V&A feature voting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 12:52
Zoals jullie wellicht gemerkt hebben, worden er zo nu en dan nieuwe features voor V&A aangeboden in de Community Pick. Nu is features ontwikkelen voor V&A betrekkelijk tijdrovend vanwege de Tech Debt die we in dat deel van de site hebben zitten.

Daarom willen we jullie vragen om 5 van je meest gewilde features door te kiezen uit onderstaande lijst. Zo komt er ergens hopelijk een soort van prioriteit in de lijst waar we mee verder kunnen. Als er features tussen zitten waarvan je denkt, nou dat hoeft van mij helemaal niet mag je dat ook aangeven.

Als er een wens niet tussen staat, mag je dat ook melden, maar dat betekent niet automatisch dat we deze gaan meenemen.

Features:
  • A: Filteren op conditie
  • B: Notificatie bij bod op veiling van een je advertentie
  • C: Automatisch linkjes van marktplaats e.d. weren uit advertentie
  • D: Geen filter op afstand bij overzicht eigen advertenties
  • E: Prijsfilter aanpassen aan onderliggende prijzen
  • F: Moderatie van reacties op advertenties makkelijker maken, zoals reacties verwijderen
  • G: Het weergeven van tijden bij automatische biedingen
  • H: Switchen van kaart naar lijst, dezelfde advertenties blijven tonen
  • I: Succes- of error-melding bij wijzigen user feedback
  • J: Overzicht van advertenties waar je als gebruiker op geboden hebt (zowel actieve als inactieve advertenties)
  • K: Linkje naar aanvullende voorwaarden op V&A indexpagina
  • L: Favoriete adverteerders kunnen volgen en notificatie kunnen krijgen bij nieuwe advertenties
  • M: Verduidelijken veilingsproces
  • N: Betaalmethode 'niet van toepassing' automatisch invullen bij adverteren van 'gratis' product
  • O: Eigenschap 'zolderopruiming' toevoegen aan advertentie, waarop gefilterd kan worden
  • P: Bedrijfsaccounts uitsluiten van V&A
Rules of the land
  1. Geef je keuze door d.m.v. een reeks te noemen met de betreffende letters.
  2. Geef maximaal 5 favorieten op
  3. Noem maximaal 1 feature die je absoluut niet wilt (hoeft niet dus 0 mag, maar niet meer dan 1)
  4. Noem maximaal 1 feature die er niet tussen staat en volgens jou er wel tussen zou moeten (hoeft niet dus 0 mag, maar niet meer dan 1)

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 28-07-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:08
Q: filteren op levertijd!

ik ben scheef, sorry :+

[ Voor 40% gewijzigd door Denniz0229 op 28-07-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
R: Filteren op aantal beoordelingen
S: Filteren op de tijd dat de verkoper geregistreerd is op Tweakers

[ Voor 49% gewijzigd door Ernemmer op 28-07-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14

EnnaN

Toys in the attic

Deze features lijken me wel wat:

B,G,H,J

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:55
Voor mij N, O, P.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

In volgorde van (mijn) prioriteit

O, P, N, L

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:25
Favorieten (random): A, B, L, N, M

C wil ik niet. Soms is een linkje naar een externe website erg handig. Ik heb er een hekel aan dat dit bij Marktplaats niet kan. Je kunt bijvoorbeeld naar een nuttige pagina met achtergrondinformatie linken. Natuurlijk moet er wel gemodereerd worden op advertenties die alleen maar worden geplaatst om het linkje :)

Ik heb geen feature die er niet tussen staat. Mocht mij nog wat te binnenschieten, dan zal ik dat hier plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Op V&A? :?

