Vraag

• F!sher
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-05 22:39
Ik zoek een?
Vervanger voor mijn huidige one plus one. Erg veel plezier aan deze telefoon mogen beleven. De batterij duur laat na ruim 2,5 jaar toch wel echt te wensen over. Daarnaast ben ik zelf niet een hele handige tweaker en daarom sinds augustus 2016 geen updates meer gedaan van besturingssysteem.

Wat is je budget?
Ooit de Oneplus gekocht voor €250. Echt een top toestel voor weinig. Ik hoop nu ook rond dit bedrag €250-€350 maximaal uit te geven

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
zoals eerder aangegeven ben ik zelf geen hele handige tweaker die het leuk vind om zelf roms te gaan installeren (als het echt moet dan kan ik het wel, maar het levert me meer frustratie dan plezier op;))Daarnaast dient deze vlot te zijn. Apps die ik gebruik zijn: sonos, spotify, whatsapp en vooral veel internet. Verder heb ik de volgende eisen:
- De maximale afmeting mag 15x7,5 zijn (een groot scherm a 5,5 inch vind ik prettig)
- minimaal 16 GB opslag
-camera achterzijde minimaal 13 mp

Wat heb je zelf al gevonden?
heb mij ingelezen in de xiaomi mi6 maar deze valt op dit moment net buiten het budget. Daarnaast zit ik niet te wachten op evt btw kosten die de telefoon nog weer 60 euro duurder maken. Ook gekeken naar een one plus 5 maar deze is ver boven het budget helaas.

Kortom een op zoek naar een telefoon voor 'weinig' welke snel is en waar de ruimte is voor eventueel tweaken, maar geen vereiste is.

[ Voor 13% gewijzigd door F!sher op 27-07-2017 08:31 ]

Beste antwoord (via F!sher op 10-08-2017 13:19)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@GabberPiet erg offtopic is het wel, maar berichten over het vervangen van de batterij kan je hier vinden: [OnePlus One] Accessoires er zijn toevallig een hoop users die afgelopen maanden hun batterij hebben vervangen en berichten over het overstappen naar bijv. LineageOS kan je hier vinden: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 27-07-2017 08:51 ]

Alle reacties

• rens-br

rens-br

@F!sher je openingspost is al erg compleet, maar zou je nog even wat gewenste specificaties willen toevoegen? Dat maakt het voor ons makkelijker om zoeken.

Overigens kan ik je de Mi6 afraden als je geen verstand hebt van flashen. Veel van de Mi6 toestellen komen met reseller rom's, vol met bloat.

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 20:21
Ik markeer deze even want ik zit toch wel in hetzelfde schuitje.

Mijn eigen gedachte is de batterij te vervangen voor een OEM exemplaar aangezien de hardware van de 1+1 nog prima voldoet voor mijn gebruik.
Waar je dan tegen aan hikt is inderdaad het software verhaal en ik zie daar ook ontzettend tegen op.

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br

rens-br

@GabberPiet erg offtopic is het wel, maar berichten over het vervangen van de batterij kan je hier vinden: [OnePlus One] Accessoires er zijn toevallig een hoop users die afgelopen maanden hun batterij hebben vervangen en berichten over het overstappen naar bijv. LineageOS kan je hier vinden: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 27-07-2017 08:51 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is de Nokia 6 geen leuke optie? Native Android, hopelijk lange tijd updates en qua specs een prima telefoon voor de internetter.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Kijk, dit is een goed topic. Mijn vrouw zit in precies hetzelfde schuitje maar dan met een Z3 :) Dus ik hou deze zeker in de gaten!

@Tsurany ik ga daar even naar kijken

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• F!sher
rens-br schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:50:
Dit is nog niet eens zo'n heel slecht idee. Ik zit met name met het batterij probleem. Dat overstappen naar lineageOS zou mijn inziens nog wel moeten lukken. Deze hou ik even in gedachten.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24
Ik zit ook met de batterij. Maar vooral omdat hij onder LineageOS nog maar met gemiddeld 800mA laadt, terwijl het originele OS 2A gebruikt.
De capaciteit van de accu zit nog op 84%.

Ik neig ook naar een nieuwe accu ooit ipv een nieuw toestel. Zo'n goede deal als de OPO ben ik nog niet tegengekomen.

TheS4ndm4n#1919

• F!sher
rens-br schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:50:
Om toch dit forum af te kunnen sluiten. Ik heb voor bovenstaande optie gekozen. Halve dag bezig met Rooten maar het is gelukt!! De batterij gaat nu ook ineens anderhalve dag weer mee. Erg blij mee. De aankoop van een nieuwe telefoon weer met een jaar uit kunnen stellen:)
Pagina: 1