Fabrikant geeft langer garantie dan winkel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
The Source schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:24:
[...]

Nee hoor. Fabrikanten geven garantie aan hun klanten. Dus wij geven garantie aan klanten die direct bij ons inkopen en voor de meeste landen geven wij 3 jaar. Echter ben jij niet onze klant, maar jij bent klant van de reseller. Die is op zijn beurt weer klant van de distributeur. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, sommige fabrikanten hebben wel directe RMA.

Ondanks dat wij 3 jaar geven kan de distributeur of de reseller maar 2 jaar geven. In de EU landen moet het minimaal 2 jaar zijn, daarbuiten gelden andere regels. Er zijn weining distributeurs / resellers die onze 3 jaar doorgeven, want 1 jaar langere garantie zijn ook meer kosten (handeling, shipment) voor hun.

Een Nederlandse winkel heeft wellicht een goed logistiek systeem en communicatie systeem om RMA's af te handelen, maar dit afgestemd op de NL markt. In DE zal dit ook goed zijn, maar op de DE markt ingesteld. Nu moet jou kaart internationaal verstuurd worden bij een RMA, dus dat zijn hogere kosten, wie neemt die voor zijn rekening? En ook als deze weer terug gestuurd wordt? Ik heb al ooit gezien dat een klant een Duits BSN moest invullen, die de Belg niet had... geen RMA geaccepteerd door de winkel. Als wij van zulke excessen horen proberen we te helpen... maar ja... hier gaat veel tijd overheen.

Dus ze zullen allemaal bereid zijn om je een product te verkopen, maar zijn ze ook allemaal te vinden als je ze later nodig hebt.

oh en BTW ik ben geen RMA aanspreekpunt :) Te druk met andere dingen haha.
Naar aanleiding van dit was ik eigenlijk wel benieuwd hoe het echt zit. Kon er niks over vinden namelijk.

Als een willekeurige fabrikant adverteert met x aantal jaar garantie, langer dan 2 jaar, maar de winkel/webshop maar zin heeft in 2 jaar heb je dan nog ergens recht op?

Bij een fabrikant als Corsair kun je prima bij hun zelf aankloppen, die doen daar totaal niet moeilijk over en hebben een erg goede RMA service met een adres in NL. Maar wat als de fabrikant zegt ga maar naar de winkel en de winkel zegt ga maar naar de fabrikant, wij geven 2 jaar.

Neem aan dat je dan de sjaak bent na 2 jaar, aangezien recht op garantie en garantie krijgen vaak niet helemaal hetzelfde is. Lijkt mij overigens dat de winkel/webshop de garantie moet verlenen, vooral hier in NL waar de garantie in principe zolang is als een reële levensduur van het product en minimaal 2 jaar. Als dan een fabrikant het al over meer dan 2 jaar heeft is dat dus een reële levensduur.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 09:14
Recht hebben en recht krijgen is inderdaad niet hetzelfde.

Voor zover ik weet is het echter dat wanneer een fabrikant bijv. op de doos zet "3 jaar garantie", of andere duidelijke uitingen doet van "x jaar garantie", dat je dan onder de Nederlandse wetgeving de winkelier ook aan minimaal die 3 jaar kan houden. Wil de verkoper daar niet aan meewerken omdat ze nogal halsstarrig vasthouden aan 2 jaar dan kan het inderdaad wel zo zijn dat je een procedure zal moeten starten tegen de webshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Arnoud Engelfriet heeft hier een mooi stuk over geschreven.

http://blog.iusmentis.com...ke-garantie-conformiteit/

en er zijn al heeeeeeel veeeeeel topics over deze vraag;

https://gathering.tweaker...?keyword=non+conformiteit

[ Voor 28% gewijzigd door Hokkie op 15-06-2016 08:25 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Fabrikant geeft langer garantie DAN winkel. Zo is het correct Nederlands. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
-The_Mask- schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 00:00:
...
Bij een fabrikant als Corsair kun je prima bij hun zelf aankloppen, die doen daar totaal niet moeilijk over en hebben een erg goede RMA service met een adres in NL. Maar wat als de fabrikant zegt ga maar naar de winkel en de winkel zegt ga maar naar de fabrikant, wij geven 2 jaar.
...
Gelet het verschil tussen non-conformiteiten garantie, is het op zich heel simpel: als een bekende aan het product verbonden eigenschap is dat het ook na drie jaar nog hersteld zal worden door de fabrikant (onder door de fabrikant dus redelijk vrij te bepalen voorwaarden, een daarvan kan zijn dat de eindgebruiker niet rechtstreeks bij hem terecht kan), is er sprake van non-conformiteit als die eigenschap niet bestaat, wat het geval zou zijn als de winkel weigert mee te werken aan het verkrijgen van die garantie. In dat geval krijg je ook weer bij de winkel een claim, maar dan op basis van non-conformiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:31

immetjes

HIER is BERN-E

Hokkie schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:24:
Arnoud Engelfriet heeft hier een mooi stuk over geschreven.