1,2
A, M, G, H, O

3
C, vind ik beetje onzin, en mensen omzeilen dit vrij simpel met een bit.ly etc link.

4
-Zoektekst laten staan na zoeken op tekst (typefout -> text weg)
-categoriefilter bij zoeken (hij zoekt op bv <telefoon> nu ook in tekst 'overgestapt naar <telefoon>'

[ Voor 49% gewijzigd door SinergyX op 28-07-2017 15:26 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P / N / M / B :)

En niet : F

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2017 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 23:42
J en L

En als er 1 feature is die ik graag nooit op tweakers zie is P.. Genoeg grote tweakers die V&A een betere plek maken met hun aanwezigheid. (wat ik wel graag nog steeds wil is dat echte winkels zoals coolblue/mediamarkt/turk-om-de-hoek nog steeds niet op tweakers welkom zijn. Dat vervuilt het alleen maar)

[ Voor 96% gewijzigd door 7Sins op 28-07-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:08
SinergyX schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:48:
[...]

Op V&A? :?

1,2
A, M, G, H, P

3
C, vind ik beetje onzin, en mensen omzeilen dit vrij simpel met een bit.ly etc link.

4
-Zoektekst laten staan na zoeken op tekst (typefout -> text weg)
-categoriefilter bij zoeken (hij zoekt op bv <telefoon> nu ook in tekst 'overgestapt naar <telefoon>'
sorry ik heb scheef gelezen :+
vrijdagmiddag enzo he :9

in dat geval P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
1. P
2. J
3. N

Dus;
P, J, N

Er zit een verschil tussen bedrijven die hun overige hardewaren op Tweakers een tweede leven willen geven en bedrijven die handelen op Tweakers.

[ Voor 101% gewijzigd door zeef op 28-07-2017 15:07 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 18:03
P, C, L, O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat ik mis:

1. Bij een beoordeling is het soms erg veel werk om het juiste product te vinden (met name voor de koper wanneer er veel vergelijkbare add's zijn). Mogelijkheid tot opschonen van de lijst zou wel fijn zijn.

2. Een advertentie past soms in meer dan 1 categorie, het zou fijn zijn als je ze dus voor meerdere kan taggen.

3. Regelmatig zie ik dat iemand iets vraagt wat letterlijk een paar advertenties eerder is neergezet. Of omgekeerd iets dat wordt aangeboden dat een ander gevraagd heeft. Soort matching systeem voor dat de add geplaatst wordt zou ook wel grappig zijn.

In volgorde van meest gewenst:

I: Succes- of error-melding bij wijzigen user feedback
O: Eigenschap 'zolderopruiming' toevoegen aan advertentie, waarop gefilterd kan worden
N: Betaalmethode 'niet van toepassing' automatisch invullen bij adverteren van 'gratis' product

Wat mij betreft niet nodig:

A: Filteren op conditie
- blijft erg persoonlijk

C: Automatisch linkjes van marktplaats e.d. weren uit advertentie
- waarom zou dat een probleem zijn ?

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 28-07-2017 16:15 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon538
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-01 19:26
P, O, L, M

Edit: over de 'wie is er wel en wie niet een handelaar' discussie, ik vind dat geen heksenjacht een handelaar is, ook al vind ik zijn advertentieteksten altijd wel leuk om te lezen.

voor dit soort mensen op v&a moet minimaal een filter komen.

[ Voor 99% gewijzigd door zeef op 28-07-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 13:52
- Voorkeur: F, H, P, B, J
- Geen behoefte aan: C, wat is er erg als er naar Marktplaats wordt gelinked? Ik vind het juist transparant als de verkoper kenbaar maakt dat het product ook op Marktplaats wordt aangeboden.
- Extra feature: geen

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon538
[b]
Mja als je 122 actieve Vraag & Aanbod advertenties tegelijk hebt dan zit je wel in "de zone" Handelaar/ZZP'er.
Hier mag wat mij betreft ook wel op gefilterd worden, het enigste issue is de grens trekken wanneer dit zo geregistreerd word.
(sorry kan niet zo goed quoten)

ben het hier volledig mee eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
P kun je oplossen door (a la ebay) een soort top-seller label te maken. Als iemand 10+ transacties per maand doet, dan is het een serie-handelaar ipv iemand die af en toe wat wegdoet. Heb verder geen bezwaar hiertegen.

