Bunq is in mijn geval wél goedkoop. Waarom doen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 08:42
Al enkele maanden heb ik het gevoel dat ik wil overstappen van Rabobank naar een andere bank. Het gevoel is a la de nieuwe iPhone: 'Het hoeft niet, maar wat anders, 'beters', voelt goed'. Bunq stond in mijn vizier (goede bank, vernieuwde service, klantgericht <- Allemaal aanname o.b.v. div. berichten uit community). Door de commotie sinds gisteren is Bunq echter van die lijst verdwenen. Overigens betaal ik nu zo'n €20 €15 p.m. bij Rabobank voor 2 rekeningen (zie deze reactie) → veel duurder dan anderen.. Eveneens een reden om over te stappen.

Maar toen ik de daadwerkelijke prijzen ging vergelijken in mijn situatie (2 betaalrekeningen, 2 passen) dan is Bunq met €10,- per maand niet eens zo duur, zelfs goedkoper dan velen en zeker goedkoper dan de Rabobank.

Mijn vraag betreft eigenlijk in het algemeen waarom je voor Bunq zou moeten kiezen, even los van de prijs gezien. Spaarrentes interesseren mij niet en een goede app met moderne functionaliteiten staat juist wél hoog op mijn verlanglijst. QR-codes op desktop met smartphone scannen om een betaling uit te voeren, om maar iets te noemen, ideaal.

Veel mensen stappen over, weg van Bunq, vanwege de 'hoge' prijs. Zoveel duurder zijn ze niet dan sommige anderen, dus ik vermoed dat er óók andere redenen zijn waarom mensen niet tevreden zijn met Bunq?

Dus eigenlijk.. Waarom wel en waarom niet Bunq, behalve de prijs?

Ik ben soms kortzichtig en té snel met acties. Daarom wil ik eerst wat beter inventariseren voordat ik zo'n beslissing neem. De Bunq app met Premium trial is zojuist al geïnstalleerd, om maar een voorbeeld te noemen 8)7 .

[ Voor 7% gewijzigd door Sjeefr op 03-08-2017 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vilscon schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:22:
Overigens betaal ik nu zo'n €20 p.m. bij Rabobank voor 2 rekeningen
Hoe krijg je dat dan voor elkaar? Valt daar met een ander pakket al niet flink op te bezuinigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 15:49
Ik betaal 1,30 per maand per rekening en pas bij de Rabobank.
Wat voor pakket heb jij wel niet bij de Rabobank dat je 20 euro per maand betaald??

Duurste particuliere pakket is 4,60 per maand, heb je zakelijk?

[ Voor 42% gewijzigd door Martinusz op 03-08-2017 09:56 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:40
Momenteel hebben mijn vriendin en ik elk een eigen rekening bij ING a € 4,35 per kwartaal (per rekening).
Daarnaast hebben wij nog een en/of rekening a € 4,35 per kwartaal en een extra (2e) betaalpas a € 3,- per kwartaal.
Totale kosten voor bovenstaande per maand is € 5,35.
Met ING kan ik ook QR-codes op de desktop met m'n smartphone scannen om een betaling uit te voeren.

Misschien is de ING wat voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:57
Hier ABN Amro:
- betaalrekening(en)
- spaarrekening
- 2x bankpas
- Credit Card
- Telefoon app uiteraard

voor 3,75 per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:01

Rmg

Overigens betaal ik nu zo'n €20 p.m. bij Rabobank voor 2 rekeningen → veel duurder dan anderen.. Eveneens een reden om over te stappen.
Ik zou hier eerst maar eens naar kijken, zelfs met 2 rekeningen, 4 bankpassen, 2 creditcards en wekelijkse papieren afschriften red je dat niet eens. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Voor iedereen die reageert op de €20, lees even onderstaand stukje.. Foutje gemaakt in mijn schatting.. :)
Hm, wellicht moet ik tóch nog wat onderzoek doen. Ik heb nu een aparte zakelijke rekening, enkel om de transacties te scheiden, dit had echter gerust ook een tweede privé rekening kunnen zijn, want ik geniet tóch niet van de zakelijke voordelen en het betreft tóch een eenmanszaak.

De kosten van een zakelijke rekening zijn €11,25 voor een rekening, pas & online bankieren. Ik heb nu een gratis studentenrekening en schatte dat de kosten vergelijkbaar zouden zijn. Zo kwam ik op die €20. Ik had nog niet gekeken naar de daadwerkelijke kosten van een privé rekening..

