Sinds 2 jaar (bijna op de dag nauwkeurig) gebruik ik de Seasonic M12II Evo 620W in mijn zelfgebouwde PC. Sinds enkele tijd begint deze - op random momenten - een irritant tikgeluid te produceren. Ik heb het zelf al opgenomen, maar het komt grotendeels overeen met deze video op youtube:
Fun fact: het geluid wordt ook opgevangen door de aangesloten speakers
Het lijkt voornamelijk op te treden nadat de PC een tijdlang wat heftiger in gebruik is genomen (gamen) en daarna doorgaat met lichter werk (youtube, spotify, browsen...). Ook niet meteen overigens, maar pas na enige tijd.
Meer mensen die dit al eens hebben meegemaakt? En vooral: wat is de beste aanpak om dit te verhelpen?
Kan dit als RMA opgepakt worden? Mensen in het bijzonder bijvoorbeeld ervaring met RMA's naar Seasonic?
Fun fact: het geluid wordt ook opgevangen door de aangesloten speakers

Het lijkt voornamelijk op te treden nadat de PC een tijdlang wat heftiger in gebruik is genomen (gamen) en daarna doorgaat met lichter werk (youtube, spotify, browsen...). Ook niet meteen overigens, maar pas na enige tijd.
Meer mensen die dit al eens hebben meegemaakt? En vooral: wat is de beste aanpak om dit te verhelpen?
Kan dit als RMA opgepakt worden? Mensen in het bijzonder bijvoorbeeld ervaring met RMA's naar Seasonic?