Hoe maak ik een hotspot van mijn laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.940 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 18:26
Ik wil graag een hotspot maken van mijn laptop, maar na wat gegoogle weet ik niet of dit wel mogelijk is. Mijn laptop (Dell L502x) is via WiFi verbonden met het internet.

Is het mogelijk om hiervan een hotspot te maken? (bij voorkeur zonder extra software, maar als dit nodig is is dat ook goed natuurlijk).

Alvast bedankt.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Correct me if I'm wrong, maar moet je wifikaart niet vrij van andere taken zijn om accesspoint te spelen?
Dus als die al gebruikt wordt voor de verbinding naar buiten, kan je het al schudden.

Je kan dan uiteraard wel een extra Wifi kaartje/usbstickje er in prikken en die als accesspoint instellen.
Dan kan je andere de verbinfing naar buiten regelen.

En ja, het kan prima. Of dat ook onder Windows kan? no idea.
Onder Linux wordt het in ieder geval vaker gedaan. Meestal in combinatie met een dev-board (denk aan een Raspberry Pi of een compleetproduct zoals de WiFi Pineapple), maar dat is qua software niet anders als een PC/laptop.

Bijvoorbeeld: http://www.howtogeek.com/...-a-wireless-access-point/

Uiteraard moet ook je WiFi kaart het ondersteunen om AP te spelen, maar anders koop je gewoon een losse (USB, Expresscard, PCMCIA of mayb zelfs inwendige MiniPCI (mits whitelisted in bios) oid) waarvan bekend is dat hij t kan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 18:26
McKaamos schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:57:
Correct me if I'm wrong, maar moet je wifikaart niet vrij van andere taken zijn om accesspoint te spelen?
Dus als die al gebruikt wordt voor de verbinding naar buiten, kan je het al schudden.

Je kan dan uiteraard wel een extra Wifi kaartje/usbstickje er in prikken en die als accesspoint instellen.
Dan kan je andere de verbinfing naar buiten regelen.

En ja, het kan prima. Of dat ook onder Windows kan? no idea.
Onder Linux wordt het in ieder geval vaker gedaan. Meestal in combinatie met een dev-board (denk aan een Raspberry Pi of een compleetproduct zoals de WiFi Pineapple), maar dat is qua software niet anders als een PC/laptop.

Bijvoorbeeld: http://www.howtogeek.com/...-a-wireless-access-point/

Uiteraard moet ook je WiFi kaart het ondersteunen om AP te spelen, maar anders koop je gewoon een losse (USB, Expresscard, PCMCIA of mayb zelfs inwendige MiniPCI (mits whitelisted in bios) oid) waarvan bekend is dat hij t kan.
Bedankt voor je reactie. Het is me inmiddels gelukt met het programmatje connectify. Het is wel wat traag, maar werkt verder prima.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:58
Je kan ook een .bat bestand maken met de volgende tekst
code:
1
2
netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=hotspot key=1234567890 keyUsage=persistent
netsh wlan start hostednetwork

Open het bestand met administrator rechten en je hebt een hotspot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31

D4NG3R

kiwi

:)

Langras schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 00:38:
Je kan ook een .bat bestand maken met de volgende tekst
code:
1
2
netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=hotspot key=1234567890 keyUsage=persistent
netsh wlan start hostednetwork

Open het bestand met administrator rechten en je hebt een hotspot
Handig om daarbij te vermelden dat de Laptop daarvoor bedraad aangesloten moet zijn en dat je de bedrade verbinding moet sharen op said aangemaakte hotspot.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56
D4NG3R schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 00:45:
[...]

Handig om daarbij te vermelden dat de Laptop daarvoor bedraad aangesloten moet zijn en dat je de bedrade verbinding moet sharen op said aangemaakte hotspot.
Hoeft niet, je kunt zonder problemen ook de draadloze verbinding gebruiken.

zie ook deze bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31

D4NG3R

kiwi

:)

Ook op die link word verbinding A doorgelinked met verbinding B. Als je je laptop wil gebruiken als accesspoint zonder extra software (die er trouwens voor zorgt dat je een repeater-ish setup krijgt) moet je alsnog doen wat ik al aangaf.

[ Voor 62% gewijzigd door D4NG3R op 03-08-2015 01:05 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:58
Enige wat ik er niet bij vermeld had is dat je de bedrade of wifi verbinding moet delen.
Dit kan via de adapter instellingen, eigenschappen van de verbinding en delen in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:18
Het gratis tooltje "virtual router manager" doet wat Langras beschrijft, alleen dan automatisch:
http://virtualrouter.codeplex.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:42

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Alles leuk en aardig, maar dit is gewoon een kwestie van even googlen.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.