Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk valt weg

Pagina: 1
Acties:

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:30
De laatste tijd valt hier het thuisnetwerk compleet eens per week weg. Niets is meer te benaderen over lan of wifi.
De laatste keer was ik zo slim om WireShark eens te openen, en toen zag ik iets geks.

Een hele stroom van ethernet flow control berichten.
code:
1
517 43.102009000    00:00:00_00:00:00   Spanning-tree-(for-bridges)_01  MAC CTRL    60  MPCP Pause: pause_time: 0 quanta

Nu is ethernet flow control niet heel vreemd. Maar een pause frame voor 0 quanta ?

Het goede nieuws is dat het netwerk technisch gezien dus niet "weg" is. Het slechte nieuws is dat laag 2 hem helemaal vol duwt.

Er zit vanalles aan het netwerk:
- Twee TP link switches.
- Twee Netgear switches.
pricewatch: TP-Link TL-SG1005D-5-Port Gigabit Desktop Switch
pricewatch: Netgear GS305
pricewatch: Linksys LGS105 Gigabit-switch met 5 poorten voor op het bureau (v...-
- Twee synology's.
pricewatch: Synology DiskStation DS410
product: Synology DiskStation DS214
- Een stapeltje Apple iDevices.
- Twee desktops.
- En een TP Link Archer C7.
pricewatch: TP-Link Archer C7

Beste netwerkgoden _/-\o_ waar moet ik zoeken?
Want dit gaat mij iets te diep in de materie.

Heeft een switch het begeven? (source mac 00?)
Geeft de router het op?
Is een van mijn synology's defect?

Zoeken naar mpcp pause frames op google levert niet veel op, behalve wat issues met bsd.

[ Voor 31% gewijzigd door jeroen3 op 04-04-2017 21:47 ]

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Wat zijn die switches? Welk type?

Dat het MAC 00:00... is maakt niet heel veel uit. Er is namelijk een apparaat (vermoedelijk een switch) die het Pause Frame zend. Normaal wordt een Pause Frame met 0 Quanta alleen verzonden wanneer een switch of endpoint weer "normal werkt".

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 16:17
Goed bezig met Wireshark, dan weten we tenminste meteen waar we het ongeveer moeten zoeken, gebeurt te weinig d:)b

Het eerste waar ik aan moet denken is iets als: Obscure Ethernet for $200 please, Alex: The Ethernet PAUSE frame

De crux lijkt me dat een pause frame enkel tussen twee devices zou moeten worden verzonden, dus het is gek dat je hele netwerk ermee stopt. Misschien toch iets zoals hierboven?

Dan zou ik het uitzetten op switches waar mogelijk.

• jeroen3
Ik werd net weer uit mijn game geknikkerd. ;(
RobinF schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:27:
Wat zijn die switches? Welk type?
Topicstart uigebreid.

• jeroen3
Dit zijn echt de leukste problemen. Want nu ik een topic heb gemaakt gebeurt nu natuurlijk niet meer.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Niet perongeluk een loop gemaakt met je switches? van switch 1 naar switch 2, van switch 2 naar switch 3 en van switch 3 weer terug naar switch 1

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• jeroen3
Ik weet inmiddels dat de pricewatch: TP-Link Archer C7 de schuldige is van de vreemde pause packets, En het probleem begint zodat de nieuwe Dell xps met Windows 10 verbinding maakt met WiFi.

Dus. Zoek ik op de pc of heb ik een nieuwe router nodig?

Opgelost:
En het probleem is opgelost. Er zit een Killer 1535 802.11ac in de laptop met een oude driver. En we weten allemaal hoe fantastisch Killer drivers zijn. Er gaat een klacht naar Dell met het verzoek om een andere kaart te komen installeren.

Met de netwerkkaart uitgeschakeld en een USB Dongle blijft alles in de lucht.

[ Voor 34% gewijzigd door jeroen3 op 22-04-2017 20:09 ]

Pagina: 1