Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop gooit netwerk plat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JVOOD
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 10:16
Sinds een paar dagen heb ik het probleem dat als ik mijn laptop opstart en verbind met het netwerk dat het hele netwerk plat gaat. Dit heb ik alleen bij het netwerk van mijn vriendin thuis maar als ik zelf de laptop aanzet thuis is er niets aan de hand.

Nu heb ik wat op internet gezocht maar een duidelijk antwoord kan ik niet vinden.
Ik heb het gevoel dat het iets te maken heeft met dubbele IP adressen of gateway.

Laptop die ik gebruik is een MSI GP62MRV met een TP link router.

Nu als ik de probleem oplosser gebruik bij het WiFi logo bij Windows dan zegt deze dat de standaard gateway niet beschikbaar was, en dat dit opgelost is.

Soms na de probleem oplosser is het probleem opgelost maar meestal is dit niet zo.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen |:( .

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:09
Wat gebeurt er als je op dat netwerk een static ip op je laptop configureer buiten de dhcp scope

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 30-07-2017 20:14 ]

Cloud ☁️

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

JVOOD schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:04:
Sinds een paar dagen heb ik het probleem dat als ik mijn laptop opstart en verbind met het netwerk dat het hele netwerk plat gaat.
Wat bedoel je precies met "netwerk gaat plat?"
Ik heb het gevoel dat het iets te maken heeft met dubbele IP adressen of gateway.
Een van de taken van een router is het uitdelen van unieke ip-adressen aan de verbonden apparaten.
Wellicht heb je een statisch ip ingesteld wat botst met een, binnen hun netwerk, reeds uitgedeeld adres?

Wat betreft de default gateway:
1. Win + R
2. CMD
3. Ipconfig /all
4. Probeer in een browser of het adres achter de regel "default gateway" je naar de login pagina van de router brengt

Zo ja, is de gateway wat dat betreft gewoon netjes beschikbaar

[ Voor 18% gewijzigd door Switchie op 30-07-2017 20:26 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

JVOOD schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:04:
...verbind met het netwerk ...
Vertel ook even hoe dat verbinden gebeurt; met een kabel of wireless.

En - inderdaad - verduidelijk "plat".
Aannemende dat je op een derde apparaat problemen vaststelt: hoe zien die problemen er uit?
Valt het signaal weg? Kannie niet meer op internet sites komen? Komen er warnings of errors in beeld?

En euh, leuk dat je zelf gevonden hebt dat het aan dubbele IP adressen of default gateway ligt, maar kennelijk ben je niet in staat om het IP-adres of de default gateway van een apparaat vast te stellen. Heb je niet een handig neefje die dat even voor je fixt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 20:17

jeka

Support your local club.

Heb je een vast ip adres ingesteld?

FCG

• JVOOD
Ik ben niet technisch op het gebied van netwerken. Ik ben zelf een werktuigbouwkundige. Geen netwerk beheerder of iets.

Maar als ik internet gebruik op me telefoon is er niets aan de hand. Vervolgens zet ik mijn laptop aan en verbind ik deze met WiFi dan hebben alle internet gebruikers dus telefoons laptops geen internet meer.

Ik kan ook de router niet meer benaderen om deze opnieuw op te starten via de browser.

Vervolgens doe ik de probleem oplosser(van mijn laptop) en dan zegt hij dat de standaard gateway niet beschikbaar was. Vervolgens heb ik 10 seconde internet. Vervolgens valt alles weer uit. Dit kan ik blijven doen.

Ik heb dynamic IP ingesteld in de router. Als ik uitzoek wat de standaard gateway is is dit de router(192.168.0.1). Zoals het hoort te zijn.

Ik heb inderdaad geen neefje die dit allemaal weet.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Geef je laptop eens een vast IP van 192.168.0.X (waar X geen 1 is en niet hoger dan 254).

Dus test bijvoorbeeld:

IP: 192.168.0.100
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standard gateway: 192.168.0.1
Voorkeurs DNS server: 8.8.8.8
Alternatieve DNS server: 8.8.4.4

Werkt het dan?

[ Voor 53% gewijzigd door Jumpman op 31-07-2017 13:00 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sommige TP link routers hebben een bug waardoor ze crashen door "Killer" wifikaartjes(die in jouw laptop lijkt te zitten volgens de specs).

Zie hier: http://forum.tp-link.com/showthread.php?94180

Kijk dus eens goed naar de LEDs op je TP link wanneer dit gebeurt.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• JVOOD
Ik ben op dit moment 3 daagjes van huis. Ik ga dit woensdag of donderdag proberen.
Ik ga eerst kijken wat de LED lampjes doen als ik de laptop aanzet. Vervolgens als er niets gebeurd met de LEDjes dan ga ik een vast IP adres opgeven. Mocht dit niet helpen dan post ik weer een reactie. Bedankt alvast voor jullie hulp

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
Hoogst onwaarschijnlijk, maar de enige andere verklaring die ik nog kan vinden is dat er een statisch IP-address op de laptop is geconfigureerd die overeen komt met het gateway van de router.
Alle clients gaan dan vrolijk hun verkeer naar je laptop sturen i.p.v. de router, en dat komt niet goed.

• JVOOD
Heren, het word nog anders ik heb niets veranderd en het internet blijft netjes werken dit al voor een aantal dagen. Dus ik geloof dat ik niets aan het netwerk hoeft te doen. Bedankt voor al jullie oplossingen.

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-11 19:55

filthy rich

löp wa los

goeievraag schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:26:
Sommige TP link routers hebben een bug waardoor ze crashen door "Killer" wifikaartjes(die in jouw laptop lijkt te zitten volgens de specs).

Dit is waarschijnlijk de reden. Die killer kaartjes i.c.m. tp link hebben hier last van. TP-Link heeft voor bepaalde routers (beta) firmware beschikbaar om het op te lossen. VOlgens mij zijn er ook drivers voor de killer kaartjes om het op te lossen, maar dan zul je zelf even moeten googelen

en aans löpt wa vast

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
goeievraag schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:26:

Klopt. Netwerk valt weg
Ik heb een andere router gekocht. Je kunt wachten op TP Link tot je een ons weegt.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 11-08-2017 21:23 ]

Pagina: 1