http://blog.iusmentis.com...ke-garantie-conformiteit/

en er zijn al heeeeeeel veeeeeel topics over deze vraag;

https://gathering.tweaker...?keyword=non+conformiteit
Inderdaad, ik wilde hier ook op reageren maar laat het er bij dat mensen moeten ophouden met garantie en bescherming tegen non-conformiteit door elkaar te halen. Je hebt NIET minimaal 2 jaar garantie in Nederland...

[ Voor 1% gewijzigd door immetjes op 15-06-2016 08:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
-The_Mask- schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 00:00:
[...]

Naar aanleiding van dit was ik eigenlijk wel benieuwd hoe het echt zit. Kon er niks over vinden namelijk.

Als een willekeurige fabrikant adverteert met x aantal jaar garantie, langer dan 2 jaar, maar de winkel/webshop maar zin heeft in 2 jaar heb je dan nog ergens recht op?

Neem aan dat je dan de sjaak bent na 2 jaar, aangezien recht op garantie en garantie krijgen vaak niet helemaal hetzelfde is. Lijkt mij overigens dat de winkel/webshop de garantie moet verlenen, vooral hier in NL waar de garantie in principe zolang is als een reële levensduur van het product en minimaal 2 jaar. Als dan een fabrikant het al over meer dan 2 jaar heeft is dat dus een reële levensduur.
Als jij bij een fabrikant koopt krijg je vaak langere garantie termijnen. Een webshop heeft vaak een voorraad. Zodra de webshop het inkoopt gaat de OFFICELE garantie van het product in. Het product staat bij hun in de voorraad en gebeurd niks mee. Als hun hier 2 jaar garantie op moeten bieden dan komen ze in de problemen. Stel het product staat al 1 jaar in de voorraad en jij koopt het bij hun. Dan kunnen ze maar maximaal 1 jaar garantie bieden. Bieden ze 2 en jij komt naar andere halve jaar aan het is kapot. Dan zou de webshop jouw een gratis product moeten leveren. De officele garantie van het product is namelijk al vervallen dus de webshop kan er ook niks mee. Enigste optie voor hun is dan een nieuwe product leveren. Aangezien dit onnodige kosten maakt, bieden ze je vaak minder lang garantie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Erwin26, volgens mij rammelt je verhaal wat, we hebben het hier over garantie (en non-conformiteitgerelateerde rechten) aan eindgebruikers en je vergeet het regresrecht van de leverancier op zijn voorschakel.

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 15-06-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

erwin26 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:29:
[...]

Als jij bij een fabrikant koopt krijg je vaak langere garantie termijnen. Een webshop heeft vaak een voorraad. Zodra de webshop het inkoopt gaat de OFFICELE garantie van het product in. Het product staat bij hun in de voorraad en gebeurd niks mee. Als hun hier 2 jaar garantie op moeten bieden dan komen ze in de problemen. Stel het product staat al 1 jaar in de voorraad en jij koopt het bij hun. Dan kunnen ze maar maximaal 1 jaar garantie bieden. Bieden ze 2 en jij komt naar andere halve jaar aan het is kapot. Dan zou de webshop jouw een gratis product moeten leveren. De officele garantie van het product is namelijk al vervallen dus de webshop kan er ook niks mee. Enigste optie voor hun is dan een nieuwe product leveren. Aangezien dit onnodige kosten maakt, bieden ze je vaak minder lang garantie aan.
Onzin. Als er sprake is van non-conformiteit (zeg maar aantoonbare fabricage fouten) dan moet de fabrikant gewoon een nieuw product leveren. Dat valt onder regres-recht (zie hier: http://www.ondernemersplein.nl/regel/garantie/) oftewel "de beknelde detaillist".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
immetjes schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:54:
[...]

