De online manual zegt er dit over (had je eenvoudig zelf kunnen vinden):harley2009 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:33:
ik heb de klipsch R 28F besteld zaterdag ophalen.. ik wil deze speakers bi amp aansluiten.. nou ben ik er niet zo in thuis, hoe kan ik dat het beste doen op een onkyo tx 636
ik heb even gekeken. op de front aansluiting doe je de woofer (lage toon) en op de (back or height) 7.1 of Bi amp) de tweeter....( hoge toon.)
en wordt zone 2 dan gebruikt voor de 7.1. ik heb nu 7.1 en zone 2 vrij maar als ik Bi amp doe vervallen dus back or height.
dan doe ik in de instellingen zone 2 op aan zetten voor 7.1 ??? klopt dat zo een beetje.
"Het is mogelijk om luidsprekers die bi-ampen ondersteunen aan te sluiten om de kwaliteit van het bereik van lage en hoge tonen te verbeteren. Tot maximaal 5.2-kanaals zal worden afgespeeld met bi-ampen."
Maximaal 5.2 dus.
Geen 7.1 (or whatever)
Het aansluitschema ziet er volgens Onkyo dan als volgt uit:

Nee, daar ga je ook in stereo geen ene moer verschil van horen, voor een echte bi-amp (dat is dit niet) heb je compleet andere amplifiers nodig dan dit en ook dan is het nog steeds de vraag of je überhaupt enig verschil gaat horen.en ga je ook echt verschil merken als je het zo aansluit ??
Gebaseerd op eigen ervaringen met meerdere eindversterkers zeg ik nee!!
Vergeet dit pseudo "bi-ampen" liever, het raakt ook uit elektronisch oogpunt echt kant noch wal.
Het maakt je setup meteen een stuk eenvoudiger.
off-topic
Probeer net als iedereen op Tweakers je zinnen eens correct met hoofdletters te laten beginnen, dat leest voor iedereen wel zo prettig.
Als je hulpvaardigheid van anderen verwacht, geef dan vooral zelf het goede voorbeeld anders strandt je eigen topic al in het zicht van de haven.