Markeer notificaties als gelezen bij openen topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik een notificatie heb voor een topic en dat topic op een andere manier dan via het notificatiescherm open, blijven de notificaties als ongelezen staan, terwijl ik misschien zelfs al geantwoord heb op de betreffende post.
Is hier iets slimmer mee om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04:22
Ik stem mee voor deze feature.

Ook handig is als je meerdere tabbladen hebt, dat als je op 1 tabblad de notificaties gemarkeerd hebt als gelezen. Dat dit op alle tabbladen word doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

7Sins schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:46:
Ook handig is als je meerdere tabbladen hebt, dat als je op 1 tabblad de notificaties gemarkeerd hebt als gelezen. Dat dit op alle tabbladen word doorgevoerd.
Dat gebeurt ook, maar niet realtime. Als je een notificatie markeert als gelezen, zal deze bij de volgende refresh (er is een interne timer om elementen zoals de tracker te verversen) weggaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hero of Time schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:58:
[...]

Dat gebeurt ook, maar niet realtime. Als je een notificatie markeert als gelezen
Volgens mij is dat dus het issue. Als ik op een notificatie klik en direct een redirect krijg naar het betreffende topic, wordt de notificatie niet als gelezen beschouwd. Net getest en nu werkt het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 09-08-2017 14:05 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ben hier een beetje op tegen, het topic lezen betekend niet dat je de betreffende reactie ook hebt gelezen. Als dit intelligenter kan zou ik het wel steunen. Bij antwoorden klinkt het ook logisch wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04:22
Ik ben het met de @Stoelpoot eens. Alleen vind ik dat er nog een vloerbeschermer onder moet in de zin van:
Je kan tracken wat de gebruiker in beeld heeft (elk analistisch programma dat niet in de beta zit zal dit kunnen). Als het bericht in beeld is geweest, kan de notificatie weg.

[ Voor 3% gewijzigd door 7Sins op 09-08-2017 16:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar dan krijg je weer mensen die het een inbreuk op hun privacy vinden. Eerst ging de link van de notificatie naar het bericht of topic, waardoor deze bij het lezen van het topic of directe link naar het bericht werd gemarkeerd als gelezen zonder 'm open te hoeven klappen. Want bij het openen van notificaties werd alles al gelijk gemarkeerd als gelezen.

Dat laatste is nu aangepast, met tevens een andere link om te zorgen dat het openen van het topic de notificatie niet standaard markeert als gelezen. Immers, je kan het topic openen, snel doorheen scrollen en later op de dag of de volgende dag echt goed lezen. Dan is het wel handig om de notificatie als ongelezen te houden, als reminder om er iets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:58
wat @Hero of Time zegt dus. In bijvoorbeeld de F1 topics kan ik in een raceweekeinde wel tot 100+ notificaties krijgen op dat ene topic. Die wil ik vaak later nog wel eens terug kunnen lezen.. (eventuele reacties etc. topic gaat soms in sneltreinvaart.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike1992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-07 15:00
Wellicht een instelling in je profiel maken?

Ik irriteer me juist aan het feit dat ik iets gelezen heb, en dan nogmaals moet openen of verwijderen voordat het weg is. Van mij is topic openen = notificatie weg het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gebruik dan de knop 'markeer alles als gelezen' of zet notificaties uit. Het automatisch markeren als gelezen als je een topic opent is onhandig, zoals ik hierboven al heb uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 08:56

Saffie_time

Why use this? 42!

Is het dan een idee dat na het geven van een duimpje op het bericht waar de notificatie op van toepassing is, dit als een 'gelezen' actie wordt gezien en de notificatie dus uit gaat?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hero of Time schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:38:
Het automatisch markeren als gelezen als je een topic opent is onhandig,
Voor sommige mensen voor sommige topics..
Als ik net gereplied heb op een post is het raar dat de notificatie er blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Olaf van der Spek schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:07:
[...]

Voor sommige mensen voor sommige topics..
Als ik net gereplied heb op een post is het raar dat de notificatie er blijft staan.
Uiteraard, er zijn altijd scenario's te bedenken waarin de ene oplossing niet werkt en een andere beter is. Dat blijf je houden. Maar als je er net in hebt geantwoord, kan je net zo goed gelijk op de notificatie klikken ipv het topic weer openen, want dan moet je de reactie weer op gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hero of Time schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:17:
[...]

