Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTocs
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07 10:22
Dusssss...
Iemand ooit dit probleem gehad?

Zoals je in het filmpje kan zien haperd mijn muis en de rest van het systeem.
Naast het geluid wat je natuurlijk over de speakers hoort.

Dit gebeurd echter altijd pas na een tijdje, na gebruik van veel pogramma's of games.
Daardoor denk ik dat het met de PC's RAM geheugen de maken heeft.

Hier lijkt echter ook niets aan de hand te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/f531590a76503a5d01ce0418956f4702.png
Mijn PC herkent gewoon de 16GB aan DDR4 geheugen, zowel in Windows als in de UEFI.

Iemand bekend met dit verschijnsel?
Ik heb al zoveel problemen met deze computer gehad door het moederbord...
Dit is al de derde versie van het moederbord (als in, 2 keer gerepareerd geweest).
Lees meer hierover in deze thread.

Ik hoor het geachte mede tweakers!
Bedankt voor het lezen in ieder geval.

[ Voor 8% gewijzigd door TTocs op 15-03-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Vraagje: doet die het ook als je niets doet op je computer? Dus als je hem paar uren laat idlen? Of gewoon filmpje laten spelen? Of moet die echt intensief gebruikt worden?

Anders eens booten van ubuntu cdtje en zien of die daar ook bizar doet? Nu niet noodzakelijk het beepen, maar freezes ofso. Kan je toch al hardware uitsluiten als het daar wel werkt.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTocs
Hele goede azz_kikr!

Vanmiddag als ik thuis kom zal ik de PC even een hele nacht aanlaten, kijken of ik als ik morgen wakker wordt ook de haperende flitsende bende heb.

Zo ja, ga ik even ubuntu booten (op n usb, heb geen CD speler =p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb een soort gelijk probleem gehad met een extreem haperende muis. Dit werd in mijn geval veroorzaakt doordat m'n videokaart met een PCI-E riser kabel was aangesloten en te weinig lanes toegewezen kreeg hierdoor. Ik kon dit alleen fixen door m'n videokaart direct in het PCI-E slot te duwen of met een hogere kwaliteit PCI-E riser.

Het lijkt me dus dat het PCIE slot op je moederbord niet lekker functioneert. In ieder geval had ik exact hetzelfde met een zwaar laggende muis en beeld dat zomaar zwart ging. Af en toe kon ik booten maar meestal niet.

Is het probleem toevallig weg als je de onboard videochip (iGPU) gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Memtest al gedraaid om te testen of je RAM stabiel is? (en dan het liefste een run van 24 uur) Memory al eens op een meer gangbare snelheid getest? (2400 MHz bijv)

Zou je voor het gemak je specs hier willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Komt door interferentie en slechte grounding. Zodra je audio gevoelig is voor externe signalen hoeft er alleen maar een non-shielded bus te zijn die rommel produceert (PCIe bussen, USB, netwerk enz.) die dan opgepikt wordt door je geluidskabels, geluidskaart of ergens intern via een voedingscircuit in je geluidscircuit terecht komt. Dit is niet een software probleem (nouja, je kan alles langzamer laten lopen zodat er minder frequent EMI de lucht in geslingerd wordt), maar een hardware probleem.

Het is geen defect, of iets wat 'stuk' is, maar een effect van interferentie. Die interferentie zelf kan dan wel weer door van alles komen. Zo heb je dat met een USB muis door de beweging de isolerende shielding mantel als eerste breekt. Dan zit er dus geen EMI schild meer tussen de datalijnen en de buitenwereld. Resultaat is dat EM noise van de datalijnen opgepikt kunnen worden door circuits in de buurt, wat bij een geluidscircuit resulteert in het horen van de data. Je luistert dan dus naar je muis!

Troubleshooting:

- Ontkoppel alles wat je niet nodig hebt
- Wacht tot het geluid er is, meestal als het van USB komt kan je het door je muis te bewegen of je toetsenbord te gebruiken genereren. Als het een andere bron heeft, bijvoorbeeld een SATA kabel of PCIe kaart moet je in het geval van SATA wat data verwerken (dupliceer een grote map bijv.) en in het geval van PCIe het apparaat belasten. In het geval van de GPU kan je dat met een random GPU tester doen or iets als een timedemo ofzo. Als je iets als een PCIe WiFi kaart hebt is wat draadloos verkeer genereren d.m.v. iets als speedtest.net prima

- Zodra je het geluid hoort, koppel dan een voor een de apparaten los, zodra het bij een apparaat ophoudt weet je dat het daar aan ligt en kan je het vervangen/herstellen. Soms is EMI shielding tape genoeg. Lijkt een beetje op metaal tape.

[ Voor 57% gewijzigd door johnkeates op 16-03-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTocs
@stin00

Thanks stin00!

Ook een goede tip!
Ga gelijk kijken als ik thuis kom of mijn GPU goed in de PCI-e socket zit (gebruik geen riser).
Het zou best kunnen dat dit het is though, gezien ik niet de standaard behuizing-bevestiging gebruik omdat mijn case custom-made is. De videokaart zit dus redelijk los en alleen vast door de PCI-e slot en een ijzerdraad bij de output prots, dus wellicht is deze inderdaad weggezakt.

Als dit niet werkt zal ik mijn beeldschermen eens direct in het moederbord pluggen (en de GPU eruit halen?) om te kijken of deze dan wel werkt.

@Ardjee
Heb je een link naar deze software? Ik ben niet bekend met Memtest, maar als ik het heb zal ik het laten draaien gedurende de komende nacht zoals ik eerder kreeg getipt door azz_kikr.

As for the specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 242,63€ 242,63
1MSI Z170A GAMING PRO€ 142,21€ 142,21
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 353,95€ 353,95
1NZXT Hue€ 34,95€ 34,95
1Noctua NH-D14€ 62,95€ 62,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R€ 95,10€ 95,10
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 88,-€ 88,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 154,50€ 154,50
1Samsung SM951 (NVMe) 256GB€ 137,-€ 137,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.311,29

@johnkeates

mmm...
Dit klinkt wellicht als het meest logische probleem!
Toen mijn PC 3 weken geleden namelijk kapot ging omdat de USB ports waren kortgesloten kreeg ik deze melding!!!
Afbeeldingslocatie: https://embed.gyazo.com/c43549729c429effbac4647dc16bf052.jpg

Nu is dus wellicht de belangrijkste vraag voor mij:
Hoe los ik dit op?!

Ik denk dat dit namelijk echt het probleem is gezien eerdere ervaringen johnkeates!

Allemaal erg bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTocs
Het 24 runnen on idle was het probleem in ieder geval NIET.
De PC runt nog steeds naar behore momenteel, ondanks de hele nacht aan te zijn geweest.

Wacht dus nog steeds op een reactie op o.a. het laatste antwoord van @johnkeates.
Pagina: 1