laptop technische studie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvlies
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-01-2023
Hallo,

Ik volg momenteel de mbo-opleiding Mechatronica. Hiervoor heb ik in het eerste jaar een laptop gekocht waarvan ik dacht dat deze programma's als solidworks prima aan zou kunnen. Nu ik in mijn 3de jaar met steeds grotere tekeningen in solidworks bezig ben. Word mijn laptop erg warm wat soms leidt tot een thermal shutdown. Volgend jaar ga ik naar mijn laatste jaar en heb ik mijn examens. Omdat ik niet wil dat ik dan in de problemen kom met een laptop die te warm word en vastloopt, ben ik opzoek naar een nieuwe laptop. Na deze opleiding ben ik van plan om een technische studie op het hbo te gaan volgen. Het zou dus erg fijn zijn als de laptop ook de volledige hbo-studie aan kan.

Relevante software en hardware die ik gebruik

solidworks, AutoCAD, Siemens TIA Portal

Ik weet nog niet welke hbo-studie ik ga volgen en welke programma's daar voor nodig zijn. Dit gaat wel een technische opleiding worden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik ben opzoek gegaan naar een laptop met een:
I7 processor
16GB ram
Nvidia geforce 1050
Minimaal 128GB ssd
Budget tot 1400 euro

Mij lijken deze specificaties nodig omdat ik er nog 5 jaar me wil doen.

Deze laptops lijken mij wel goed:
https://tweakers.net/pric...243;764583;746357;855713/

Verder vind ik heb belangrijk dat de koeling van de laptop voor mekaar is en game ik zelf zelden.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het vinden van een geschikte laptop. Ik sta voor alle suggesties open.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@niekvlies Wil je er ook op kunnen gamen, of gaat het puur om je studie? Als het puur voor je opleiding is, dan zou je ook nog zoiets kunnen overwegen: pricewatch: MSI Workstation WT60 2OJ-877NL

Deze is nu bij 4launch bijna €400,00 goedkoper dan elders. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

laptop voor hbo studie mechatronica ? Laat maar; het budget is in dat topic 2x hoger ;)

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 07-08-2017 22:59 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvlies
@Verwijderd Bedankt voor je reactie. De laptop is in principe puur voor de studie.
De laptop die je als tip gaf vind ik net wat te lomp. Ik reis elke dag 3 uur dus het zou erg fijn zijn als de laptop een stukje lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

XPS van Dell, Precision als tegenhanger. Alternatief kun je vinden in de HP ZBook 15 bijvoorbeeld of van Lenovo de P51 geloof ik. Als de laptop puur voor studie is zou ik het in die hoek zoeken. Precision, ZBook en P series zijn mobiele workstations zeer goed geschikt voor o.a. solidworks. Voor jouw budget moet je er wel kunnen komen met een fatsoenlijke configuratie.

Als je doorstroomt naar HBO mechanica dan is het topic wat max3400 aanhaalde wel relevant aangezien je natuurlijk het liefst met je laptop een hele tijd door wilt gaan. Je budget wat vergroten is misschien geen overbodige luxe om wat extra rekbaarheid in je configuratie te krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door ScytheNL op 08-08-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@niekvlies Gezien hetgeen jij met je laptop wilt gaan doen, is een Quadro K2100M GPU gewoon de beste optie...vooral qua rekenwerk scoren de Quadro GPU's enorm goed. Ik heb in de pricewatch gezocht, en daarin heeft de MSI als enige deze kaart binnen jouw budget.

Ja hij oogt wat lomp, maar vergeet niet dat dit de koeling (ook) weer ten goede goede komt als je echt zware taken uit gaat voeren. 3,5 kilo klinkt zwaar, maar een gemiddelde 'stevige' laptop weegt al snel 2,5 kilo. Wat is dan 1 kilo? ;)

Ik zou dus zo geen (betere of gelijkwaardige) alternatieven weten binnen jouw budget. Slank en rank qua bouw oogt natuurlijk mooier. Edoch zal er in een dergelijke laptop intern ook vaak meer sprake zijn van warmteontwikkeling waarop zo'n 'slanke' laptop dan vaak weer luidruchtiger wordt zodra de fans beginnen te draaien om warmte af te voeren.

Ik kwam nog wel deze tegen, hij oogt ook lomp en deze weegt ook bijna 3 kilo (2,82kg). Hij is duurder dan de MSI en Quadro GPU scoort een stuk minder (-41%):

pricewatch: HP ZBook 15 G2 M4R56ET

http://gpu.userbenchmark....adro-K1100M/m7811vsm10244

Kort samengevat; Binnen jouw budget scoort de MSI het beste als workstation in de toepassingen die jij op een laptop uit wilt voeren.

Succes in je verdere zoektocht en laat ons in ieder geval even weten welke keuze je uiteindelijk hebt gemaakt. Always nice to know. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvlies
Hallo,

Ik heb inmiddels een laptop gevonden. Ik heb via een jonge bij ons uit het dorp een hp zbook kunnen kopen. Hij handelt in refurbished laptops. Programma's die ik gebruik voor school draaien goed.

bedankt voor jullie hulp!

groeten,
Niek van der Vlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
niekvlies schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:32:
Hallo,

Ik heb inmiddels een laptop gevonden. Ik heb via een jonge bij ons uit het dorp een hp zbook kunnen kopen. Hij handelt in refurbished laptops. Programma's die ik gebruik voor school draaien goed.

bedankt voor jullie hulp!

groeten,
Niek van der Vlies
Goed, ik gebruik zelf een zbook 15 g3. Gewoon een goede rugtas kopen niet op bezuinigen en je voelt hem niet op je rug zitten. Ik fiets ermee, reis ermee met het ov en zelf in de auto. Ja het weegt iets als ik hem oppak, maar ik heb er dan ook nog zen halve liter water inzitten, veelvoorkomende schroevendraaier set, externe ssd, papieren, brooddoos en nog wel iets. Als ik die op mijn rug heb merk ik dat niet. Ik hike persoonlijk ook dus misschien ben ik het gewoon om zwaardere rugtassen te dragen. Maar een goede rugtas heeft echt veel voordelen, betere verdeling van gewicht, premium materialen etc etc. Ikzelf heb een momentum van Osprey, zeer handig ingedeeld.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Pagina: 1