Je bedoelt door op het ballonnetje voor de topictitel te klikken? Dat brengt je alleen naar de laatste ongelezen post van dat topic sinds je laatste bezoek. Schiet niet echt op als er 20 reacties zijn sinds je laatste bezoek en enkele minuten na je reactie in dat topic wordt er op je gereageerd. Afhankelijk van je instellingen en plaats van het eerste nieuwe bericht moet je nog een pagina verder.

Tikken op datum zou wel een resultaat kunnen geven, als de datum ook zichtbaar zou zijn in die weergave op mobiel (in portrait) en naar de betreffende post leidt. Kan ook een nieuwere reactie zijn.
Zoals ik zei, er zijn verschillende scenario's te bedenken waarom iets wel of niet zou werken. De oplossing die je geeft is niet zo eenvoudig gemaakt, vereist extra intelligentie, tracking en meer van dit soort zaken. Het zal vast uiteindelijk mogelijk zijn, maar ik vraag mij af of de hoeveelheid tijd dat in zo'n functie gaat zitten opweegt tegen het werkelijke probleem wat ermee opgelost wordt (hoeveel mensen hebben er echt 'last' van).