Of twee privé rekeningen a €4,60 bij Rabobank een betere optie zouden zijn ben ik nog niet over uit, maar volgens mij heb ik die vraag al beantwoord.
Valux7_ schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:01:
Totale kosten voor bovenstaande per maand is € 5,35.
Met ING kan ik ook QR-codes op de desktop met m'n smartphone scannen om een betaling uit te voeren.

Misschien is de ING wat voor jou?
Naast Bunq was mijn andere alternatief de ING :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sjeefr op 03-08-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:29

Spotmatic

Ken sent me

Ik heb meerdere rekeningen, creditcards en diensten bij ABN-AMRO en inclusief een doorlopende reisverzekering (voor 4 personen) bij diezelfde bank kom ik absoluut niet aan de 20 euro. Ik ben wel benieuwd naar jouw kostenspecificatie bij de Rabobank! :)

Nevermind, al beantwoord zie ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Spotmatic op 03-08-2017 10:15 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 15:49
Vilscon schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

Of twee privé rekeningen a €4,60 bij Rabobank een betere optie zouden zijn ben ik nog niet over uit, maar volgens mij heb ik die vraag al beantwoord.
Dat is het uitgebreid pakket, goedkoopste is 1,30 per maand. Kijk dus vooral even wat je nodig hebt ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Martinusz schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Dat is het uitgebreid pakket, goedkoopste is 1,30 per maand. Kijk dus vooral even wat je nodig hebt ;)
Klopt, maar volgens de pakket-wijzer van de Rabobank kwam ik uit op €4,60. :)

2x €4,60 = €9,20.
Bj Bunq is de berekening €8 + €2 voor een extra betaalpas. Die 80 cent heb ik wel voor over om deel te nemen aan een (in mijn ogen) constant 'vernieuwende' bank en niet het gevoel te horen bij een bank die technisch achterloopt.

[ Voor 28% gewijzigd door Sjeefr op 03-08-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vilscon schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:19:
[...]

...constant 'vernieuwende' bank en niet het gevoel te horen bij een bank die technisch achterloopt.
Mag Bunq dwingen prive-gegevens te delen met adverteerder ? ;)

Vernieuwing wil niet altijd verbetering inhouden. Daarnaast, maar hou me ten goede, is de Rabo van de oude/stenen banken toch wel erg goed bezig en ze zijn ook de meest in het oog springende bank als het gaat om werving/selectie van personeel voor de "ICT zaken".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vilscon schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:19:
Klopt, maar volgens de pakket-wijzer van de Rabobank kwam ik uit op €4,60. :)

2x €4,60 = €9,20.
Waarom niet 1 Totaal Pakket met daarin 1 extra betaalrekening voor €4.60+€0,95 = €5.55 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
asmi2 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:45:
[...]

Waarom niet 1 Totaal Pakket met daarin 1 extra betaalrekening voor €4.60+€0,95 = €5.55 ?
Omdat ik er tot aan vandaag niet bij stil had gestaan dat ik voor mijn eenmanszaak met minimaal transactie verkeer ook een tweede privé rekening kan gebruiken i.p.v. een zakelijke rekening. Maar zoals je zelf zegt, zie en lees ik nu dat je inderdaad ook een tweede betaalrekening kan nemen (plus pas) op één pakket.

Daarmee kom je uit op €6,05 (Totaalpakket, extra pas, extra rekening). Dat is een stuk interessanter dan nu.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 07:56
...zolang ze niet doorhebben dat je je prive rekening voor zakelijke doeleinden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 10:45
Hm, wellicht moet ik tóch nog wat onderzoek doen. Ik heb nu een aparte zakelijke rekening, enkel om de transacties te scheiden, dit had echter gerust ook een tweede privé rekening kunnen zijn, want ik geniet tóch niet van de zakelijke voordelen en het betreft tóch een eenmanszaak.
Dit is bij regelgeving niet toegestaan. Als het goed is laat Rabo geen zakelijke transacties op een prive rekening toe, rechtsvorm maakt daarbij niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-04 12:01
MAX3400 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:36:
[...]
Vernieuwing wil niet altijd verbetering inhouden. Daarnaast, maar hou me ten goede, is de Rabo van de oude/stenen banken toch wel erg goed bezig en ze zijn ook de meest in het oog springende bank als het gaat om werving/selectie van personeel voor de "ICT zaken".
En het springt dan misschien het meest in het oog, maar een ING profileert zich al jaren als een IT bedrijf en ook ABN AMRO ontwikkelt flink door op het gebied van het betalingsverkeer.
Denk bijvoorbeeld aan services als Tikkie of het ING betalingsverzoek of met je app de code op het scherm scannen om een ideal betaling te voldoen. En dat zijn dan een paar van de dingen die ik ken, er zijn er vast nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

celshof schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:54:
[...]

