Speakers aan muur ophangen

Pagina: 1
Acties:
  • 635 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49
Ik heb net mijn B&W DM303s binnengekregen, en nu zie ik dat ik een probleempje ga krijgen met ophangen. De 303 heeft nl. in het midden van de achterkant een stuk plastic zitten waarin de bindingposts en de reflexpoort zitten. Een beugel kan dus niet in het midden vastgemaakt worden, en boven of onder het plastic is te weinig ruimte.

Wat wel zou kunnen is twee kleine haken naast het plastic maken, maar dat is weer meer schroeven... iemand een oplossing?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nouuuuuuuuuuuuuuu,................ :p dat valt me van je tegen..
waarom wil je ze ophangen?? :o
zet ze op spikes of stands :D

staat et verder niet in de manual.. ??
of anders tbusquet .. die heeft er ook een paar opgehangen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Dr. Strangelove
Waarom niet ophangen? Het zijn maar surrounds hoor. Ik heb de ruimte niet om ze op stands te zetten...

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

oooooooooooh..
O+ gelukkig :7 werd al bang :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

vogels heeft ook van die klembeugels dan hoef je niet te schroeven in je speaker

• Dr. Strangelove
Ja, daar zat ik naar te kijken... maar dan heb je zo'n lelijke klem met een vogel logo. Afgezien van het feit dat de 303 een afgeronde voorkant heeft, waar die klem denk ik niet goed omheen kan als ik de plaatjes van dat ding zie...

Wat misschien een mogelijkheid is: de DM600 wordt geleverd met een muurbeugel, en die heeft eenzelfde plastic stuk in de achterkant als de 303. Morgen B&W maar eens bellen...

[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-11-2002 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

alleslijm :)

(montagekit dus)

[ Voor 46% gewijzigd door Duck-Twacy op 29-11-2002 00:04 ]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Toch maar niet denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 12:07

Cliffie

Trompetslet

hehe, mjah, dat is ook het grootste probleem van mijn "to be" home cinema setje. Het opstellen in huis :) Ik vind aan de muur schroeven ook niet zo mooi, maar met stands neemt het wel weer veel ruimte in beslag (vind het wel veel mooier). Het vrouwtje in huis heeft natuurlijk ook wat te zeggen :+

Kortom, ik kan mijn setje hier nog niet optimaal kwijt, maar in een groter huis wel denk ik (over een paar jaar :) ).

Om toch nog even ontopic te blijven, ik zou inderdaad B&W even contacteren als ik jou was, als die een beugel hebben voor de 600, dan moet dat ook wel te krijgen zijn voor de 303. Suc6!

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 22:23

Adonias

Oe! Buttons :9

s_roubos schreef op 28 november 2002 @ 23:45:
Ja, daar zat ik naar te kijken... maar dan heb je zo'n lelijke klem met een vogel logo. Afgezien van het feit dat de 303 een afgeronde voorkant heeft, waar die klem denk ik niet goed omheen kan als ik de plaatjes van dat ding zie...
Dan sloop je het vogels logo eraf, en vervang je dat door het logo van de B&W's die je toch niet ziet als je die stands gebruikt. Ik heb dezelfde combi gehand (speakers en vogels), en dat gaat prima :)

[ Voor 17% gewijzigd door Adonias op 29-11-2002 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik denk dat je die vogels best wel kan gebruiken voor je b&w's. die klemmen zijn van rubber dus die hebben ook geen moeite met die afgeronde kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
gitaarwerk schreef op 28 November 2002 @ 23:06:

staat et verder niet in de manual.. ??
of anders tbusquet .. die heeft er ook een paar opgehangen
Ja, maar dat zijn 602's die hangen, die hebben de bass-reflexpoort aan de voorkant zitten. En een heleboel meer ruimte aan de achterkant om de grondplaat van die beugels op vast te zetten. Ik heb er echt overkill beugels aangehangen, puur omdat het prettiger voelt, ze zijn net ff iets te duur om naar beneden te laten donderen.

Ik heb ook die "klembeugels" wel eens geprobeerd.. maar dat is niets voor een 602. Denk dat het met die 303 nog wel eens zou kunnen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik ga toch maar twee kleine haken gebruiken... dat betekent 4 schroeven erdoor, en ze kunnen dan alleen haaks op de zijmuren hangen...

Hoe lange mogen die schroeven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
s_roubos schreef op 28 november 2002 @ 23:15:
Waarom niet ophangen? Het zijn maar surrounds hoor. Ik heb de ruimte niet om ze op stands te zetten...
Is dit ook geen (voordelige) optie eventueel? Zoveel ruimte nemen ze niet in aangezien ze normaal vlakbij de muur staan .
http://www.ikea.nl/produc...670&type=ART&id=1834,1895

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
is een plankje aan de muur niet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

duncanvdlinden schreef op 29 November 2002 @ 22:15:
is een plankje aan de muur niet een oplossing?
Je hebt van die strips, waar je een plank in kunt klemmen. Gamma of zo.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:42

-Stef-

Slainthe!

Als ik mijn Syntar 200's binnen krijg zou ik er niet over pijnzen om daar schroeven in te boren. Alsof er iemand over je graf loopt.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik doe het ook liever niet... maar ja. Het is wel eenvoudigste oplossing.

Hoewel... stands. Hoe hoog komen die normaal gesproken? Op de goede hoogte voor surround speakers? Kosda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
s_roubos schreef op 30 November 2002 @ 10:00:
Ik doe het ook liever niet... maar ja. Het is wel eenvoudigste oplossing.

Hoewel... stands. Hoe hoog komen die normaal gesproken? Op de goede hoogte voor surround speakers? Kosda?
Die Ikea dingen zijn behoorlijk laag, niet echt geschikt voor surrounds dus. Ik vind het plankje aan de muur eigenlijk wel een hele edele oplossing. Liever dan zomaar gaten in je luidsprekers maken. Ik heb het helaas wel moeten doen, omdat het de enige optie is, maar ik heb er wel voor gezorgd dat de schroeven niet door het hout van de speaker heen gekomen zijn, dmv ringetjes.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
wij hebben de speakers op hangen met 2 L beugels 1 onder de speaker en een boven de speaker daar hebben wij van die schoteltjes op zitten die de speaker klemmen en de bovenste klem kun je verstellen dmv schroefdraad

we hebben deze beugels laten maken biju de ijzerboer om de hoek koste geen drol
en werkt perfect

http://raptr.com/Doppert/about

Pagina: 1