Problemen laptop die niet worden opgelost, nu een nieuwe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb nooit eerder iets op het forum geplaatst en kon geen betere plek vinden om dit topic te openen. Excuses als dit hier niet thuis hoort.

Mij vriendin heeft nu 14maanden een Acer laptop. Gekocht bij Mediamarkt voor ong. 500 euro. Nou is het zo dat bij de derde keer dat hij word opgestuurd vanwege een hardware fout ze haar geld terug kan krijgen. Hier komt Acer bij de derde keer opsturen met onzin oplossingen.
Korte samenvatting:
1. Op de dag van aankoop was er al iets mis met de laptop en heeft de service desk van Mediamarkt windows opnieuw geïnstalleerd voor haar. (Nadat de laptop constant blue screende)
2. De laptop was onbruikbaar blue screende en was niet meer te formatteren. Laptop opgestuurd, Sensoren van de HDD vervangen(ookal zit er een SSD in).
3. De laptop was weer onbruikbaar blue screende en was ook weer niet te formatteren. Laptop opgestuurd HDD vervangen(ookal zit er een SSD in).
HDD en SSD worden bij de Mediamarkt/Acer blijkbaar door elkaar gebruikt. Beide benamingen kwamen voor in de analyses etc.
4. De laptop was wederom onbruikbaar, blue screende nog niet direct iedere keer maar was in ieder geval niet te formatteren. Dus wij verwachten dat het zelfde weer aan de gang was. Laptop opgestuurd in de veronderstelling dat ze het geld terug zou krijgen en dat ze een nieuwe laptop kan uitzoeken.
Ze kreeg hem terug met de opmerking dat de BIOS was gereset. nu moet ze zelf weer Windows 10 installeren, want Acer mag dat niet doen van Microsoft blijkbaar. Maar dit werkt dus niet. De installatie word voorbereid doet 3x ofzo richting de 100% gaan en dan word het scherm zwart en doet de laptop niks meer. Laptop opnieuw opstarten, inloggen dat lang duurt en weer van vooraf aan beginnen. Daarbij is de laptop vele malen trager dan dat ze gewend was van de laptop en dan staat er nog niks op geïnstalleerd(naast chrome dan)

Ligt het nou aan mij of ging een BIOS reset sowieso niks uitmaken, tenzij deze opnieuw is geflasht met een nieuwe versie of iets in die richting?
Dan is er de kwestie van de 3de keer opsturen. Is de BIOS het probleem volgens hun, wat geen hardware is. Maar ik denk wel dat je kan beargumenteren dat de BIOS zo nauw verbonden is met het moederbord dat dit toch als hardware kan worden gezien. Vooral na al de problemen die er al zijn geweest met de laptop in kwestie. En het feit dat een leek niet zomaar met de BIOS gaat knutselen.

Nou is het binnenkort weer tijd voor een nieuw college jaar dus zou het fijn zijn als ze een fatsoenlijke laptop heeft voordat ze dalijk weer 3 weken zonder zit tijdens de colleges. Ik ga morgen naar de Mediamarkt met haar laptop. Hebben jullie nog tips voor mij of opmerkingen bij dit verhaal? Of weten jullie toevallig wat de problemen kan veroorzaken? Ik verwacht dat het moederbord gewoon naar de knoppen is of de connectie naar de ssd.(gok SATA)

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door bramkn op 01-08-2017 01:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

712641

Het enige wat ik kan opmerken is dat ik haast zou voorstellen dat er een externe partij gaat kijken naar de laptop. Want ik vind het allemaal maar een vaag verhaal. Is de SSD of het geheugen niet gewoon kapot? Want ik weet niet wat ze aan het doen zijn geweest bij Acer, maar bluescreens duiden meestal op fatale systeemfouten zoals corrupt geheugen of rotte drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
De SSD is dus al een keer vervangen, of twee keer? geen idee wat ze met sensoren bedoelen. Maarja volgens mij weten ze het verschil tussen een HDD en SSD niet eens.
De laptop deed het steeds wel weer prima nadat die was opgestuurd (behalve de laatste keer nu dan) maar naar verloop van tijd ging die toch weer kapot.
Ik denk dus dat er een connector op het moederbord niet helemaal goed meer zit en dat die weer even word aangeduwd bij het vervangen van de SSD waardoor die het weer doet ofso. Maar ik heb dan ook geen verstand van hoe laptops in elkaar zitten en hoe deze worden gerepareerd.
Zou denken dat als het geheugen niet 100% is dat dit altijd voor problemen zou zorgen.

Externe partij is weer veel gedoe om dit te doen en zal wel weer geld kosten. Ik vind dat Mediamarkt in zo'n geval zijn verantwoordelijkheid moet nemen naar de klant toe. Dus niet alles maar afschuiven op een falende fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

bramkn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 01:53:
Ze kreeg hem terug met de opmerking dat de BIOS was gereset. nu moet ze zelf weer Windows 10 installeren, want Acer mag dat niet doen van Microsoft blijkbaar.
Dikke onzin. Sowieso is het Acer die logischerwijs de oorspronkelijke install ook heeft gedaan. Maar los daarvan zijn ze wettelijk verplicht een deugdelijk product te leveren en een laptop zonder os valt daar niet onder.
Maar dit werkt dus niet. De installatie word voorbereid doet 3x ofzo richting de 100% gaan en dan word het scherm zwart en doet de laptop niks meer.
Zwart scherm tijdens of na de install is niet zo gek. Hoeveel tijd heb je het gegeven?
Laptop opnieuw opstarten, inloggen dat lang duurt en weer van vooraf aan beginnen. Daarbij is de laptop vele malen trager dan dat ze gewend was van de laptop en dan staat er nog niks op geïnstalleerd(naast chrome dan)
Windows moet bij de eerste boot nog wat dingetjes fixen. Duurt dus altijd wat langer.
Ligt het nou aan mij of ging een BIOS reset sowieso niks uitmaken, tenzij deze opnieuw is geflasht met een nieuwe versie of iets in die richting?
Mogelijk een update inderdaad
Dan is er de kwestie van de 3de keer opsturen.
Welke kwestie?
Is de BIOS het probleem volgens hun, wat geen hardware is. Maar ik denk wel dat je kan beargumenteren dat de BIOS zo nauw verbonden is met het moederbord dat dit toch als hardware kan worden gezien.
Hard of software maakt niets uit. Beiden cruciaal onderdeel van het (totaal)product
Vooral na al de problemen die er al zijn geweest met de laptop in kwestie. En het feit dat een leek niet zomaar met de BIOS gaat knutselen.
Na 6 maand ligt de bewijslast bij de consument. Aan de andere kant hoor ik je ook meermaals "formatteren" roepen wat ik ook niet kan plaatsen. Waarom wilde je perse formatteren? Enfin. Ik sluit niets uit
Of weten jullie toevallig wat de problemen kan veroorzaken? Ik verwacht dat het moederbord gewoon naar de knoppen is of de connectie naar de ssd.(gok SATA)
Als je de bluescreens nou had gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn, namelijk het weergeven van de betreffende kritieke fout, dan had je het al kunnen weten

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 23:03
Wat stond er op de bluescreens? Foto's genomen of opgeschreven misschien ?
Daar kunnen we misschien nog iets uit leren.

Hoe doe je precies formateren/herinstalleren ? Uit de recovery console ?

Je zet er toch toevallig niet elke keer dezelfe download of software op ?
Brakke software kan ook bluescreens veroorzaken. Als je elke keer na het terugkrijgen terug een slechte
download van bv. office of zo gebruikt, kom je ook elke keer in het foute straatje....

[ Voor 0% gewijzigd door floorcleaner op 01-08-2017 03:31 . Reden: typoos :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Switchie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 02:54:
[...]

Dikke onzin. Sowieso is het Acer die logischerwijs de oorspronkelijke install ook heeft gedaan. Maar los daarvan zijn ze wettelijk verplicht een deugdelijk product te leveren en een laptop zonder os valt daar niet onder.

[...]

Zwart scherm tijdens of na de install is niet zo gek. Hoeveel tijd heb je het gegeven?

[...]

Windows moet bij de eerste boot nog wat dingetjes fixen. Duurt dus altijd wat langer.

[...]

Mogelijk een update inderdaad

[...]

Welke kwestie?

[...]

Hard of software maakt niets uit. Beiden cruciaal onderdeel van het (totaal)product

[...]

Na 6 maand ligt de bewijslast bij de consument. Aan de andere kant hoor ik je ook meermaals "formatteren" roepen wat ik ook niet kan plaatsen. Waarom wilde je perse formatteren? Enfin. Ik sluit niets uit

[...]

Als je de bluescreens nou had gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn, namelijk het weergeven van de betreffende kritieke fout, dan had je het al kunnen weten
Ik weet niet hoe ik zo mooi de quotes kan opdelen 8)7
Windows 8 was de normale OS die erop stond dus het gaat om de Windows 10 upgrade gedownload volgens instructies van Microsoft website.

De voorbereiding van de installatie is wat al zo ongelofelijk lang duurt. Het zwarte scherm was dan ook zeer lang zichtbaar. Ook met gewoon laten aanstaan en verder film kijken gebeurde er niks meer. Ik heb vaker Windows 10 geïnstalleerd en dit was echt veel langer dan normaal is.

Dat die bij de boot nog wat dingen moet fixen na gefaalde installatie snap ik ja.

De kwestie als in, bij 3de keer hardware probleem word het geld terug gegeven. Maar dat ze nu met BIOS reset aankomen zetten en het dus een software probleem is volgens hun.

Dat bedacht ik mij nou ook.

Formatteren omdat ik weet dat Windows wel eens moeilijk kan doen en dat het vaak te fixen is door te formateren. (In Windows 10 is dit dus herstellen via controlepanel) En ook de servicebalie van Mediamarkt noemt dit steeds als eerste oplossing. Het probleem zijnde de bluescreens.

Er zijn wel foto's gemaakt van de bluescreens door mijn vriendin, maar hier heb ik nooit echt naar gekeken. En werd ook niet naar gevraagd bij de Mediamarkt.
floorcleaner schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 03:30:
Wat stond er op de bluescreens? Foto's genomen of opgeschreven misschien ?
Daar kunnen we misschien nog iets uit leren.

Hoe doe je precies formateren/herinstalleren ? Uit de recovery console ?

Je zet er toch toevallig niet elke keer dezelfe download of software op ?
Brakke software kan ook bluescreens veroorzaken. Als je elke keer na het terugkrijgen terug een slechte
download van bv. office of zo gebruikt, kom je ook elke keer in het foute straatje....
Er stond nooit veel software op aangezien mijn vriendin weinig nodig heeft. Alleen Office 365 van school en chrome eigenlijk.
De bluescreen: http://prntscr.com/g2w1ti

[ Voor 14% gewijzigd door bramkn op 01-08-2017 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 23:17
De foto is een beetje onduidelijk maar zie ik daar memory management staan?

Doe eens een memtest op dat apparaat. Brak geheugen verklaart alle fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
papmetklonten schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:51:
[...]

De foto is een beetje onduidelijk maar zie ik daar memory management staan?

Doe eens een memtest op dat apparaat. Brak geheugen verklaart alle fouten.
Yes dit staat er inderdaad. Het was mij niet opgevallen die kleine lettertjes. Dit zou dus toch weer hardware fout moeten zijn en dus geld terug. Dank voor het goede oog. :) Al was dit een oude foto, maar de RAM modules zijn nooit vervangen zover gemeld door Acer.

Nu hebben wij de laptop lekker lang aan laten staan met het zwarte scherm. En hoppa "no bootable device" dus we gaan zo terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

bramkn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:09:
Formatteren omdat ik weet dat Windows wel eens moeilijk kan doen en dat het vaak te fixen is door te formateren. (In Windows 10 is dit dus herstellen via controlepanel) En ook de servicebalie van Mediamarkt noemt dit steeds als eerste oplossing. Het probleem zijnde de bluescreens.
Maar als je er van overtuigd bent dat het probleem door gebrekkige hardware komt wat verwacht je dan precies van een verse installatie?

Sowieso is formatteren geen oplossing maar eerder een laatste redmiddel. Logischerwijs kijk je bij problemen eerst of de logboeken van Windows je meer kunnen vertellen over de gebeurtenis

[ Voor 15% gewijzigd door Switchie op 01-08-2017 17:49 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Switchie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:44:
[...]

Maar als je er van overtuigd bent dat het probleem door gebrekkige hardware komt wat verwacht je dan precies van een verse installatie?

Sowieso is formatteren geen oplossing maar eerder een laatste redmiddel. Logischerwijs kijk je bij problemen eerst of de logboeken van Windows je meer kunnen vertellen over de gebeurtenis
Denk dat ik niet helemaal duidelijk was. De service balie van de Mediamarkt geeft formatteren als eerste oplossing. Vandaar dat wij dit proberen voordat we daarheen gaan. Logboeken etc. word door hun ook niks over gezegd. Ik heb zelf nooit echt problemen met mijn hardware daarom ook dat ik niet weet wat het beste is om te doen en ik de instructie van MM volg.

Ik ben zojuist terug van de MM 1uur met de jongeman van de balie gesproken. De laptop leek te werken. Heel erg fijn natuurlijk (maar niet heus). Toen waren we dus aan het kijken of we hem konden opsturen weer, op goed geluk dat Acer toch een hardware fout kon vinden. Met daarbij de oude bluescreen met de melding van Memory management. hij ging toen eens kijken naar die specificaties en ja hoor 5minuten later deed de laptop niks meer. opnieuw opgestart(door de power knop in gedrukt te houden) en bleef daarna hangen in het Acer opstart scherm. JOEPPIE de laptop is zichtbaar weer kapot en dit is dus ook weer vermeld en nu is die weer opgestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

bramkn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:57:
Denk dat ik niet helemaal duidelijk was. De service balie van de Mediamarkt geeft formatteren als eerste oplossing.
Wat een sukkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Mja Het zijn niet de slimste mensen daarzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

bramkn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:00:
[...]

