Overstap wagen van Ziggo naar NLE?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.451 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emstelon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 17:51
Overweeg om over te stappen naar een andere provider.
NLE ziet er op zich wel aardig uit, maar ik kreeg vandaag te horen dat je moet betalen voor een emailaccount, nl €2,50 per maand.
Op hun site vind je hier niks van terug. Welke verborgen betaaldiensten krijg je nog meer aangesmeerd?

NLE levert tv via interactieve tv van KPN, dit gaat allemaal via de telefoonlijnen niet via de kabel.
Hoe is de kwaliteit hiervan tov Ziggo?

Blijft na stoppen bij Ziggo wel een signaal op de coaxkabel?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je de bestel-pagina al doorlopen op basis van je postcode? Bijna elk dingetje kost extra; extra decoder, extra opnemen, extra dit, extra dat. Ik zat al snel aan de 50 Euro per maand.

NLE & televisie is dezelfde kwaliteit (vermoed ik) als KPN over xDSL en daar hoor ik weinig klachten over. Neem aan dat je [Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen - Deel 1 hebt gelezen en daar ook al een aantal zaken hebt geleerd?

En ja, Ziggo trekt de stekker eruit. Zeeeeeer mogelijk geven ze alleen nog noodkanalen door maar aangezien je alle apparatuur moet inleveren (namelijk leen-apparatuur), kan je de COAX niet meer gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emstelon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 17:51
Klopt, maar dat staat er dan duidelijk op hun site. Als ik basis tv, internet en bellen neem betaal ik 1e 9 maanden €39,95 en daarna €49,95 per maand.(Dit is incl €10 onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers, excl €2,50 voor emailaccount!) Ik betaal nu bij Ziggo €73,95 voor alles in 1 pakket incl volop bellen.

De betaaldienst voor een emailaccount a €2,50 vind je niet terug. Dat vind ik raar. Hun reactie:

Nou... deze dienst wordt aangeboden aan een aantal klanten. Dus niet iedereen kan er nu al gebruik van maken. Daarom staat het niet op onze website. Wij hebben deze keuze gemaakt. Op een gegeven moment wordt deze dienst aan iedereen aangeboden. Dan komt het ook op onze website te staan. Let op, het wordt geen gratis dienst maar het blijft een betaalde e-maildienst.

Je bent niet verplicht om een e-mailadres bij ons te nemen. Deze mogelijkheid is er ook nog niet voor jou omdat je geen klant bent.

4 redenen om deze betaaldienst te nemen volgens NLE:

1) Eigen domein. Je bent volledig vrij in deze keuze.

2) Privacy is een belangrijke pijler: niemand leest mee. Gegevens worden niet doorgespeeld aan derden, zoals adverteerders. In tegenstelling tot een gratis e-maildienst als bijvoorbeeld Gmail (daar staat in de voorwaarden dat je e-mails mogen worden gelezen).

3) Opslagruimte van 25 GB.

4) Import-optie: je kunt je oude mailbox importeren naar je nieuwe e-mailaccount. Dit lost problemen op van klanten die door hun overstap hun mails dreigen kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:46
Waarom neem je niet gewoon een gratis e-mail dienst zoals Gmail or Live? Misschien dat je over een jaar weer weg wilt bij NLE, Ziggo of T-Mobile.

Is toch helemaal niet handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:37
Ziggo laat het analoge signaal vaak gewoon op de kabel staan. Men moet namelijk een monteur sturen naar de straatkast om jouw aansluiting los te koppelen. Dat doen ze dus vrijwel nooit, tenzij ze er toevallig aan het werk zijn.

In de meeste gevallen blijft je analoge signaal bestaan en dus bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:29
emstelon schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:05:
ik kreeg vandaag te horen dat je moet betalen voor een emailaccount, nl €2,50 per maand.
Alleen maar goed voor jouw als consument! Dan kan je snel een gratis mailbox maken met @outlook of @gmail of wat voor gratis mailaanbieder dan ook. Dan is overstappen in het vervolg véél simpeler, heb je betere webinterfaces en kan je ook veel makkelijker mail op je mobiel binnenhalen.

E-mailaccounts zijn voor providers regelrechte vendor lock-ins. Ook Ziggo, KPN en provider X vragen een aantal euro per maand per mailadres als je geen internet-abonnement afneemt bij hun.
Zo te zien krijg je bij NLE geen gratis mailadres, dit is ook nieuw voor mij :P maar ik zie echt niet in wat daar het probleem is. Iedereen die ik help met overstappen raad ik direct aan om van die @ziggo/@kpn/@.... mails af te komen.
Welke verborgen betaaldiensten krijg je nog meer aangesmeerd?
Ik denk vooral dat je geen 'gratis' Spotify, 'gratis' Ziggo Sport en 'gratis' HBO 'krijgt.
NLE levert tv via interactieve tv van KPN, dit gaat allemaal via de telefoonlijnen niet via de kabel.
Dat klopt.
Hoe is de kwaliteit hiervan tov Ziggo?
Dat ligt er maar net aan. Er zijn gebieden waarbij Ziggo redelijk veel packet loss heeft en waar iedereen Ziggo vervloekt. Men hoeft maar 1 negatieve ervaring te hebben met de Ziggo helpdesk en heel Ziggo is kut. Daar stapt men over op VDSL of Glas op het KPN-netwerk en dat is dan opeens geweldig.
Tegelijkertijd heb je gebieden waar KPN wat minder sterk is, vooral waar geen glas of zeer traag VDSL ligt - daar is Ziggo natuurlijk fors sneller en is Ziggo opeens geweldig. Men hoeft maar 1 negatieve ervaring te hebben met de KPN helpdesk en heel KPN is kut.

In de praktijk zou ik zeggen dat ze op eenzelfde niveau zitten.