En het springt dan misschien het meest in het oog, maar een ING profileert zich al jaren als een IT bedrijf
Je, daarom zitten ze nog steeds met die idiote TAN-codes terwijl de Rabobank zo'n fijne QR-codescanner heeft. :P Sure, moet je wel die scanner bij je hebben, maar aan de andere kant: je moet helemaal niet stimuleren dat iemand op openbare WiFi z'n bankzaken gaat lopen doen.

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 03-08-2017 14:01 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:29
NMe schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:00:
[...]

Je, daarom zitten ze nog steeds met die idiote TAN-codes terwijl de Rabobank zo'n fijne QR-codescanner heeft. :P
Met de app van ING kun je ook gewoon via QR-code betalen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:21
[...]

Je, daarom zitten ze nog steeds met die idiote TAN-codes terwijl de Rabobank zo'n fijne QR-codescanner heeft. :P Sure, moet je wel die scanner bij je hebben, maar aan de andere kant: je moet helemaal niet stimuleren dat iemand op openbare WiFi z'n bankzaken gaat lopen doen.
Bij de ING kun je tegenwoordig -al zo lang dat de Rabobank zich zou moeten schamen- gewoon een QR-code scannen van je laptop/desktop met de mobiele app.

Via de Raboapp loop je alsnog te klootviolen als je een te hoog bedrag wilt betalen ;w

* lolgast heeft bij beide een rekening

[ Voor 7% gewijzigd door lolgast op 03-08-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nickname27 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:01:
[...]

Met de app van ING kun je ook gewoon via QR-code betalen hoor.
lolgast schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:02:
[...]

Bij de ING kun je tegenwoordig gewoon een QR-code scannen van je laptop/desktop met de mobiele app.
Dat is niet waar die scanner van de Rabobank voor dient. Die dient namelijk als 2FA. ;)
lolgast schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:02:
[...]

-al zo lang dat de Rabobank zich zou moeten schamen-
Sinds vorig jaar? :? De Rabobank heeft die Scanner al sinds 2014.

[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 03-08-2017 14:05 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 00:17

Maar toen ik de daadwerkelijke prijzen ging vergelijken in mijn situatie (2 betaalrekeningen, 2 passen) dan is Bunq met €10,- per maand niet eens zo duur, zelfs goedkoper dan velen en zeker goedkoper dan de Rabobank.
Vind dit aanbod verre van uitzonderlijk. Een meer volledige bank als Knab heeft een rekening van €5/maand. 2 stuks kost dan €10, wil je hiertussen een gezamenlijke rekening is deze gratis (overigens net als een pinpas en creditcard per rekening).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-04 12:01
[...]

TAN-codes komen binnen via SMS, dus je kunt het zonder reader/scanner gewoon gebruiken. Wat mij betreft een veel gebruikersvriendelijke manier dan met een aparte lezer.

Daarnaast ben ik het inderdaad met je eens dat je niet overal zomaar met je bankzaken bezig moet zijn. Maar laten we eerlijk zijn, een aantal jaren terug was beveiliging heel belangrijk en dat lijken 'we' tegenwoordig allemaal niet zo meer belangrijk te vinden. Het moet voornamelijk makkelijk en snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04 20:03

Nss

The Dude Abides

MAX3400 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

Mag Bunq dwingen prive-gegevens te delen met adverteerder ? ;)

Jij gebruikt niet de Rabobank app lijkt me. Rabobank was lang geleden goed bezig met z'n mobiele app, totdat ze besloten om feitelijk een webapp/html-wrapper app te gebruiken. Houdt zich niet aan de Android en IOS richtlijnen qua design, is buggy, en niet gebruikersvriendelijk. De reviews in de Play/Appstore spreken voor zich.

Erg kortzichtig van Rabobank, een app is nu de manier om je te onderscheiden of in ieder geval om het niet te slechter te doen dan de concurrentie. Ik begrijp dat ABN en ING wel goede native apps hebben.