Onzin. Als er sprake is van non-conformiteit (zeg maar aantoonbare fabricage fouten) dan moet de fabrikant gewoon een nieuw product leveren. Dat valt onder regres-recht (zie hier: http://www.ondernemersplein.nl/regel/garantie/) oftewel "de beknelde detaillist".
Onzin? Aantoonbare fabricage fouten kom je niet achter na 2 jaar. Dit valt onder de garantie en niet buiten de garantie. Anders gaat iedereen zijn spul gebruiken, is het kapot na 6 jaar komen ze aan ja maar was een fabricage fout dus ik wil nieuw product of het geld terug. Zelfde verhaal als mijn laptop. Kwamen ze na 3 jaar achter dat er een grote fabricage fout in zit. Wat krijg je? Helemaal niks want je garantie was maar 2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
erwin26 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:01:
... Zelfde verhaal als mijn laptop. Kwamen ze na 3 jaar achter dat er een grote fabricage fout in zit. Wat krijg je? Helemaal niks want je garantie was maar 2 jaar.
Dan had je er toch wat meer werk van moeten maken lijkt me, of niet, als het je de moeite niet waard zou zijn geweest. Klagen over je leverancier heeft wel zin, die heeft je afgescheept, maar niet over je recht. Een laptop moet IMHO in iedergeval wel langer dan twee jaar werken.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 15-06-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
begintmeta schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:08:
[...]

Dan had je er toch wat meer werk van moeten maken lijkt me, of niet, als het je de moeite niet waard zou zijn geweest. Klagen over je leverancier heeft wel zin, die heeft je afgescheept, maar niet over je recht. Een laptop moet IMHO in iedergeval wel langer dan twee jaar werken.
Waarvan meer werk maken? Leverancier staat 100% in zijn recht dat er geen garantie meer op zit en dus niks kan vergoeden. De maker van het product stuurde doodleuk een mail sorry maar we zijn er achtergekomen dat bij deze types een grote fout in zit. We vinden het heel spijtig, maar we kunnen het niet vergoeden. Veel bellen en zeiken bij hun haalde niks uit. Ik moest het maar uitzoeken met de leverancier van mij.

Leverancier heeft met niet afgescheept die wist het ook niet eens. Die gaat niet duizenden euro's verlies draaien door een fout van een andere he. De laptop werkt ook langer dan 2 jaar. Bijna 4 jaar ondertussen. alleen de grote fout was een verkeerde geplaatste videokaart waardoor je laptop batterij van 4 uur naar 10-20 minuten gaat zonder stroom. En ja dit had ik al door in de 2 jaar garantie, maar de batterij valt niet onder garantie dus dan mocht ik 100 euro gaan aftikken voor een nieuwe batterij. (wat het probleem dus niet zou oplossen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
erwin26 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:18:
...
Leverancier staat 100% in zijn recht dat er geen garantie meer op zit en dus niks kan vergoeden.
Dat snap ik niet.
... Die gaat niet duizenden euro's verlies draaien door een fout van een andere he. ...
Dat hoeft hij toch ook niet, zoals immetjes en ik hebben aangegeven?

Misschien is dit ook interessant in dit kader.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 15-06-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
begintmeta schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:42:
[...]

Dat snap ik niet.

[...]

Dat hoeft hij toch ook niet, zoals immetjes en ik hebben aangegeven?

Misschien is dit ook interessant in dit kader.
Als de garantie vervallen is hoeft de leverancier geen nieuwe product te geven. Hier staat hij gewoon 100% in zijn recht.

Wat jij aangaf valt alleen ONDER de garantie. Niet buiten de garantie. Anders is het toch wel een super mooie handel he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
erwin26 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:53:
...

Als de garantie vervallen is hoeft de leverancier geen nieuwe product te geven. Hier staat hij gewoon 100% in zijn recht.

Wat jij aangaf valt alleen ONDER de garantie. Niet buiten de garantie. Anders is het toch wel een super mooie handel he?
Het regresrecht houdt simpel gezegd in dat de winkelier zijn schade (voor zover die niet aan hemzelf te wijten is natuurlijk) kan verhalen op zijn voorschakel, dus als de winkel op grond van non-conformiteit door een fabricagefout de laptop na drie jaar zou moeten herstellen/vervangen, kan hij kosten daarvan verhalen op zijn voorschakel. Uiteindelijk kom je dan meestal bij de fabrikant of importeur uit. Eventuele garanties zijn daarbij niet relevant.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 15-06-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

erwin26 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:53:
[...]

Ga alsjeblieft de links die Hokkie hierboven gaf doorlezen. Je blaat onzin. Lees je eerst eens in over garantie, bescherming tegen non-conformiteit, economische levensduur, Europese richtlijnen, Burgerlijk Wetboek 7 en regresrecht.