Ik mag niets kiezen dat niet op de lijst zit, maar toch ;) : ik zou wel een alert willen instellen a la: laat me weten als iemand videokaart type X (R9 Nano oid) online zet. Dus zonder dat ik per se een bepaald product-ID moet kiezen (want dat maakt me waarschijnlijk niet uit).

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 28-07-2017 15:06 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
Vrienden, drie dingen:

1. We gaan hier geen heksenjacht houden. Geen behoefte om hier mensen te besmeuren met onbewezen aantijgingen of insinuaties.

2. Optie P is vervallen. Waar ging optie P over? Er was een oud ticket dat over bedrijfsaccounts ging. Een bedrijfsaccount is eens forumstatus voor bedrijven met een aangepaste rechtenset. Die accounts zijn er alleen voor technische support. Je kan geen topic openen etc. etc. De vraag was destijds of we bedrijfsaccounts moeten weren uit V&A. Het ging bij deze optie dus niet om handelaren en/of handel in V&A zoals een aantal van jullie dit interpreteerden.

Wat is het wel? Nou, dit:
Voorwaarden Bedrijfsaccounts

Het is vanaf heden bij wijze van proef toegestaan om als niet natuurlijk rechtspersoon een account aan te maken bij Tweakers.net, de zogenaamde bedrijfsaccount. Aan het gebruik van deze accounts zijn een aantal aanvullende voorwaarden verbonden. De basis is dat een bedrijfsaccount op geen enkele manier voor reclame of marketingdoeleinden mag worden gebruikt. Deze account is slechts bedoeld om inhoudelijk te reageren namens het bedrijf. Daaronder verstaan we het verlenen van support of het beantwoorden van andere vragen.
  1. De bedrijfsaccount is naast deze aanvullende voorwaarden volledig en onverkort onderworpen aan alle regels en voorwaarden die gelden op forum en/of frontpage. Bij twijfel of tegenstrijdigheden zijn de Algemene Voorwaarden leidend behalve waar er in deze aanvullende voorwaarden een uitzondering wordt gemaakt.
  2. Met de bedrijfsaccount zijn enkel reacties op eigen product(en) of dienst(en) zijn toegestaan. Het is ten strengste verboden om met een bedrijfsaccount te reageren op of over andere bedrijven, op welke wijze dan ook.
  3. Het bedrijf waar de account aan gekoppeld is, is en blijft conform de algemene voorwaarden aansprakelijk voor al datgene dat er met het bedrijfsaccount gepost wordt.
  4. Er is slechts een bedrijfsaccount per bedrijf toegestaan. Wel is het bij bedrijfsaccounts in tegenstelling tot reguliere accounts toegestaan dat meer personen gebruik maken van deze account.
  5. Personen die gebruik maken van een bedrijfsaccount mogen ook een privé account hebben. Het is verplicht om vooraf melding te maken van deze dubbeling middels een mail naar bedrijfsaccount@tweakers.net .
  6. Om belangenverstrengeling te voorkomen, is het niet toegestaan om met deze privé–accounts topics te starten met betrekking tot het bedrijf, te reageren in topics waar al met de bedrijfsaccount is gereageerd of deel te nemen aan de discussie op enig locatie waar belangenverstrengeling redelijkerwijs vermoed kon worden.
  7. De naam van het account is verplicht de handelsnaam van het bedrijf. Als icon is alleen het bedrijfslogo toegestaan. Door Tweakers.net zal door middel van een titel worden aangegeven dat het een bedrijfsaccount betreft.
  8. Er mogen geen topics worden geopend door bedrijfsaccounts. Bedrijfsaccounts zijn alleen bedoeld om te reageren op vragen, opmerkingen of problemen.
  9. Bedrijfsaccounts hebben uitsluitend toegang tot de techfora van Gathering of Tweakers. Toegang tot de non- tech fora is in principe uitgesloten maar kan op aanvraag en indien noodzakelijk (ter beoordeling van Tweakers.net) worden verleend.
  10. Het belang van de leden van Gathering of Tweakers staat voorop. Er mogen geen repercussies volgen naar aanleiding van kritiek op het forum die wordt geuit jegens fabrikant, leverancier of product.
  11. Het reageren met behulp van de bedrijfsaccount is enkel toegestaan op het forum (http://gathering.tweakers.net) van Tweakers.net. Het invoeren van prijzen in de Pricewatch is eveneens toegestaan met de bedrijfsaccount.
  12. Elke vorm van werving, acquisitie, marketing of reclame voor een product of dienst van het bedrijf of elke uiting waar het bedrijf commerciële belangen bij zou kunnen hebben, anders dan zoals omschreven en toegelicht in punt 10, is niet toegestaan. Ook het doen van speciale forum aanbiedingen is niet toegestaan. Voor al uw commerciële behoeften kunt u terecht bij de advertentieafdeling van VNU Media..
  13. Bij overtreding van deze regels of misbruik volgt automatisch uitsluiting van Tweakers.net. Sancties op bedrijfsaccounts zijn onherroepelijk en niet bemiddelbaar.
  14. De invoering van bedrijfsaccounts is experimenteel. Als gevolg hiervan zijn werkwijze en voorwaarden aan wijzigingen als gevolg van de ondervonden praktijk onderhevig.
Dientengevolge geldt dat:
  • i. Tweakers.net zich het recht voorbehoud om op enig moment de proef stop te zetten, zonder gehouden te zijn een alternatief te bieden en/ of aansprakelijk te kunnen worden gesteld voor eventueel geleden of te leiden schade.
  • ii. Tweakers.net zich het recht voorbehoud om de voorwaarden te eenzijdig te wijzigen of aan te vullen.
  • iii.Tweakers.net verplicht zich de deelnemer aan de proef hiervan schriftelijk (per e-mail aan het adres in het profiel van het bedrijfsaccount) op de hoogte te stellen.
  • iv.De deelnemer verplicht zich om wijzigingen in dit adres door te geven aan Tweakers.net, alsmede van dergelijke mededelingen kennis te nemen. Zonder tegenbericht stemt de deelnemer met de voorgestelde wijzigingen in, anders is de deelnemer verplicht deelname aan de proef actief (door middel van een verzoek hiertoe per e-mail) te beëindigen.
  • v. Vanwege het experimentele karakter bedrijfsaccounthouders geen enkele rechten kunnen ontlenen aan deze aanvullende voorwaarden
3. Optie F is een modjes only feature dus die staat hier niet op z'n plek.

