tweak 1000Mb glasvezel goed en stabiel?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.579 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruchenko
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:26
Ik zat voor na de verhuizing te kijken naar tweak als mijn nieuwe ISP, internet only abbonoment van 1000Mbit.

Is dit een redelijke provider? Ik lees op verschillende forums erg uiteenlopende berichten.
De een zegt dat het erg slecht is en er nooit iets werkt, en van de andere kant hoor ik dat het supergoed werkt

Wat ik mij nu afvraag, welke berichten zeggen nu de waarheid.
mijn nieuwe huis is in leeuwarden als dat verschil maakt in hoe tweak hier presteert :?

Beste antwoord (via Kruchenko op 11-08-2017 22:09)

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 23:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

Tweak glas is een absolute aanrader! Niets anders dan lof, de zyxel heeft zo nu en dan kuren en is bij mij na enig aandringen vervangen voor de nieuwere Fritzbox en die is geweldig stabiel!

Sparql zou ik in de huidige vorm niet aan beginnen, tenzij je bijna nooit tv kijkt.

I am the great Cornholio!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:57
Zolang het werkt is Tweak prima, als er iets mis is dan is het trekken aan een dood paard.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruchenko
LordSinclair schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:27:
Zolang het werkt is Tweak prima, als er iets mis is dan is het trekken aan een dood paard.
Net als elke andere provider dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:57
Jean P Antoine schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:29:
[...]

Net als elke andere provider dus :)
Wat ik zo langs de zijlijn lees in het Tweak topic is dat ruim 2 jaar na introductie hun tv systeem (Sparq) nog steeds niet stabiel werkt.

Ik ben er zelf weggegaan omdat de migratie die 1:1 zou moeten gebeuren 2 jaar geleden betekende dat ik 2 weken down tijd had. Want als je niet kan wanneer ze de monteur (zonder contact) inplannen was je de sjaak. Daarna nog weken touwtrek gehad omdat ze bleven incasseren van mijn rekening terwijl ik er geen klant meer was.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 10:40
Het internet werkt geweldig en is superstabiel. De nieuwe router is ook erg goed. Het TV-platform is voor mij stabiel met heel af en toe een hapering, maar bij sommige mensen zijn de TV-problemen erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:42
Tweak heeft een eigen topic, daar kun je beter je vraag stellen en je inlezen :)

[Tweak Glasvezel] Ervaringen Topic - Deel 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
Mensen met een slechte ervaring maken altijd het meeste lawaai.
Ik ben 6 jaar klant geweest van de DSL tak (helaas geen glas beschikbaar hier). Nooit problemen gehad met de klantenservice. Al hadden ze wel relatief vaak storing (meerdere keren per jaar enkele uren downtime).

Maar over een abonnement van 1Gbit symetrisch voor die prijs... Zou ik echt geen 2x hoeven nadenken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 07:14
Heb hier internet only. Internet is goed. Kan me zo geen storing heugen. Nieuwsgroepen goed, en 80-90% van de tijd op maximale snelheid. Bij telefonie gaat er volgens mij heel af en toe iets fout. Maar dat kan ook ook liggen aan het feit dat ik nog een 'oude'ZyXEL heb, en niet de Fritzbox die nieuwe abonnees krijgen.

PS. Als je voor tweak internet only 1000Mb gaat, niet vergeten dat je voor 365 euro (vooraf) een jaar abo kunt krijgen.

• Kruchenko
KlaasKlaas schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:51:
Heb hier internet only. Internet is goed. Kan me zo geen storing heugen. Nieuwsgroepen goed, en 80-90% van de tijd op maximale snelheid. Bij telefonie gaat er volgens mij heel af en toe iets fout. Maar dat kan ook ook liggen aan het feit dat ik nog een 'oude'ZyXEL heb, en niet de Fritzbox die nieuwe abonnees krijgen.

PS. Als je voor tweak internet only 1000Mb gaat, niet vergeten dat je voor 365 euro (vooraf) een jaar abo kunt krijgen.
Ja die van 365 per jaar ga ik nu inderdaad ook doen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Tweak glas is een absolute aanrader! Niets anders dan lof, de zyxel heeft zo nu en dan kuren en is bij mij na enig aandringen vervangen voor de nieuwere Fritzbox en die is geweldig stabiel!

Sparql zou ik in de huidige vorm niet aan beginnen, tenzij je bijna nooit tv kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefandeGroot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-08 22:53
Ik heb ook wel goede ervaringen met Tweak in Almere. Af en toe dat ineens een verbinding eruit knalt. Wellicht dat het aan de Zyxel ligt... maar even herstarten en vaak werkt het dan.

Sparql wil ik zelf gaan vervangen door NLziet wanneer die definitief live tv krijgt en het wat stabieler wordt.

Vanmiddag kreeg ik mail van Tweak dat ze de Sparql box gaan vervangen door een andere. Nou ik ben benieuwd. Oke, jij wil alleen internet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ben ook benieuwd naar de nieuwe ontvanger en of dat de problemen gaat verhelpen. Beeld kwaliteit is namelijk wel bijzonder hoog!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:47

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb internet only voor 365 p/j. Ik woon in Enschede en heb nog nooit problemen gehad. Ik zou het aanraden.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak is lekker snel [regio 1335] en mocht je problemen hebben dan doe de medewerkers hun uiterste best om het op te lossen [TV problemen ] tijdje geleden werkt nu prima en stabiel is het internet zeker geen klagen

[binnenkort krijgen wij een nieuwe decoder ] in plaats van de M12/M15 versie bericht [net gekregen in mailbox]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak Internet en Telefonie is goed en stabiel..

Het aanbod van TV is erg slecht. De service afdeling probeert je te helpen (als ze tijd hebben om je mails te reageren; telefonisch contact is niet mogelijk), maar hebben onvoldoende hulpmiddelen en komen steeds terug om een reset. Na 5 resets werkt het nog steeds niet. Jammer.

Kan iemand mij een andere TV provider aanraden die ik kan gebruiken i.p.v. Sparql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Het kicken is en kapen van topics is niet toegestaan. Maak dus even een nieuw topic aan.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 19-02-2018 10:01 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.