Mja Het zijn niet de slimste mensen daarzo.
En toch volg je hun advies op ;)

Het mooie van garantie is, dat je recht hebt op een deugdelijk product, zonder zelf rare fratsen uit te halen.
Als er dus problemen optreden binnen de garantieperiode, kun je gewoon op je dooie gemak naar de verkopende partij stappen en hem verzoeken het voor je op te lossen.

Echter, vanaf 6 maand na aankoop, moet jij als consument aan kunnen tonen dat jij geen gekke dingen hebt uitgehaald en de schade dus buiten jouw schuld ligt. Jij hebt het product 'normaal' gebruik en ineens was hij kapot.

Ergo, vanaf >6 maand loop je het risico dat de winkel/fabrikant tegen jou zegt: "logisch dat hij niet werkt, je hebt lopen formatteren en vervolgens de installatie halverwege afgebroken"
In dat geval ligt de bewijslast bij jou, en mag jij aantonen dat de problemen niet komen door jouw toedoen.
Aangezien je niet bekend met logboeken en klakkeloos instructies van de mediamarkt helpdesk opvolgt, kan ik je verklappen dat jij je daar niet uit gaat lullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Switchie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:14:
[...]

En toch volg je hun advies op ;)

Het mooie van garantie is, dat je recht hebt op een deugdelijk product, zonder zelf rare fratsen uit te halen.
Als er dus problemen optreden binnen de garantieperiode, kun je gewoon op je dooie gemak naar de verkopende partij stappen en hem verzoeken het voor je op te lossen.

Echter, vanaf 6 maand na aankoop, moet jij als consument aan kunnen tonen dat jij geen gekke dingen hebt uitgehaald en de schade dus buiten jouw schuld ligt. Jij hebt het product 'normaal' gebruik en ineens was hij kapot.

Ergo, vanaf >6 maand loop je het risico dat de winkel/fabrikant tegen jou zegt: "logisch dat hij niet werkt, je hebt lopen formatteren en vervolgens de installatie halverwege afgebroken"
In dat geval ligt de bewijslast bij jou, en mag jij aantonen dat de problemen niet komen door jouw toedoen.
Aangezien je niet bekend met logboeken en klakkeloos instructies van de mediamarkt helpdesk opvolgt, kan ik je verklappen dat jij je daar niet uit gaat lullen
Het is heel simpel, de eerste problemen begonnen al binnen de 6 maanden. En ik ken mezelf wel goed genoeg da ik stevig in mn schoenen sta bij de mensjes van de servicebalie.
Wat er op het moment gaande is, is simpelweg dat dit nu de 3de hardware fout is als het goed is en dat MM dan het geld terug geeft. Dit staat vast in hun service blabla. Hij is iig weer opgestuurd met het feit dat hij dus niet werkte terwijl ik aan de service balie stond. Dus ik wens ze succes met een software fout zoeken waar de hardware duidelijk ondeugdelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 888629

@bramkn Waarom vraag jij niet gewoon je geld terug en blijf je aanmodderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

bramkn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:26:
Het is heel simpel, de eerste problemen begonnen al binnen de 6 maanden.
En toen is de laptop naar tevredenheid gerepareerd? Getuige het feit dat de laptop inmiddels 14 maand oud is.
En ik ken mezelf wel goed genoeg da ik stevig in mn schoenen sta bij de mensjes van de servicebalie.
Ten eerste, doe alstublieft niet zo denigrerend door het woord "mensjes" te gebruiken. Getuigt van weinig respect.

Enfin. Het maakt echt niet uit hoe sterk je in je schoenen denkt te staan.
Ken liever de wetgeving, schiet je meer mee op.
Het sterk in je schoenen staan heeft je namelijk tot dusverre niet meer gebracht dan na 14 maand alsnog een defecte laptop ;)
Wat er op het moment gaande is, is simpelweg dat dit nu de 3de hardware fout is als het goed is
Als het goed is dus je twijfelt nota bene zelf aan je eigen bewering.
en dat MM dan het geld terug geeft. Dit staat vast in hun service blabla. Hij is iig weer opgestuurd met het feit dat hij dus niet werkte terwijl ik aan de service balie stond.
Dus Mediamarkt heeft jou inmiddels het geld teruggegeven?
Zo niet, dan haal je hiermee dus je eigen stelling "stevig in mn schoenen sta bij de mensjes van de servicebalie" behoorlijk onderuit ;)
Dus ik wens ze succes met een software fout zoeken waar de hardware duidelijk ondeugdelijk is.
Jij bent vermoedelijk de enige die het in de softwarekant aan het zoeken is hoor.

Als je nota bene in een eerdere post beweert dat Acer geen Windows installaties mag uitvoeren. Wat zou dan nu het nut zijn om de laptop naar Acer te sturen als ze enkel naar softwarematige oplossingen zouden zoeken? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Switchie op 01-08-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Kijk eens of het een bekend probleem is voor dat model op het Acer forum:
http://community.acer.com/t5/Laptop-Forums/ct-p/notebooks
of eventueel
http://forum.notebookreview.com/forums/acer.22/
Dan kom je er wellicht achter of het een hardware of bios probleem is.
Hoe lang is de garantie precies?
En zelf na de garantie mag je verwachten dat ie niet meteen stuk gaat en kun je een coulance regeling "eisen" (netjes..)

Mijn zoon had 3x hardware problemen met zijn Macbook Pro: meteen aanbod geld terug, problemloos bij MM

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 01-08-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 19701 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:09:
Mijn zoon had 3x hardware problemen met zijn Macbook Pro: meteen aanbod geld terug, problemloos bij MM
Garantieregelingen van een Macbook pro kun je natuurlijk niet vergelijken met een instapmodel Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou je niet zeggen als je zag hoe lang Apple de garantie van die dure krengen op slechts 1 jaar gehouden heeft.. :( Zelfs toen er een advies lag in de EU voor 2 jaar....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Anoniem: 19701 Als ik het goed heb dan is de garantie van de Acer van @bramkn verlopen, er vanuit gaande dat het een Aspire betreft. Hij had na het eerste blauwe screen al meteen zijn geld terug moeten vragen. Het blauwe scherm gaf namelijk al aan dat er sprake was van een corrupte fout in het geheugen...hardware dus. Als je je dan laat afschepen met een zogenaamde softwarematige fout, dan ben je in mijn ogen wel een beetje naïef.

Softwarematige problemen kunnen o.a. ontstaan doordat drivers verouderd zijn, en dus een update behoeven, maar dan nog start Windows gewoon op en wordt dit doorgevoerd als de laptop begint met updaten. Dan knalt de laptop niet gelijk op een blauw scherm. Ook kun je vanuit 'apparaatbeheer' checken of de drivers voor je hardware nog up to date zijn. Maar geheugen en zogenaamde softwarematige fouten? Nee, dat rijmt niet.

Ikzelf heb dus de indruk dat @bramkn niet zo heel veel van dit soort zaken af weet.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 888629 op 01-08-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 19701 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:20:
Zou je niet zeggen als je zag hoe lang Apple de garantie van die dure krengen op slechts 1 jaar gehouden heeft.. :( Zelfs toen er een advies lag in de EU voor 2 jaar....
Dit interpreteer je niet helemaal juist.
Die 2 jaar vanuit de EU is gericht aan individuele lidstaten, zeker niet aan fabrikanten.
Die Macbook Pro heeft op zijn minst 2 jaar garantie. Of Apple dit wil of niet.

Garantie is gebaseerd op de logischerwijs te verwachtten technische levensduur van een product. Dit zal voor een high end model dus ruimer vallen dan voor een instap Acertje.

[ Voor 15% gewijzigd door Switchie op 01-08-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Switchie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:36:
[...]

Dit interpreteer je niet helemaal juist.
Die 2 jaar vanuit de EU is gericht aan individuele lidstaten, zeker niet aan fabrikanten.
Die Macbook Pro heeft op zijn minst 2 jaar garantie. Of Apple dit wil of niet.

Garantie is gebaseerd op de logischerwijs te verwachtten technische levensduur van een product. Dit zal voor een high end model dus ruimer vallen dan voor een instap Acertje.
Volgens mij zelfs 3 jaar....toch, of is dit een optie die verkrijgbaar is middels betaling?

https://www.apple.com/nl/support/products/mac.html

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 888629 op 01-08-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Daarnaast gewoon naar de mediamarkt, dat je een nieuwe laptop wilt kopen en bereid bent bijvoorbeeld zelfs een iets duurdere te nemen (waarvan je prijs bijbetaald).

Heb ik vroeger regelmatig gedaan als ik mensen tegenkwam met issues. Gewoon volhouden en aantonen dat er veel issues zijn en dat je dus een nieuwe laptop wilt.

Als ze weten dat je bent bereidt een iets duurdere te nemen (als is het maar 100 euri), zijn ze vaak tot enorm veel bereidt.

Lost je oorspronkelijk probleem van een deugdelijk product niet op, maar je hebt wel weer wat nieuws en net wat beter. Dus een stukkie langer plezier.

[ Voor 14% gewijzigd door bassiej19 op 01-08-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

bassiej19 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:45:
Daarnaast gewoon naar de mediamarkt, dat je een nieuwe laptop wilt kopen en bereid bent bijvoorbeeld zelfs een iets duurdere te nemen (waarvan je prijs bijbetaald).

Heb ik vroeger regelmatig gedaan als ik mensen tegenkwam met issues. Gewoon volhouden en aantonen dat er veel issues zijn en dat je dus een nieuwe laptop wilt.

Als ze weten dat je bent bereidt een iets duurdere te nemen (als is het maar 100 euri), zijn ze vaak tot enorm veel bereidt.

Lost je oorspronkelijk probleem van een deugdelijk product niet op, maar je hebt wel weer wat nieuws en net wat beter. Dus een stukkie langer plezier.
Ontbinding van de koopovereenkomst kan meestal niet meteen gebeuren. Dit doet u pas als de verkoper niet kan of wil repareren of geen nieuw product kan leveren. Of als dit niet van hem gevraagd mag worden. De wet zegt dat u allereerst recht hebt op levering van een goed, deugdelijk product. En dat de verkoper daar eerst voor moet zorgen.
Maar al zou het hem lukken durf ik op een briefje te geven dat hij verreweg niet de nieuwprijs gaat ontvangen. Eerder de helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik schreef over hoe het was... "hoe lang Apple de garantie van die dure krengen op slechts 1 jaar gehouden heeft"....

Ok... ik pak even een Acer bij de MM van €499 als voorbeeld:
http://www.mediamarkt.nl/...rz-1493573.html#meer-info
Bij de specs staat:
Fabrieksgarantie:2 jaar
Om welk type Acer gaa het hier?

TS:
Mij vriendin heeft nu 14maanden een Acer laptop.
Maw ... laten we niet te vroeg te roepen dat het niet kan. en een niet goed bios afkomstig van Acer lijkt me toch iets dat onder de garantie valt.... Toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 01-08-2017 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 888629 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:25:
Hij had na het eerste blauwe screen al meteen zijn geld terug moeten vragen.
Leuk verhaal, maar zo werkt het niet in de echte wereld. Je hebt geen recht om gelijk je geld terug te krijgen als er iets mis is met een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Anoniem: 19701 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:20:
Dat is ook gewoon onzin en wordt voornamelijk door zowel fanboys als haters in leven gehouden. Wat Apple doet is: naast de wettelijke garantie een jaar extra garantie die meer biedt dan de standaard garantie, plus 90 dagen gratis remote support. Op een gegeven moment hebben ze maar een specifieke pagina op hun website gezet om mensen duidelijk te maken dat hun 1 Jaar garantie niet hetzelfde is als de 'standaard' garantie die je sowieso al krijgt.

Link: https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

[ Voor 3% gewijzigd door johnkeates op 01-08-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Anoniem: 888629 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:34:
@bramkn Waarom vraag jij niet gewoon je geld terug en blijf je aanmodderen?
De MM heeft dus het beleid bij de derde hardware fout pas geld terug te geven.
Switchie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:56:
[...]

En toen is de laptop naar tevredenheid gerepareerd? Getuige het feit dat de laptop inmiddels 14 maand oud is.

[...]

Ten eerste, doe alstublieft niet zo denigrerend door het woord "mensjes" te gebruiken. Getuigt van weinig respect.

Enfin. Het maakt echt niet uit hoe sterk je in je schoenen denkt te staan.
Ken liever de wetgeving, schiet je meer mee op.
Het sterk in je schoenen staan heeft je namelijk tot dusverre niet meer gebracht dan na 14 maand alsnog een defecte laptop ;)

[...]

Als het goed is dus je twijfelt nota bene zelf aan je eigen bewering.

[...]

Dus Mediamarkt heeft jou inmiddels het geld teruggegeven?
Zo niet, dan haal je hiermee dus je eigen stelling "stevig in mn schoenen sta bij de mensjes van de servicebalie" behoorlijk onderuit ;)

[...]

Jij bent vermoedelijk de enige die het in de softwarekant aan het zoeken is hoor.

Als je nota bene in een eerdere post beweert dat Acer geen Windows installaties mag uitvoeren. Wat zou dan nu het nut zijn om de laptop naar Acer te sturen als ze enkel naar softwarematige oplossingen zouden zoeken? :?
14maanden geleden had ik nog niks met de laptop te maken, aangezien ik mijn vriendin toen nog niet kende. Dus hier kan ik niks aan doen. Het feit dat als het goed is het een hardware fout is, omdat dit de vorige keer ook was en er toen met een BIOS reset vanaf werd gedaan door Acer. Ik ben niet de gene die softwarefouten zoekt, dat doet Acer om van hun verplichting om geld terug te geven af te komen....
Anoniem: 888629 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:25:
@Anoniem: 19701 Als ik het goed heb dan is de garantie van de Acer van @bramkn verlopen, er vanuit gaande dat het een Aspire betreft. Hij had na het eerste blauwe screen al meteen zijn geld terug moeten vragen. Het blauwe scherm gaf namelijk al aan dat er sprake was van een corrupte fout in het geheugen...hardware dus. Als je je dan laat afschepen met een zogenaamde softwarematige fout, dan ben je in mijn ogen wel een beetje naïef.

Softwarematige problemen kunnen o.a. ontstaan doordat drivers verouderd zijn, en dus een update behoeven, maar dan nog start Windows gewoon op en wordt dit doorgevoerd als de laptop begint met updaten. Dan knalt de laptop niet gelijk op een blauw scherm. Ook kun je vanuit 'apparaatbeheer' checken of de drivers voor je hardware nog up to date zijn. Maar geheugen en zogenaamde softwarematige fouten? Nee, dat rijmt niet.

Ikzelf heb dus de indruk dat @bramkn niet zo heel veel van dit soort zaken af weet.
Ik weet niet veel van al de computer zaken nee. Maar weet wel dat als een laptop niet doet wat die moet doen en software installaties niet goed lopen(OS). En er vele bluescreens uit het niks komen. Dat het dan aan de hardware licht. Anders zou Windows gewoon moeten opstarten en misschien hier en daar een error geven wanneer je iets probeert te doen. (fresh Windows Install dus zonder rotzooi)
PilatuS schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:14:
[...]

Leuk verhaal, maar zo werkt het niet in de echte wereld. Je hebt geen recht om gelijk je geld terug te krijgen als er iets mis is met een laptop.
Dit dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PilatuS schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:14:
[...]

Dat ben ik niet met je eens, want ik heb er ervaring mee. Ik heb al eens een laptop gekocht via BCC die na 3 of 4 maanden een hardwarematig probleem had. Ik ben toen gelijk teruggegaan en kreeg zonder horten of stoten mijn geld terug...juist omdat het een hardwarematig probleem betrof.

Ik kreeg destijds de 'Blue Screen' melding Bad_Pool_Caller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Anoniem: 888629 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:22:
[...]
Dat ben ik niet met je eens, want ik heb er ervaring mee. Ik heb al eens een laptop gekocht via BCC die na 3 of 4 maanden een hardwarematig probleem had. Ik ben toen gelijk teruggegaan en kreeg zonder horten of stoten mijn geld terug...juist omdat het een hardwarematig probleem betrof.

MM geeft de fabrikant 2 gelegenheden om hardware fouten op te lossen. Bij de derde krijg je je geld terug.
Wettelijk gezien is dit volgens mijn Google avontuur een juiste manier. Als de BCC een betere service levert dan kan dat natuurlijk. Ik koop dan ook vrijwel nooit iets bij de MM als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bramkn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:25:
[...]

MM geeft de fabrikant 2 gelegenheden om hardware fouten op te lossen. Bij de derde krijg je je geld terug.
Wettelijk gezien is dit volgens mijn Google avontuur een juiste manier. Als de BCC een betere service levert dan kan dat natuurlijk. Ik koop dan ook vrijwel nooit iets bij de MM als ik eerlijk ben.
MM is groot...eigenlijk te groot. Ik ben er ook niet over te spreken hoor, want deskundigheid is te ver te zoeken bij de verkopers. Ik koop zelf liever bij BCC.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Anoniem: 888629 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:27:
[...]

MM is groot...eigenlijk te groot. Ik ben er ook niet over te spreken hoor, want deskundigheid is te ver te zoeken bij de verkopers. Ik koop zelf liever bij BCC.... :)
Ik koop overal wel, ligt eraan hoe het me uitkomt. Componenten over het algemeen bij Azerty. overige bij bcc/alternate/coolblue. totzover altijd goede ervaring met de service bij deze winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bramkn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:29:
[...]

Ik koop overal wel, ligt eraan hoe het me uitkomt. Componenten over het algemeen bij Azerty. overige bij bcc/alternate/coolblue. totzover altijd goede ervaring met de service bij deze winkels.
Je zegt het goed......fysieke winkels. Gewoon een pand waar je terecht kunt als je iets hebt, en niet alleen via internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramkn
Anoniem: 888629 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:30:
[...]
Je zegt het goed......fysieke winkels. Gewoon een pand waar je terecht kunt als je iets hebt, en niet alleen via internet.
MM is ook een fysieke winkel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bramkn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:31:
[...]

MM is ook een fysieke winkel 8)7
Klopt, maar zoals ik al zei....groot...te groot....ondeskundige verkopers en de service laat zwaar te wensen over.

Dit zegt ook al genoeg lijkt me: https://nl.trustpilot.com/review/www.mediamarkt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 888629 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:22:
[...]

Dat is heel mooi voor je dat je dit voor elkaar gekregen hebt, maar je hebt er geen recht op. De winkel mag zoiets wel doen, maar het hoeft niet. Je hebt recht op een werkend product en je moet de winkel de tijd geven iets te repareren.

Er is niet zoiets als recht hebben op geld terug bij een laptop die kapot gaat. Ik vind het dan ook erg dom om de TS te laten denken dat dit zo is. Je hebt het nu over 1 ervaring waar je blijkbaar mazzel hebt gehad en je doet alsof dit normaal is en alsof het je recht is, daar klopt niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Anoniem: 888629 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:34:
[...]
Klopt, maar zoals ik al zei....groot...te groot....ondeskundige verkopers en de service laat zwaar te wensen over.

Dit zegt ook al genoeg lijkt me: https://nl.trustpilot.com/review/www.mediamarkt.nl
oh dit is wel heel slecht ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PilatuS schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:38:
[...]

Dat is heel mooi voor je dat je dit voor elkaar gekregen hebt, maar je hebt er geen recht op. De winkel mag zoiets wel doen, maar het hoeft niet. Je hebt recht op een werkend product en je moet de winkel de tijd geven iets te repareren.

Er is niet zoiets als recht hebben op geld terug bij een laptop die kapot gaat. Ik vind het dan ook erg dom om de TS te laten denken dat dit zo is. Je hebt het nu over 1 ervaring waar je blijkbaar mazzel hebt gehad en je doet alsof dit normaal is en alsof het je recht is, daar klopt niets van.
Dit had mede met de garantiebepalingen van de leverancier te maken...in dit geval Asus. Ik heb destijds namelijk eerst gebeld met het Asus service center, en die gaven (ook) gelijk aan dat het een hardwarematig probleem moest zijn...hetgeen mijn vermoeden dus (al) bevestigde.

Zij zeiden daarop dat ik gewoon mijn geld terug kon vragen aangezien het binnen het eerste jaar plaats had gevonden. Ik mocht het ook laten repareren als ik dat wilde. De garantietermijn gold overigens voor 2 jaar, maar bij hardwarematige problemen in het eerste jaar gold teruggaaf van aankoopsom. In het tweede jaar zou er inderdaad sprake zijn geweest van 'verplichte' reparatie door de fabrikant.

Dus ja, ik had dat recht wel, en hoefde het niet eens te benoemen bij BCC dat ik (al) met Asus gebeld had. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 888629 op 01-08-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Switchie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:51:
[...]

[...]

Maar al zou het hem lukken durf ik op een briefje te geven dat hij verreweg niet de nieuwprijs gaat ontvangen. Eerder de helft
Niet akkoord gaan met e helft. Ik heb tot heden altijd nieuwprijs voor elkaar gekregen. Gewoon voldoende zeuren dat ze je zat zijn :) (en vragen naar hogere mensen), altijd via servicebalie gedaan.

Ook met laptops van meer dan een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 888629 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:55:
[...]
maar bij hardwarematige problemen in het eerste jaar gold teruggaaf van aankoopsom.
Misschien dat dit bij een bepaald model van Asus zo geweest, maar normaal gesproken geldt dit ook voor Asus niet. Asus hanteert een DOA termijn van een paar weken en alles daar buiten is reparatie.

Nog los van dat is dit ook echt geen recht wat bij alle merken en modellen zo is. Je vertelt dingen aan de TS die nergens in de wet staan en wat winkels ook echt niet hoeven te doen. Het is gewoon onzin dat je met je laptop binnen 1 jaar terug kan gaan en je geld terug krijgt als er een hardwarematig defect is.

Blijkbaar heb jij een situatie gehad waarbij je het geld terug gekregen hebt. Waarom en hoe dat precies gegaan is weet ik niet. Maar nogmaals, dit is geen recht. Dat leuke verhaal van jou houdt geen stand in iedere situatie en bij ieder model laptop bij iedere winkel. Dat dit jou gelukt is geeft je geen recht op wat er gelukt is en het geeft andere mensen al helemaal geen recht om dit voor elkaar te krijgen.

Je laat het klinken alsof je met iedere laptop bij iedere winkel altijd binnen 1 jaar je geld terug kan krijgen als er iets hardwarematig defect is en dat is complete onzin, wat de TS of andere mensen die dit lezen niet gaat helpen. Als je de winkel een laptop die na 7 maanden defect is wil laten repareren bij de fabrikant en jij gaat zeggen dat je het geld terug wil heb je gewoon pech. Je gaat dat geld niet terug krijgen als de winkel daar niet aan mee wil werken. Leuk dat het jou gelukt is, maar zeggen dat de TS maar even het geld terug moet gaan krijgen werkt gewoon zo niet omdat het geen recht is. Ik vind het dan ook niet handig om jouw situatie te presenteren alsof het normaal gesproken zo werkt, want dat is gewoon bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

bramkn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:40:
[...]

oh dit is wel heel slecht ja
Een groot deel van die reacties is gewoon niveautje tokkie. Ik mag van mijn moeder niet generaliseren maar als ik kijk naar sommige berichten kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat die personen "het aan zichzelf te danken hebben".

Nog buiten de "tokkies" om, is zeker 90% van de feedback, overduidelijk emotie-gedreven ipv rationeel.
Ergo.... Ik hecht er echt 0.0 waarde aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-03-2020

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Nee, het is niet zo dat je altijd na de derde reparatie gelijk maar je geld terug krijgt. Wettelijk gezien ben je verplicht om de verkopende partij kansen te bieden het probleem voor je op te lossen, wettelijk wordt echter niet gesproken over hoeveel kansen dan precies...de standaard is op 3 x reparatie gezet bij de meest gangbare partijen.

Ja, ik weet dat je nu een aantal reparaties hebt gehad, echter moet wel duidelijk aan te tonen zijn dat de defecten door een hardwarematige fout worden veroorzaakt. Dat dien je voor jezelf ook goed bij te houden qua reparatie rapporten en beschrijvingen van de problemen die je ervaart/hebt aangegeven bij de verkopende partij. Softwarematige fouten worden niet gedekt door deze re-re-reparatie 'garantie'. Ik zie geen duidelijke benoeming dat iedere keer hetzelfde op treed. Zonder duidelijk inzicht in de reparatie historie is dat vanuit hier ook moeilijk te zeggen. als de fout ergens anders op treed gaat de teller van 3x gewoon opnieuw lopen, hoe vervelend dat begrijpelijk ook is.

3 Keer een reparatie binnen 14 maanden is dus heel erg vervelend, maar betekend niet automatisch dat het een ondeugdelijk product betreft. Het betekend namelijk dat het apparaat in de tussentijd en voor langere periodes wel naar behoren heeft gewerkt. Als je nou 3x binnen 3 maanden had gehad dan is dat natuurlijk zo klaar als een klontje en is ondeugdelijkheid eenvoudig aan te tonen. 3 x binnen 14 maanden kan zoveel betekenen, hetzelfde euvel of andere problemen. Daar komt je eigen administratie naar voren om je hierbij te helpen. Vaak is die historie gewoon ook bij verkopende partij gelogd en op te vragen voor de eigen administratie.

Betreffende BIOS reset, of wat het ook is geweest; Nee BIOS is geen software, het is firmware van het apparaat en zonder een werkend BIOS (door de fabrikant uitgegeven) kan het apparaat niet functioneren. Er kan enkel iets mis gaan wanneer de gebruiker zelf een booboo maakt tijdens het flashen van een nieuwe versie, dit zou dan ook moeten resulteren in een niet werkend apparaat en is gemakkelijk aan te tonen.
Echter, als de gebruiker zelf instellingen heeft gewijzigd in het BIOS (wat makkelijk te achterhalen is indien het BIOS wel nog gewoon toegankelijk is, aangezien settings dan niet meer op fabrieksinstellingen staan) kan het zijn dat het apparaat niet goed op start maar wel deugdelijk is. Er is immers geen hardwarematige fout. Het excuus dat een 'leek' niet zomaar met een BIOS gaat lopen frutselen is makkelijk gemaakt, maar zegt in de praktijk helemaal niks. Ik heb klanten veel vreemdere dingen zien doen als 'leek' zijnde.

De reparerende partij installeert overigens ALTIJD een nieuwe Windows versie, hiermee wordt namelijk ook softwarematig falen uitgesloten bij het testen na reparatie. Ze zijn dit eveneens verplicht daar het vooraf geïnstalleerde OS een onderdeel is van het aangeschafte apparaat. Er is voor betaald, het is onderdeel van de werking en dient dit dus bij reparatie altijd weer aanwezig te zijn.

Al met al is het apparaat nu dus weer opgestuurd voor reparatie? Even afwachten wat er nu uit zal komen dan in ieder geval. Als je de mogelijkheid hebt zou het zeer handig zijn om de (alle) reparatie rapporten hier neer te zetten, zodat hier ook naar gekeken kan worden (adres/klant gegevens dus niet als je een foto of scan maakt).

Als laatste de melding dat het niet vanzelfsprekend is dat je 100% geretourneerd krijgt. Er is een formule in de wet opgenomen die aangeeft wat je mag verwachten na 12 maanden. Binnen de 12 maanden was het in ieder geval wel 100%, daarna is er korting vanwege langdurig gebruik van het apparaat. Een fatsoenlijk bedrijf zou hier dan wel rekening moeten houden met hoe lang je het apparaat bent kwijt geweest tijdens reparaties, maar dit is geen verplichting an sich.

Bron; Mijn ervaring van 1,5 jaar bijna dagelijks met dit soort cases bezig te zijn geweest als klantenservice medewerker bij een verkopende partij (niet MM nee :P). Op de volgende pagina vind je (voor het grote deel accurate) informatie over aankopen, ontevredenheid en garantie bepalingen. Ook voorbeelden van klachtbrieven en verzoek tot ondeugdelijkheid van een apparaat na meerdere reparaties. Niet alles staat er 100% op een juiste/volledige wijze beschreven helaas, dus soms moet er een beetje genuanceerd worden.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica
Anoniem: 888629 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:55:
[...]
Dit had mede met de garantiebepalingen van de leverancier te maken...in dit geval Asus. Ik heb destijds namelijk eerst gebeld met het Asus service center, en die gaven (ook) gelijk aan dat het een hardwarematig probleem moest zijn...hetgeen mijn vermoeden dus (al) bevestigde.

Zij zeiden daarop dat ik gewoon mijn geld terug kon vragen aangezien het binnen het eerste jaar plaats had gevonden. Ik mocht het ook laten repareren als ik dat wilde. De garantietermijn gold overigens voor 2 jaar, maar bij hardwarematige problemen in het eerste jaar gold teruggaaf van aankoopsom. In het tweede jaar zou er inderdaad sprake zijn geweest van 'verplichte' reparatie door de fabrikant. ;)
Asus heeft wel eens van dergelijke acties gehad. Soms ook gratis reparatie EN teruggave van het aankoop bedrag binnen 1 jaar (na 30 dagen na aankoop en geregistreerd apparaat binnen een aantal dagen na aankoop ;) ). Standaard geldt deze regeling zeker niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ScytheNL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:12:

Asus heeft wel eens van dergelijke acties gehad. Soms ook gratis reparatie EN teruggave van het aankoop bedrag binnen 1 jaar (na 30 dagen na aankoop en geregistreerd apparaat binnen een aantal dagen na aankoop ;) ). Standaard geldt deze regeling zeker niet in ieder geval.
Dit dus. Blijkbaar gewoon een actie en meer niet. Doen alsof dit een recht is helpt niemand en ook de TS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

PilatuS schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:13:
Doen alsof dit een recht is helpt niemand en ook de TS niet.
TS kent zijn eigen waarheid en heeft tot dusverre weinig uitgedaan op de gegeven info. Ik zou me er dus niet al te druk om maken als iets niet helpzaam is voor TS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Oh en overigens, je hebt de mogelijkheid om ook het apparaat aan te bieden bij een andere winkel (lees, een echte computerwinkel met eigen technische dienst bijv.) om het apparaat te beoordelen. Garantie kan ook afgewikkeld worden door een andere partij als de verkopende want zij sturen het apparaat ook gewoon op naar Acer in dit geval. Wel alle documentatie meegeven zoals facturen en reparatie rapporten.

Let wel, deze winkel mag gewoon service kosten in rekening brengen voor hun tijd en moeite aangezien ze niet de verkopende partij zijn. Als het probleem daarmee definitief opgelost kan worden is dat vaak wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Vreemd dat bij een bluescreen niet gelijk dat ding is teruggegeven.

Maar goed, voor nu: zet alle klachten met data en uitkomst op papier/e-mail. Stuur het terug en geef ze twee weken voor een definitieve oplossing of geld terug.

ScytheNL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:19:

Let wel, deze winkel mag gewoon service kosten in rekening brengen voor hun tijd en moeite aangezien ze niet de verkopende partij zijn. Als het probleem daarmee definitief opgelost kan worden is dat vaak wel de moeite waard.
DIe je weer kunt (proberen te) verhalen op de verkopende partij.

[ Voor 47% gewijzigd door PcDealer op 01-08-2017 22:21 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

PcDealer schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:20:
Maar goed, voor nu: zet alle klachten met data en uitkomst op papier/e-mail. Stuur het terug en geef ze twee weken voor een definitieve oplossing of geld terug.
Stuur een aangetekende brief waarin je de MM in gebreke stelt en op basis van welk artikel (uiteraard inc. motivatie)
Schets verder een gewenenste oplossing met een reëel termijn om in die oplossing te voorzien

Een simpel mailtje met ongefundeerde opsomming van klachten geef ik een slagingspercentage van ongeveer 1%

[ Voor 10% gewijzigd door Switchie op 01-08-2017 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johnkeates schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:15:
[...]
Dat is ook gewoon onzin en wordt voornamelijk door zowel fanboys als haters in leven gehouden. Wat Apple doet is: naast de wettelijke garantie een jaar extra garantie die meer biedt dan de standaard garantie, plus 90 dagen gratis remote support. Op een gegeven moment hebben ze maar een specifieke pagina op hun website gezet om mensen duidelijk te maken dat hun 1 Jaar garantie niet hetzelfde is als de 'standaard' garantie die je sowieso al krijgt.

Link: https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/
De tabel geeft duidelijk aan: als je betaalt ja... via AppleCare Protection Plan of AppleCare+.
Ben geen Apple hater, heb zelf een 5S, maar ben wel erg kritisch tegenover Apple. Het is vooral de feel en de look die de appeal is voor Apple producten, zeker niet de kwaliteit..... mijn zoon is na 4 Macbook's Pro over op Asus, voor bijna de helft van een Macbook Pro; tot nu toe zeer tevreden, ook al miste hij in het being OSX, maar nu al een stuk minder (ca 4 weken).
De 5S was helaas een van de weinige kleine mobieltjes die hun OS up te date hield.
Als er een Android toestel was geweest met die afmeting die dat ook deed had ik die gekocht. De enige reden voor mij om de 5S te kopen.
Apple's Beperkte Garantie
1 jaar na de aankoopdatum voor alle andere Apple producten
AppleCare Protection Plan of AppleCare+
Tot 3 jaar na de aankoopdatum voor Mac Apple beeldschermen en Apple Watch
Tot 2 jaar na de aankoopdatum voor Apple TV, iPad, iPhone,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 19701 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:29:
[...]
De tabel geeft duidelijk aan: als je betaalt ja... via AppleCare Protection Plan of AppleCare+.
Ben geen Apple hater, heb zelf een 5S, maar ben wel erg kritisch tegenover Apple. Het is vooral de feel en de look die de appeal is voor Apple producten, zeker niet de kwaliteit..... mijn zoon is na 4 Macbook's Pro over op Asus, voor bijna de helft van een Macbook Pro; tot nu toe zeer tevreden, ook al miste hij in het being OSX, maar nu al een stuk minder (ca 4 weken).
De 5S was helaas een van de weinige kleine mobieltjes die hun OS up te date hield.
Als er een Android toestel was geweest met die afmeting die dat ook deed had ik die gekocht. De enige reden voor mij om de 5S te kopen.
[...]
Apple care+ is sowieso een wassen neus. Wellicht hooguit interessant voor de accu.
Mocht de CPU van mijn Mac Pro na 2 jaar en 1 maand de geest geven, heb ik gewoon garantie ongeacht de Care + of wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik heb geen reacties gelezen, maar dit is toch gewoon een driver issue. (Let op er zijn wel meer drivers dan alleen de GPU, Wi-Fi en de touchpad drivers.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Heel verstandig
maar dit is toch gewoon een driver issue.
Geen idee... Die benodigde info hebben we nooit gekregen van TS
(Let op er zijn wel meer drivers dan alleen de GPU, Wi-Fi en de touchpad drivers.)
Nee joh... Echt? Vertel ons meer!

En aangezien het bluescreen, memory issues aangaf. Graag ook even aangeven welke drivers het RAM aansturen volgens jou.

[ Voor 14% gewijzigd door Switchie op 01-08-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Switchie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:28:
[...]

Stuur een aangetekende brief waarin je de MM in gebreke stelt en op basis van welk artikel (uiteraard inc. motivatie)
En waarom? Ik heb het bij klachten nog nooit gebruikt. E-mails werken prima en een stuk goedkoper.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

PcDealer schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:47:
[...]

En waarom? Ik heb het bij klachten nog nooit gebruikt. E-mails werken prima en een stuk goedkoper.
Puur om het "resultaten uit het verleden...."
Ik zal niet uitsluiten dat het bij jou heeft gewerkt c.q. voor TS zou kunnen werken. Echter, als de MM medewerker bij het lezen op het delete knopje drukt heb je geen poot om op te staan. Bij een aangetekende brief voorkom je dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
ScytheNL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:12:
Nee, het is niet zo dat je altijd na de derde reparatie gelijk maar je geld terug krijgt. Wettelijk gezien ben je verplicht om de verkopende partij kansen te bieden het probleem voor je op te lossen, wettelijk wordt echter niet gesproken over hoeveel kansen dan precies...de standaard is op 3 x reparatie gezet bij de meest gangbare partijen.

Ja, ik weet dat je nu een aantal reparaties hebt gehad, echter moet wel duidelijk aan te tonen zijn dat de defecten door een hardwarematige fout worden veroorzaakt. Dat dien je voor jezelf ook goed bij te houden qua reparatie rapporten en beschrijvingen van de problemen die je ervaart/hebt aangegeven bij de verkopende partij. Softwarematige fouten worden niet gedekt door deze re-re-reparatie 'garantie'. Ik zie geen duidelijke benoeming dat iedere keer hetzelfde op treed. Zonder duidelijk inzicht in de reparatie historie is dat vanuit hier ook moeilijk te zeggen. als de fout ergens anders op treed gaat de teller van 3x gewoon opnieuw lopen, hoe vervelend dat begrijpelijk ook is.

3 Keer een reparatie binnen 14 maanden is dus heel erg vervelend, maar betekend niet automatisch dat het een ondeugdelijk product betreft. Het betekend namelijk dat het apparaat in de tussentijd en voor langere periodes wel naar behoren heeft gewerkt. Als je nou 3x binnen 3 maanden had gehad dan is dat natuurlijk zo klaar als een klontje en is ondeugdelijkheid eenvoudig aan te tonen. 3 x binnen 14 maanden kan zoveel betekenen, hetzelfde euvel of andere problemen. Daar komt je eigen administratie naar voren om je hierbij te helpen. Vaak is die historie gewoon ook bij verkopende partij gelogd en op te vragen voor de eigen administratie.

Betreffende BIOS reset, of wat het ook is geweest; Nee BIOS is geen software, het is firmware van het apparaat en zonder een werkend BIOS (door de fabrikant uitgegeven) kan het apparaat niet functioneren. Er kan enkel iets mis gaan wanneer de gebruiker zelf een booboo maakt tijdens het flashen van een nieuwe versie, dit zou dan ook moeten resulteren in een niet werkend apparaat en is gemakkelijk aan te tonen.
Echter, als de gebruiker zelf instellingen heeft gewijzigd in het BIOS (wat makkelijk te achterhalen is indien het BIOS wel nog gewoon toegankelijk is, aangezien settings dan niet meer op fabrieksinstellingen staan) kan het zijn dat het apparaat niet goed op start maar wel deugdelijk is. Er is immers geen hardwarematige fout. Het excuus dat een 'leek' niet zomaar met een BIOS gaat lopen frutselen is makkelijk gemaakt, maar zegt in de praktijk helemaal niks. Ik heb klanten veel vreemdere dingen zien doen als 'leek' zijnde.

De reparerende partij installeert overigens ALTIJD een nieuwe Windows versie, hiermee wordt namelijk ook softwarematig falen uitgesloten bij het testen na reparatie. Ze zijn dit eveneens verplicht daar het vooraf geïnstalleerde OS een onderdeel is van het aangeschafte apparaat. Er is voor betaald, het is onderdeel van de werking en dient dit dus bij reparatie altijd weer aanwezig te zijn.

Al met al is het apparaat nu dus weer opgestuurd voor reparatie? Even afwachten wat er nu uit zal komen dan in ieder geval. Als je de mogelijkheid hebt zou het zeer handig zijn om de (alle) reparatie rapporten hier neer te zetten, zodat hier ook naar gekeken kan worden (adres/klant gegevens dus niet als je een foto of scan maakt).

Als laatste de melding dat het niet vanzelfsprekend is dat je 100% geretourneerd krijgt. Er is een formule in de wet opgenomen die aangeeft wat je mag verwachten na 12 maanden. Binnen de 12 maanden was het in ieder geval wel 100%, daarna is er korting vanwege langdurig gebruik van het apparaat. Een fatsoenlijk bedrijf zou hier dan wel rekening moeten houden met hoe lang je het apparaat bent kwijt geweest tijdens reparaties, maar dit is geen verplichting an sich.

Bron; Mijn ervaring van 1,5 jaar bijna dagelijks met dit soort cases bezig te zijn geweest als klantenservice medewerker bij een verkopende partij (niet MM nee :P). Op de volgende pagina vind je (voor het grote deel accurate) informatie over aankopen, ontevredenheid en garantie bepalingen. Ook voorbeelden van klachtbrieven en verzoek tot ondeugdelijkheid van een apparaat na meerdere reparaties. Niet alles staat er 100% op een juiste/volledige wijze beschreven helaas, dus soms moet er een beetje genuanceerd worden.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica

[...]

Ik kan je verzekeren dat mijn vriendin niks in de BIOS heeft veranderd. En ik zelf ook niet. Ik ga niet rotzooien met een BIOS van een laptop die nog in de garantie valt en er geen specifieke reden is om dit wel te doen. Dus hierin geef je mij dus gelijk, dat de BIOS reset onzin is geweest. En inderdaad naar mijn mening is de BIOS ook niet echt software, al word dit door Acer wel zo gezien. Want ja firmware kan je ook niet fysiek aanraken dus geen hardware.(hun redenatie)

Er word veel gesproken over het idee dat je bij de eerste keer direct je geld terug kan krijgen. Zoals andere al benoemde is dit niet zo. Je moet de verkopende partij inderdaad de kans geven om het te repareren. MM hanteert 2 reparatie mogelijkheden voor hardware fouten (software zoveel ze willen). Bij de derde hardware fout word standaard de mogelijkheid geboden voor geld terug. Zover ik heb gelezen is dit het aankoopbedrag.
Natuurlijk kunnen bedrijven/fabrikanten ervoor kiezen om een betere service te bieden en direct geld terug te geven. Dit is niet bepaald door de wet. Ik weet er niet alles van maar dit heb ik natuurlijk wel opgezocht bij de tweede reparatie al.(eerste reparatie sinds ik samen ben met mijn vriendin)

[ Voor 6% gewijzigd door bramkn op 01-08-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Switchie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:34:
[...]

Apple care+ is sowieso een wassen neus. Wellicht hooguit interessant voor de accu.
Mocht de CPU van mijn Mac Pro na 2 jaar en 1 maand de geest geven, heb ik gewoon garantie ongeacht de Care + of wat dan ook
Nou........nee?
2 Jaar is 2 jaar, ook al zegt de wetgeving dat deze regel niet 1 op 1 is overgenomen vanuit Europese regelgeving voor specifiek Nederlands recht. De verwachte levensduur van het apparaat is wat je wel meer rechten geeft om vergoeding/tegemoetkoming in de reparatiekosten te verlangen, maar denk maar niet dat je met 2 jaar en 1 maand zomaar recht hebt of krijgt op geheel kosteloze reparatie.
https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa
Dit is een artikel wat zichzelf tegenspreek in begin en eind. Nuance is hierbij dus geboden. Je hebt in het slotstuk recht op een goede oplossing, niet een kosteloze reparatie.

UNETO-VNI is een partij welke een soort van vakbond voor ondernemers binnen bepaalde vakgebieden. Zij hebben zich ook gebogen over de wetgeving op het gebied van wetgeving bij koop/verkoop en een gedragscode opgesteld.
https://www.uneto-vni.nl/...onsument-koop-en-garantie
De wettelijke regels over consumentenkoop zijn ingewikkeld. De toepassing ervan in de praktijk levert discussies op tussen consument, winkelier en leverancier. UNETO-VNI streeft naar een optimale afhandeling van klachten over gebrekkige producten. UNETO-VNI heeft deze gedragscode opgesteld in overeenstemming met de geldende consumentenwetgeving.

Specifiek voor jou van toepassing;
8. Na meer dan twee jaar na aflevering heeft de consument, die aantoont dat sprake is van een gebrekkig product nog steeds zijn wettelijke rechten op kosteloos herstel of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument. Het kan redelijk zijn om dan van de consument een bijdrage te vragen in de kosten. Dit kan bijvoorbeeld in het geval van een aanzienlijke verlenging van de levensduur van het product. Daarbij kan de winkelier het overzicht met gemiddelde gebruiksduurverwachtingen van UNETO-VNI en de onderstaande kostenverdeelsleutel hanteren:
Consumentenbijdrage in de (reparatie-/vervanging-) kosten (B) = Kosten (K) x Huidige leeftijd (L) / Gemiddelde gebruiksduur (D), dus B = K x L / D
Als vervanging of herstel onmogelijk is of in redelijkheid niet valt te vergen, dan heeft de
consument binnen de wettelijke randvoorwaarden recht op:
+ ontbinding van de koopovereenkomst;
+ prijsvermindering.
Ontbinding van de koopovereenkomst betekent dat de winkelier het product terugneemt en het aankoopbedrag terugbetaalt. De winkelier is hierbij gerechtigd een gebruiksvergoeding naar rato in aftrek te brengen en de consument dus niet het volledige aankoopbedrag terug te betalen.

Oftewel, die kapotte proc van jou zit op het moederbord vast, ergo moederbord vervangen, ergo aanzienlijke levensduur verlenging. Resultaat is meebetalen aan de reparatie, geheel volgens wetgeving.

Hier: https://www.uneto-vni.nl/...jnenafschrijvingsmethoden
vindt je overigens de berekende gebruiksduur termijnen van verschillende apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

bramkn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:01:
Ik kan je verzekeren dat mijn vriendin niks in de BIOS heeft veranderd. En ik zelf ook niet. Ik ga niet rotzooien met een BIOS van een laptop die nog in de garantie valt en er geen specifieke reden is om dit wel te doen.
Je was ook aan het formatteren (of in ieder geval een poging tot) terwijl er absoluut geen logische reden voor was.
Dus hierin geef je mij dus gelijk, dat de BIOS reset onzin is geweest.
Als hier nooit aanpassingen zijn gedaan en geen update is geflashed lijkt een reset mij inderdaad niet de eerste oplossing voor een probleem.
En inderdaad naar mijn mening is de BIOS ook niet echt software, al word dit door Acer wel zo gezien. Want ja firmware kan je ook niet fysiek aanraken dus geen hardware.(hun redenatie)
Je bent altijd vrij stellig in je beweringen. Maar geef eens aan waarom een Bios volgens jou niet onder de categorie software valt.
Er word veel gesproken over het idee dat je bij de eerste keer direct je geld terug kan krijgen. Zoals andere al benoemde is dit niet zo. Je moet de verkopende partij inderdaad de kans geven om het te repareren. MM hanteert 2 reparatie mogelijkheden voor hardware fouten (software zoveel ze willen). Bij de derde hardware fout word standaard de mogelijkheid geboden voor geld terug. Zover ik heb gelezen is dit het aankoopbedrag.
Kom eens met een bron.
En als we dan toch bezig zijn. Overleg ook even de reparatiebonnen van de eerdere reparaties op basis waarvan jij claimt dat dit de 3e fout zou moeten zijn.
Ik vind het verhaal tot nog toe namelijk niet erg duidelijk.
Natuurlijk kunnen bedrijven/fabrikanten ervoor kiezen om een betere service te bieden en direct geld terug te geven. Dit is niet bepaald door de wet. Ik weet er niet alles van maar dit heb ik natuurlijk wel opgezocht bij de tweede reparatie al.(eerste reparatie sinds ik samen ben met mijn vriendin)
Wat heb je opgezocht dan? Uitspraken als "ik sta sterk in mijn schoenen tegenover mensjes van de servicedesk" stralen namelijk niet echt uit dat je een goed gefundeerd gesprek met de medewerkers hebt gevoerd.

Ook "naar mijn mening is de BIOS ook niet echt software" getuigd niet echt van een geweldige voorbereiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ScytheNL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:06:
Nou........nee?
2 Jaar is 2 jaar, ook al zegt de wetgeving dat deze regel niet 1 op 1 is overgenomen vanuit Europese regelgeving voor specifiek Nederlands recht. De verwachte levensduur van het apparaat is wat je wel meer rechten geeft om vergoeding/tegemoetkoming in de reparatiekosten te verlangen, maar denk maar niet dat je met 2 jaar en 1 maand zomaar recht hebt of krijgt op geheel kosteloze reparatie.
https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa
Dit is een artikel wat zichzelf tegenspreek in begin en eind. Nuance is hierbij dus geboden. Je hebt in het slotstuk recht op een goede oplossing, niet een kosteloze reparatie.
Afhankelijk van het onderdeel. Van een accu is over het algemeen bekend dat deze aan slijtage onderhevig is.
Bij garantie spelen factoren als merk en prijs ook een rol in de verwachtingen die je als consument mag hebben. Dus een dure Mac Pro met defecte CPU valt na 2 jaar en 1 maand gewoon binnen de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Switchie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:23:
[...]

Je was ook aan het formatteren (of in ieder geval een poging tot) terwijl er absoluut geen logische reden voor was.
Zoals gezegd, dit deed ik/mijn vriendin dit omdat dit het eerste is wat MM servicebalie als mogelijke oplossing probeert. Dan kan ik het beter doen voordat ik naar de servicebalie ga, anders sta ik daar de laptop te formatteren.

[...]

Je bent altijd vrij stellig in je beweringen. Maar geef eens aan waarom een Bios volgens jou niet onder de categorie software valt.
Zoals ik ook al eerder heb gezegd, ben ik van mening dat dit geen software is vanwege het feit dat zonder deze "software" de hardware niet werkt. Natuurlijk kan je het zien als software, maar aangezien het dus firmware is technisch gezien, kan je dit niet persee zien als los staand iets van de hardware die de fabrikant levert. Kortom Hardware en de firmware die er bij hoort zijn naar mijn menig beide de verantwoordelijkheid van de fabrikant. Natuurlijk kan de wet iets anders zeggen, hier heb ik geen idee van. Verwacht ook niet dat dit specifiek in de wet zal staan.

Kom eens met een bron.
En als we dan toch bezig zijn. Overleg ook even de reparatiebonnen van de eerdere reparaties op basis waarvan jij claimt dat dit de 3e fout zou moeten zijn.
Ik vind het verhaal tot nog toe namelijk niet erg duidelijk.

[...]

Wat heb je opgezocht dan? Uitspraken als "ik sta sterk in mijn schoenen tegenover mensjes van de servicedesk" stralen namelijk niet echt uit dat je een goed gefundeerd gesprek met de medewerkers hebt gevoerd.

Ook "naar mijn mening is de BIOS ook niet echt software" getuigd niet echt van een geweldige voorbereiding.
Ik heb zo geen reparatie bonnen bij de hand, aangezien mijn vriendin deze ergens heeft gelaten.
Daarbij vind ik niet dat ik dit zou moeten bewijzen wanneer ik hier om tips vraag?
Het feit is dat er 2 keer een hardware fout is geconstateerd en gerepareerd door Acer en dat de derde keer de BIOS is gereset. Terwijl zoals gezegd niks mis zou moeten zijn met de BIOS, aangezien wij hier niks aan hebben veranderd. En het probleem dus nog steeds aanwezig was vandaag toen ik hem weer liet opsturen.

met sterk in mn schoenen staan bedoel ik te zeggen dat ik geen 100% leek ben op dit gebied en ik er achteraan ga als ik ergens denk mijn recht te hebben. Ik ben altijd rustig en vriendelijk tegen de medewerkers wees maar niet bang. De medewerker vandaag gaf mij alleen maar gelijk in het feit dat deze laptop gewoon niet deugdelijk is. (hij stond toevallig ook in de buurt gister toen mijn vriendin de laptop ophaalde en was er ook bij de 2de keer dat deze werd opgestuurd)

Al met al de laptop is opgestuurd met duidelijk geregistreerd dat deze vandaag weer niet naar behoren werkte.
Oh en de Bron over het 3x hardware fout geld terug. Dat zijn onder anderen de Medewerkers die ons hebben geholpen die dit hebben verteld. En ook verschillende sites online die allemaal het zelfde zeggen. Nee ik heb niet specifiek voor je opgezocht waar het staat want als alle medewerkers dit zeggen zullen hun het wel weten...

Bedankt dat je probeert te helpen maar het komt heel raar over dat ik mijn zaken moet bewijzen wanneer ik om tips vraag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Switchie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:35:
[...]

Afhankelijk van het onderdeel. Van een accu is over het algemeen bekend dat deze aan slijtage onderhevig is.
Bij garantie spelen factoren als merk en prijs ook een rol in de verwachtingen die je als consument mag hebben. Dus een dure Mac Pro met defecte CPU valt na 2 jaar en 1 maand gewoon binnen de garantie
Ok, mocht het ooit gebeuren dan zie ik graag je correspondentie met Apple voorbij komen (Je weet wel, die partij die pas na veel 5en en 6en eindelijk toegaf dat hun 1 jaar garantie regeling niet bepaald volgens de regels was en zich naar de EU heeft moeten schikken : nieuws: Apple geeft Europeanen twee jaar garantie - update )

Wat je wilt en wat je krijgt zijn nog steeds 2 heel verschillende dingen buiten de letterlijk bepaalde en beschreven regels. En merk heeft nog NOOIT een factor gespeeld in de verwachting die een consument mag hebben van een bepaald product. Je betaalt voor het merk om ergens bij te mogen horen, het is geenszins een vastgesteld feit dat dit je extra recht zou bieden op basis van garantie e.d. Zou mooi zijn zeg 8)7
En prijs? Goh, een laptop van een kwart (of meer) minder maar met Windows en dezelfde specs gaat net zo lang mee en heeft nog steeds een levensduur van 3 jaar (je weet wel, afschrijving en technologische vooruitgang enz.) Maar toch krijg jij op je MacBook iets meer garantie, want je was bereid een prijs te betalen die de fabrikant heeft vastgesteld welke meer op naam gericht is dan kwaliteit van de onderdelen (dezelfde dus als die Windows laptop) .

Je beschuldigde bramkn van stelligheid zonder bronnen, maar ik zie jou precies hetzelfde doen waar ik al meerdere bronnen heb gegeven waaruit blijkt dat het niet zo is. Pot, ziehier ketel |:(

@bramkn
https://www.uneto-vni.nl/ledenzoek-resultaat
MediaMarkt is ook lid van Uneto naar het blijkt. Download en verwijs naar het document over regelgeving mocht je er nog steeds niet uitkomen;
Lees dat document op je gemak even door.

[ Voor 7% gewijzigd door ScytheNL op 01-08-2017 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
ScytheNL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:48:
[...]

Ok, mocht het ooit gebeuren dan zie ik graag je correspondentie met Apple voorbij komen (Je weet wel, die partij die pas na veel 5en en 6en eindelijk toegaf dat hun 1 jaar garantie regeling niet bepaald volgens de regels was en zich naar de EU heeft moeten schikken : nieuws: Apple geeft Europeanen twee jaar garantie - update )

Wat je wilt en wat je krijgt zijn nog steeds 2 heel verschillende dingen buiten de letterlijk bepaalde en beschreven regels. En merk heeft nog NOOIT een factor gespeeld in de verwachting die een consument mag hebben van een bepaald product. Je betaalt voor het merk om ergens bij te mogen horen, het is geenszins een vastgesteld feit dat dit je extra recht zou bieden op basis van garantie e.d. Zou mooi zijn zeg 8)7
En prijs? Goh, een laptop van een kwart (of meer) minder maar met Windows en dezelfde specs gaat net zo lang mee en heeft nog steeds een levensduur van 3 jaar (je weet wel, afschrijving en technologische vooruitgang enz.) Maar toch krijg jij op je MacBook iets meer garantie, want je was bereid een prijs te betalen die de fabrikant heeft vastgesteld welke meer op naam gericht is dan kwaliteit van de onderdelen (dezelfde dus als die Windows laptop) .

Je beschuldigde bramkn van stelligheid zonder bronnen, maar ik zie jou precies hetzelfde doen waar ik al meerdere bronnen heb gegeven waaruit blijkt dat het niet zo is. Pot, ziehier ketel |:(

@bramkn
https://www.uneto-vni.nl/ledenzoek-resultaat
MediaMarkt is ook lid van Uneto naar het blijkt. Download en verwijs naar het document over regelgeving mocht je er nog steeds niet uitkomen;
Lees dat document op je gemak even door.
Kijk dat is nuttig, dankje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

bramkn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:47:
Zoals gezegd, dit deed ik/mijn vriendin dit omdat dit het eerste is wat MM servicebalie als mogelijke oplossing probeert. Dan kan ik het beter doen voordat ik naar de servicebalie ga, anders sta ik daar de laptop te formatteren.
Het beste nog had je de laptop gewoon naar de balie gebracht en ze veel succes gewenst.
Zoals ik ook al eerder heb gezegd, ben ik van mening dat dit geen software is vanwege het feit dat zonder deze "software" de hardware niet werkt. Natuurlijk kan je het zien als software, maar aangezien het dus firmware is technisch gezien, kan je dit niet persee zien als los staand iets van de hardware die de fabrikant levert. Kortom Hardware en de firmware die er bij hoort zijn naar mijn menig beide de verantwoordelijkheid van de fabrikant.
Heel simpel gezegd is software niets anders dan een bestandje met opdrachten voor de hardware.
Zeggen dat iets geen software is omdat zonder deze codes de hardware niet werkt slaat dus als een tang op een varken.
Natuurlijk kan de wet iets anders zeggen, hier heb ik geen idee van. Verwacht ook niet dat dit specifiek in de wet zal staan.
Ik weet zeker van wel
Ik heb zo geen reparatie bonnen bij de hand, aangezien mijn vriendin deze ergens heeft gelaten.
Daarbij vind ik niet dat ik dit zou moeten bewijzen wanneer ik hier om tips vraag?
Omdat je tot dusver onze tips lijkt te negeren
Het feit is dat er 2 keer een hardware fout is geconstateerd en gerepareerd door Acer en dat de derde keer de BIOS is gereset. Terwijl zoals gezegd niks mis zou moeten zijn met de BIOS, aangezien wij hier niks aan hebben veranderd. En het probleem dus nog steeds aanwezig was vandaag toen ik hem weer liet opsturen.
De derde keer is dus de BIOS gereset.
Werkte het apparaat toen je hem retour kreeg?
met sterk in mn schoenen staan bedoel ik te zeggen dat ik geen 100% leek ben op dit gebied en ik er achteraan ga als ik ergens denk mijn recht te hebben.
Dat is inderdaad te merken :)
Niets mis mee!
Als ik je wel een tip mag geven: laat je emoties los en basseer je op feiten (en onderbouw deze indien gewenst). Dan sta je niet alleen sterk in je schoen maar kom je op b.v. de MM ook wat sterker over
Ik ben altijd rustig en vriendelijk tegen de medewerkers wees maar niet bang. De medewerker vandaag gaf mij alleen maar gelijk in het feit dat deze laptop gewoon niet deugdelijk is. (hij stond toevallig ook in de buurt gister toen mijn vriendin de laptop ophaalde en was er ook bij de 2de keer dat deze werd opgestuurd)
Geloven we direct. Ik kan me indenken dat die opmerking voortkwam uit emotie maar het doet afbreuk aan dit topic waarin je gewoon een serieuze vraagt hebt en die graag beantwoord wilt hebben.
Al met al de laptop is opgestuurd met duidelijk geregistreerd dat deze vandaag weer niet naar behoren werkte.
Top!
Oh en de Bron over het 3x hardware fout geld terug. Dat zijn onder anderen de Medewerkers die ons hebben geholpen die dit hebben verteld. En ook verschillende sites online die allemaal het zelfde zeggen. Nee ik heb niet specifiek voor je opgezocht waar het staat want als alle medewerkers dit zeggen zullen hun het wel weten...
Als je verschillende sites hebt gecheckt kun je de URL ook wel geven toch?
Maar ik zal je vast verklappen dat die medewerkers er volkomen naast zitten
Bedankt dat je probeert te helpen maar het komt heel raar over dat ik mijn zaken moet bewijzen wanneer ik om tips vraag.
Weet je wat raar is? Dat je hier tips komt vragen en de gegeven informatie vervolgens volkomen negeert. Zie b.v. de quote hier boven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ScytheNL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:48:
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas niet altijd overeenkomstig. Gelukkig hebben we daar een rechtbank voor.
Wat je wilt en wat je krijgt zijn nog steeds 2 heel verschillende dingen buiten de letterlijk bepaalde en beschreven regels.
Zijn we het dus over eens :)
En merk heeft nog NOOIT een factor gespeeld in de verwachting die een consument mag hebben van een bepaald product. Je betaalt voor het merk om ergens bij te mogen horen, het is geenszins een vastgesteld feit dat dit je extra recht zou bieden op basis van garantie e.d. Zou mooi zijn zeg 8)7
Denkt de overheid toch wat anders over helaas:
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
Wat u van een product mag verwachten hangt af van:

informatie van de verkoper of in de reclame (als bijvoorbeeld een horloge volgens de verkoper waterdicht is, moet u ermee kunnen zwemmen);
het merk;
de prijs;

of het product nieuw of tweedehands.
Zie hierboven.
Wat wil je nog meer van mij weten? Roept u maar

Hierboven beweer ik b.v. dat "3 x hardware defect = geld terug" volledig onzin is.
Zou je hier graag een bron van willen hebben uit het Burgerlijk Wetboek? U vraagt wij draaien!

[ Voor 5% gewijzigd door Switchie op 02-08-2017 00:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Switchie schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:25:

Denkt de overheid toch wat anders over helaas:
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Zie hierboven.
Wat wil je nog meer van mij weten? Roept u maar
Wellicht een bron waar ook wordt gezegd wat je dan precies mag verwachten? Toegegeven er staat merk en prijs (wat bij mijn bron naar consuwijzer ook al voorbij is gekomen) maar zoals gewoonlijk is de overheid zo lekker ongenuanceerd met wat ze dan precies denken te bedoelen met prijs en merk, en de verwachting die je daaraan koppelt. Een Fiat Panda en een Bugatti Veyron, mjah logische wereld van verschil. Apple en Asus? Not so much...

Maar vooruit, puntje voor jou...Merk en prijs staat benoemd als 'verwachting scheppend'. Dan nog wens ik je veel succes mocht het ooit zover moeten komen :+
Switchie schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:25:

Hierboven beweer ik b.v. dat "3 x hardware defect = geld terug" volledig onzin is.
Zou je hier graag een bron van willen hebben uit het Burgerlijk Wetboek? U vraagt wij draaien!
Ohh please do :o Ondanks dat ik in een van mijn eerdere berichten al onmiskenbaar heb aangegeven dat het niet bepaald is hoe vaak, maar dat 3x een algemeen geaccepteerd aantal is.

[ Voor 20% gewijzigd door ScytheNL op 02-08-2017 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ScytheNL schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:38:
[...]

Wellicht een bron waar ook wordt gezegd wat je dan precies mag verwachten? Toegegeven er staat merk en prijs (wat bij mijn bron naar consuwijzer ook al voorbij is gekomen) maar zoals gewoonlijk is de overheid zo lekker ongenuanceerd met wat ze dan precies denken te bedoelen met prijs en merk, en de verwachting die je daaraan koppelt. Een Fiat Panda en een Bugatti Veyron, mjah logische wereld van verschil. Apple en Asus? Not so much...

Maar vooruit, puntje voor jou...Merk en prijs staat benoemd als 'verwachting scheppend'. Dan nog wens ik je veel succes mocht het ooit zover moeten komen :+
De wet kan logischerwijs niet alles specificeren. Anders zou er al een complete encyclopedie gewijd mogen worden aan b.v. de definitie van vandalisme.

Het is in dit geval aan de (kanton)rechter om in deze gevallen invulling te geven.
Het moge in ieder geval duidelijk zijn dat je logischerwijs van een Macbook Pro a 2500 meer mag verwachten dan een Acer a 500 euro
En om het even in het extreme te trekken:
Als je na 2 jaar en 1 maand aankomt met defecten aan een laptop van 20,- euro, lacht de kantonrechter je waarschijnlijk vierkant uit."Wat verwacht je dan voor dat geld...?"

[ Voor 12% gewijzigd door Switchie op 02-08-2017 00:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 23:03
Ik vermoed dat MM / Acer dit nu wel netjes gaat oplossen.
Ik ging persoonlijk door de grond van schaamte, moest het bij mij gebeuren dat er een klant meer dan 3X met een bluescreenende laptop terug staat.

TS heeft in mijn ogen alles gedaan wat van een gemiddelde klant verwacht mag worden.
Niet vergeten dat we allemaal geen super-tweakers zijn...

Het formateren lijkt me ook geen gek idee.
De meeste factory-builds die voor recovery op de laptops staan zijn wel in orde bij acer.
Terug naar fabriekssettings, en dan nog steeds bluescreenen met oa "geheugen management" lijkt me
toch iets dat door fabrikant/verkooppunt onder garantie dient opgelost te worden.
Het toestel staat dan immers terug zo als ze hem nieuw uit de doos ontvangen hebben.

Bios Flash zou inderdaad het euvel hebben kunnen verhelpen, maar doet het dus duidelijk ook niet.
In mijn ogen heb je alles gedaan (inclusief hier raad komen vragen) wat er van je, als gemiddelde klant verwacht mag worden. De rest is aan Acer/MM om op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
floorcleaner schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:47:
Ik ging persoonlijk door de grond van schaamte, moest het bij mij gebeuren dat er een klant meer dan 3X met een bluescreenende laptop terug staat.

TS heeft in mijn ogen alles gedaan wat van een gemiddelde klant verwacht mag worden.

De meeste factory-builds die voor recovery op de laptops staan zijn wel in orde bij acer.
Terug naar fabriekssettings, en dan nog steeds bluescreenen met oa "geheugen management" lijkt me
toch iets dat door fabrikant/verkooppunt onder garantie dient opgelost te worden.
Het toestel staat dan immers terug zo als ze hem nieuw uit de doos ontvangen hebben.

Bios Flash zou inderdaad het euvel hebben kunnen verhelpen, maar doet het dus duidelijk ook niet.
In mijn ogen heb je alles gedaan (inclusief hier raad komen vragen) wat er van je, als gemiddelde klant verwacht mag worden. De rest is aan Acer/MM om op te lossen
Dank dit vat het goed samen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Anoniem: 19701 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:29:
[...]
[...]
Nee, dan heb je het dus niet gelezen. De tabel geeft aan: verkoper moet gewoon doen wat de wet voorschrijft:
Vorderingsperiode, Nederlandse consumentenwetgeving: Verwachte levensduur van het product (geen vaste duur). De verkoper moet op de hoogte worden gesteld binnen een redelijke termijn na ontdekking van het gebrek, zonder bijkomende kosten.
Daar boven op, dus als extra, en dat hadden ze helemaal niet hoeven doen:
Vorderingsperiode, Apple's Beperkte Garantie: 2 jaar na de aankoopdatum voor Apple Watch Edition
1 jaar na de aankoopdatum voor alle andere Apple producten, dekkingskosten inbegrepen, zonder bijkomende kosten, bij Apple Support (telefonisch) of bezoek een Apple Store of erkende Apple serviceprovider, met als gratis reparatie optie Carry-in-service of opsturen per post.
Dat betekent dus als je een Mac bij de Media Markt koopt, en je geen zin in het gezeur daar hebt, dat je dan 1 jaar lang bij elke willekeurige APSP, AASP, Apple Store of via de telefoon je Mac gratis kan laten repareren of vervangen als je een fabrieksfout tegenkomt. Daar boven op is de Media Markt natuurlijk nog steeds verantwoordelijk als verkoper, dus stel dat je dat wel wil gebruiken, dan kan dat ook.

Eigenlijk maakt het ook niet uit waar de fout ligt, als je meerdere keren met een product terug moet naar de winkel en ze het gewoon niet voor elkaar krijgen een werkend product terug te geven dan mag je toch wel iets van geld terug of vervangend product verwachten, dit kan je eigenlijk niet maken als winkel.

[ Voor 33% gewijzigd door johnkeates op 02-08-2017 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Switchie schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:15:
[...]

Het beste nog had je de laptop gewoon naar de balie gebracht en ze veel succes gewenst.

[...]

Heel simpel gezegd is software niets anders dan een bestandje met opdrachten voor de hardware.
Zeggen dat iets geen software is omdat zonder deze codes de hardware niet werkt slaat dus als een tang op een varken.

[...]

Ik weet zeker van wel

[...]

Omdat je tot dusver onze tips lijkt te negeren

[...]

De derde keer is dus de BIOS gereset.
Werkte het apparaat toen je hem retour kreeg?

[...]

Dat is inderdaad te merken :)
Niets mis mee!
Als ik je wel een tip mag geven: laat je emoties los en basseer je op feiten (en onderbouw deze indien gewenst). Dan sta je niet alleen sterk in je schoen maar kom je op b.v. de MM ook wat sterker over

[...]

Geloven we direct. Ik kan me indenken dat die opmerking voortkwam uit emotie maar het doet afbreuk aan dit topic waarin je gewoon een serieuze vraagt hebt en die graag beantwoord wilt hebben.

[...]

Top!

[...]