Ja, we weten dat een aantal van jullie anders denkt over het toestaan van handelaren en/of bedrijven in V&A. Die discussie gaan we niet overdoen in dit topic. Vragen naar een optie om bedrijven te weren of (weer) beginnen over handel(aren) in V&A is niet de bedoeling. Post daarover zullen worden verwijderd.

Daarnaast gaan @Zvennn en ik komende week even kijken of we de vragen die we hebben onder alle gebruikers van V&A onder de aandacht kunnen brengen. Die komen hier niet of nauwelijks, de diehards nagelaten. ;)

We gaan door waar we gebleven waren.

[ Voor 191% gewijzigd door zeef op 28-07-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon538
Sorry (waarschijnlijk ook namens de rest), zo bedoelde(n) ik/wij het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
leon538 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:18:
Sorry (waarschijnlijk ook namens de rest), zo bedoelde(n) ik/wij het niet
No problem. Wij hadden beter moeten omschrijven wat een bedrijfsaccount is. Dat scheelt een hoop ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaMoon
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-08 18:43
A - L - O

en

Wat @DukeBox noemde :
"Bij een beoordeling is het soms erg veel werk om het juiste product te vinden (met name voor de koper wanneer er veel vergelijkbare add's zijn). Mogelijkheid tot opschonen van de lijst zou wel fijn zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:22
Wel: A, J, E, G, B
Niet: C