Uiteraard, er zijn altijd scenario's te bedenken waarin de ene oplossing niet werkt en een andere beter is. Dat blijf je houden. Maar als je er net in hebt geantwoord, kan je net zo goed gelijk op de notificatie klikken ipv het topic weer openen, want dan moet je de reactie weer op gaan zoeken.
Grote kans dat die reactie onderaan staat. ;)
Als het via het notificatiepaneel handiger zou zijn zouden mensen dat waarschijnlijk wel doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Olaf van der Spek schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:41:
[...]

Grote kans dat die reactie onderaan staat. ;)
Extra handeling en niet zo triviaal op je mobiel. ;) Met de 'naar beneden'-knop ben je weer te ver.
Als het via het notificatiepaneel handiger zou zijn zouden mensen dat waarschijnlijk wel doen..
Guess what? Veel mensen doen dat ook zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@Hero of Time Maar niet iedereen. En als ik bijvoorbeeld op een prijsalert link in een email klik, moet ik daarna de notificatie ook nog handmatig als gelezen markeren.
Hero of Time schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:37:
Extra handeling en niet zo triviaal op je mobiel. ;) Met de 'naar beneden'-knop ben je weer te ver.
Vanuit Mijn Topics ben je met een enkele touch bij de laatste post, ook mobiel.

[ Voor 47% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-08-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Olaf van der Spek schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:50:
[...]

Vanuit Mijn Topics ben je met een enkele touch bij de laatste post, ook mobiel.
Je bedoelt door op het ballonnetje voor de topictitel te klikken? Dat brengt je alleen naar de laatste ongelezen post van dat topic sinds je laatste bezoek. Schiet niet echt op als er 20 reacties zijn sinds je laatste bezoek en enkele minuten na je reactie in dat topic wordt er op je gereageerd. Afhankelijk van je instellingen en plaats van het eerste nieuwe bericht moet je nog een pagina verder. ;)
Tikken op datum zou wel een resultaat kunnen geven, als de datum ook zichtbaar zou zijn in die weergave op mobiel (in portrait) en naar de betreffende post leidt. Kan ook een nieuwere reactie zijn. ;)

Zoals ik zei, er zijn verschillende scenario's te bedenken waarom iets wel of niet zou werken. De oplossing die je geeft is niet zo eenvoudig gemaakt, vereist extra intelligentie, tracking en meer van dit soort zaken. Het zal vast uiteindelijk mogelijk zijn, maar ik vraag mij af of de hoeveelheid tijd dat in zo'n functie gaat zitten opweegt tegen het werkelijke probleem wat ermee opgelost wordt (hoeveel mensen hebben er echt 'last' van).

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hero of Time schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:02:
De oplossing die je geeft is niet zo eenvoudig gemaakt, vereist extra intelligentie, tracking en meer van dit soort zaken. Het zal vast uiteindelijk mogelijk zijn, maar ik vraag mij af of de hoeveelheid tijd dat in zo'n functie gaat zitten opweegt tegen het werkelijke probleem wat ermee opgelost wordt (hoeveel mensen hebben er echt 'last' van).
Dat ben ik met je eens.

Iets anders: ik heb soms meerdere notificaties voor dezelfde post, iemand reageerde en iemand noemde mij. Is dat de bedoeling?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eAyB4Oy1jYo0HDjdP7EnfS7V/full.png

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Olaf van der Spek schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:48:
Iets anders: ik heb soms meerdere notificaties voor dezelfde post, iemand reageerde en iemand noemde mij. Is dat de bedoeling?

[afbeelding]
Ja, dat is nog eventjes de bedoeling. Het zijn twee verschillende soorten notificaties tenslotte. Nog leuker als diezelfde persoon je nog een +1 geeft. :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Olaf van der Spek schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:48:
[...]

Dat ben ik met je eens.

[afbeelding]
Nee, dat is niet de bedoeling, dat is namelijk deze bug: [Forum] notificatie bij quote met mention ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1