On topic: Jij stond met die laptop gewoon in je recht, al helemaal als de fabrikant in een brief notabene toegeeft dat er sprake was van een fabricagefout, dan was de non-conformiteit er dus al aantoonbaar bij levering en heb je gewoon recht op verwijdering van die non-conformiteit en dat dient de leverancier op te lossen die dat dan maar weer met de fabrikant oplost, dat is niet jouw probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
immetjes schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:01:
[...]

Ga alsjeblieft de links die Hokkie hierboven gaf doorlezen. Je blaat onzin. Lees je eerst eens in over garantie, bescherming tegen non-conformiteit, economische levensduur, Europese richtlijnen, Burgerlijk Wetboek 7 en regresrecht.

On topic: Jij stond met die laptop gewoon in je recht, al helemaal als de fabrikant in een brief notabene toegeeft dat er sprake was van een fabricagefout, dan was de non-conformiteit er dus al aantoonbaar bij levering en heb je gewoon recht op verwijdering van die non-conformiteit en dat dient de leverancier op te lossen die dat dan maar weer met de fabrikant oplost, dat is niet jouw probleem.
Dus volgens jouw heb ik hier net een gouden handel gevonden waarmee ik multi miljonair kan worden :D Tof. _/-\o_
Ik koop elke laptop op op markplaats met het zelfde type als de mijne en ga dan van elke laptop mijn geld terug eisen. Aangezien ik ver buiten de garantie periode nog vergoeding/oplossing mag opeisen.

Helaas werkt dit niet in de praktijk. Doe ik dit in de garantie periode dan krijg ik wel een vergoeding. Daarvoor is garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

erwin26 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:11:
[...]

Dus volgens jouw heb ik hier net een gouden handel gevonden waarmee ik multi miljonair kan worden :D Tof. _/-\o_
Ik koop elke laptop op op markplaats met het zelfde type als de mijne en ga dan van elke laptop mijn geld terug eisen. Aangezien ik ver buiten de garantie periode nog vergoeding/oplossing mag opeisen.

Helaas werkt dit niet in de praktijk. Doe ik dit in de garantie periode dan krijg ik wel een vergoeding. Daarvoor is garantie.
Nee, je krijgt je geld niet terug. Je krijgt een een laptop terug die conform de verwachting is die je ervan verwachtte toen je hem kocht. Gerepareerd dus. Al gaat dit nog wel een heisa voor je worden want je moet aantonen waar de laptop is gekocht. Dus je heb de bon nodig. Het lijkt me allemaal niet zo lucratief. In de garantieperiode krijg je ook geen vergoeding, maar een gerepareerd of vervangend product. En als dat allemaal niet kan wordt de koopovereenkomst ontbonden, je levert de laptop in en je krijgt het oorspronkelijke aankoopbedrag teerug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij niet duidelijk is, of het hier om een specifiek product gaat waar een probleem mee is.
Volgens de wet is de verkoper aansprakelijk in het geval een product defect is. De eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper indien er bijvoorbeeld slecht met het product is omgesprongen, daarna is het aan de koper om te bewijzen dat er iets mis is met het product buiten zijn/haar schuld om, bijvoorbeeld productiefout.

Daarnaast mag je een bepaalde levensduur van een product verwachten, dit zal per product verschillen.
In het geval een fabrikant 3 jaar garantie geeft op een product, impliceert dat wel dat de verwachtte levensduur minimaal 3 jaar is. Het zou dan ook stom zijn als een verkoper weigert om een garantieaanvraag binnen die 3 jaar in behandeling te nemen omdat de fabrikant de kosten op zich neemt en omdat de verkoper ook niet voldoet aan de wet die voorschrijft dat je als consument een minimale levensduur mag verwachten. Uiteraard ga ik in deze situatie uit van product wat niet door verkeerd gebruik kapot is gegaan.

In sommige situaties kun je je uiteraard ook direct tot de fabrikant richten, aangezien er fabrikanten zijn die een perfecte support/after sales hebben. Zo heb ik problemen gehad met een HP Tablet na de upgrade naar Windows 10, de verkoper deed moeilijk (Microsoft Store), terwijl HP me direct een nieuw exemplaar toe stuurde. Toen met een nieuw exemplaar het probleem niet opgelost was, heeft HP het apparaat inclusief accessoires terug gekocht zoals ze dat zo mooi noemen. Het heeft me geen cent gekost en het is perfect opgelost door de fabrikant, die duidelijk tevreden klanten wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

erwin26 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:11:

Nee dus. Jouw probleem is dat je dan niet de oorspronkelijke koper van dat product bent en de koopovereenkomst tussen winkel en klant is daardoor niet op jou van toepassing. De winkel heeft geen verplichtingen tegenover jou. De fabrikant al helemaal niet want die heeft alleen een overeenkomst met de winkel. Je zult een andere manier moeten vinden om rijk te worden.

