Toon posts:

Sterkere voeding nodig met een monitor uitgang....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dus dat ik een sterkere voeding wel kan gebruiken.

Zie sig voor mijn specs. Hieronder de dingen waarvan ik denk dat ze lekker wat stroom vreten.

PCTV Pro kaart
3 keer Sunon 220 Volt fans
Global WIN WBK38
In aantocht plextor brander
2 keer GXP60 40 Gig
Er zit ook nog een netwerk kaart in.

Ik heb mijn 3 sunon fans aangesloten op de monitor uitgang van mijn huidige voeding. De kabel gaat via een gat naar binnen, vervolgens heb ik schakelaartje aan de voorkant gemaakt om de fans aan het uit te zetten. Samen goed voor ongeveer 280 CFM >:)

Maargoed ik wil dus niet in mijn voeding zelf gaan sleutelen om daar 220Volt af te tappen, ik ben nogal gesteld op het 'fenomeen' garantie. Mijn huidige voeding is 300 Watt maar ik denk dat ik wel een sterkere kan gebruiken.

Enermax heeft dus niet zo'n monitor uitgang, en aangezien in niet in dat ding wil sleutelen valt dit merk af.

Mijn vraag is of jullie nog andere kwaliteit voedingen weten (350+ Watt) die aan mijn wensen voldoen.

Thx

Verwijderd

Ik snap het ff niet hoor, maar zo'n voeding is meestal gewoon doorgeschakelt, dus je ken er gewoon net zoveel aanhangen als wat het lichtnet kan hebben. Tenzij jouw ATX voeding ook meteen monitor kan uitschakelen, in dat geval zal het ding relais hebbe, die kunne meestal 6A aan. Een grotere voeding heeft geen enkele zin.

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 20:12 schreef gilseboer het volgende:
Ik snap het ff niet hoor, maar zo'n voeding is meestal gewoon doorgeschakelt, dus je ken er gewoon net zoveel aanhangen als wat het lichtnet kan hebben. Tenzij jouw ATX voeding ook meteen monitor kan uitschakelen, in dat geval zal het ding relais hebbe, die kunne meestal 6A aan. Een grotere voeding heeft geen enkele zin.
Dus jij zet 220Volt op je mobo, cpu hd's etc?? :? Mag ik een keer vuurwerk komen kijken? >:)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 17:53

Super_ik

haklust!

Op zaterdag 07 juli 2001 19:52 schreef Mannekino het volgende:

Ik heb mijn 3 sunon fans aangesloten op de monitor uitgang van mijn huidige voeding. De kabel gaat via een gat naar binnen, vervolgens heb ik schakelaartje aan de voorkant gemaakt om de fans aan het uit te zetten. Samen goed voor ongeveer 280 CFM >:)
zijn da 220 volt fans dan ofzo. of heb jij een 12 volt monitor. sjezus das vaag hé

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
zijn da 220 volt fans dan ofzo. of heb jij een 12 volt monitor. sjezus das vaag hé
3 keer Sunon 220 Volt fans
---------------------------------------------

Ik dacht juist dat een van de eigenschappen van ATX is dat ze géén monitoraansluiting hebben...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06
Het is geen eigenschap van ATX voedingen, er zijn wel voedingen met een monitor uitgang.

Het is echter wel verboden in de ATX standaard. Voedingen met een uitgang voldoen per definitie niet aan de ATX standaard. Daarom zie je ze alleen in low-budget spul.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 01:44 schreef vassago het volgende:

Het is echter wel verboden in de ATX standaard. Voedingen met een uitgang voldoen per definitie niet aan de ATX standaard. Daarom zie je ze alleen in low-budget spul.
Shit ik wist wel dat ik allemaal troep heb gekocht. :)

Maargoed bij deze kast
Afbeeldingslocatie: http://www.liteonenclosure.com/images/fs020_2l.gif
Werd dus die voeding bijgeleverd.

En die Sunon fans zijn 220 Volt.

Maargoed, dan maar een enermax ofzo. Dan verzin ik wel iets anders.

Verwijderd

Waarom wil je zo graag een voeding met een "monitoruitgang"

Je kunt je monitor zonder problemen direct aansluiten op het stopcontact... Je kunt namelijk de voedingskabel van je pc in de voedingskabel van je monitor schuiven... Heb je alleen nog een voedingskabel nodig.

ps, op die manier krijgt mijn monitor ook stroom... Twee kabels aan elkaar

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
280 cfm met 220 volt? netjes ik zit op 485 cfm met 12 volt fans (met enermax psu fans erbij rond de 500cfm)...

anyway, gewoon een extra stekker uit je kast maken en die in 't stopcontact steken is heel wat makkelijker neem ik aan...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 14:43 schreef newby het volgende:
Waarom wil je zo graag een voeding met een "monitoruitgang"
Die monitor uitgang gebruik ik niet voor mijn monitor... maar dus voor mijn 220 Volt sunon fans. Ff goed lezen he.

En die die 290 CFM is alleen van me 3 sunon fans.. komt me voeding straks nog bij + me WBK 38.

En ik weet al hoe ik het anders ga doen. Kijk nu gaat die stekker die normaal van de monitor naar de voeding gaat naar binnen me kast in.

Ik ga die stekker straks op de een of andere manier aan me kast vast maken, dat je hetzelfde effect krijgt als een computer gewoon aansluit op het lichtnet. Dan heb ik dus twee kabels met stroom me kast ingaan. Wordt me voeding ook gespaart en kan ik rustog die enermax 350 wat kopen.

Ook ga ik er een dimmer tussen doen zodat ik niet altijd naar de full load van de fans hoef te luisteren. Opdit moment is het lekker koel dus kunnen ze stuk minder snel draaien. Ik heb ze overigens nu uitstaan met de schakelaar.
Pagina: 1