Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
Ubuntu-i586.192 RAM,2048kB Video,AMD-K6,512 L2,=oude PC1998]

Ik ben in begin deze week blij/nostalgisch/woedend/gefrustreerd/en weer blij geweest met mijn jeugdsentiment de IBM Aptiva computer activeren als server ubuntu 10.04?!
Mijn projectdetails:
-Mijn oude PC draaide no XP SP3, ik had hem al jaren(20jaar) niet gebruikt, dus nu ik een PC voor een server nodig had, gaf ik hem een kans.
-Ik backupte mij XP met Acronis 1op1.
-Vervolgens heb ik 50+ CD distro's van ubuntu, minicd erc tot slackware, Xubuntu, Puppylinux, etc uitgeprobeerd. B)
Toen kwam de woede en frustratie:
Alle distro's gaven een pae en cmov error op CPU van 300Mhz! :? :X 8)7 |:(
-Uiteindelijk gaf Ubuntu 10.04 server/desktopeditie juiste installatie zonder problemen! ;)
Ik ben nu BLIJ en ga mijn server localhost inrichten en wordpress multisites draaien.... _/-\o_ O-)
Wordt vervolgd....

[ Voor 4% gewijzigd door digidokter.net op 05-08-2017 22:10 ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Software op je server heeft weinig met (Overige) Hardware te maken. Daarnaast is de vraag wat je exact wilt met dit topic.

Er staan sowieso iets teveel onjuistheden in (Windows XP is oud, maar 20 jaar terug zou je nog Windows 95 of NT4 draaien, en je PC is volgens jou niet eens 20 jaar oud) en dingen die je met minimale moeite zelf gevonden zou hebben (bijna alle moderne Linux distro's vereisen een i686 instructieset, dus nogal wiedes dat een i586-CPU niet zonder meer zou werken 8)7 ).

Als je hulp wilt bij je Linux installatie kun je beter in Non-Windows Operating Systems kijken, waar ook een topic is voor lichtzinniger gepost over dergelijke systemen: NOS Kroeg - Deel 2

Hier in OH heeft dit topic in deze vorm in ieder geval weinig toekomst, dus sluit ik het.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.