Verder ontopic, de Bunq app vind ik prima werken al zijn sommige opties soms lastig te vinden. Dit was in ieder geval voor de laatste update van gisteren. Wellicht dat het nu beter werkt.

Persoonlijk ben ik sinds een paar maanden overgestapt naar N26. Mijn salaris komt nog wel binnen op mijn Rabo rekening, en ook gaan daar alle automatische incasso's vanaf, maar al mijn dagelijkse betalingen doe ik met N26. Heb daarbij een gratis Maestro en Mastercard (debit).

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-03 21:31
Nss schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:07:
[...]

Jij gebruikt niet de Rabobank app lijkt me. Rabobank was lang geleden goed bezig met z'n mobiele app, totdat ze besloten om feitelijk een webapp/html-wrapper app te gebruiken. Houdt zich niet aan de Android en IOS richtlijnen qua design, is buggy, en niet gebruikersvriendelijk. De reviews in de Play/Appstore spreken voor zich.

Erg kortzichtig van Rabobank, een app is nu de manier om je te onderscheiden of in ieder geval om het niet te slechter te doen dan de concurrentie. Ik begrijp dat ABN en ING wel goede native apps hebben.

Verder ontopic, de Bunq app vind ik prima werken al zijn sommige opties soms lastig te vinden. Dit was in ieder geval voor de laatste update van gisteren. Wellicht dat het nu beter werkt.

Persoonlijk ben ik sinds een paar maanden overgestapt naar N26. Mijn salaris komt nog wel binnen op mijn Rabo rekening, en ook gaan daar alle automatische incasso's vanaf, maar al mijn dagelijkse betalingen doe ik met N26. Heb daarbij een gratis Maestro en Mastercard (debit).
Ik vroeg me af, heb je dan niet bij N26 een DE IBAN? En gaan betalingen want langzamer dan NL>NL? Hebben ze ook iDeal betaallinks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04 20:03

Nss

The Dude Abides

Ja DE IBAN, maar geen vertraging tov andere banken is mijn ervaring. Rabobank naar N26 staat er zelfde dag op. Als ik rond 8.00u overmaak, rond 10/11.00. Iets later op de dag, rond 15u. Alleen weekend vervelend, maar dat is met andere banken ook. Bunq heeft wel mogelijkheid om via Ideal te storten, wat er aan meteen op staat.

Ideal betalen via winkels is ook geen optie met N26. Dus je moet nog wel bij een NL bank een rekening aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarzelaar
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-04 19:39
Ook niet onbelangrijk: zelfs -als- ze goedkoper zouden zijn, zou je niet even afwachten tot het een volwassen volwaardige bank wordt alvorens de totale geldpot bij bunq te parkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-12-2024

Quinz

Tsja...

Ik zit nu zo'n vier jaar (zowel zakelijk als privé) bij Knab na te zijn overgestapt vanaf de Rabobank. Ook heb ik mijn beleggingen via de Knab (stopt helaas einde van het jaar). De kosten zijn 5 euro per maand (per rekening). Er zijn geen extra paskosten en je kan hiervoor een onbeperkt aantal spaarrekeningen aanmaken.

Naast de inzichtelijke kosten zijn zowel de website als app goed. Ook heb ik goede ervaringen met de klantenservice. Ook is de spaarrente (iets) hoger dan bij andere banken. Enige 'nadeel' is dat ze geen kantoren hebben en kun je dus niet contant geld storten. Dit heeft bij mij echter nog nooit problemen opgeleverd.

Ik heb nooit spijt gehad van de overstap. De meerwaarde van een grootbank is voor mij niet heel groot.

There comes the monkey out of the sleeve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-03 21:31
aarzelaar schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:50:
Ook niet onbelangrijk: zelfs -als- ze goedkoper zouden zijn, zou je niet even afwachten tot het een volwassen volwaardige bank wordt alvorens de totale geldpot bij bunq te parkeren?
Los van het feit dat bunq ook DNB garantie heeft (tot 100.000 is veilig), ben ik het wel gedeeltelijk met je eens. Zo ver ik weet maakt bunq nog steeds verlies en heeft de baas nog eens 4 miljoen geinversteerd.

Tegenargument: mocht het fout gaat met bunq, verwacht ik dat een grote bank bunq zal overnemen.
Pagina: 1