=0Ik heb eerder al aangegeven er klaar mee te zijn, en dat is meer vanwege de toon die neer gezet wordt.
Als jij onwaarheden verkondigd kun je verwachten dat hier een reactie op komt.
het werkt inderdaad in princiepe out of the box, maar het kent 1 voorwaarde: dat je voldoende accesspoints op hangt, en daar moet je net wat strikter in zijn als met andere merken accesspoints.
Dus met andere merken voldoet het om onvoldoende ap's neer te hangen?

In een huis omgeving is dit probleem minder aanwezig als bijvoorbeeld een complex met loodsen met veel metaal en tussenwanden oftewel veel reflectie.
Met alle respect (en ik zal op mijn toon proberen te letten) maar wat een onzin verkondig je hier weer. Juist loodsen zijn over het algemeen een grote hal zonder enige obstructies. Als er al wandjes staan zijn deze niveautje gipswand.
en ook bijvoorbeeld op campings, jachthavens, hotels enz enz komt het voor.
Campings en havens zijn gigantisch open vlaktes. Een hotel daarentegen?!
overigens zie je de disconnects niet in de logging, in de praktijk moet de iphone handmatig weer worden aangekoppeld, hij wordt letterlijk geweigerd. je hoort dit probleem dus echt van de gebruikers. of niet

Niet terug te zien in de logs?
Dan zou ik toch eens een kijkje gaan nemen in:
/var/logs/
dat jullie het probleem nooit gehad hebben betekend niet dat het bullshit is.
Het betekend op zijn minst dat de door jouw geschetste problemen niet per definitie reproduceerbaar zijn.
het kan zijn omdat jullie niet gierig zijn en liever een extra punt plaatsen ipv het minimaal noodzakelijke neer te hangen om een oppervlakte te dekken.
Integendeel. Onze sport is juist om voor zo min mogelijk geld, de beste prestaties te krijgen. Als dat betekent dat er een extra AP moet komen dan is dat maar zo. Betekent niet dat wij met geld smijten maar eerder dat jij wilt besparen op de verkeerde dingen.
wanneer ik ze zelf plaats en configureer heb ik overigens ook nergens last gehad van deze issues.maar het is echt wel iets om rekening mee te houden. ik heb ze alleen met ubiquiti apparatuur icm apple meuk gezien nooit met android of windows machines en ik geef het enkel mee als aandachtspunt.
Bij gebrek aan enig nuance was het geen aandachtspunt maar een harde stelling dat Ubiquiti apparatuur ongeschikt is icm Apple hardware en dat is gewoon niet waar.
Apple heeft met de IPhone zo'n 15% market share. Iets meer dan een jaar geleden is het aantal verkochte iphones, de teller van 1 miljard gepasseerd. Als Ubiquiti's producten niet overweg zouden kunnen met smartphones, waar (laag ingeschat) 5% van de totale wereldbevolking gebruik van maakt, dan was dat bedrijf allang failliet geweest.
Ja en nee. Het is inderdaad de smartphone die "kiest" met welk specifiek AP hij de verbinding wil leggen. Idealiter is dit het AP dat op dat moment het sterkste signaal biedt.
Echter, hebben o.a. smartphones de vervelende eigenschap om, als ze eenmaal verbinding hebben, niet meer verder te kijken naar een mogelijk beter alternatief. In die zin helpen AP's dus wel degelijk want door een smartphone te disconnecten wordt deze getriggerd om een nieuwe verbinding te leggen met het AP dat op dat moment het beste signaal biedt
[
Voor 40% gewijzigd door
Switchie op 11-08-2017 05:06
]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren