Pc Upgrade voor games opnemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stannie66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07-2023
Mijn vraag
Ik wil binnenkort mijn pc gaan upgraden om games te gaan opnemen en eventueel te streamen. Mijn vraag is welke video kaart ik zou kunnen kopen die op mijn moederboard past. Misschien moet ik wel een nieuw moederboard of een nieuwe processor, ik zou het graag van jullie willen horen😉

Relevante software en hardware die ik gebruik
Software: Windows 7

Hardware:
Moederboard: Gigatbyte z68xp-ud4
Processor: Intel core i7 2600k
Videokaart: msi n580 gtx twinfrozer 2
Ramgeheugen: crossair vengeance ddr3 4x4 gb
Voeding: antec 750wat atx 12v V2.3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zat zelf te kijken om een gtx 1050 ti windforce oC 4g in mijn computer te plaatsen, maar heb geen idee of dat mijn wensen vervult en of het überhaupt past op mijn moederboard.

Het mag allemaal een andere combi worden, dus bijv een nieuw moederboard en een video kaart en dezelfde processor.

Ik wil liever niet meer dan 400€ kwijt zijn aan de upgrade:)

Alvast bedankt!

Alle reacties

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:59
Meest belangrijke vraag hier is: welke games zou u willen spelen/opnemen?
Met nvidea's shadowplay geldt gelukkig wel, als je de game kunt spelen dan kun je hem ook (99% van de tijd) recorden zonder de speelbaarheid te verliezen.

• stannie66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07-2023
Voornamelijk speel ik counterstrike, rocket leugue maar zou ook wel andere games willen spelen die mooier en zwaarder zijn. Shadowplay is niet mogelijk met mijn videokaart

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:59
Dat shadowplay niet mogelijk is met uw huidige kaart was mij al wel duidelijk, in uw geval moet u dus upgraden naar een iets modernere (en automatisch krachtigere) kaart. U geeft niets aan over resoluties hoger dan 1080p dus dan zal ik de gtx1060 aanbevelen vanwege shadowplay (is iets beter dan amd's huidige playstv en de prijzen van amdkaarten liggen veel te hoog) of een tweedehandse gtx 980/970. Hiermee kan je bijna alles op 1080p maxen of hoog instellen, en recorden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grappig dat je ongeveer 2 jaar geleden dezelfde vraag stelde, toen wel netjes een boodschappenlijstje maakte maar in die tijd geen idee hebt wat je precies nodig hebt noch de moeite lijkt te nemen om de sticky topics uit Componenten Aankoopadvies en Desktop Aankoopadvies te lezen.

Streamen kan trouwens op tientallen verschillende manieren; het heeft weinig tot geen zin om hier iets over te zeggen aangezien jij niet vertelt hoe je speelt, de requirements van je systeem en de streaming-software niet op elkaar af wil/gaat stemmen en ook geen uitspraken doet over je ISP.

Dan wordt het allemaal wel een beetje een lastig verhaal om voor 4 meier een antwoord te formuleren; zeker niet omdat je geen enkele klacht hebt over het huidige systeem dus je ook niet een idee hebt waarom je wil upgraden. Of je hebt dat idee wel maar je post niet de resultaten van metingen; for all we know moet je je case-fans upgraden maar ook dat staat dus allemaal niet in de startpost.

Ideetje om ons wat meer info te geven zodat je niet een advies van 400 euro klakkeloos doorvoert en over een week komt posten dat het advies stom was en het niet doet wat je dacht te kunnen gaan doen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof