Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTocs
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07 10:22
Hey tweakers!

Even een snelle hier want ik heb niet veel tijd.

Ik hoop echter zo ontzettend dat iemand van jullie me kan helpen met ondestaand probleem!
Excuus dat het in het Engels is, hoop niet dat dit een probleem is voor nu (dit is hoe ik het naar MSI heb gestuurd).

"Overcurrent has been detected on your USB device. System will shut down after 15 seconds to protect your motherboard."

I'm getting the error above and would like some advice from the experts.
I've had this problem earlier with the same motherboard, had to buy a new one.
I am in IT so I know a lot of stuff about hardware already, build this computer myself.

I have searched the internet on FAQ's and troubleshooting for this error, all of them mention a short circuit/probably broken USB port either on:
1. the usb adapter of the PC case
2. a USB slot in the motherboard itself.

I currently have disconnected completely EVERYTHING from my motherboard, including all external and internal cables, that I can connect for the PC still being able to start up.
This means only HDMI in VGA en power cable in power supply are connected to the PC (nothing else!) and internally only processor, VGA, RAM,Power and start-up cables (to power on/off button) are connected to the motherboard.
It is STILL giving the error above, shutting down itself after 15 seconds without anything else I can do.

Please advice on where the problem might be.
Nothing is connected and all the USB ports on the motherboard themselves have been inspected: they look fine from the outside.

Het gaat om een PC met deze onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 207,72€ 207,72
1MSI Z170A GAMING PRO€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1NZXT Hue€ 32,-€ 32,-
1Noctua NH-D14€ 68,50€ 68,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R€ 146,01€ 146,01
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 104,95€ 104,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 162,50€ 162,50
1Samsung SM951 (NVMe) 256GB€ 254,99€ 254,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 976,67

Dank voor jullie tijd!

[ Voor 7% gewijzigd door TTocs op 31-07-2017 13:54 ]

Beste antwoord (via TTocs op 06-08-2017 02:18)

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 22:40
Ik had dit vandaag ook op het werk. Moederbord vervangen was de enigste oplossing en het probleem was opgelost. Dus contact opnemen met de reseller of fabrikant en een RMA aanvragen.

[ Voor 37% gewijzigd door McFastFood op 31-07-2017 18:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
Misschien best toch wat extra uitleg geven bij de nogal vreemde computerkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Hardware in water en short circuit... Inderdaad is meer uitleg wel handig.

Haal alles eens uit het water en probeer het (na grondig drogen) nog eens, zie of het probleem zich voor blijft doen.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

Tazzios

..

Casemod desktop game/videobewerkings PC in olie aquarium lijkt me niet geweldig voor de aarding

Je vorige probleem lijkt mij daar ook aan gerelateerd. Computer haperd en laat morse code horen over de speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik dacht eerst... dit meen je toch niet? Daarna las ik de historie van de TS... en blijkbaar is dit echt. Deze melding kan door software gegeven worden op het moment dat het stroombeheer van USB een sterkere ingaande stroom detecteerd dan een uitgaande stroom, en zelfs dan: boven een bepaalde grens. Blijkbaar is dat hier het geval... dit kan een aarding probleem zijn, of kortsluiting.

Met genoeg vervuiling wil elke vloeistof op den duur wel gaan geleiden, en daarnaast zal de aarding ook niet helemaal volgens het boekje gaan. Euh... ververs de olie eens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je dat ding ook gewoon eens normaal draaiend gehad _niet_ in een aquarium?

(vraag me serieus af hoe ze bij MSI reageren als ze die foto zien :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
Een wilde gok: de olie is niet 100% zuiver (er zit een klein beetje water en zouten in).
In eerste instantie werkt het perfect, maar na langere rijd reageren de zouten met een aantal van de solderingen op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTocs
Ok, rustig aan iedereen.
De foto is niet naar MSI gestuurd, en na de beschreven "vervaging van het moederbord" is de huidige de afgelopen anderhalf jaar nooit in de olie geweest (vandaar dat deze het wss zo lang doet).

De PC draait dus al anderhalf jaar op luchtkoeling en de huidige hardware is niet in aanraking geweest met de olie.

Dus, behalve de gedemineraliseerde Olie (die sowieso al niet geleid), waar dit moederbord dus nooit in heeft gezeten - waar kan het aan liggen?

Aard het moederbord zich normaliter bijvoorbeeld aan de behuizing? (via de afstandhoudertjes die ook van metaal zijn). Plexiglas waar dit moederbord op zit geleid namelijk ook niet en zal dus geen uitdovend effect van aarding hebben zoals een case.
Kan ik wellicht op een andere manier de PC ontladen met aarding?

Zijn er nog andere ideeën?

Dank voor alle reacties!

[ Voor 25% gewijzigd door TTocs op 31-07-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
TTocs schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:44:
Ok, rustig aan iedereen.
De foto is niet naar MSI gestuurd, en na de beschreven "vervaging van het moederbord" is de huidige de afgelopen anderhalf jaar nooit in de olie geweest (vandaar dat deze het wss zo lang doet).

De PC draait dus al anderhalf jaar op luchtkoeling en de huidige hardware is niet in aanraking geweest met de olie.

Dus, behalve de gedemineraliseerde Olie (die sowieso al niet geleid), waar dit moederbord dus nooit in heeft gezeten - waar kan het aan liggen?

Dank voor alle reacties!
Dus het gaat niet om de PC zoals jij zegt dat het om deze PC zou gaan? (maar oh men ej wat een toffe bak.. Ik heb totaal niks met game pc's met al hun kermisverlichting en kinderachtige meuk, maar wat jij daar op de foto laat zien, gewoon WOW!)

Kan het niet iets van je randapparatuur zijn die kortsluiting oid veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTocs
LopendeVogel schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:52:
[...]

Dus het gaat niet om de PC zoals jij zegt dat het om deze PC zou gaan? (maar oh men ej wat een toffe bak.. Ik heb totaal niks met game pc's met al hun kermisverlichting en kinderachtige meuk, maar wat jij daar op de foto laat zien, gewoon WOW!)

Kan het niet iets van je randapparatuur zijn die kortsluiting oid veroorzaakt?
I guess, maar ik heb nooit gezegd dat het om de olie gaat.
Ik kan alles immers logischerwijs niet "disconnecten" in de computer zelf, zoals beschreven in de vraag naar MSI, als deze ondergedompeld is in een oliebak :P

Wellicht is de foto wat misleidend, zal deze weghalen.

Maar dank voor het compliment!

[ Voor 11% gewijzigd door TTocs op 31-07-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
TTocs schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:54:
[...]

I guess, maar ik heb nooit gezegd dat het om de olie gaat.
Ik kan alles immers logischerwijs niet "disconnecten" in de computer zelf, zoals beschreven in de vraag naar MSI, als deze ondergedompeld is in een oliebak :P

Wellicht is de foto wat misleidend, zal deze weghalen.

Maar dank voor het compliment!
Huw dus je kan je randapparatuur zoals bijvoorbeeld de muis niet disconnecten? (usb connector ook in die smurrie?)
Niet dat een simpel iets als de muis voor een kortsluiting zorgt?

Aah laat die foto staan, maar dan gewoon als extraatje? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTocs
LopendeVogel schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:21:
[...]

Huw dus je kan je randapparatuur zoals bijvoorbeeld de muis niet disconnecten? (usb connector ook in die smurrie?)
Niet dat een simpel iets als de muis voor een kortsluiting zorgt?

Aah laat die foto staan, maar dan gewoon als extraatje? :D
alles is losgekoppeld, zowel intern als extern, zoals beschreven in de eerste post.
Er is geen olie aan de pas.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 22:40
Ik had dit vandaag ook op het werk. Moederbord vervangen was de enigste oplossing en het probleem was opgelost. Dus contact opnemen met de reseller of fabrikant en een RMA aanvragen.

[ Voor 37% gewijzigd door McFastFood op 31-07-2017 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Ik heb dit ooit ook gehad door de USB frontpanel kabels te hard aan te spannen met spanbanden voor kabel management. Na het losknippen van de bandjes was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
belrpr schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:27:
Ik heb dit ooit ook gehad door de USB frontpanel kabels te hard aan te spannen met spanbanden voor kabel management. Na het losknippen van de bandjes was het probleem opgelost.
Met spanbanden ja? Dat moeten dan wel flinke kabels zijn geweest. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

mstx schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:55:
[...]

Met spanbanden ja? Dat moeten dan wel flinke kabels zijn geweest. :+
Tie wrap of zip tie zal hier bedoeld worden. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MedionAkoya op 01-08-2017 18:00 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
MedionAkoya schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:00:
[...]

Tie wrap of zip tie zal hier bedoeld worden. ;)
Idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTocs
Topic dan gesloten worden.
MSI vraagt ook RMA...

Helaas.

Dank voor alle betrokkenheid Tweakers!!!
Pagina: 1