Beste kruipruimte isolatie icm vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Topicstarter
Hallo,

Ik woon in een rijtjeshuis uit 1974, in de tijd dat ze nog niet wisten wat isolatie is :p Nou wil ik graag de spouwmuur en onze kruipruimte laten isoleren. Heb nu 2 offertes binnen en qua spouwmuur is het redelijk gelijk, maar voor de kruipruimte hebben beide bedrijven een ander verhaal, dus hoopte ik dat iemand hier goed advies voor heeft.

Zoals in de titel staat, we hebben ook vloerverwarming, de kruipruimte is ongeveer 50 cm hoog en het is er droog. De ene isolatie guy zegt dat er tot 36-37 cm eps korrels in moeten voor het beste effect, dit had te maken met dat de onderkant van de kruipruimte is geïsoleerd en dat had dan het beste effect voor de vloerverwarming. De ander zegt dat het veel beter is om de onderkant van de vloer te isoleren (Polyurethaan 9,1 cm RD 3.5), zodat de warmte van de vloerverwarming maar 1 kant op kan en dat is omhoog.

Qua prijs is de eerste 200 euro duurder, maar dat maakt mij niet zo heel veel uit als het maar goed werkt :)

Atlas#22744

Beste antwoord (via Kasai op 28-07-2017 08:37)

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 14:48
Er is een apart topic voor zowel spouwmuur als vloerisolatie. Daarnaast helpen korrels op de bodem niet veel als isolatie van de vloer. Zelf heb ik net parels in de spouwmuur laten blazen en is er 9 cm pur tegen de onderkant gespoten in mijn woning van '72

Alle reacties

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Met vloerverwarming lijkt het mij praktischer om de onderkant van de vloer te isoleren zodat er zo min mogelijk warmte via de onderkant van de vloer verloren gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • Beste antwoord

• GodDamage
Er is een apart topic voor zowel spouwmuur als vloerisolatie. Daarnaast helpen korrels op de bodem niet veel als isolatie van de vloer. Zelf heb ik net parels in de spouwmuur laten blazen en is er 9 cm pur tegen de onderkant gespoten in mijn woning van '72

• Kasai

Kasai

Legendary

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden, het isolatie topic kon ik niet vinden via de zoekfunctie.

Atlas#22744

• GodDamage
Kasai schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:13:
Bedankt voor de antwoorden, het isolatie topic kon ik niet vinden via de zoekfunctie.
Ze staan in een ander subforum:

Voor info over spouwmuurisolatie:

Spouwmuurisolatie Supafil of parels

Deze voor kruipruimte/vloerisolatie:

Kruipruimte vloer (na-)isoleren

Zo kun je even vooruit :)

• Kasai

Kasai

Legendary

Topicstarter