Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vercoutter
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-08-2017
Mijn vraag

Hey beste modders ik dacht dat ik dit best hier vroeg.
Ik heb een NZXT Noctis 450 gekocht bij Alternate.
Nu door de zon zijn enkele panelen beginnen beige worden in plaats van wit.
Zijn er middeltjes om dit tegen te gaan of om deze terug wit te makn?

Relevante software en hardware die ik gebruik

NZXT Noctis 450
https://www.alternate.be/...zing/html/product/1209901?

Voor afbeeldingen :http://imgur.com/a/mRPOm (het is ondertussen al iets erger)

Grts
Omni

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wit spuiten met verf?
Je kan ook retrobright proberen oa op http://www.instructables....right-Whitening-solution/

zo ik heb ik diverse oude nes en c64 weer mooi gemaakt, insmeren met de smurrie, laagje huishoudfolie erover en dan een paar uur in de volle zon. (werkt hier in Z spanje wellicht beter :D)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• URSUS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 10:54

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Uit interesse; hoe lang heb je deze behuizing?

Zelf zou ik het aanpakken door de mouwen op te stropen, goed opschuren - laagje primer gevolgd door een laagje of 2 witte verf en een goeie portie blanke lak om het af te maken. Maar daar moet je zin in hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vercoutter
  • Laatst online: 08-08-2017
Mandem808 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 03:05:
Uit interesse; hoe lang heb je deze behuizing?

Zelf zou ik het aanpakken door de mouwen op te stropen, goed opschuren - laagje primer gevolgd door een laagje of 2 witte verf en een goeie portie blanke lak om het af te maken. Maar daar moet je zin in hebben :-)
Goh ik heb deze case iets anderhalf jaar ofzo.
Ik dacht ook hetzelfde maar dan misschien meer om hem zwart te maken.
Heb dit nog nooit gedaan en weet niet goed hoe eraan te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• URSUS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 10:54

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Anderhalf jaar is best vlot voor dergelijke verkleuring :o
Maarja, in de zon staan maakt het proces wel sneller jammer genoeg.

Een behuizing een nieuw kleurtje geven is vooral tijdrovend, maar zeker niet moeilijk! Zwart maken is in mijn ervaring ook iets gemakkelijker dan een lichtere kleur.
Kwestie van opschuren met schuurpapier of van die schuur-spons/blokjes en een 3tal spuitbussen zwarte lak er overheen. Qua soort verf zal iedere bouwmarkt of zelfs Spectrum van de Action gewoon prima zijn.
Eventueel heeft HighFlow(.nl) een top aanbod; https://www.highflow.nl/modding/verf-en-lak/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Mandem808 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:59:
Anderhalf jaar is best vlot voor dergelijke verkleuring :o
Maarja, in de zon staan maakt het proces wel sneller jammer genoeg.
Idd een groot verschil met de zon.
Ik denk dat die kasten niet getest worden op testen in de zon... niet zo gebruikelijk om een pc kast in de zon te zetten... ivm mogelijke warmte problemen...
Zwart lijkt het eenvoudigste maar is wel weer gevoelig voor het zien van stof.. zeker als het hoogglans is...
zou dan voor mooi mat zwart gaan.
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:51

fdees

Trust me I'm an Engineer

Zou eerst eens contact opnemen met Alternate hoe het me garantie zit. Als zij je niet kunnen helpen eens contact opnemen met NZXT. Daarna zou ik pas beginnen met schuren en spuiten.

Wanneer je gaat spuiten zorg wel voor een goede grondlaag en oefen eerst eens op delen die niet direct zichtbaar zijn.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Verwijderd

Nog een leuke video voor dit topic,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 10:59
Retr0brite.. Check mijn mod voor info : [CIP] Commodore 64 Golden Pi Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Mafkezen om de hand in zo'n (heet!) chemisch bad te steken zonder enige bescherming... 8)7
So wie so: Heel slecht voorbeeld hoe je met chemicalien oa peroxides om moet gaan
Je moet er niet aan denken wat er verder gebeuren kan als iemand te geconcentreerd werkt en dat nk een oven gaat zetten en per ongeluk met een verkeerd materiaal erin komt dat een versnellende reactie veroorzaakt, met een mogelijke run away reactie... |:(

PS: ik heb bovendien grote twijfels bij het effect op de duurzaamheid van de kunststoffen die dit ondergaan.
Je loopt het risico, zeker in die gevallen waar ook nog organische vloeistoffen gebruikt worden, dat dit voor corrosie v/d kunststof zorgt.
Denk daarbij aan het ontstaan of het bevorderen van kleine cracks in het materiaal, die later tot een grote scheuren/verbrossing kunnen leiden. Immers, zulke processen kunnen door deze behandeling flink versneld worden.
(veel mensen zullen wel eens plexiglas bros zien worden (bijv als en kunststof raampje ipv gls), als het vaak in de zon zit. Zonder die extra ozon of iets anders, wordt het op den duur al bros, geef er en tikje tegen aan en het "spat uit elkaar...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

We hebben het hier over een kast met metalen panelen die is gespoten.
Heel leuk verhaal over Retrobright, maar dat gaat hier dus niet op ;)

Je zou nog kunnen kijken of het paneel er van opknapt als je hem polijst, rode auto's die roze zijn geworden door de zon knappen daar ook van op. Het is geen hele harde lak op die kast (en niet bestand tegen thinner, in tegenstelling tot de poeder coating die op veel andere kasten zit), maar je moet er wel de juiste middelen voor hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door _ferry_ op 25-08-2017 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Wat helpt als die lak niet erg hard is... zet hem koud weg... en polijst hem "in de koude"... Door de wrijvingswarmte wordt daardoor de max oppervlakte temperatuur minder hoog. Zou je dat kast polijsten bij 22-25ºC... en door het polijsten wordt de lak op de panel te hoog, loop je door de sterke verweking v/d lak mogelijk schade op.

Je zou ook nat onder de koude kraan (blijft de T laag) kunnen polijsten mits je de juiste materialen er voor hebt, een normaal polijst middel zou weggespoeld worden...
Vraag een expert hoe eea moet en altijd: probeer de wijze waarop je het wilt doen op een onopvallend plekje, niet direct in het zicht. Want als de verkleuring "door en door " de coating is.. dan helpt polijsten niet...
Verder: Zo'n lak laak is vaak niet zo dik, zeker als het een gespoten "klassieke" lak is en geen (gespoten) poedercoating....dan ben je er ook zo door heen gepolijst...

[ Voor 16% gewijzigd door route99 op 25-08-2017 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Ik had "vroeger" (ongeveer 15 jaar geleden) op mijn werk (Vobis Microcomputers) een spuitbus met een foam , welke we gebruikten om de verkleurde demo computers weer mooi op te poetsen en wit te maken.
Het rook naar waterstofperoxide, mocht alleen met handschoenen gebruikt worden en na 5 minuten "intrekken" kwamen zelfs nicotinegele panelen weer als nieuw op kleur terug... Op kunststof mocht het niet gebruikt worden, dit begon te plakken als je erop morste .

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Heet Vobis niet geholpen .. een "oppoetsbeurt".... ;)
Pagina: 1