Als je verschillende sites hebt gecheckt kun je de URL ook wel geven toch?
Maar ik zal je vast verklappen dat die medewerkers er volkomen naast zitten

[...]

Weet je wat raar is? Dat je hier tips komt vragen en de gegeven informatie vervolgens volkomen negeert. Zie b.v. de quote hier boven
Ja ik ga de laptop naar de balie brengen omdat ze hem dan voor mij formatteren, natuurlijk niet! Je bent je laptop dan zeker een paar dagen kwijt, waar als dit het probleem daadwerkelijk oplost en je het zelf doet je hem voor een paar uur niet kan gebruiken. Natuurlijk is gebleken dat formatteren niet helpt, dat klopt maar als hun dit standaard als eerste oplossing geven dan doe je dit natuurlijk zelf. Want zo moeilijk is dit niet, vooral niet met Windows 10.

Aangezien ze BIOS ook wel firmware noemen is er toch duidelijk een verschil tussen software die je draait op je OS of het OS zelf en de BIOS.

Toen de BIOS was gereset, werkte het in zekere zin wel. Maar ontzettend traag vergeleken met normaal voor die laptop. En bovendien was de Windows 10 upgrade niet uit te voeren. Verder hebben we ook niks geprobeerd. En in de winkel is de laptop blijven hangen bij het opzoeken van de specificaties door de medewerker. En daarna startte de laptop ook niet meer op. Dus nee de BIOS reset heeft de laptop niet gefixt.

Daarnaast onderbouw ik alles met feiten zover ik deze weet. En daarnaast met hoe ik er tegen aankijk. Want niemand weet altijd alle feiten natuurlijk en dit kan je ook niet van de gemiddelde consument verwachten. Maar ik ben verstandig genoeg om te luisteren naar mensen die het daadwerkelijk beter weten en dan accepteer ik dat ook. In het geval van de service balie bij de MM, hebben ze altijd de mogelijkheid om mijn stellingen te weerleggen. Al geven ze mij in deze helemaal gelijk. Toevallig de mensen naast mij aan de balie wouden niet luisteren naar de service medewerkers. ( 2 aan de balie en 1 aan de telefoon) was best een gezellig gesprek. :P

Het is niet zo dat ik nou net die sites heb gecheckt dit is maanden geleden, terug zoeken vind ik verspilde tijd. Bovendien zeggen alle medewerkers dat het dus bij de 3de hardware fout zo word geregeld. En ik weet zeker dat de MM medewerkers beter weten hoe dit bij de MM is geregeld. Wat er dan in de wet is geregeld etc. maakt dan geen bal uit. Dus ik snap ook niet waarom je zegt dat de MM medewerkers fout zitten, dit is toch hun werk als service balie medewerkers. Neem aan dat ze niet allemaal net begonnen zijn daar en toevallig de zelfde sites hebben gelezen als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

De klant klopt aan bij MM (waarschijnlijk ook nog verschillende medewerkers) en de reparatie ligt bij een 3e partij. Waar zou die MM zich voor moeten schamen? Alsof hij/zij er wat aan kan doej
In je laatste zin zit ook een deel van het probleem. Hij had bij het eerste de beste euvel de laptop ter reparatie aan moeten bieden ipv zelf "klooien".
Dus met een versie installatie van het OS zouden de problemen verholpen zijn?
Ik weet het wel zeker. Maar toch grappig dat je desondanks het formateren een goed idee vindt.
Kans lijkt me overigens ook wel erg klein. Laptop is inmiddels 14 maand geleden aangeschaft. Kritieke BIOS updates lijken me een beetje mosterd na de maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Switchie schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:05:
[...]

De klant klopt aan bij MM (waarschijnlijk ook nog verschillende medewerkers) en de reparatie ligt bij een 3e partij. Waar zou die MM zich voor moeten schamen? Alsof hij/zij er wat aan kan doej

[...]

In je laatste zin zit ook een deel van het probleem. Hij had bij het eerste de beste euvel de laptop ter reparatie aan moeten bieden ipv zelf "klooien".

[...]

Dus met een versie installatie van het OS zouden de problemen verholpen zijn?

[...]

Ik weet het wel zeker. Maar toch grappig dat je desondanks het formateren een goed idee vindt.

[...]

Kans lijkt me overigens ook wel erg klein. Laptop is inmiddels 14 maand geleden aangeschaft. Kritieke BIOS updates lijken me een beetje mosterd na de maaltijd.
Oke, nu is het me duidelijk. Je hebt blijkbaar geen idee van de situatie. Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest, maar zal proberen het alsnog te zijn.

De laptop zelf heb ik niks mee geklooid om deze te fixen. Dit heb je dus mis. En ook mijn vriendin heeft dit niet gedaan. (ze heeft namelijk 0 verstand hiervan en rekent dus op de service balie van de MM)

Bij de eerste problemen de eerste dag na aankoop was de software niet in orde. de service balie heeft toen Windows opnieuw geïnstalleerd voor haar.(Ik kende haar toen nog niet)
Voordat de laptop de eerste keer werd opgestuurd na de BSOD is eerst door de service balie geprobeerd om de laptop te formatteren. Dit was niet gelukt en toen is de laptop opgestuurd.
En dus hebben wij dit ook geprobeerd de tweede keer toen de laptop kuren kreeg. En deze is daarna alsnog opgestuurd door de service balie.
Bij de derde keer precies het zelfde. We hebben niks anders gedaan dan wat ze bij de service balie ook doen, het formatteren in de hoop dat het een software fout bedraagt. En ja ik heb genoeg Windows systemen gebruikt om te weten dat de meeste software fouten kunnen worden opgelost door het formatteren van de PC.
Ook nu leek het te gaan om een hardware fout. Wat nu dus ook wel duidelijk is geworden nadat hij nog geen 24uur in ons bezit was en weer is opgestuurd.
(bij de eerste en tweede keer opsturen was dus gebleken dat de SSD niet in orde was)

Hoop dat het zo duidelijker is hoe de situatie is. Aangezien je opmerkingen totaal niet kloppen met de werkelijkheid. bv. het "klooien" wat je noemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

bramkn schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:18:
Bij de eerste problemen de eerste dag na aankoop was de software niet in orde. de service balie heeft toen Windows opnieuw geïnstalleerd voor haar.(Ik kende haar toen nog niet)
Dit vind ik dus al erg vreemd. No offence naar jou.
Waar hoezo was de software niet in orde? Dit zijn logischerwijs standaard images met de benodigde drivers e.d.
Sowieso ook raar dat dit pas een dag na aankoop is. Heeft ze de laptop op de eerste dag niet gebruikt?
Voordat de laptop de eerste keer werd opgestuurd na de BSOD is eerst door de service balie geprobeerd om de laptop te formatteren. Dit was niet gelukt en toen is de laptop opgestuurd.
Tip voor de volgende keer. Als een servicebalie medewerker lukraak gaat formatteren, geef hem/haar een klap voor de kop. Voor hetzelfde geld had je nog vakantie-foto's of weet ik wat op die schijf staan.
En dus hebben wij dit ook geprobeerd de tweede keer toen de laptop kuren kreeg. En deze is daarna alsnog opgestuurd door de service balie.
Bij de derde keer precies het zelfde. We hebben niks anders gedaan dan wat ze bij de service balie ook doen, het formatteren in de hoop dat het een software fout bedraagt. En ja ik heb genoeg Windows systemen gebruikt om te weten dat de meeste software fouten kunnen worden opgelost door het formatteren van de PC.
Voor de volgende keer:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Administrative Tools

Hier kun je o.a. de logboeken vinden waar ik het eerder over had.
Vaak kun je in de logboeken de oorzaak van een eerdere crash terugvinden.
Dan kun je wat specifieker zoeken om het probleem op te lossen en hoef je hoogstwaarschijnlijk geen radicale format c:/ te doen :)
Hoop dat het zo duidelijker is hoe de situatie is. Aangezien je opmerkingen totaal niet kloppen met de werkelijkheid. bv. het "klooien" wat je noemt
Het woord "klooien" is wellicht wat overtrokken maar je bent het hopelijk het mij eens dat lukraak formats uitvoeren zonder het probleem echt te kennen, ook niet de meest geweldige aanpak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Switchie schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:39:
[...]

Dit vind ik dus al erg vreemd. No offence naar jou.
Waar hoezo was de software niet in orde? Dit zijn logischerwijs standaard images met de benodigde drivers e.d.
Sowieso ook raar dat dit pas een dag na aankoop is. Heeft ze de laptop op de eerste dag niet gebruikt?

[...]

Tip voor de volgende keer. Als een servicebalie medewerker lukraak gaat formatteren, geef hem/haar een klap voor de kop. Voor hetzelfde geld had je nog vakantie-foto's of weet ik wat op die schijf staan.

[...]

Voor de volgende keer:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Administrative Tools

Hier kun je o.a. de logboeken vinden waar ik het eerder over had.
Vaak kun je in de logboeken de oorzaak van een eerdere crash terugvinden.
Dan kun je wat specifieker zoeken om het probleem op te lossen en hoef je hoogstwaarschijnlijk geen radicale format c:/ te doen :)

[...]

Het woord "klooien" is wellicht wat overtrokken maar je bent het hopelijk het mij eens dat lukraak formats uitvoeren zonder het probleem echt te kennen, ook niet de meest geweldige aanpak is.
De dag erna is ze langs gegaan met het probleem. Kan me zo niet 123 herinneren wat er precies mis was toen. En ze slaapt al dus kan het niet vragen. De problemen die ze toen had waren iig vanaf het begin al aanwezig. En waren software fouten zover ik me kan herinneren. of iig daar leek het toen op, aangezien een format het probleem verhielp.

Mijn en ook mijn vriendin haar eerste ding is om te doen is bestanden veilig stellen voordat de servicebalie geraadpleegd word. Want ja er is altijd de kans dat je hem kwijt bent voor een tijdje als je voor reparatie naar de winkel gaat. Dit vind ik dan ook niet meer dan logisch. Zover ik mij herinner vragen ze ook wel altijd netjes of er geen bestanden opstaan die nog bewaard moeten worden voordat ze gaan formatteren.

Die logboeken zijn best handig, zal ik zeker naar kijken bij de volgende problemen met apparaten van mij of mn vriendin/vrienden. Bedankt voor de tip.

En mja formats doen is voor mij vrij normaal. Ik weet dat Windows soms gewoon vervelend doet en een fresh install veel oplost. Natuurlijk is dan het daadwerkelijke probleem niet aangepakt maar is het wel weer bruikbaar. Tenzij je opnieuw de software installeert die het probleem veroorzaakte.
En hierbij met een format sluit je eigenlijk de meeste vormen van software fouten uit, daarom dat de service balie medewerkers bij de MM dit ook doen waarschijnlijk.

Ik hoop iig dat je nu beter begrijpt wat de situatie is en dat ik niet zomaar random dingen doe met mijn apparatuur. Ookal gaat het nu om de laptop van mijn vriendin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

bramkn schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 02:33:
Ik hoop iig dat je nu beter begrijpt wat de situatie is en dat ik niet zomaar random dingen doe met mijn apparatuur. Ookal gaat het nu om de laptop van mijn vriendin.
Dankzij je toelichtingen snap ik de situatie inderdaad al een stuk beter al moet ik wel mijn best doen om tussen de regels door te lezen.

Wellicht was ik af en toe wat kort door de bocht en "lomp" in mijn reacties maar dat is (voor mij) puur het gevolg van de onduidelijkheid die je zelf hebt gecreëerd.

De titel is bijvoorbeeld al behoorlijk suggestief. Het doet aan alsof je al een jaar lang aan het ruziën bent over een defect met de verkoper. Niets blijkt minder waar.
Daarnaast blijken de issues uit het verleden niet (direct) verband te hebben met je huidige issues.
Eerst software, toen ssd en nu (waarschijnlijk) het ram geheugen. Ergo, de geschiedenis is weinig relevant voor jouw vraag en een beantwoording daarvan.

Als ik het goed samenvat is de vraag namelijk: mijn laptop is 14 maand oud en ik krijg ineens de volgende blue screens. Wat zijn mijn rechten qua garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Switchie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:45:
[...]

Heel verstandig

[...]

Geen idee... Die benodigde info hebben we nooit gekregen van TS

[...]

Nee joh... Echt? Vertel ons meer!

En aangezien het bluescreen, memory issues aangaf. Graag ook even aangeven welke drivers het RAM aansturen volgens jou.
:')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Welke reactie had je anders verwacht?

Je zegt dat het "gewoon een driver issue" is.
Benoem dan op zijn minst welke drivers c.q. welk apparaat, schuldig is aan de crashes.
Het laatste wat wij namelijk zagen was een screenshot van een bluescreen dat wees op ram issues.

Maar al zou je gelijk hebben, stuur je TS alsnog met een kluitje het riet in met die beknopte conclusie.

Je laatste zin over het bestaan van meerdere drivers snapte ik overigens niet. Of in ieder geval, de intentie. Wat wilde je hiermee precies duidelijk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Switchie schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 02:55:
[...]

Dankzij je toelichtingen snap ik de situatie inderdaad al een stuk beter al moet ik wel mijn best doen om tussen de regels door te lezen.

Wellicht was ik af en toe wat kort door de bocht en "lomp" in mijn reacties maar dat is (voor mij) puur het gevolg van de onduidelijkheid die je zelf hebt gecreëerd.

De titel is bijvoorbeeld al behoorlijk suggestief. Het doet aan alsof je al een jaar lang aan het ruziën bent over een defect met de verkoper. Niets blijkt minder waar.
Daarnaast blijken de issues uit het verleden niet (direct) verband te hebben met je huidige issues.
Eerst software, toen ssd en nu (waarschijnlijk) het ram geheugen. Ergo, de geschiedenis is weinig relevant voor jouw vraag en een beantwoording daarvan.

