Speakers aan muur ophangen/op stands zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:10

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik heb mijn oog op een leuke tweedehands set speakers, namelijk de Microlab SOLO 6Cnew, echter zal ik ze of moeten bevestigen aan de muur, of op een steun zetten. Ik kan alleen nergens een systeem vinden waar dat met deze speakers zou moeten lukken, bestaan hier geen universele (klem)systemen voor?

Na wat gezocht te hebben kwam ik een topic tegen waar ze het over "klemmen van Vogels" hadden, echter is het topic 15 jaar oud en bestaan de links dus niet meer :+ Zelf word ik niet veel wijzer door te zoeken op hun website, dus mijn vraag is of iemand tips heeft waar ik zoiets kan vinden? Alvast bedankt!

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Beste antwoord (via LankHoar op 05-08-2017 23:56)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 11:31

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
:F

Zo slim had ik zelf ook kunnen zijn, mocht ik de moeite hebben gedaan om echt alles te lezen daar (ik bekeek alleen specs eigenlijk) :p

Klinkt als een goede oplossing, en toch lijkt het me mooier met speaker beugels, want dan hoef ik geen plankje met zo'n lelijk uitstekende hoekbeugel te maken. Bestaat zulk spul universeel?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 11:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Perfect! Redelijk aan de prijs (of ik ben gewoon een knieperd :+) maar dit is wat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nee dat blijkt. Ik vraag me alleen af of het niet een beetje overkill is voor de speakers die ik op het oog heb, gezien ik die voor zo'n 75 euro zou kopen. Zijn de beugels haast net zo duur als de speakers :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:27
Ik heb bovenstaande Vogel's beugels ook, ze zijn vrij eenvoudig te monteren en de speakers hangen zo vast als een huis. Prima spul :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:17

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Peenutzz schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:12:
Ik heb bovenstaande Vogel's beugels ook, ze zijn vrij eenvoudig te monteren en de speakers hangen zo vast als een huis. Prima spul :)
Zijn die ook geschikt voor wat grotere speakers? Mijn speakers zijn 30x50x25 cm (BxHxD) Die specificaties zijn zo summier. Ik zie in de montagehandleiding dat de hoogte kan/mag maar verder weinig duidelijkheid.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dacht dat "stands" ook in aanmerking kwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik heb ze net vandaag besteld, na nog per DM bevestiging te hebben gekregen van @Peenutzz over de kwaliteit van deze beugels. Stands zouden voor mij ook kunnen, maar er zijn geen specifieke stands voor deze speakers te vinden.

@Dwarlorf wat voor extra info zoek je, naast de afmetingen en het gewicht?

[ Voor 14% gewijzigd door LankHoar op 19-08-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

LankHoar schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:30:
Ik heb ze net vandaag besteld, na nog per DM bevestiging te hebben gekregen van @Peenutzz over de kwaliteit van deze beugels. Stands zouden voor mij ook kunnen, maar er zijn geen specifieke stands voor deze speakers te vinden.

@Dwarlorf wat voor extra info zoek je, naast de afmetingen en het gewicht?
Ik wil eigenlijk gewoon weten of mijn speakers er in passen, meer niet :) Dus of een breedte van 30 cm en een diepte van 25 cm past.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Dwarlorf schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:33:
[...]

Ik wil eigenlijk gewoon weten of mijn speakers er in passen, meer niet :) Dus of een breedte van 30 cm en een diepte van 25 cm past.
Momenteel kijk ik vanaf mijn mobiel en zie ik inderdaad dat er weinig info staat. Vanaf mijn desktop zag ik veel meer afmetingen. Keek jij toevallig ook op een mobile device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

LankHoar schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:18:
[...]

Momenteel kijk ik vanaf mijn mobiel en zie ik inderdaad dat er weinig info staat. Vanaf mijn desktop zag ik veel meer afmetingen. Keek jij toevallig ook op een mobile device?
Nee gewoon van mijn PC. Er staan wel wat getallen bij maar dat leken mij de dimensies van de beugels zelf. Maar nu ik zo nog eens kijk lijken het wel de speaker dimensies. Bij diepte staat 72 -300, dus dat zal wel minimale en maximale diepte in mm zijn. Bij breedte staat dan 150 mm dus dat zou betekenen dat mijn speakers niet passen cq. mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Dwarlorf schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:29:
[...]

Nee gewoon van mijn PC. Er staan wel wat getallen bij maar dat leken mij de dimensies van de beugels zelf. Maar nu ik zo nog eens kijk lijken het wel de speaker dimensies. Bij diepte staat 72 -300, dus dat zal wel minimale en maximale diepte in mm zijn. Bij breedte staat dan 150 mm dus dat zou betekenen dat mijn speakers niet passen cq. mogen.
Die 15 cm breedte staat niet voor de maximale breedte van je speaker, die staat voor de breedte van de beugel. Hij mag best breder zijn (is die van mij ook). Kijk maar op een van de andere plaatjes ;) Jouw speakers zouden gewoon moeten passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peenutzz
Dwarlorf schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:29:
[...]

Jouw speakers gaan wel passen, de mijne zijn 23cm breed en hangen nog steeds :p zolang ze niet zwaarder zijn dan 20kg zou het goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Dat is goed om te horen dan ga ik deze tzt halen. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peenutzz
Nog wat foto's voor de liefhebbers :)

Afbeeldingslocatie: https://i107.photobucket.com/albums/m306/Peenutzz/DSC_0464.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i107.photobucket.com/albums/m306/Peenutzz/DSC_0465.jpg

Pagina: 1