Disclaimer: Ik maak geen sterke of absolute claims. Alles wat ik zeg is een mening en moet met twee korrels zout worden genomen.

[ Voor 7% gewijzigd door downtime op 15-06-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Svp een bron geven als je sterke of absolute claims maakt. Meningen of andere IANAL dus niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

erwin26 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:29:
[...]

Zodra de webshop het inkoopt gaat de OFFICELE garantie van het product in. Het product staat bij hun in de voorraad en gebeurd niks mee. Als hun hier 2 jaar garantie op moeten bieden dan komen ze in de problemen. Stel het product staat al 1 jaar in de voorraad en jij koopt het bij hun. Dan kunnen ze maar maximaal 1 jaar garantie bieden. Bieden ze 2 en jij komt naar andere halve jaar aan het is kapot. Dan zou de webshop jouw een gratis product moeten leveren. De officele garantie van het product is namelijk al vervallen dus de webshop kan er ook niks mee. Enigste optie voor hun is dan een nieuwe product leveren. Aangezien dit onnodige kosten maakt, bieden ze je vaak minder lang garantie aan.
erwin26 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:18:
[...]

Waarvan meer werk maken? Leverancier staat 100% in zijn recht dat er geen garantie meer op zit en dus niks kan vergoeden.
Wil je wat minder stellig zijn in dit soort uitspraken, als het overduidelijk is dat je niet erg bekend bent met hoe de wet werkelijk in elkaar zit. Begin eens bij de sticky, daar staat ook het gebeuren conformiteit heel mooi uitgelegd.
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Mensen hebben al genoeg moeite met deze materie, en er is geen behoefte aan de zoveelste die hier meer verwarring komt zaaien.

Over het algemeen publiceren fabrikanten de garantiediensten die ze bereid zijn te bieden. Op dat moment betekent dat dat als je iets bij de winkel koopt, je dus mag verwachten dat die diensten bij het product horen en is je winkel aanspreekpunt hiervoor.
En omdat jouw moment van aankoop leidend is, gaan die rechten dus ook lopen vanaf jouw moment van aankoop.

Het is technisch dus niet mogelijk dat de 'garantie' bij de fabrikant langer loopt dan bij de winkel. Wel zijn er veel winkels die graag afschuiven en zich onder die verantwoordelijkheid uit te wurmen.

Naast wat geadverteerd wordt, is er wat redelijk verwacht mag worden. Ook dat valt onder conformiteit. Precieze grenzen zijn daarbij moeilijk, en worden bezien in redelijkheid en billijkheid.

Zo is het bij een laptop van 3 jaar oud waar een fout in blijkt erg de vraag in hoeverre die fout significant genoeg is om oplossen of vergoeden te eisen - ook dat is voorzien in de wet. Heeft het toch impact op de levensduur, dan is dat significant. Is de afwijking in conformiteit klein, dan is het niet redelijk of naar verhouding om dat na zo veel tijd nog op te lossen.
Als de gebruiker na al die tijd nog niets gemerkt heeft, lijkt de kans op voldoende afwijking van conformiteit klein.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:13:
[...]

Nee dus. Jouw probleem is dat je dan niet de oorspronkelijke koper van dat product bent en de koopovereenkomst tussen winkel en klant is daardoor niet op jou van toepassing. De winkel heeft geen verplichtingen tegenover jou. De fabrikant al helemaal niet want die heeft alleen een overeenkomst met de winkel. Je zult een andere manier moeten vinden om rijk te worden.
Als ik mij niet vergis is garantie volgens de wet overdraagbaar, dit kwam ik onlangs in een ander topic ook al tegen. Daarin weigerde een retailer ook garantie te geven.

Overigens als een fabrikant claimt dat je x jaar fabrieksgarantie hebt, lijkt me wel dat ze dit ook waar moeten maken. Anders is het gewoonweg misleidende reclame, beetje in de trant van een reclame (van de fabrikant) dat ze gratis Office bij een laptop leveren, maar dat het er dan uiteindelijk niet bij zit.
Pagina: 1