Wat ik eventueel zou willen: filteren op hoeveel advertenties bepaalde verkoper plaatst in een periode (bijv. X per jaar / X per maand) o.i.d. Hiermee kun je zien of je een incidentele verkoper treft of een ervaren verkoper.
Welk waardeoordeel je er vervolgens aanhangt is vervolgens aan de gebruiker zelf natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 15:08
A, J en L.
Extra feature: Melding zodra er een advertentie online staat voor een product (welke je kunt aangegeven in de pricewatch).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjulian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-09 00:39
A, B, H en M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zvennn
Ok, even een tussenstand. Ik heb de stemmen die tot nu gegeven zijn geteld en de volgende (voorlopige) lijst is eruit gekomen.

1: Eigenschap 'zolderopruiming' toevoegen aan advertentie, waarop gefilterd kan worden
2: Favoriete adverteerders kunnen volgen en notificatie kunnen krijgen bij nieuwe advertenties
3: Betaalmethode 'niet van toepassing' automatisch invullen bij adverteren van 'gratis' product
4: Overzicht van advertenties waar je als gebruiker op geboden hebt (zowel actieve als inactieve advertenties)
5: Notificatie bij bod op veiling van een je advertentie
6: Filteren op conditie
7: Verduidelijken veilingsproces
8: Switchen van kaart naar lijst, dezelfde advertenties blijven tonen
9: Het weergeven van tijden bij automatische biedingen
10: Prijsfilter aanpassen aan onderliggende prijzen
11: Succes- of error-melding bij wijzigen user feedback

De rest kreeg geen stemmen.

Feature die het meest werden afgeschoten:
C: Automatisch linkjes van marktplaats e.d. weren uit advertentie

Extra genoemde features:
- Filteren op aantal beoordelingen
- Filteren op de tijd dat de verkoper geregistreerd is op Tweakers
- Zoektekst laten staan na zoeken op tekst
- categoriefilter bij zoeken
- Soort matching systeem voor "Gevraagd"-advertenties, wanneer een "Aangeboden"-advertentie wordt aangemaakt.
- melding als van een bepaald product een advertentie online komt
- makkelijker maken vinden van het juiste product bij het maken van een beoordeling

Aan allen die al gestemd hebben: Bedankt! :D

[ Voor 10% gewijzigd door Zvennn op 09-08-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ook al lijkt de kieslijst inmiddels gesloten*

Ik zou gestemd hebben voor E & H. en tegen C.

Daarnaast zou ik nog 2 voorstellen willen doen:
  • Een vinkje/slider voor NIET NOTK
  • Meerdere producten kunnen koppelen aan 1 advertentie. Bv moederbord, cpu, gpu + ram. allen met gekoppeld product.
*Hoe heb ik dit topic over het hoofd gezien? (bovendien na 1 week stemmen tellen? was dit niet iets voor de FrontPage? Of een melding boven V&A? )
Zvennn schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:18:
Ok, even een update. Ik heb alle stemmen geteld en de volgende lijst is eruit gekomen.

[..]
3: Betaalmethode 'niet van toepassing' automatisch invullen bij adverteren van 'gratis' product
[..]
Aan allen: Bedankt! :D
Ook bij gratis is een betaalmethode soms nodig. Er kunnen altijd nog verzendkosten zijn..

[ Voor 31% gewijzigd door nachtnet op 09-08-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zvennn
nachtnet schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:38:
Ook al lijkt de kieslijst inmiddels gesloten*
Nee dat is het niet, dus nieuwe votes zijn altijd welkom :) het is geen eindstand, ik heb het aangepast in m'n post.
Ook bij gratis is een betaalmethode soms nodig. Er kunnen altijd nog verzendkosten zijn..
Klopt, maar voor het leeuwendeel hoeft dat niet. Je kunt het altijd anders invullen, het is niet zo dat we dit weg willen laten voor advertenties met een gratis product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-10 13:33
A, O, L, J!

[ Voor 15% gewijzigd door wouterg00 op 13-08-2017 23:47 ]

Pagina: 1