Alleen maar goed voor jouw als consument! Dan kan je snel een gratis mailbox maken met @outlook of @gmail of wat voor gratis mailaanbieder dan ook. Dan is overstappen in het vervolg véél simpeler, heb je betere webinterfaces en kan je ook veel makkelijker mail op je mobiel binnenhalen.
E-mailaccounts zijn voor providers regelrechte vendor lock-ins. Ook Ziggo, KPN en provider X vragen een aantal euro per maand per mailadres als je geen internet-abonnement afneemt bij hun.
Zo te zien krijg je bij NLE geen gratis mailadres, dit is ook nieuw voor mij

maar ik zie echt niet in wat daar het probleem is. Iedereen die ik help met overstappen raad ik direct aan om van die @ziggo/@kpn/@.... mails af te komen.
Welke verborgen betaaldiensten krijg je nog meer aangesmeerd?
Ik denk vooral dat je geen 'gratis' Spotify, 'gratis' Ziggo Sport en 'gratis' HBO 'krijgt.
NLE levert tv via interactieve tv van KPN, dit gaat allemaal via de telefoonlijnen niet via de kabel.
Dat klopt.
Hoe is de kwaliteit hiervan tov Ziggo?
Dat ligt er maar net aan. Er zijn gebieden waarbij Ziggo redelijk veel packet loss heeft en waar iedereen Ziggo vervloekt. Men hoeft maar 1 negatieve ervaring te hebben met de Ziggo helpdesk en heel Ziggo is kut. Daar stapt men over op VDSL of Glas op het KPN-netwerk en dat is dan opeens geweldig.
Tegelijkertijd heb je gebieden waar KPN wat minder sterk is, vooral waar geen glas of zeer traag VDSL ligt - daar is Ziggo natuurlijk fors sneller en is Ziggo opeens geweldig. Men hoeft maar 1 negatieve ervaring te hebben met de KPN helpdesk en heel KPN is kut.
In de praktijk zou ik zeggen dat ze op eenzelfde niveau zitten.
Kern van het verhaal is dat je de snelheid van je lijn moet weten. Bij Ziggo is die altijd gelijk en altijd snel. Bij KPN heb je ofwel trage ADSL/VDSL, ofwel VDSL+ met allerlei upgrades, ofwel glasvezel. Je kan dat hier checken:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Heb je glasvezel? Dan is NLE een zeer goedkope aanbieder voor een prima product (naar mijn mening).
Heb je VDSL aka ADSL van 10 mbit/s? Forget about it.
Overigens biedt NLE letterlijk het hele KPN-pakket aan: zelfde router, zelfde TV-kastjes. Telfort is een andere budget-aanbieder die exact hetzelfde als KPN levert, wellicht wil je daar ook de prijzen van checken.
Mocht je mobiele abonnementen hebben bij KPN en/of enkele speciale TV-pakketten afnemen? Dan kan KPN (met een betere helpdesk) maar zo goedkoper zijn.
Blijft na stoppen bij Ziggo wel een signaal op de coaxkabel?
Ook dit is afhankelijk van je regio. Ik ken mensen bij wie het na een jaar nog altijd uit de muur bleef komen

Maar het enige juiste antwoord is: nee. Je betaald daar niet voor en hebt er dus ook geen recht op.
[
Voor 4% gewijzigd door
Richh op 07-08-2017 16:00
]