Kern van het verhaal is dat je de snelheid van je lijn moet weten. Bij Ziggo is die altijd gelijk en altijd snel. Bij KPN heb je ofwel trage ADSL/VDSL, ofwel VDSL+ met allerlei upgrades, ofwel glasvezel. Je kan dat hier checken: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Heb je glasvezel? Dan is NLE een zeer goedkope aanbieder voor een prima product (naar mijn mening).
Heb je VDSL aka ADSL van 10 mbit/s? Forget about it.

Overigens biedt NLE letterlijk het hele KPN-pakket aan: zelfde router, zelfde TV-kastjes. Telfort is een andere budget-aanbieder die exact hetzelfde als KPN levert, wellicht wil je daar ook de prijzen van checken.
Mocht je mobiele abonnementen hebben bij KPN en/of enkele speciale TV-pakketten afnemen? Dan kan KPN (met een betere helpdesk) maar zo goedkoper zijn.
Blijft na stoppen bij Ziggo wel een signaal op de coaxkabel?
Ook dit is afhankelijk van je regio. Ik ken mensen bij wie het na een jaar nog altijd uit de muur bleef komen :P
Maar het enige juiste antwoord is: nee. Je betaald daar niet voor en hebt er dus ook geen recht op.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 07-08-2017 16:00 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Richh schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:56:
[...]

Overigens biedt NLE letterlijk het hele KPN-pakket aan: zelfde router, zelfde TV-kastjes. Telfort is een andere budget-aanbieder die exact hetzelfde als KPN levert, wellicht wil je daar ook de prijzen van checken.
Mocht je mobiele abonnementen hebben bij KPN en/of enkele speciale TV-pakketten afnemen? Dan kan KPN (met een betere helpdesk) maar zo goedkoper zijn.
Telfort legt het sowieso af tegenover NLE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ioROk57RqTULxlQeGfvY0pIs/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ryan_ schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:04:
[...]

Telfort legt het sowieso af tegenover NLE

[afbeelding]
39,95 + 1 mailbox van 2,50 of 42,50... tja :P

Op de glas-adressen in mijn 'omgeving' betaal je bij NLE 11 euro bij voor een glasverbinding van 100/100, de geadverteerde actieprijs van 39,95 is alleen voor ADSL met maximaal 20 mbit (== 5 mbit in de praktijk). Oftewel je wil een paar euro bijleggen voor glas.
Bij NLE kost 100/100 alles in 1 daardoor €51 per maand. Bij Telfort krijg je datzelfde voor €50 per maand. :+

TS zal op zijn eigen adres moeten kijken welke aanbieder het goedkoopste is in de situatie die hij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Richh schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:09:
[...]

39,95 + 1 mailbox van 2,50 of 42,50... tja :P

Op de glas-adressen in mijn 'omgeving' betaal je bij NLE 11 euro bij voor een glasverbinding van 100/100, de geadverteerde actieprijs van 39,95 is alleen voor ADSL met maximaal 20 mbit (== 5 mbit in de praktijk). Oftewel je wil een paar euro bijleggen voor glas.
Bij NLE kost 100/100 alles in 1 daardoor €51 per maand. Bij Telfort krijg je datzelfde voor €50 per maand. :+

TS zal op zijn eigen adres moeten kijken welke aanbieder het goedkoopste is in de situatie die hij zoekt.
NLE rekent geen activatiekosten van 30 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ryan_ schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:13:
[...]

NLE rekent geen activatiekosten van 30 euro. ;)
Als je Telfort bestelt via cashbacksites blijft daar ook weinig van over.

Sowieso is dat allemaal eenmalige stuff, als die drie tientjes verschil moet maken... werk dan een uur over in plaats van hier tijd in te stoppen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 13:29
Ik ben sinds vandaag over.
Ziggo komt al maanden uit de muur. De vorige bewoner had ziggo. Ik dus niet
De snelheid was binnen een paar minuten op 80/30. Fourstack gaf 100 aan maar het isra punt zit in de kelder en ik wilde het modem/router in de woonkamer. Kabels lagen al onder de vloer maar misschien lever ik daar wat snelheid op in.
Beeldkwaliteit is vergelijkbaar met telfort maar wellicht logisch aangezien alle apparatuur hetzelfde is.
Mailadres zou ik nooit tegen betaling afnemen.

Ik betaal overigens de 1e 9 maanden 29,95 bij nle

[ Voor 20% gewijzigd door RaijRaij op 07-08-2017 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Zoek eens op dit forum...

Overstap van Ziggo naar NLE

[ Voor 11% gewijzigd door CR2032 op 08-08-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:40
Gisteravond was de maat vol. Heb inmiddels sinds de upgrade naar 200Mb/s problemen met mijn snelheid. Ik behaalde altijd vroeger keurig 170MB/s en nu is dit net aan 100Mb/s. Ziggo gaf aan dit ligt aan de bekabeling. Heb mijn modem (Cisco 3208 ) ook keurig de factory reset gegeven (wat Ziggo deed aanraden) en de nieuwe bekabeling die Ziggo had opgestuurd toegepast. Hierna ook nieuw modem mogen ontvangen maar ook dit heeft niet mogen helpen.
De snelheid die ik nu behaal is net 100Mb/s en het modem staat pal naast de aansluiting.

Eerder had ik al getest of ik het red met 60Mb/s en heb nu NLE aanvraag gedaan. Ik hoop dat ik minimaal 60Mb/s ga behalen. In totaal ga ik tegenover Ziggo dan ruim 380 euro besparen in het jaar. Dit vind ik persoonlijk een pittig bedrag (TV ook direct weggedaan).

13-12-2017 is de datum van overzetten. Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Cave_Boy bedankt voor je bericht. Het kapen en kicken van topics is niet toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.