Als ik het goed samenvat is de vraag namelijk: mijn laptop is 14 maand oud en ik krijg ineens de volgende blue screens. Wat zijn mijn rechten qua garantie?
Ik dacht dat ik vrij duidelijk was, niet dus blijkbaar. Je kwam vrij lomp over maar dat begrijp ik als het inderdaad niet duidelijk was.
De defecten lijken wat mij betreft wel verband te hebben. De bluescreen gaf inderdaad memory management aan als fout. Zover ik weet bij iedere bluescreen. Maar dit weet ik niet zeker. En bij de reparatie is het 2x gebleken iets met de ssd te zijn. En dus niet het RAM geheugen. Daarbij zijn de symptomen iedere keer de zelfde. BSOD formatteren onmogelijk (behalve de eerste keer na een dag toen die niet is opgestuurd) en een laptop die niet vooruit te branden is. Ik weet natuurlijk niet wat er mis is, maar het zou me niks verbazen als er 1 fout is die steeds niet word opgelost en steeds weer om de hoek komt kijken. En ja dit is een gok, maar denk dat als het moederbord de eerste keer was vervangen het probleem was verholpen. Maarja dat is een gok van mij met de beperkte kennis en ervaring die ik er mee heb.
In mijn ervaing is het iig wel zo dat als je steeds de zelfde problemen hebt, dit ligt aan 1 specifieke oorzaak. Ik ben alleen zelf niet de eigenaar en gebruiker van de laptop in kwestie dus heel veel details kan ik niet geven naast wat ik zie bij de laptop op de momenten dat mijn vriendin erover klaagt.

Ik wist niet goed hoe ik het moest formuleren in de beperkte aantal tekens die ik mocht gebruiken. De door jou voorgestelde onderwerp is iig niet mogelijk qua aantal tekens.
En moet ook toegeven dat wij vrij gefrustreerd waren dat Acer het met een BIOS reset probeerde te fixen. Wij hebben 3 weken gewacht op een BIOS reset en nu binnen 24uur is de laptop weer opgestuurd met de zelfde problemen. Mijn vriendin wil gewoon een laptop die ze kan gebruiken tijdens haar studie, en dit zorgt voor echte problemen met haar studie als ze weer 3 weken zonder laptop zit. dus hier is de emotie wel duidelijk naar voren gekomen. Maar kan je verzekeren dat dit niet op directe wijze is overgebracht naar de MM medewerkers. Mijn vriendin is zelfs thuis gebleven vandaag, omdat ze wist dat ze het hoofd niet koel kon houden als ze daar weer zou staan met der laptop. Daarom ben ik dan ook alleen gegaan en heb ik daar 1 uur aan de balie gestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bramkn
Berlinetta schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:40:
Ik heb geen reacties gelezen, maar dit is toch gewoon een driver issue. (Let op er zijn wel meer drivers dan alleen de GPU, Wi-Fi en de touchpad drivers.)
Grote onzin wat je hier zegt. Als je alleen mijn verhaal al had gelezen had je geweten dat dit geen driver issues zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

bramkn schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 03:51:
[...]

Ik dacht dat ik vrij duidelijk was, niet dus blijkbaar. Je kwam vrij lomp over maar dat begrijp ik als het inderdaad niet duidelijk was.
De defecten lijken wat mij betreft wel verband te hebben. De bluescreen gaf inderdaad memory management aan als fout. Zover ik weet bij iedere bluescreen. Maar dit weet ik niet zeker. En bij de reparatie is het 2x gebleken iets met de ssd te zijn. En dus niet het RAM geheugen. Daarbij zijn de symptomen iedere keer de zelfde. BSOD formatteren onmogelijk (behalve de eerste keer na een dag toen die niet is opgestuurd) en een laptop die niet vooruit te branden is. Ik weet natuurlijk niet wat er mis is, maar het zou me niks verbazen als er 1 fout is die steeds niet word opgelost en steeds weer om de hoek komt kijken. En ja dit is een gok, maar denk dat als het moederbord de eerste keer was vervangen het probleem was verholpen. Maarja dat is een gok van mij met de beperkte kennis en ervaring die ik er mee heb.
In mijn ervaing is het iig wel zo dat als je steeds de zelfde problemen hebt, dit ligt aan 1 specifieke oorzaak. Ik ben alleen zelf niet de eigenaar en gebruiker van de laptop in kwestie dus heel veel details kan ik niet geven naast wat ik zie bij de laptop op de momenten dat mijn vriendin erover klaagt.

Ik wist niet goed hoe ik het moest formuleren in de beperkte aantal tekens die ik mocht gebruiken. De door jou voorgestelde onderwerp is iig niet mogelijk qua aantal tekens.
En moet ook toegeven dat wij vrij gefrustreerd waren dat Acer het met een BIOS reset probeerde te fixen. Wij hebben 3 weken gewacht op een BIOS reset en nu binnen 24uur is de laptop weer opgestuurd met de zelfde problemen. Mijn vriendin wil gewoon een laptop die ze kan gebruiken tijdens haar studie, en dit zorgt voor echte problemen met haar studie als ze weer 3 weken zonder laptop zit. dus hier is de emotie wel duidelijk naar voren gekomen. Maar kan je verzekeren dat dit niet op directe wijze is overgebracht naar de MM medewerkers. Mijn vriendin is zelfs thuis gebleven vandaag, omdat ze wist dat ze het hoofd niet koel kon houden als ze daar weer zou staan met der laptop. Daarom ben ik dan ook alleen gegaan en heb ik daar 1 uur aan de balie gestaan.
Jullie frustratie is volkomen begrijpelijk. Ik zou ook balen en niet zo'n beetje ook.

Die frustratie gaat je echter niet helpen bij het vinden van een oplossing. Die dame achter de balie van de MM kan er ook weinig aan doen ;)

Maar goed. De laptop is inmiddels weer onderweg ter reparatie.
Laten we dat resultaat eerst afwachten.
Mocht er dan binnen aanzienlijke tijd toch weer een probleem opduiken, zou ik op een vriendelijke toon bij de MM aankloppen: "beste meneer, ik heb deze laptop nu 15 maand in bezit en het is nu de zoveelste keer dat ik problemen ervaar. Ik ben dagelijks afhankelijk van de laptop maar vind het vervelend dat ik niet op dit model kan vertrouwen. Ik heb hem gekocht voor mijn studie maar durf al geen verslagen meer te typen omdat ik bang ben dat ik de data kwijtraak (klein leugentje moet kunnen ;))
Graag zoek ik nu met u een oplossing want deze laptop biedt mij niet wat ik van het product mag verwachten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-02 21:01
Zelf heb ik eveneens problemen gehad met mijn Acer laptop.

Ik heb nu een tijd een Acer Aspire Switch 10, ongeveer een half jaar na de aanschaf datum waren er heel veel problemen met de accu, echter laad ik deze altijd op zoals het hoort. Hij is eerst 2 keer teruggestuurd en zogenaamd gerepareerd. Toen ik er achter kwam dat dit niet zo was heb ik hem opnieuw opgestuurd, toen kreeg ik hem terug met allemaal krassen en beschadigingen, mijn vader heeft toen direct een nieuwe geijsd voor mij, toen was eindelijk alles opgelost. Helaas niet mijn originele doos terug gekregen, voor mij is het in ieder geval geen Acer meer.

Om terug te komen op uw probleem:

Het bluescreen of death kan op twee dingen wijzen, naar mijn eigen ervaring. De eerste mogelijk is de hardeschijf, de tweede mogelijkheid is corrupt RAM geheugen. Als de hardeschijf omwisselen niet werkt zou je moeten vragen of ze het RAM voor je kunnen controleren.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 00:47

shicomm

<***>

Zeer herkenbaar...
Krijg op maandelijkse basis zeker 1 acer binnen met soortgelijke issues.
Ben er inmiddels ook wel aan gewend dat men de zaak liever "rekt" dan oplost... :|

Enige goeie oplossing ? Hoop dat ie enigzins fatsoenlijk terug komt en daarna zo snel mogelijk verkopen...

Acer is het merk wat ik met vaakst sta te repareren ( lokale computershop hier ) en weiger te verkopen om die reden...

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
14 Maanden lijkt mij erg lang om met dit soort problemen te zitten.

Als een nieuw product defect is, dan moet je de verkoper (Mediamarkt, met Acer heb je niets te maken) de gelegenheid geven de fout te herstellen. Kan gebeuren.

De verkoper kan het product dan (laten) repareren en testen, zodat ze zeker weten een deugdelijk product terug te geven.

Als het product dan nog niet goed functioneert, dan heeft de verkoper kennelijk onvoldoende gebruik gemaakt van de kans die je hebt geboden. Je kunt dan volgens mij de koop gewoon ontbinden. Dus je geld terugkrijgen.

Dit proces zou niet langer dan 1 maand moeten duren. Er is geen reden om de verkoper een onbeperkt aantal kansen te geven. Na de 1e reparatie hebben ze immers al 2 kansen gehad: Direct bij verkoop en bij reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
jetspiking schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:14:
Zelf heb ik eveneens problemen gehad met mijn Acer laptop.

Ik heb nu een tijd een Acer Aspire Switch 10, ongeveer een half jaar na de aanschaf datum waren er heel veel problemen met de accu, echter laad ik deze altijd op zoals het hoort. Hij is eerst 2 keer teruggestuurd en zogenaamd gerepareerd. Toen ik er achter kwam dat dit niet zo was heb ik hem opnieuw opgestuurd, toen kreeg ik hem terug met allemaal krassen en beschadigingen, mijn vader heeft toen direct een nieuwe geijsd voor mij, toen was eindelijk alles opgelost. Helaas niet mijn originele doos terug gekregen, voor mij is het in ieder geval geen Acer meer.

Om terug te komen op uw probleem:

Het bluescreen of death kan op twee dingen wijzen, naar mijn eigen ervaring. De eerste mogelijk is de hardeschijf, de tweede mogelijkheid is corrupt RAM geheugen. Als de hardeschijf omwisselen niet werkt zou je moeten vragen of ze het RAM voor je kunnen controleren.
Yes, dit is als een van de notities erbij gezet voor Acer.
shicomm schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:30:
Zeer herkenbaar...
Krijg op maandelijkse basis zeker 1 acer binnen met soortgelijke issues.
Ben er inmiddels ook wel aan gewend dat men de zaak liever "rekt" dan oplost... :|

Enige goeie oplossing ? Hoop dat ie enigzins fatsoenlijk terug komt en daarna zo snel mogelijk verkopen...

Acer is het merk wat ik met vaakst sta te repareren ( lokale computershop hier ) en weiger te verkopen om die reden...
Ik hoop dat die niet terug komt, want zover wij weten krijgen we dan het geld terug als er een hardware fout word ontdekt.
Hier zal ook nooit meer een Acer in huis komen. Al was mijn eigen Acer een aantal jaren geleden best prima vergeleken met deze. (ongeveer zelfde prijsklasse)
KopjeThee schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:58:
14 Maanden lijkt mij erg lang om met dit soort problemen te zitten.

Als een nieuw product defect is, dan moet je de verkoper (Mediamarkt, met Acer heb je niets te maken) de gelegenheid geven de fout te herstellen. Kan gebeuren.

De verkoper kan het product dan (laten) repareren en testen, zodat ze zeker weten een deugdelijk product terug te geven.

Als het product dan nog niet goed functioneert, dan heeft de verkoper kennelijk onvoldoende gebruik gemaakt van de kans die je hebt geboden. Je kunt dan volgens mij de koop gewoon ontbinden. Dus je geld terugkrijgen.

Dit proces zou niet langer dan 1 maand moeten duren. Er is geen reden om de verkoper een onbeperkt aantal kansen te geven. Na de 1e reparatie hebben ze immers al 2 kansen gehad: Direct bij verkoop en bij reparatie.
Ze houden zich bij de MM dus aan 3 kansen inclusief verkoop. Wat ik opzich best normaal vind, maarja het zorgt er wel voor dat je steeds zonder laptop zit.
Switchie schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 04:38:
[...]

Jullie frustratie is volkomen begrijpelijk. Ik zou ook balen en niet zo'n beetje ook.

Die frustratie gaat je echter niet helpen bij het vinden van een oplossing. Die dame achter de balie van de MM kan er ook weinig aan doen ;)

Maar goed. De laptop is inmiddels weer onderweg ter reparatie.
Laten we dat resultaat eerst afwachten.
Mocht er dan binnen aanzienlijke tijd toch weer een probleem opduiken, zou ik op een vriendelijke toon bij de MM aankloppen: "beste meneer, ik heb deze laptop nu 15 maand in bezit en het is nu de zoveelste keer dat ik problemen ervaar. Ik ben dagelijks afhankelijk van de laptop maar vind het vervelend dat ik niet op dit model kan vertrouwen. Ik heb hem gekocht voor mijn studie maar durf al geen verslagen meer te typen omdat ik bang ben dat ik de data kwijtraak (klein leugentje moet kunnen ;))
Graag zoek ik nu met u een oplossing want deze laptop biedt mij niet wat ik van het product mag verwachten"
Goede tip, zal ik zeker gebruiken als die weer terug komt met een BIOS update ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Apple heeft heel lang boven aan gestaan in lijstjes obv de criteria uit het plaatje, maar lijken nu een flinke veer te laten.... (voor wat zulke lijstjes waard zijn.... als iemand een betere lijst kan vinden/onderbouwen... prima)
Asus heeft bijna altijd in de top3 gestaan (behalve 2015....) en doet het dit jaar op de 2e plaats erg goed, de Zenbooks et al zijn ook erg mooie producten, en een heel stuk goedkoper dan de Apple notebooks.
Acer: wil toch vooral heel erg budget zijn en dan is een 5-7e plaats niet echt slecht, maar ja je gaat toch ergens op inleveren.

Afbeeldingslocatie: https://www.laptopmag.com/images/wp/purch-api/incontent/2017/04/LTP_BWB_2017-rank-over-time_v2.1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.laptopmag.com/images/wp/purch-api/incontent/2017/04/LTP_BWB_2017-bar-chart_v2.1.jpg
Pagina: 1