Persoonlijke hotspot zonder mobiele data

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 953295

Topicstarter
Op mijn android smartphone gebruikte ik regelmatig de hotspot functie om verschillende laptops met elkaar te verbinden en zo multiplayer games te spelen en bestanden over te zetten. Hierbij zette ik mijn mobiele data uit zodat de laptops niet automatisch gaan updaten en mijn mobiele data op maken (voor het gamen hebben we geen internet verbinding nodig).
Nu heb ik een iPhone 5s gekocht waarmee ik hetzelfde probeer te doen alleen kan ik de persoonlijke hotspot niet aanzetten zolang mijn mobiele data uit staat. Als ik mijn mobiele data aan zet werkt het wel alleen wil ik de computers dus geen internetverbinding geven. Het werkt ook met een oude prepaid simkaart zodat ik geen extra kosten kan krijgen maar dit is verre van praktisch omdat ik dan tijdelijk niet bereikbaar ben en telkens mijn telefoon open moet maken. Dit lijkt mij zo eenvoudig omdat het op smartphones van 8 jaar geleden ook kon. Weet iemand nog een andere mogelijkheid? Of mag dit gewoon niet van Apple?

Beste antwoord (via Anoniem: 953295 op 03-08-2017 07:02)

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
een van de laptops als access point gebruiken.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1644825

[ Voor 43% gewijzigd door martijn- op 03-08-2017 00:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Werkt ook niet op mijn OP5, met dien verstande dat ik al jaren niet met Android heb gewerkt, dus mogelijk is er wel een manier maar die heb ik nog niet gevonden.

Maar aangezien een iPhone 5s "amper hardware" heeft, kan je net zo goed een el-cheapo WiFi-router meenemen/neerzetten want, zoals je zelf aangeeft, heb je geen internet nodig maar kan je wel snel een eigen netwerkje opzetten. Zeker als je de router van te voren configureert met IP-ranges, SSID, passphrase etc, is het inprikken, minuut wachten en alle PC's kunnen verbinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt MAX3400 voor je reactie. Een Wifi-router is inderdaad de oplossing waar ik voor ga als het niet anders kan. Toch zou het heel handig zijn als mijn iPhone dit ook zou kunnen, die heb ik altijd bij me en kan opladen in mijn usb port.
Ik denk niet dat het er aan ligt dat de iPhone 5s "amper hardware" heeft. Mijn android smartphone van een paar jaar oud kan het ook en het werkt ook prima op mijn iPhone met mobiele data aan. Ik wil alleen een functie minder.
Iemand nog een idee?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
een van de laptops als access point gebruiken.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1644825

[ Voor 43% gewijzigd door martijn- op 03-08-2017 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thx Martijn, ik weet niet waarom ik hier niet aan gedacht heb. Dit is inderdaad een ideale oplossing.

Toch kan ik niet geloven dat dit zo moeilijk is op een iPhone. Apple staat er niet om bekend simpele dingen zo ingewikkeld te maken. Je simkaart telkens moeten verwisselen omdat je je mobiele data niet uit kan zetten tijdens een hotspot? Klinkt niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:41

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Een Hotspot is eigenlijk toch een Wifi netwerk met als enige functie het delen van internet?

Jij wilt internet niet delen dus is voldoet het niet meer aan de definitie Hotspot, dus kan het niet. Simpel.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 17:22

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 953295 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 07:22:
Toch kan ik niet geloven dat dit zo moeilijk is op een iPhone. Apple staat er niet om bekend simpele dingen zo ingewikkeld te maken.
Apple staat er ook niet om bekend features in te bouwen die niet iedereen gebruikt. En dat is wat je hier aan de hand hebt; iedereen gebruikt "personal hotspot" om de mobiele data verbinding van de telefoon te delen dus is het niet mogelijk die functie te activeren als je je mobiele data niet wilt delen.
(disclaimer; het gebruik van "niemand" en "iedereen" is hier niet in absolute zin bedoelt maar in applesolute zin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt iedereen voor de reacties. Ik kan volgen waarom ze dit niet toestaan in de hotspot omdat het dan geen hotspot meer is en weinig mensen dit gebruiken maar dit is toch een hele handige functie en ik geloof niet dat ik de enige ben die dit wil gebruiken. Het frustrerende is dat het ook gewoon kan. De hardware kan dit en als Apple niet wil dat dit mogelijk is dan hadden ze er wel voor gezorgd dat het ook niet met een oude simkaart kan. Ze zouden toch op z'n minst een app moeten toestaan in de app store die deze functie toevoegd.

Maargoed na wat onderzoek kom ik tot de conclusie dat het waarschijnlijk alleen met omwegen kan.

Mogelijke oplossingen:

- Jailbreaken en de app Pdanet gebruiken.
- Je simkaart blijven verwisselen tot je simkaart lezer kapot is
- Draagbare wifi-router kopen
- Goedkope android telefoon kopen
- Acces point maken op laptop.

Ik hoop dat iemand mijn ongelijk kan bewijzen maar in de tussentijd ga ik toch maar voor een van de andere oplossingen.
Pagina: 1