Toetsenbord van Qwertz naar Qwerty

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-04 12:52
Ik ben van plan om een Acer Travelmate X349-G2-M-58W2 te kopen.
Nou doe ik dit liever in Duitsland omdat ik toch aan de grens woon en de laptop daar 100 euro goedkoper is.
Dit betekent wel dat ik van Qwertz naar Qwerty zal moeten.
Softwarematig is dit wel makkelijk op te lossen, maar ik weet niet alle symbolen op een Qwerty toetsenbord uit mijn hoofd en heb absoluut geen zin om steeds op te moeten zoeken welk symbooltje waar staat.

Ik wil dus een sticker of skin kopen om dit probleem te verhelpen. Voor 4 euro heb je al een standaard stickervel met alle toetsen volgens mij, maar eigenlijk vind ik dit erg lelijk en ik hoop dat ik jullie kan vragen of een hulpzame tweaker misschien een plekje weet waar ik mooie toetsenbordstickers voor de Acer Travelmate X349 kan vinden. Mooi is natuurlijk subjectief, maar ik bedoel stickers die de laptop niet in één keer ontdoen van zijn strakke, zakelijke uiterlijk.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, of als jullie iets beters weten voor €750 euro (wel nieuw) dan mag je ook van je laten horen :P

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

Yucon

*broem*

Kun je niet gewoon een ebay qwerty keyboard voor een paar euro kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:25

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Stickers zijn imho OK voor een 'op de bank filmpjes kijken' laptop niet voor een 10.000 aanslagen per dag laptop.
En iets beters dan een Acer moet niet zo moeilijk zijn

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
@Tens Heb jij een beter alternatief dan met:
14 inch max
I5 7200u
256GB of meer SSD
1080p IPS
USB-C
en Fingerprint?

Zou fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888629

@pieterbas99 Ik begrijp @Tens wel. Acer is gewoon een baggermerk. Ook in dit topic wordt dat nog eens goed duidelijk:

Problemen laptop die niet worden opgelost, nu een nieuwe?

Wat is jouw maximale budget? Wellicht komen er dan betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
Mijn max is 800 euro. Ga je er met 10 overheen dan is dat geen probleem en minder mag altijd maar 800 is de richtlijn. Ook hierom post ik het, voordat ik de knoop definitief doorhak. Ik ben altijd wel redelijk eigenwijs, maar ben geen kenner dus laat me graag ompraten :P

Mijn eisen staan hierboven, als er nog meer info nodig is dan geef maar een seintje :D

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 18:47
Ik heb voor mijn Microsoft keyboard bij laptopkey.com het eea aan toetsen gekocht. Misschien kun je daar iets vinden? Laptoptoetsen gaan meestal wel gemakkelijk los.

[ Voor 17% gewijzigd door m3gA op 01-08-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:25

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

pieterbas99 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:35:
Mijn max is 800 euro. Ga je er met 10 overheen dan is dat geen probleem en minder mag altijd maar 800 is de richtlijn. Ook hierom post ik het, voordat ik de knoop definitief doorhak. Ik ben altijd wel redelijk eigenwijs, maar ben geen kenner dus laat me graag ompraten :P

Mijn eisen staan hierboven, als er nog meer info nodig is dan geef maar een seintje :D

Dank
Pricewatch:
https://tweakers.net/cate...Jolq-MDrg7KKMXpJFSW8zy_AQ wel zonder de optie vingerafdrukscanner die vond ik zo snel niet. Waarom is dat een eis btw, in mijn ervaring zijn het probleemdingen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pieterbas99 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:35:

Dank
Ik heb deze gevonden:

pricewatch: Lenovo Ideapad 520s-14IKB (80X2002RMH) Zilver

Fingerprint scanner? Waardeloze beveiling omdat deze 8 van de 10 niet werkt....of beter gezegd de vingerafdruk niet goed afleest. Een krachtig wachtwoord, bestaande uit Hoofdletter, cijfers en tekens volstaat prima.

Zoiets bijvoorbeeld: $eCur1ty_$tartS_H3r3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
Fingerprint heb ik erbij omdat dat door een vriend bij wie dat erg beviel aangeboden werd. Ik kwam ook bij dezelfde uit Tusa. Is dat de 50 euro extra waard? Want zie weinig verschillen qua specs.

Edit: Ik zie net dat deze mat beeldscherm heeft. Ik denk dat ik hiervoor ga.

[ Voor 17% gewijzigd door pieterbas99 op 01-08-2017 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

pieterbas99 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:49:
Fingerprint heb ik erbij omdat dat door een vriend bij wie dat erg beviel aangeboden werd. Ik kwam ook bij dezelfde uit Tusa. Is dat de 50 euro extra waard? Want zie weinig verschillen qua specs.

Edit: Ik zie net dat deze mat beeldscherm heeft. Ik denk dat ik hiervoor ga.
Lenovo is die €50,00 meer dan waard t.o.v. Acer, en zoals gezegd....een fingerprint scanner heb je echt niet nodig. Echt een onnodige gadget...

En nogmaals...Acer is echt bagger, zoals in dit topic ook te lezen valt: Problemen laptop die niet worden opgelost, nu een nieuwe?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 888629 op 01-08-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

pieterbas99 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:09:
Ik ben van plan om een Acer Travelmate X349-G2-M-58W2 te kopen.
Nou doe ik dit liever in Duitsland omdat ik toch aan de grens woon en de laptop daar 100 euro goedkoper is.
Dit betekent wel dat ik van Qwertz naar Qwerty zal moeten.
Softwarematig is dit wel makkelijk op te lossen, maar ik weet niet alle symbolen op een Qwerty toetsenbord uit mijn hoofd en heb absoluut geen zin om steeds op te moeten zoeken welk symbooltje waar staat.

Ik wil dus een sticker of skin kopen om dit probleem te verhelpen. Voor 4 euro heb je al een standaard stickervel met alle toetsen volgens mij, maar eigenlijk vind ik dit erg lelijk en ik hoop dat ik jullie kan vragen of een hulpzame tweaker misschien een plekje weet waar ik mooie toetsenbordstickers voor de Acer Travelmate X349 kan vinden. Mooi is natuurlijk subjectief, maar ik bedoel stickers die de laptop niet in één keer ontdoen van zijn strakke, zakelijke uiterlijk.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, of als jullie iets beters weten voor €750 euro (wel nieuw) dan mag je ook van je laten horen :P

Bvd!
Vaak kun je die toetsen er (voorzichtig!) gewoon af trekken en er op een andere plek weer opdrukken. Ik heb zo vaak toetsen die van een keyboard waren gevallen er weer op gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
@downtime Daar los je alleen t qwertz probleem niet mee op omdat op dat toetsenbord ook bijvoorbeeld de ä en ö te vinden zijn. De toetsen zijn daadwerkelijk anders niet alleen de layout. Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
Besteld! Thanks allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke heb je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!