After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het lijkt mij dat iedereen zich aan de regels moet houden zoals opgesteld in de algemene voorwaarden en in Het algemeen beleid uitgebreid voor GOT.Raven schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:55:
Hoe zit eigenlijk met gewone gebruikersaccounts vs bedrijfsaccounts als het om de regels hier op GoT gaat, moeten beide zich niet aan dezelfde regels hier op GoT houden?
Om wat specifieker te zijn met een voorbeeld: Als een gewone gebruiker geen gebruik maakt van de wijzig-knop en meerdere berichten achter elkaar plaatst, dan wordt daar op gewezen, maar een bepaald bedrijfsaccount in het Cogas/Caiway topic krijgt daar geen opmerkingen over.
Is het genoemde voorbeeld dan niet van toepassing op bedrijfsaccounts?
Aan de andere kant:
Ik snap dat het lastig is om een gebruiker die aan je betaald, aan te spreken op dubbelposten, toch zou zoiets wel mogelijk moeten zijn. Het zou ook naar zijn als een modje elke keer dat soort posts zou moeten gaan mergen. Misschien hebben de adjes daar een andere mening over.De crew heeft altijd, en zeker bij onduidelijkheden, het laatste woord over de interpretatie van de regels en kan als ze dit nodig acht tijdelijk beleid instellen, bestaand beleid wijzigen of uitzonderingen op de regels maken.
Voor je conclusies trekt, zou het goed zijn als je eerst vraagt of het zo is. Bedrijfsaccounts zijn niet betaald, maar zijn wel onderhevig aan restricties. Verder kun je niet zien of er sturing plaatsvind, niet alles gaat openbaar.Frozen schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:45:
Ik snap dat het lastig is om een gebruiker die aan je betaald, aan te spreken op dubbelposten, toch zou zoiets wel mogelijk moeten zijn.
Aangaande dubbelposts: als het een enkele keer voorkomt gaan we echt niet panisch modereren. Als het frequent gebeurt wel. Plaats gewoon een TR of DM een lokale moderator.
[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 21-01-2015 18:52 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Sterker: if anything dan kunnen/mogen bedrijfsaccounts (BA's) minder. Vraag me niet naar de details; die ken ik helaas niet zo uit m'n hoofd.gambieter schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:50:
[...]
Voor je conclusies trekt, zou het goed zijn als je eerst vraagt of het zo is. Bedrijfsaccounts zijn niet betaald, maar zijn wel onderhevig aan restricties.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik heb dit express niet in het topic gedaan omdat ik dit handiger vond.
Zeg ik toch, restrictiesRobIII schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:10:
Sterker: if anything dan kunnen/mogen bedrijfsaccounts (BA's) minder.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
TR heb ik laatst ingediend, handje is groen, ik zie geen verandering (account gaat gewoon door). Daarna maar een topic geopend met de vraag of er verschil zit in regels bij gebruikers met en zonder bedrijfsaccount.gambieter schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:50:
Aangaande dubbelposts: als het een enkele keer voorkomt gaan we echt niet panisch modereren. Als het frequent gebeurt wel. Plaats gewoon een TR of DM een lokale moderator.
Zie hierboven, het heeft geen verandering opgeleverd sinds het afhandelen.Equator schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:13:
Voor je gemoedsrust, ik heb dit specifieke bedrijfsaccount persoonlijk aangesproken hierop. Je topicreport hiervan is afgehandeld.
Ik heb dit express niet in het topic gedaan omdat ik dit handiger vond.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Feit is dat de regels voor allen gelden en dat niet alle sturing openbaar gebeurd.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als het niet is om topics omhoog te kicken maar puur om een nuttige reactie bij een post te zetten zie ik het zelf ook liever in een nieuw bericht dan in 100 quotes onder elkaar.Fiber schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:44:
Ik vind het in dit soort gevallen juist veel duidelijker en gemakkelijker als er losse posts gemaakt worden in plaats van een grote megapost. Nu kun je veel makkelijker quoten als je wilt reageren.
Ook gewone gebruikers worden daar amper meer op gewezen, alleen als ze het structureel doen.Raven schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:55:
Om wat specifieker te zijn met een voorbeeld: Als een gewone gebruiker geen gebruik maakt van de wijzig-knop en meerdere berichten achter elkaar plaatst, dan wordt daar op gewezen, maar een bepaald bedrijfsaccount in het Cogas/Caiway topic krijgt daar geen opmerkingen over.
Bedrijfsaccounts kunnen (of mogen, dat weet ik niet zeker) zoals hierboven al gezegd minder dan gewone gebruikers. Een van de dingen die ze niet mogen doen tenzij daar toestemming voor gegeven wordt door de crew (en dat loopt via zeef) is bijvoorbeeld het openen van nieuwe topics.
Dan is het probleem dat je niet makkelijk genoeg kan quoten, niet dat het "verboden" is om te dubbelposten. Ik denk dat het beter is om de quote-functie eens onder handen te nemen dan dat we formeel helemaal niks meer gaan doen met dubbelposts. Alle grafische suiker die er om al die extra posts heen zit maakt topics veel langer dan nodig.Fiber schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:44:
Ik vind het in dit soort gevallen juist veel duidelijker en gemakkelijker als er losse posts gemaakt worden in plaats van een grote megapost. Nu kun je veel makkelijker quoten als je wilt reageren.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
http://gathering.tweakers...ind/poster/12267/messages
Ongetwijfeld goed bedoeld, maar ik vind dat om verwarring te voorkomen hier dus een bedrijfsaccount voor gebruikt zou moeten worden. En het posten van aanbiedingen in het aanbiedingen topic van een bedrijf waar je zelf werkt neigt naar spam...
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Oscar Wilde