Windows 10: hoe USB-C laadrichting omkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
Hallo,

Ik ben een trotse bezitter van een Windows 10 tablet met een USB-C poort. Deze USB-C poort wordt gebruikt om zowel de tablet zelf op te laden als om aangesloten apparaten op te laden, wat prima werkt. Qua stroom is dit dus een "bidirectionele"USB-C poort.

Nu, ik heb eveneens een powerbank met eveneens een bidirectionele USB-C poort. Deze powerbank gebruikt zijn usb-c poort eveneens om zelf stroom te leveren alsook om stroom te ontvangen.

Dus wanneer ik mijn powerbank aansluit op mijn windows tablet via usb-c zijn er dus 2 scenarios mogelijk:
1. de powerbank laadt de tablet op
2. de tablet laadt de powerbank op

Weet er iemand hoe ik in Windows kan wisselen tussen deze 2 scenarios? Momenteel kiest hij standaard voor scenario 2.

Ter info:
tablet is een Onda Obook 11 pro
Powerbank is een ZMI QB20. deze zijn qua stroomvereisten compatibel met elkaar (12v, 3A)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:01

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Het is zo dat de laadrichting te maken heeft met de volgorde van het aansluiten kabel. Probeer dat eens andersom.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Wat zegt de manual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:28

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...ik krijg net door dat je deze post ook in het Tablets & E-readers forum heb geplaatst. Moet zeggen dat hij daar beter tot z'n recht komt, aangezien het erg weinig met Windows zelf te maken heeft.

Deze gaat dus op slot, jullie kunnen hier verder gaan --> Windows USB-C+ powerbank: verkeerde laadrichting

Dit topic is gesloten.